PILNĪGA
ATDOŠANĀS DIEVAM
jeb 100% priekš Kristus
Viljams Fetlers
Ir neiespējams
šinī īsajā aprakstā uzzīmēt kaut cik sīkumos dziļās mācības, kuras kā dzīva
ūdens avots plūst iz šīm rakstu vietām izslāpušajās sirdīs. Bet neaizmirstami
paliek šie vārdi: „Es dzīvoju un jums būs dzīvot. Tai dienā jūs atzīsiet, ka Es
esmu iekš tā Tēva un jūs iekš Manis, un Es iekš jums. Kas mani mīlē, tas Manu
vārdu turēs, un Mans Tēvs to mīlēs, un mēs pie tā nāksim un mājas vietu pie tā
darīsim.” Dzīvā kristīgā ticība nepastāv iekš tam, lai ko zinātu par Kristu, un
lai pats cilvēks būtu no saviem grēkiem atgriezies un saņēmis piedošanu. Tādi
bija lielais vairums Jāņa Kristītāja mācekļi. Jau pirms savas miršanas, sakarā
ar Jēzus mācību par Iepriecinātāja, Svētā Gara, nākšanu, Jēzus bija skaidri
pasacījis, kā kristīgā ticība nav forma, bet dzīvība, un kā šī dzīvība ir Viņš
pats, un ka bez Viņa dzīvība nevar būt. „Es dzīvoju un jums būs dzīvot.” Šai,
lielai pārmaiņai cilvēkā jābūt noteiktam notikumam un personīgam piedzīvojumam.
Cilvēkam pašam jāpaliek par dzīvā Dieva namu vai iemītnieku, un tikko Svētos
Rakstos priekšā rakstītie noteikumi piepildīti, piepeši nākt uz savu namu tas
Kungs. (Maleah. 3:1). Dievs grib mājot cilvēkā (2. Kor. 6:16), un kur tas Tēvs
nāk mājot, tur nāk arī tas Dēls un Svētais Gars. Šo piedzīvojumu var zināt, ar
neizdzēšamiem burtiem tas ir atzīmēts katra patiesa kristīgajā kalendārā. „Tanī
dienā jūs atzīsiet, ka Es esmu iekš sava Tēva, un jūs iekš Manis, un Es iekš
jums.” (Jāņa 14:20). Šī diena ir lielāka par dzimšanas un vārda dienu, jo šinī
dienā caur Svēto Garu pats Dievs iedzimst cilvēka dvēselē. Kad tas notiekas,
tad cilvēks ir pārgājis no nāves dzīvībā, no tumsības pie gaismas. Viņa vārds
ir ierakstīts dzīvības grāmatā, tas ir viņš tiek atzīmēts tanī Dieva reģistrā,
kurā visi, kas šo Dieva dzīvību ieguvuši, ir ierakstīti. Tāds cilvēks nu ir
Dievam rads, viņam ir Dieva daba, viņam vairs sirds nenesās uz grēkošanu, bet
uz taisnību, un kā no Gara piedzimis, viņa staigāšana ir garā un viņa dzīvošana
ir Debesīs (Filip. 3:20).
Šo gribēja arī
Jūda, ne tas Iskariots, zināt, kad viņš lūdza no Jēzus paskaidrojumu: „Kungs,
kas tas ir, ka Tu mums parādījies un ne pasaulei?” (Jāņa 14:22). Un nu nāk tas
brīnišķīgākais no visiem Jēzus vārdiem, šī lielā noslēpuma atklājums un
saņemšanas noteikums. Kā lai topu patiess kristīgais? Uz šo cilvēku
vissvarīgāko jautājumu pats Jēzus dod skaidru un nešaubīgu atbildi: „Ja kas
Mani mīlē, tas Manu vārdu turēs, un Mans Tēvs to mīlēs un mēs pie tā naktīm un
mājas vietu pie tā darīsim.” (Jāņa 14:23).
Analizēsim,
apskatīsim atsevišķi šos brīnumainos vārdus:
Ja kas Mani
mīlē,
Tas Manu vārdu
turēs.
Un Mans Tēvs
to mīlēs,
Un Mēs pie tā
nāksim,
Un mājas vietu
pie tā darīsim.
Tas Tēvs un
Dēls nāks, un arī tas Iepriecinātājs. Ne burts par Dievu, ne dogma, ne
teoloģisks jēgums par dievību, bet Dievs pats, Dieva trīsvienīgā persona nāk
mājot cilvēkā, kas patiesi mīlē Jēzu. Bet cilvēku, kas patiesi mīlē Jēzu, var
pazīt no tam, ka viņš tura Jēzus vārdus, bet ne piespiesti, ne kā vergs, aiz
bailēm, bet kā bērns aiz sirsnīgas un patiesas mīlestības.
Kristus, tas
Dieva Dēls, nākdams iemājot cilvēkā, ir tas lielais „Kristus noslēpums” (Efez.
3:4), „par ko citos laikos cilvēku bērniem ziņa nebija dota, bet tagadni caur
to Garu ir parādīta viņa svētiem apustuļiem un praviešiem.” (Efez. 3:5). Šis
noslēpums, kas citos laikos ļaudīm nebija zināms darīts, ir: „Ka Kristus caur
ticību mājo jūsu sirdīs un jūs mīlestībā iesakņojaties un iegruntējaties, ka
spējat saņemt līdz ar visiem svētiem, un atzīt Kristus mīlestību, kas ir daudz
augstāka nekā visa saprašana, ka topat piepildīti ar visu Dieva pilnību.”
(Efez. 3:17-19). Šī visa Dieva pilnība nav nekas cits, kā tas, ko Jēzus pats
bija atbildējis Jūdasam, ne tam Iskariotam, kad viņš gribēja zināt, kā tas
Kungs parādīsies viņiem un ne pasaulei, un proti, ka tajos cilvēkos, kas Jēzu
patiesi mīlēs (un neviens nevar patiesi mīlēt Jēzu un tanī pašā laikā arī mīlēt
pat mazāko grēku un netaisnību), tad tāds cilvēks ne tikai lāsts un sludinās,
bet arī turēs visiem spēkiem visu tā Kunga vārdu, un to viņš darīs ne aiz
piedošanas, nedz arī aiz bailēm, bet aiz mīlestības pret savu labāko Draugu un
sirds Ķēniņu; un tādu cilvēku tas Tēvs mīlēs, tik ļoti mīlēs, ka Viņš kopā ar
savu Dēlu un Svēto Garu Iepriecinātāju nāks un mājas vietu pie tā darīs. (Jāņa
14:23).
Citiem vārdiem
runājot, šis noslēpums nozīmē paša trīsvienīgā Dieva savienošanos caur Svēto
Garu ar cilvēka garu, jo tas, „kas tam Kungam pieķeras, ir viens gars ar To”
(1.Kor.6:17). „Jeb vai nezināt, ka jūsu miesa ir Svētā Gara dzīvoklis, kas ir
iekš jums, ko jūs no Dieva esat dabūjuši, un jūs nepiederat sev pašiem? To jūs
esat dārgi atpirkti. Tad nu godinājiet Dievu savā miesā un savā garā, kas
pieder Dievam.” (1.Kor. 6:19-20).
Šis kontakts
jeb savienošanās ar Dievu notiekas tad, kad cilvēks no sirds no visiem grēkiem
un uzņem Jēzu Kristu uz sava sirds troņa kā vienīgo valdnieku. Un šī saderība
ar Dievu top uzturēta spēkā, ja mēs staigājam gaišumā, it kā Dievs ir
gaišumā... un iekš Viņa nav nekādas tumsības (1. Jāņa 1:7, 8). Šis vārds: ja
staigājam gaišumā it kā Dievs ir gaišumā, ir ārkārtīgi svarīgs, lai cilvēkam
būtu satiksme ar Dievu un lai viņš varētu darboties Dieva Gara spēkā pēc Jēzus
apsolīšanas: „Patiesi, patiesi Es jums saku: kas tic uz Mani, tas arīdzan tos
darbus darīs, ko Es daru, un darīs lielākus nekā šos, jo Es eimu pie sava Tēva.
Un ko jūs lūgsiet Manā vārdā, to Es gribu darīt, lai tas Tēvs top godāts iekš
tā Dēla” (Jāņa 14:12-13). „Ja staigājam gaišumā it kā Viņš ir gaišumā” – ne kā
Pēteris, nedz Jānis, nedz Pāvils, nedz manas draudzes mācītājs, jeb draudzes
kopējs, bet it kā Viņš, pats Dievs: „Un iekš Viņa nav nekādas tumsības.”
Tas ārkārtīgi
svarīgais punkts, lai paliktu Dieva spēkā, un lai Svētais Gars iekš mums varētu
darboties, ir šis: Nekāda tumsība! Mazākā netaisnība, mazākais grēks, mazākais
ļaunums jeb rūgta sakne sirdī, mazākā nesalīdzināšanās ar saviem pretiniekiem,
jeb nepiedošanas gars pret tiem, kas mūs apbēdinājuši, ir tumsība un apbēdina
Svēto Garu un pārtrauc Viņa spēka pieplūdumu dvēselē. Sirdij ir jābūt pilnīgi
skaidrai, jo tikai sirdsšķīstie redzēs Dievu un dzirdēs Viņa balsi (Mat. 5:8).
Cilvēkam jādzenas pēc miera ar visiem un jābūt miera bērnam, jo tādi taps
saukti Dieva bērni. (Mat. 5:9). Mums ir jābūt gataviem taisnības dēļ tikt
vajātiem, jo ja mēs caur to arī zemes valstību pazaudējam, tad tomēr debesu
valstība mums piederēs (Mat. 5:10). Ja Jēzus un viņa mācības dēļ mūs lamā un
vajā, tad mums nevajaga būt bēdīgiem, bet priecīgiem un līksmiem, jo mūsu alga
ir liela debesis (Mat. 5:12).
Daudzi domā,
ka viņi kārtībā gandrīz visās lietās, bet tikai kaut kas drusciņ ir palicis
nenokārtots sirdī un dzīvē. Bet tas ir bīstami, ārkārtīgi bīstami, jo maz rauga
saraudzē visu mīklu. Mazākā netaisnība nav izsūdzēta un atstāta, Dieva Gars
neiedarbojas, elektrība lampā ir pārtraukta, lampa gan vēl ir, bet viņa nespīd.
Lampu jāsaved pilnā kārtībā un kontaktā ar straumi, lai viņa atkal spīdētu.
Pilnīgai atdošanai Dievam ir jātiek atjaunotai, Simsona matiem ir jāataug,
cilvēkam jātop svaidītam ar jaunu eļļu, pirms Dievs viņu atkal var lietot. Tas,
kas attiecas uz visu draudzi. Ja draudze grib būt Dieva ierocis, tad visai
draudzei jāzemojas Dieva priekšā, jāatzīst savu remdenību un klupšanas,
locekļiem jāsalīdzinājas savā starpā un vienam otram jāpiedod. „Šķīstījaties
jūs, kas tā Kunga rīkus nesat”, „svētījaties, jo rītā tas Kungs jūsu starpā
darīs brīnumus.” (Jozus 3:5). Ahaniem ir no sirds jāatgriežas, ja Dieva draudze
grib panākt uzvaras, ja tie neatgriežas, viņiem jātop nošķirtiem no Dieva
ļaudīm. „Tāpēc bezdievīgie nepastāv sodā, nedz grēcinieki taisno draudzē”
Psalmi 1:5. Atgriežaties un griežaties atpakaļ no visiem saviem pārkāpumiem, ka
noziegums jums nepaliek par valgu. Atmetiet nost no sevis visus savus
pārkāpumus, ar ko jūs esat pārkāpuši, un darāt sev jaunu sirdi un jaunu garu.
Jo tāpēc jūs gribat mirt, jūs no Izraēla nama? Jo man nav palikšanas pie mirēja
nāves, saka tas Kungs. Tāpēc atgriežaties un dzīvojat” (Eceh. 18:30-32).
Šīs pilnīgās
atdošanās ceļš ir šaurs, un tie vārti ir šauri, bet pa to sasniedz dzīvību. Šī
dzīvība ir Kristus, satiksme jau virs zemes ar svēto Dievu, kas iemājo šķīstā
sirdī. Nu cilvēka dzīves uzdevums ir skaidrs, un viņš saprot, ka viņam
jāatraujas no visa, kas liekas ļauns. Kā miera bērnu pats tas miera Dievs viņu
svētī caur caurim un viņa gars un dvēsele un miesa bezvainīgi top pasargāti uz
mūsu Kunga Jēzus Kristus atnākšanu. Uzticīgs ir tas, kas jūs aicina – tas to
arī darīs (1. Tes. 5:22-24).
100 procenti priekš Kristus.
Kavēklis, kas
tūkstošiem ticīgo aizkavē no uzvaras un spēka pilnas kristīgas dzīves, ir ļoti
bieži tā sauktā „pēdējais procents”. Visā visumā cilvēks ir jau atgriezies.
Rupjos grēkos viņš jau vairs neiet. Vispārīgi, pasaule ir priekš viņa
pazaudējusi savu interesi. Viņš ir sācis godīgi dzīvot un cenšas izpildīt savu
pienākumu. Un tomēr, kā kāds atgriezts brālis neilgi atpakaļ sacīja, sirdī ir
nomanāms tukšums. Svētā Gara lampiņa nespīd, mana, ka kaut kas trūkst, un ja
arī drusciņ kaut ko sajūt no dzīvības, bet tad tā, it kā stipri saslimis
cilvēks, kas dzīvs gan ir, bet kuram nav nekāda dzīves prieka un kurš nevar liecināt,
ka viņam būtu „dzīvība papilnam” (Jāņa 10:10). Iemesls šim stāvoklim ir ļoti
daudzos gadījumos – „pēdējais procents”. Vēl ir palicis kaut kas nenodots
Dievam. Kā Ananija un Savira varbūt tāds ticīgais ir ko paturējis atpakaļ no
tā, kas Dievam solīts (Apust. d. 5:1-3). Varbūt ir kāds mazs netaisnības raugs,
ko sātanam ir izdevies iemest sirdī. Varbūt dvēselē ielaista rūgta sakne pret
kādu personu, varbūt ir kāds slepens grēks, kas nav izsūdzēts un atstāts,
ienaidība, jeb skaudība, jeb aprunāšanas, kāda netaisna lieta veikalā, tabaka
vai kaut kas cits, ko ticīgais nedrīkst pārdot, varbūt pielaista tirgošanās
svētdienās, kurai jābūt Dieva dusas dienai; varbūt šis pēdējais procents ir
lepnība par kaut ko, kur nedrīkstēja lepoties, jo lielīties drīkst tikai ar to
Kungu (1.Kor. :29, 31); varbūt šis pēdējais procents ir kāds nepareizs
skatiens, kas apgrēcina, kāda netaisna manta labā rokā, kas apgrēcina jeb arī
roka un sirds top apgrēcināta ar grēcīgiem līdzekļiem, lai izbēgtu godīgas
laulības dzīves likumīgām sekām: varbūt pēdējais procents ir cilvēka kāja, kas
aiziet uz pasaulīgu izpriecu un noved biedrībā ar neticīgiem. Varbūt pēdējais
procents ir pat likumīgi apsolītais Izaks, bet kurš nav Dievam ar visu sirdi
atdots un iesvētīts. Kamēr šis pēdējais procents nav pilnīgi atdots Dievam, var
lūgt un gaidīt pēc garīgas atmodas un Svētā Gara spēka līdz pastara dienai, bet
nekas nenotiks.
Šī viena
procenta dēļ Ādams un Ieva pazaudēja Paradīzi (nepaklausība), Simsans tika akls
un kļuva cietumā (draudzība ar pasauli) Dāvidam vajadzēja bēgt no Absaloma
(miesas kārība), Salamana dēls pazaudēja desmit ciltis (lepnība), Jūdas
Iskarjots palika par lielāko nodevēju (mantas kārība), Ananija un Savira tika
sodīti ar piepešu nāvi (melošana Svētam Garam), un viena tautas grēka dēļ
nevainīgais Dieva Dēls Jēzus Kristus tika notiesāts uz nāvi (skaudība). Ja visi
šie pazaudēja Dieva žēlastību viena pārkāpuma dēļ – kādam briesmīgam tad jābūt
stāvoklim daudziem, kas pastāvīgi apbēdina Dieva Garu, nepaklausībā iet paši
savus ceļus, kalpo miesas prātam un palikuši remdeni visās savās attiecībās
pret Kristu? (Jāņa atkl. 3:16).
Kuģim nav vajadzīgi simts caurumi, viens pats neaiztaisīts caurums pietiek, lai to nogremdētu, viens slimības bacils var ievest kapā. Tāpēc ar nepārprotamu un neapgāžamu loģiku atskan Jēzus pavēle saviem mācekļiem uz visiem laikiem un visas tautas: Esiet pilnīgi, kā jūsu Tēvs debesīs ir pilnīgs! (Mat. 5:48).
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru