ATGRIEŽATIES NO
GRĒKIEM
Māc. Viljams Fetlers
Jēzus
iesāka sludināt un sacīt: „Atgriežaties no grēkiem, jo Debesu valstība tuvu
klāt nākusi.”
Mateja ev. 4:17
Visi pravieši, apustuļi un Jēzus pats
sludināja atgriešanos no grēkiem, īstenā Jaunās Derības kristīgā draudze tika
nodibināta uz atgriešanos no grēkiem pamata. „Atgriežaties no grēkiem un liekaties kristīties ikviens Jēzus Kristus
vārdā, lai jūs dabūtu grēku piedošanu un saņemtu Svētā Gara dāvanu” (Ap.
darb. 2:38). No Kristus laika līdz šai pašai dienai visi patiesie Dieva kalpi,
mocekļi, reformatori, mācītāji ir neatlaidīgi sludinājuši atgriešanos no
grēkiem.
„Man
pakaļ visi kristīgie, tā Kristus sauc ar spēku: aizliedziet sevi, pasauli,
atstājiet veco grēku.”
Svētais Kristus Gars, mājodams cilvēkos, ir
allaž skubinājis ļaudis uz atgriešanos no grēkiem. Kad lielās vēsturiskās
baznīcas pazaudēja savu pirmo mīlestību uz Dievu un svētu dzīvi, un vairs
neprasīja no saviem draudzes locekļiem grēcīgās dzīves atstāšanu, tad Dievs
nostūma viņu garīgās gaismas lukturus no to vietām (Atkl. gr. 2:5) un meta savu
glābšanas uguni citās sirdīs, kas bija gatavas nošķirties no platā pasaules
lielceļa un staigāt pa grēku atgriešanās šauro debess ceļu, kas ved uz mūžīgo
dzīvību.
Baptistu ticība Latvijā neiesākās ar ūdens
kristību, bet ar atgriešanos no grēkiem gluži tāpat kā Jāņa Kristītāja un
kristīgās draudzes sākuma laikos. „Un
likās no viņa kristīties Jardanas upē, izsūdzēdami savus grēkus. Kas viņa
vārdus uzņēma, tos kristīja” (Mat. 3:6; Ap. darb. 2:41). Grēku nožēlai un
atstāšanai jāseko jaunai svētai un Dievam patīkamai dzīvei. Tikai tas ir īstens
Jaunās Derības ticīgais jeb baptists, kas ir patiesi no visiem grēkiem
atstājies un piedzīvojis jaunpiedzimšanu caur Svētā Gara spēku, bez kuras
cilvēks nevar redzēt, ne ieiet Dieva valstībā (Jāņa 3:3,5,7). Ūdens kristība ir
tikai ārēja zīme jeb pierādījums par cilvēka iekšējo garīgo pārdzīvojumu,
atgriešanos no grēkiem un grēku piedošanas saņemšanu caur ticību uz Dieva Dēlu
Jēzu Kristu kā savu personīgu Glābēju un Kungu.
Kur tāds iekšējs pamatīgs pārdzīvojums nav
personīgi piedzīvots, tur ūdens kristībai nav nekādas nozīmes, nedz vērtības:
tā ir tad tikai tukša ceremonija, nekas cits kā skanošs varš vai šķindošs
zvārgulis, cik svinīgi to ceremoniju arī neizdarītu.
Uz tāda noteikta atgriešanās pamata iesākās
baptistu mācība Latvijā, kurai sekoja patiesa dzīves pārmaiņa, un lai gan
baptistus nicināja un izsmēja, īstens ticīgais varēja apliecināt savu Bībeles
ticību ne tikai ar vārdiem, bet ar savu dzīvi, droši liecinādams: Esmu
baptists! Kas par to, kad jums smaidi veras! Baptists nekliedz, netrako,
baptists nepiedzeras…
Un ticības darbi runā spēcīgāki nekā vārdi.
Jēzus saka, ka īstens ticīgais ir kā zemes sāls, un sāls ir tikai tik ilgi
derīga, cik ilgi tai paliek spēks sālīt. Citādi tā paliek nevērtīga un
nederīga, un kā tāda tā ir ārā metama un no ļaudīm saminama. (Mat. 5:13)
Vai tā nu ir šāda vai citāda ticības šķira,
cik bībeliska arī viņas mācība nebūtu, bet ja viņa pazaudē savu sāli, tas ir
grēku atgriešanās un atstāšanas prasību atsevišķiem ticīgajiem un visai
draudzei, tur jau iesākas atkrišana no Dieva, un drīz var atskanēt spriedums no
draudzes vienīgās un patiesās Galvas, vienīgās un likumīgās autoritātes: „Es zinu tavus darbus, tev ir vārds, ka tu
dzīvo, bet tu esi miris. Atgriezies un dari pirmos darbus; bet ja ne, tad es
nākšu pie tevis un nostumšu tavu lukturi no tā vietas, ja tu neatgriezīsies”
(Atkl. gr. 3:1; 2:5).
Bet kā ļaudis nāks pie grēku atgriešanās, ja
nebūs mācītāju un sludinātāju, kuri ar spēku no augšienes pasludinās grēku
atgriešanās mācību? „Kā lai piesauc, kam
nav ticējuši? Un kā lai tic tam, par ko nav dzirdējuši? Bet kā lai dzird, kad
nav, kas sludina” (Rom. 10:14,15).
Bet kā lai priesteris vai mācītājs māca
citiem atgriešanos no grēkiem, kas pats nav no visiem saviem grēkiem atgriezies
un piedzīvojis jaunpiedzimšanu caur Svēto Garu un šķīstīšanu no saviem grēkiem
Jēzus Kristus, Dieva Jēra, svētās asinīs? „Pirms
es kā praviet’s varu iziet tautā, man jāmazgājas asins sārtā strautā!”
Nu var dažs jautāt: Bet no cik daudziem
grēkiem man vajaga atgriezties? Kāds savāds jautājums! Kā būtu, ja tu ej pie
zābaku spodrinātāja, nosēdies krēslā, un ja viņš tev prasītu: „Cik daudz dubļu
jūs vēlētos, lai notīra no jūsu apaviem? Vai pusi jeb trīs ceturtdaļas
pietiktu, un pārējo atstāt netīru?”
Un kā būtu, ja uz to tu atbildētu: „Notīri
un nospodrini pusi no maniem apaviem, bet otra puse lai paliek dubļaina”?
Un tomēr miljoniem cilvēku, kas iet Dieva
spodrinātavā, baznīcā, nebaidās un nekaunas apvainot svēto Dievu, nemeklējot
pilnīgu grēku piedošanu. Kur ir kāda māte, kas mazgā bērnam vienu roku tīru, un
otru roku atstāj netīru? Kā tad tu domā staigāt pa Debess pilsētas zelta ielām
ar vienu kāju nomazgātu un otru vēl apklātu grēku dubļiem, tīši aizmirsdams
svēto Dieva valstības likumu: „Tur
neieies neviens, kas nesvēts un dara negantību un melo, bet vienīgi tie, kas
rakstīti Jēra dzīvības grāmatā” (Atkl. 21:27).
„Atgriežaties
no grēkiem, jo Debesu valstība nākusi tuvu klāt!”
„Dzīvības ceļš”
Latviešu baptistu 100 gadu jubileja,
1860-1960
320.-322.lpp.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru