DAMASKAS STUNDA
Viljams Fetlers
Jums visiem
būs zināms šis stāsts par Saulu. Viņš bija Kristus krusta ienaidnieks. Viņš
sevi turēja par dedzīgu Dieva kalpu, bet tāds viņš nebija; jo viņš nebija no
jauna atdzimis. Neviens cilvēks, kurš nav no jauna piedzimis, nevar būt Dieva
kalps. Ja tu neesi no jauna atdzimis, tu neesi Dieva kalps. Tā tas ari bija ar
Saulu. Viņš ņēma grāmatas no augstiem priesteriem un vecajiem Jeruzālemē un ar
pulciņu kareivju ceļoja uz Damasku, lai ticīgos mestu cietumā un tā pierādītu
savu dedzību uz Dievu. Viņš pienāk tuvu pie Damaskus. Te pēkšņi liela gaisma
viņu apspīd. Sauls nokrīt no zirga un dzird balsi sakam: „Saul, Saul, ko tu
mani vajā?” Es neticu, ka šie vārdi tika izrunāti briesmīgā vai bargā balsī,
bet gan maigi, mīlīgi.
Varbūt šeit ir
kāds, kurš vēl nav ticīgs, kurš nav pilnīgi pie tā Kunga atgriezies un kurš
varbūt gadiem ilgi šai pasaulē dzīvojis un grēkojis. Varbūt tu domāji: „Dievs
manis nemīl, Dievs ir dusmības Dievs!” Šovakar man ir kāds vārds no lielās
Mīlestības priekš tevis. „Saul, Saul, ko tu mani vajā?” Kad Sauls dzirdēja šos
vārdus, viņš atbildēja: „Kungs, kas tu esi?” Kā? Vai tas ir Dieva kalps, kurš
savu Kungu nepazīst? „Kas tu esi?” Ļaudīm jātop ar Jēzu pazīstamiem. Kad ļaudis
nāk pie manis un saka: „Mēs neticam Dievam, mēs nepieņemam Jēzu”, tad es saku:
„Jūs viņu nepazīstiet!” Ka ļaudis top par ateistiem un nelūdz Dievu – tas
tādēļ, ka tie Viņu nepazīst. Ir neiespējami palikt vienaldzīgam, kas ar dzīvo
Jēzu sastapsies. Ak, ja tu šovakar savā sirdī dzirdēji šo jautājienu:
„Saul,Saul, ko tu mani vajā?” un tad tu sapratīsi, ka tā ir Dieva mīlestība,
kas tā uz tevi runā, tu nevarēji citādi kā atbildēt: „Kungs, es iešu Tevim
pakaļ. Es iešu visur, kurp vien Tu mani sūtīsi. Es esmu tagad simts procentus
priekš Tevis. Es piederu Tev gluži!”
Bet Sauls
sacīja: „Kungs, kas tu esi?” Un tas Kungs, atbildēja: „Es esmu Jēzus, ko tu
vajā! Tev grūti nāksies pret dzenuli spārdīt!” Redziet, Sauls bija pilns
ļauniem nodomiem pret Jēzu. Bet kad Jēzus viņu sastapa, tam Kungam nevajadzēja
viņam daudz paskaidrot. Tā bija vienkārša sastapšanās; bet Saula dvēselē viss
piepeši kļuva citādi. Starp materiālistiem un ateistiem ir ļaudis, kuri visu ar
prātu grib aptvert, tie saka: „Es nevaru to ticēt, tādēļ, ka to es nesaprotu!”
Es tev saku: šī nesaprašana neatrodas tavā galvā, bet sirdī. Ja tu ar to Kungu
sastaptos un ja tu aptvertu, ko Viņš priekš tevis laba darījis, tad tava sirds
taptu vesela un viss nesaprotamais pazustu. Kad Jēzus ienāk mūsu sirdīs, tad
viss paliek gaišs. Tas Kungs sacīja uz Pāvilu: „Es esmu Jēzus, ko tu vajā”. Un
tas atbildēja trīcēdams un iztrūcies: „Kungs ko tu gribi, lai es daru?”
Šis ir mans šī
vakara teksts: „Kungs, ko tu gribi, lai es daru!”
Šis
jautājiens, ja tas nāk no sirds, ir patiesas atgriešanās zīme. Ja tu domā, ka
tu esi atgriezies, tomēr tu joprojām grēko, tad tu vēl nesi atgriezies. Un tad
tu tāds pie tā Kunga nāksi un sacīsi: „Es esmu kristīgais” tu saņēmi atbildi:
„Es jūs nepazīstu, no kurienes jūs esiet”. (Luk.13 : 25). Cik daudzi nav
domājuši, ka viņi ir atgriezušies, bet Jēzus par viņiem domāja citādi. Tas nav
no svara, par ko tu sevi turi, bet gan, ko Dievs par tevi domā. Mani ateistu un
materiālistu kungi būtu labāki, ja jūs savas domas liktu pie malas. Dieva
priekšā ne tas ir no svara, ko tu domā par Dievu, bet ko Viņš domā par tevi.
Tāpēc es nekad neesmu iedrošinājies Bībeli kritizēt. Neesmu ne liels, ne mazs
kritiķis. Man nāk prātā rakstu vieta: „Jo Dieva vārds ir dzīvs un spēcīgs un
asāks nekā abejās pusēs grēcīgs zobiņš ...” (Ebr.4:12) Dieva vārds ir
tiesnesis. Dieva vārdam jātiesā mani, bet ne man Dieva vārds jātiesā. Tāpēc, ja
kāds nāk pie manis un prasa: „Vai tas patiesi tā ir, kā tur rakstīts?” Es
atbildu tādam: „Neaizskariet svēto Dieva grāmatu!”
Atgriešanās
jautājiens nav tikai prāta jautājiens. Ja es ari nebūtu mācītājs, tas tomēr
nebūtu manim visviens, vai es tikai ticu, ka esmu atgriezies, vai es to patiesi
zinu. Kad es braucu no Berlīnes uz Hamburgu, man nebij visviens, vai es atrodos
iekšā vilcienā, un to es arī zināju. Tūkstoši un miljoni nāk un saka: „Kungs,
Kungs!” bet Viņam jāatbild: „Es neesmu jūs nekad pazinis!” Tas nozīmē, ka mums
mūsu bilance jāsaved kārtībā. Kā ir ar tevi? Vai tu esi atgriezies, vai nē? Tu
vari piederēt pie kādas baznīcas, vai kristīgas jauniešu biedrības, vai pie
kādas draudzes, bet kad tu dzīvo bez Jēzus, tu esi miris un Viņam
nepiederēsi.Tu esi pasaules bērns, lai gan tu eji pie svētā vakarēdiena un lasi
Bībeli; bet tu tomēr neesi Dieva bērns.
Un Sauls
sacīja trīcēdams un iztrūcies: „Kungs, ko tu gribi ,lai es daru?” Šis Pāvila
jautājiens rāda, ka viņš patiesi atgriezies. Viņš sāka pazīt Jēzu kā savu
meistari. Ja tu Jēzu esi padarījis par savu kalpu, kas tevi no grēkiem
nomazgājis un dzīvības grāmatā ierakstījis; ja Jēzus priekš tevis tikai kā
viena mazgātāja sieva, tavs sekretārs vai tavs lieltirgotājs, kas tevi ar
dienišķu maizi apgādā, tad tu neesi nekāds patiesi atgriezies cilvēks. Pirmais
vārds pēc Saula patiesās atgriešanās bija: „Kungs!” tas nozīmē „Meistari”.
Vēlāk saka Pāvils: „Un neviens nevar Jēzu saukt par Kungu, kā vien caur Svēto
Garu” (1. Kor. 12:3) Viņa atgriešanās bija īsta. Svētais Gars viņu pārvarēja.
„Kungs, ko tu gribi, lai daru?” „Kungs! Meistari! Jēzu, saki, tu man!” Tas
vienmēr sader kopā. Jēzus ir Kristus, Svaidīts, tas Kungs. Mans mīļais draugs,
ja tu patiesi esi atgriezies, tad tu pats sevi atdodamies tagad saki: „Kungs,
ņemi manas rokas, manu dzīvību, manas spējas, ņemi visu!” Ar daudz cilvēkiem
esmu savā dzīvē sarunājies. Bet ja kāds uz mani saka: „Nu ja, es jau visu to
zinu, bet es vēlētos to un to”, tad es vienmēr jautāju: „Vai tas brālis, draugs
vai māsa ir patiesi atgriezies?”
Bieži man
jāšaubās un es nevaru saprast, kā cilvēks, kurš piepildīts ar Svēto Garu,
varētu citādi domāt un runāt, nekā: „Kungs, ko tu gribi, lai es daru?” Līdz šim
Sauls darīja, ko viņš gribēja; bet tagad – ko Jēzus grib.
Atvēliet man
pastāstīt, kā es sākšu pazīt Jēzu kā savu Kungu un Meistari. Es paņēmu spalvu
un papīri un rakstīju: „Kungs, es gribu Tavu prātu darīt, bet man vajaga
papriekšu Tevi pazīt!” Es lasīju Dieva vārdā: „Dzenaties pa priekšu pēc Dieva
valstības un pēc viņa taisnības, tad jums visas šās lietas taps piemestas.”
(Mat. 6, 33). Sakarā ar šo es vēl lasīju: „Tāpēc jums nebūs zūdīties, nedz
sacīt: ko mēs ēdīsim, vai ko dzersim, vai ar ko ģērbsimies? Jo pēc visa tā
pagāni dzenas.” Mat.6, 31-32.
Es vēlētos
zināt, cik daudz pagānu šinī sapulcē? Cik daudz še ticīgo, kuri rūpējas un
zūdas no rīta līdz vakaram un no vakara līdz rītam, ko ēdīsim un ko dzersim? Ir
ļaudis , kuri vienumēr sūdzas. Jēzus sacīja: „Nesūdzaties!” Kad es to lasīju,
viena balss runāja uz manis: „Fetler, tas nav pareizi, ko tu dari!” Es rūpējos
un zūdījos. Tā debesu valstība nebija priekš manis. Gandrīz katru mēnesi es
nonesu pa kādam rublim uz banku. Skaitļi vienmēr palielinājās no 100 uz 200,
300 un tā tālāk. Kad es lasīju Saula jautājienu: „Kungs, ko Tu gribi, lai es
daru ?” tad es kritu uz ceļiem un sacīju: „Kungs, tagad gribu ar visu sirdi, ar
visu savu dzīvi dzīties pēc debesu valstības, jo tu esi apsolījis visu citu tad
piešķirt”. Līdz šim es rūpējos tik par sevi un mazliet arī par saviem
radiniekiem un draudzi, bet tagad es solījos: „Kungs, es dzenos pēc Tavas
debesu valstības.” Es nezināju, kā lai to daru. „Kungs, ko Tu gribi, lai es daru?”
Lūdzos. Cik daudzi no Jums ir atgriezušies, atdodami Dievam savu gribu? Mana
griba nevar pastāvēt līdzās Dieva gribai. Es nevaru kalpot diviem kungiem. Es
esmu krustā sists. Es nedzīvoju vairs, mans Jēzus dzīvo iekš manis. Kungs, ko
Tu gribi, lai es daru? Tagad es gribu jautāt, cik daudzi no jums tā ir sacījuši
savā dzīvē? Es redzu še, starp jums, dažus sidrabotiem matiem. Sakiet man,
brāļi un māsas, ko jūs darījāt toreiz, kad jūs bijāt no grēkiem atgriezušies? –
Es braucu reiz no Ņujorkas uz Liverpūli, Lielā miljonāra Rokfellera brālis bija
līdz ar mani uz kuģa. Tad es domāju: Rokfeller, vai tu kādreiz esi sacījis no
sirds: „Kungs, ko Tu gribi, lai es daru?” Jūs vecāki, tēvi un mātes, ja jūs
dzenaties pēc tā, lai jūsu bērni varētu ieņemt augstas vietas, būtu izglītoti
un bagāti, lai jūsu meitas tiktu labi izprecinātas, tad jūs neesiet labāki par
pagāniem. Kāda starpība tad ir starp jums un pagāniem? Man pašam ir ģimene ar
bērniem. Es būtu ļoti izbrīnejies, ja mana laulātā draudzene tā domātu. Man ir
tikai viena vēlēšanās, ka visi mūsu bērni iemācītos: Kungs, ko Tu gribi, lai es
daru?
Sauls sacīja:
„Kungs, ko Tu gribi lai es daru?” Un Jēzus viņam atbildēja: „Topi mans
liecinieks Jeruzālemē, Samarijā un līdz pasaules galam!” Tādiem jātop visiem
ticīgiem. Tas ir nepareizi, ja draudzes locekļi domā, ka viņu mācītājam vien
viss jādara. Reiz kad ceļoju pa Angliju un tur stāstīju par Krieviju, mani kāds
jautāja: „Sakiet man, lūdzu, cik daudz draudzes locekļu jums ir Petrogradā?”
„Apmēram 600”, es teicu. „Ak, bet sakiet man taču, cik jūsu draudzē bija
evaņģēlistu un misionāru? Es atkal teicu: „Apmēram 600.” Reiz es mūsu kora
mēģinājuma stundā sacīju dziedātājiem: „Uzklausaties, gada beigās es sasaukšu
jūs visus kopā un prasīšu: cik daudz ļaudis ir atgriezušies caur jūsu
dziedāšanu?” Jums vajaga pašiem sev jautāt kā es to daru - vai ļaudis ir
atgriezušies caur manu sludināšanu? Vai ļaudis ir atgriezušies caur dziedāšanu?
Ja nava, tad jūs variet iet, kurp jūs gribiet. Man nevajaga skaistu modeļu uz
platformas. Man vajaga dziedātājus, draudzes kopējus un vecajus, kuri tāpat
strādā, kā es, lai dvēseles pievestu Kristum. Kungs, ko Tu gribi, lai daru?
Katru sestdienas vakaru man bija sapulces Evanģēlija namā, Petrogradā, priekš
ticīgiem. Es turpināju sacīt: „Mīļie brāļi un māsas, ir pagājusi viena nedēļa;
ko jūs esiet priekš tā Kunga darījuši?” Viens brālis piecēlās (tur bija
visvairāk vienkārši brāļi un māsas) un sacīja: „Mīļie, pagājušo nedēļu tas
Kungs deva žēlastību un izdevību, ka es varēju 25 personām liecināt no Jēzus.
20 atnāca uz sapulcēm un 15 no tiem atgriezās.” Kāda māsa, veļas mazgātāja,
neizglītota sieviete, piecēlās un sacīja: „Mīļie brāļi un māsas, pagājušā
nedēļā es sarunājos ar 35 dvēselēm, tik un tik daudzi bija atnākuši uz sapulci.
Vairāki atgriezās pie tā Kunga. Te viņi.”
„Kungs, ko Tu
gribi, lai daru?” Jaunais cilvēks, kas tevim dod tiesības valdīt par savu miesu
un dzīvi? Redziet šo pulksteni, es viņu pirku Amerikā par apmēram septiņiem
dolāriem. Es nopirku, samaksāju par viņu un tā viņš kļuva mans īpašums. Es esmu
tā pulksteņa kungs. Es varu viņu likt pēc patikas vienā kabatā vai otrā. Es
varu ar šo pulksteni darīt, ko es gribu, jo es viņu esmu nopircis. Jaunais
brāli un jaunā māsa, priekš 1900 gadiem Jēzus tevi atpirka uz Golgātas. Viņš
par tevi ir maksājis ar savām dārgām asinīm. Viņš cieta šausmīgas mokas, lai
tevi atpirktu. Viņš tā cieta , ka Viņam vajadzēja izsaukties: Mans Dievs, mans
Dievs, kāpēc tu mani esi atstājis!” Ai, kā Viņš cieta! Redzi viņa ērkšķa kroni!
Tā viņš tevi atpirka. Tu esi atpirkts par bargu maksu. Ne ar zeltu, ne ar
sudrabu, bet ar savām dārgām asinīm Jēzus Tevi ir atpircis. Viņš var tagad tevi
lietot, kā Viņam patīk. Viss, ko es šajā beidzamā sapulcē gribu prasīt, ir: Vai
tu gribi kaut ko darīt? Vai tu gribi pirmo reizi savus ceļus locīt un sacīt:
„Kungs, ko Tu gribi, lai daru?” Un tad Viņš saka: „Palieci par misionāru!” tad
eji. „Topi par evaņģēlistu!” tad dari to. Tavs laiks nepieder tev. Lieci savu
naudu uz altāra dvēseļu pestīšanai un esi tam kungam paklausīgs. Kas būtu noticis,
ja es nebūtu dažus gadus atpakaļ tāpat jautājis, kā Sauls. Toreiz es nodarbojos
kādā fabrikā, Rīgā. Bez tam es dziedāju korī, mācīju svētdienas skolā. Kādu
dienu, kad es sēdēju pie savām grāmatām kādas fabrikas kantorī uz Brīvības
(Aleksandra) ielas, un sarēķināju algas izmaksas, piepeši itkā kāds sauciens
notika manā sirdī. Es nevarēju vairs strādāt. Es piecēlos, piegāju pie loga un
skatījos cilvēkus, nemirstīgās dvēseles, uz ielas garām ejam, un dzirdēju kādu
balsi manī sakam: „Fetler, kāpēc tu atrodies šinī kantorī? Lai bagāto
neatgriezto fabrikas īpašnieku padarītu vēl bagātāku. Viņš var viegli 24 stundu
laikā atrast citu tādu ierēdni. Bet, Fetleri, ja tu neeji uz ielas un šīm
dvēselēm nestāsti par pestīšanu, tad to neviens cits tavā vietā nedarīs un
neiegūs tavu troni.” – „Nē,” es atbildēju , „to es nevaru darīt. Es jau neesmu
nekāds misionārs, ne mācītājs.” Man likās smieklīgi, itkā es nu no visiem
ļaudīm būtu tas, kuram jādomā par misiones darbu. Toreiz biju apmēram 19 gadus
vecs. Gādāju par savu veco tēvu un māti. Viņi pelna maz. Pēc pāris dienām es
atkal nevarēju strādāt. Es sēdēju pie sava galda un rēķināju, bet darbs
neveicās. Tā pate aina. Atkal iet ļaudis garām. „Fetler, ja tu neesi uz ielas,
tie ļaudis evaņģēliju nedzirdēs, jo cits neviens nevar iet tavā vietā.” Man
palika bailes. Es sākšu lūgt: „Ak, Kungs, ko tas nozīmē?” Un jo vairāk es
lūdzu, jo vairāk es sajutu: tev jāiet! – miljoniem ļaužu iet pazušanā. Tad es
nevarēju vairs citādi, kā paklausīt. Biju dzirdējis par lielo angļu mācītāju Sperdženu.
Pratu angliski tikai pāris vārdus. Nopirku angļu vārdnīcu, tur izmeklēju dažus
vārdus un rakstīju kartiņu uz Angliju ar lūgumu, lai man atsūta Londonas
teoloģiskā semināra mācības plānu un vai varu tikt uzņemts seminārā? Drīz
saņēmu atbildi: „Nāc tūlīt!” Nebiju savam tēvam un mātei par to nekā teicis.
Mans tēvs bija par sludinātāju kādā mazā draudzītē. Tagad es rakstīju viņiem
vēstuli: „Mīļie vecāki, tas Kungs sauc mani. Varbūt man jātop par misionāru
priekš tiem četri simti miljoniem cilvēku Ķīnā.” Pēc dažām dienām saņēmu
atbildi no savas mīļās māmiņas. Nekad neaizmirsīšu to dienu. Tur bija
rokraksts, kuru es tik sen pazīstu. Nevarēju tūlīt lasīt vēstuli. Man bija
ieradums pusdienās no 12 līdz 1 noiet uz kapsētu (Kura bija tuvu fabrikai)
pusdienas ēst un Dievu lūgt. Mīlēju šo klusumu; lasīju še jaunderību un mācījos
dažādus angļu vārdus. Šinī pusdienā man bija divas vēstules. Viena no mīļiem
vecākiem, otra no mana debesu Tēva. Ak, kas tā bija par ziņu! Tā bija mana
Damaskus stunda, kad atplēsu vēstuli un sāku lasīt: „Mīļais Vili! Vai tu mūs
vairs nemīli, ka tu gribi no mums aizceļot?” Mans tēvs un mana māte arī bija
ticīgi, bet viņi manu aicinājumu skaidri nesaprata. „Mīļais Vili! Vai tu vairs
mūs nemīli?” Tas gāja caur manu sirdi kā šķēpa dūriens. Vai tad es biju savu
mīļo māti aizmirsis? Atceros, kad biju mazs zēns un sēdēju savas mātes klēpī,
kā tad es skūpstīju viņu un skatījos viņas mīlestības pilnajās acīs. „Mīļais
Vili, vai tu mūs vairs nemīli, ka tu gribi mūs atstāt?” Kā man tad bija jāraud!
Es atvēru otru vēstuli un lasīju: „Kas tēvu un māti vairāk mīlē nekā Mani, tas
Manis nava vērts.” Mat.10 : 37
Kas tā bija
par ziņu! „Vili, mums vajaga tevis. Kas mūs uzturēs? Palieci šeit, neeji uz
Ķīnu! Nebrauc uz ārzemēm!” Man likās, itkā es uz šīs vēstules redzētu asaru
pēdas. Māte bija raudājusi un rakstījusi „Mums vajaga tevis. Neeji projām!
Palieci pie mums!” Bet es skatījos otrā vēstulē, tur stāvēja kā rakstīts: „Ejta
pa visu pasauli un pasludinajiet evanģēlijumu visai radībai!” (Mark. 16 : 15).
„Palieci..!” „Eji ..!” „Vai tu mūs nemīli ..?” „Vai tu Mani mīli ..?”
Ak, Kungs! Ko
Tu gribi, lai es daru? Izlauzos. Kad šī lielā ziņa izcēlās manā sirdī, es rūgti
raudāju. Pēdīgi es piecēlos, paņēmu vienu vēstuli vienā un otru otrā rokā,
apskatījos visapkārt, vai nav kāds tuvumā. Neviens nelikās tur esam. Es redzēju
tikai metāla un marmora krustus un kapu pieminekļus. Nokritu atkal ceļos ar
vēstulēm rokās un sacīju: „Kungs, rādi man, ko lai es daru!” Kad es tā biju
lūdzis, man likās, itkā roka, kurā bija vēstule no maniem vecākiem, slīdēja
zemāk un zemāk. Bet otra roka cēlās uz augšu. „Es gribu Tev sekot, kur Tu
gribi; Tu mani vadīsi ik uz soļa!” tā es teicu. Pirmo reizi es dziedāju: „Mans
Dievs, Tev tuvāki, Tev tuvāki.” Es piecēlos un rakstīju: „Vecāki, es jūs mīlu!
Mīļā māmiņa, es tevi mīlu! Bet tas Kungs mani sauc. „man vajaga iet tālā
pasaulē sludināt evaņģēliju.” Un es aizbraucu.
Es aizbraukšu
klusiņām –
Neviena
neredzēts,
Neviena
nekavēts,
Pirmajos
gaiļos.
Kad pilsētā
tikko gaismiņa svīdīs,
Kad pirmie
fabriku strādnieki celsies
Un klusībā
dosies, nakts krēslībā tīti,
Uz darbu,
Tad arī es
kāpšu pār nama slieksni
(Kas zin - tā
būs mana pēdējā reisa),
Ceļa somiņu
rokā.
Citi gulēs
saldo nakts miegu,
Tumšs paliks
istabā un kluss;
Lai viņi
būs...
Kam pavadīt
viņiem tēvijas dēla!
Kam lai man
dzirdama nopūta žēla!
Kam velti
asaras liet!
Tikpat tiem
jāpaliek šeit, bet man vajaga iet...
Un iešu arī
...
Bez
pārmetumiem, bez naida,
Kur citā zemē saule
smaida;
Ar katru soli
tālāk no mājām
Klusi
dziedādams senseno dziesmu:
„Ceļš ir man
apakš kājām ...”
Dažreiz es
domāju, kas būtu noticis, ja es caur Dieva žēlastību nebūtu tā teicis, kā
Sauls: „Kungs, ko Tu gribi, lai es daru?” Kāds būtu tad mans dzīves iznākums?
Un es redzu bieži šausmīgu skatu savā gara acu priekšā. Tā ir pastara tiesa. Uz
lielā baltā troņa sēž Viens, kurš tiesā miljoniem ļaužu. Tā es savā „dienas
sapnī” sevi redzu lielā ļaužu pulkā un dzirdu, ka kāds mūs izsauc pa vārdiem.
Un visi izsauktie stājas troņa priekšā. Nāk Jānis Huss un saņem savu algu. Nāk
Mārtiņš Luters un arī saņem algu. Nāk Sperdžens un Mudijs un arī saņem algu, un
Tas, kurš uz baltā troņa sēž priecīgi smaida un saka: „Nāciet visi mana Tēva
godībā!”
Piepeši:
„Vilhelm Fetler!” Mans vārds tiek izsaukts. Jā, es esmu nomiris kā dedzīgs
svētdienas skolas skolotājs, kā draudzes loceklis, kā kora dziedātājs un kā
godīgs pilsonis. Tā es eju viegliem soļiem uz priekšu. Es domāju, viss ir labi
un skaisti. Bet te – es redzu, ka Tā ģīmis, kas uz troņa sēž un nupat smaidīja,
top tumšāks un bargāks. Kad es tur nostājos, Viņš nesaka neviena vārda uz
manis, bet Viņa roka liekās rādam uz kreiso pusi no troņa. Tur stāv liels pulks
ļaužu. Daži ir kā krievi ģērbušies, daži kā vācieši, daži kā angļi, bet
visvairāk ir krievu. Krievu sievietes ar galvas lakatiem, krievu zemnieki ar
gariem zābakiem – liels pulks.Es pagriežos un nolūkojos viņos. Piepeši viņi
izstiepj savas rokas pret mani, rāda uz mani un sauc skaļā balsī: „Taisnais
Tiesnesi, mēs stāvam šodien šajā tiesas dienā kreisā pusē tāpēc, ka šis vīrs,
Vilhelms Fetlers, savā dzīvē nesacīja: „Kungs, ko Tu gribi, lai še daru?” Viņš
tēvu un māti vairāk mīlēja nekā Tevi, un tāpēc viņš netapa par misionāru. Ja
viņš būtu palicis par misionāru, tad mēs būtu dzirdējuši evaņģēlija vēsti un
atgriezušies. Tāpēc mums tagad jāiet mūžīgā pazušanā. Bet mūsu asinis mēs
prasām no šī vīra rokām.”
Ai, kāds
briesmīgs sapnis! Tā tas būtu patiesi noticis, ja es nebūtu sacījis: „Kungs, ko
tu gribi, lai es daru?” Es domāju par tiem atpestītiem Maskavā, Pēterpilī, Rīgā
un citās vietās. Jūs varbūt nebūtu šeit, ja šis vīrs, kurš šovakar stāv jūsu
priekšā, nebūtu prasījis: „Kungs, ko Tu gribi?” Tāpēc neesiet šovakar
vienaldzīgi! Dievs runā ar jums! Mani mīļie, jautājiet nopietni: „Kungs, ko Tu
gribi, lai es daru?”
Āmen!
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru