piektdiena, 2020. gada 10. jūlijs

PĀRBAUDIET GARUS - Vilis Dzelmītis

PĀRBAUDIET GARUS 

Vilis Dzelmītis
No grāmatas “Dzīvā ūdens lāses” (svētrunas) 2. daļa  114.-124.lpp 

“Mīļie, neticiet katram garam, bet pārbaudiet garus, vai viņi ir no Dieva, jo daudz viltus pravieši ir izgājuši pasaulē.” 
1. Jāņa vēstule 4:1

Mēs visi atrodamies uz cīņas lauka. Neviens no mums no cīņas nav izslēgts. Arī es pagājušajā nedēļā atrados cīņas arēnā, un man jāsaka – tā nebija viegla. Es šaubījos par to, vai esmu īstā vietā. Vai Dievs mani ir sūtījis? Vai Viņš stāv aiz manis? Ja Dievs mani sūtījis, tad, vai es vēl atrodos Viņa sūtībā? Vai es neesmu atkāpies un nomaldījies no pareizā ceļa?
Kā savā laikā ķēniņš Sauls, kuru Dievs lika Samuēlam svaidīt, bet pēc neilga laika viņš noklīda no pareizā ceļa un Dievam vajadzēja viņu atmest.
Man bija daudz iekšēju dvēseles cīņu, kamēr nācu pie skaidrības, ka vēl atrodos Dieva rokās, ka Viņš savu sūtību, pasludināt Dieva Vārdu, nav atsaucis. Dieva uzdevumā šodien vēl stāvu jūsu priekšā.
Mans uzdevums nav viegls, jo es stāvu sardzes tornī uz pilsētas mūra. Man ir jāredz tālāk un skaidrāk par pārējiem iedzīvotājiem, kas ir aiz mūra. Man ir jāsludina tas, ko es redzu, ko Dievs man rāda un atklāj, vai tas kādam patīk vai nepatīk. Es nedrīkstu klusēt. Mans pienākums ir ikvienu brīdināt par tuvojošos nelaimi un postu, nemeklējot cilvēkiem izpatikt, ne pret tiem uzstāties. Mūsu cīņas ieroči ir garīgi.
Šodien esmu izvēlējies tekstu un man šķiet, tā nav tikai manis paša izvēle. Esmu sapratis, ka mūsu vidū arvien ir runājis Dievs. Viņš runā un turpinās runāt vēl arī uz priekšu. Es gan Dieva rokās esmu ļoti vājš un trūcīgs rīks. Es vēlētos, kaut šeit manā vietā stāvētu kāds cits.

1. Neticiet katram garam 
Apustuļa Jāņa aicinājums ir nopietns un vērā ņemams brīdinājums. Pasaulē pastāv maldi un mēs, cilvēki, esam maldīgi. Ne par velti radies izteiciens, ka ‘maldīties ir cilvēcīgi’. Maldās ne tikai mazais un neizglītotais cilvēks, kam trūkst zināšanu un dzīves pieredzes, bet maldas arī lielais un izglītotais, maldas profesori un zinātnieki, maldas visa cilvēce.
Savā laikā valdīja uzskats, ka mūsu Zeme ir pasaules centrs, mēness un zvaigznes riņķo ap to. Tos vīrus, kas šo maldīgo uzskatu sāka apšaubīt un apgalvot, ka Saule stāv centrā, sadedzināja uz sārta kā ķecerus. Šodien mēs visi zinām, ka Zeme riņķo ap Sauli.
Cilvēki vispār ir pakļauti maldiem, jo mūsu zināšanas par Dieva radīto brīnišķo pasauli ir ļoti nepilnīgas un trūcīgas. Pilnību mums arī nekad neaizsniegt. Tā tas ir materiālajā pasaulē ar dažādajiem zinātniskajiem pētījumiem un atradumiem. Top uzstādītas hipotēzes un atkal hipotēzes, kuras pēc gadu desmitiem, bet dažreiz daudz īsākā laikā top apmainītas pret citām. Cilvēki savos meklējumos, vērtējumos un spriedumos ir maldījušies, arī turpmāk maldīsies. To jums jāņem vērā.
Mūsu teksts runā un norāda uz maldiem garīgajā pasaulē. Garīgajā, reliģiskajā pasaulē ir daudz vairāk maldu nekā materiālajā. Nekur tik daudz maldu nav kā tieši reliģiskajā laukā. Kristīgās konfesijas nav vienīgās reliģijas pārstāves, un pie tam, ne lielākās. Ir tādas senas reliģijas kā – konfūcisms, budisms, šintoisms un citas. Šo reliģiju piekritēju skaits tālu pārsniedz kristiešu skaitu.
Miljoniem svētceļnieku katru gadu plūst uz Meku un Medinu, simtiem tūkstošu mazgājas Gangas ūdeņos, lai iegūtu pestīšanu, bet pieviļas. Miljoniem cilvēku meklē, maldas un neatrod mieru savām dvēselēm.
Maldās ne tikai šo seno un lielo reliģiju pārstāvji, maldamies arī mēs – kristieši. Pagājušajā svētdienā sacīju, ka kristīgā baznīca sadalījusies vairāk kā divsimt piecdesmit atziņu grupās, no kurām daudzas ir ar pilnīgi maldīgu raksturu.
Šeit jāpiezīmē, ka absolūti nemaldīga nav neviena konfesija vai ticības šķira. Nav tādas draudzes pasaulē, kura uzdrīkstētos apgalvot, ka tā atrodas uz absolūti pareiza ceļa un ir nemaldīga. Tādas konfesijas nav un nebūs. “Nepilnīga ir mūsu atziņas un nepilnīga mūsu mācība,” saka apustulis Pāvils. (1. Kor. 13:9)
Mēs tiecamies pēc pilnības, bet ne vienmēr spējam visu pareizi izprast un novērtēt to, ko garīgās pasaules tirgū mums piedāvā. Kļūdīties ir iespējams visiem, arī mums – baptistiem. Tāpēc nepieciešams uz lietām un parādībām lūkoties ar skaidru skatu, kas apbruņots ar pareizu Bībeles patiesību izpratni.
Mūsu dzimtenes garīgajās aprindās ir ienākušas maldu mācības un Svētiem Rakstiem neatbilstoši novirzieni. Arī mūsu draudzēs vērojami dažādi neveselīgi grupējumi un novirzieni.
Maldu gari cenšas ielauzties kā mazajās, tā arī lielajās konfesijās, samulsināt ticīgos un aizraut sev līdzi pazušanā. Lai runā piemērs no nesenas pagātnes. Vācijā luterāņu vidū darbojās tā saucamā Sadraudze. Tā bija garīgi dzīva kustība, kurā darbojās tādi ievērojami mācītāji, kā Ernsts Modersons, J. Pauls un citi. Viņu grāmatas mēs vēl šodien lasām ar dziļu interesi, un tās savā laikā ir bijušas par svētību daudzām meklējošām dvēselēm.
Kādās svētīšanās sapulcēs jauna meitene, atrazdamās gara vadībā, dievkalpojuma laikā uzrādījusi dažādus grēkus, zagļus, laulības pārkāpējus, kā arī citus noziegumus. Vainīgie atsaucās, atzīdamies savos grēkos, un sapulcētie bija pārsteigti un satriekti. Kas gan var pastāvēt Tā Kunga priekšā!?
Grēku uzrādīšana turpinājās gandrīz katrā dievkalpojumā, un visi to uzskatīja par Svētā Gara sevišķu klātnību, kas lika ikvienam grēciniekam drebēt. Beidzot sirmais un daudz pieredzējušais brālis Zeics (Seitz) izteica saviem darba biedriem šaubas par garu, kas darbojās jaunajā meitenē. Viņš sevī izjuta kaut kādu pretīgumu pret šo garu, kaut gan tas uzrādīja grēku.
No sākuma darba biedri šaubījās par vecā vīra aizdomām, bet kad viņš norādīja, ka gari ir jāpārbauda, to prasa Dieva Vārds, tad viņi nepretojās. Pielūguši Dievu par šo lietu, viņi ieaicināja meiteni atsevišķā istabā, uzstādot garam noteiktus jautājumus. Gars nevēlējās sevi atklāt, apgalvodams, ka esot “svētais gars”. Brālis Zeics tomēr neatlaidās, arvien spēcīgāk sevī izjuzdams pretīgumu pret meitenē iemājojošo garu. Pēdīgi gars atzinās kā spēcīgs maldu gars.
Brāļi lūdza Dievu un pavēlēja garam Jēzus Kristus vārdā no meitenes iziet. Ar baigiem kliedzieniem tas savu mājvietu atstāja. Ar to izbeidzās grēku uzrādīšana, bet draudzi pārņēma svēta bijība. Neticiet katram garam!
Maldu gari darbojas arī šodien. Nezinu, vai šī persona vēl ir dzīva, neesmu painteresējies, bet pāris, trīs gadus atpakaļ viņa vēl dzīvoja. Viņai bija deviņdesmit gadu, darbojās kādā Rīgas draudzē. Viņā arī runāja maldu gars, patiesībā daudzi gari. Dažreiz gars uzdevās par apustuli Pāvilu, vēl citreiz par svēto Ambroziju, un – ticiet vai neticiet – arī par Raini un Aspaziju.
Garu mācības galvenā doma ir tā, ka vēl pēc nāves ir iespējams atgriezties. Arī Rainis un Aspazija, nonākot Mūžībā un redzot elli, esot sapratuši savus maldus virs zemes, un tagad esot atgriezušies.
Šai mācībai ir piekritēji pat mūsu inteliģences aprindās. Runas, kuras runā Rainis, Aspazija, Ambrozijs un Pēteris, top stenografētas, norakstītas un izsūtītas pa visu mūsu dzimteni. Es par šo parādību nekā nezinātu, ja kāds mans draugs man par šo parādību nebūtu jautājis. Viņa rokās nonākusi vesela klade ar šo garu runām. Draugs lūdza, lai dodu savu vērtējumu. Lūdzu, lai man dažas runas atsūta. Viņš atsūtīja. Izlasīju un tūliņ sapratu – spiritismus, maldu garu mācība.
Maldu mācība, ka pēc nāves ir iespējama atgriešanās un pestīšana, ir diezgan plaši izplatījusies mūsu dzimtenē. Ir pat gadījumi, kad mūsu mācītāji saņēmuši pateicības vēstules no mirušajiem par to, ka par viņiem ticies aizlūgts un viņi tapuši pestīti. Bībele mums neko tamlīdzīgu nemāca.
Kristus līdzībā par bagāto vīru un nabago Lācaru nepārprotami ir pateicis, ka pēc nāves atgriešanās nav vairs iespējama. Tur ikviens bauda tos augļus, ko virs zemes šajā dzīvē vācis un krājis. “Cilvēkam vienreiz nolemts mirt, un pēc tam tā tiesa” (Ebr. 9:27)
Pati šī parādība liekas interesanta – runā apustulis Pēteris, Pāvils, runā Rainis un Aspazija! Iedziļinoties nopietnāk runu saturā, nākam pie slēdziena, ka tajās nav nekā tāda, kas piemita apustulim Pēterim vai Pāvilam, Rainim vai Aspazijai. Viss ir viltojums un maldu garu savārstījums.
“Mums visiem būs parādīties Kristus soģa krēsla priekšā, lai katrs dabū, ko miesā būdams darījis, vai labu vai ļaunu.” (2. Kor. 5:10) Tāda ir Dieva Vārda patiesība. Maldu mācībām šodien nav vietas pie patiesajiem Dieva bērniem, pie tiem, kas Viņu no visas sirds mīl un grib Viņam sekot.

2. Pārbaudiet garus 
Dieva Gars ļaujas pārbaudīties. Dievs pats caur apustuli paskubina garus pārbaudīt, vai tie nav maldu gari. Ļaunie maldu gari turas pretī un neļaujas pārbaudīties. Viņi baidās no pārbaudīšanas. Kāpēc? Tāpēc, ka tie ir maldu gari un maskējas, uzdodamies par patiesības gariem, dažkārt pat par Dieva eņģeļiem. Patiesībā tie ir vilki avju drēbēs.
Atļaušos šeit pieminēt kāda vīra un sievas piedzīvojumu. Viņi abi divi bija nopietnie Dieva meklētāji un zināja, ka spiritisms, mirušo garu izsaukšana, ir liels ļaunums. Viņi uz šādiem seansiem negāja. Bet tad viņi dabūja zināt par tā saucamā šķīvīša griešanos. Viņi nedomāja, ka tas ir kaut kas ļauns, bet gan, ka tā ir tīri nevainīga lieta. Tas viņus ieinteresēja, un viņi aizgāja uz kādu vietu, kuru zināmas personas bija sapulcējušās kopā.
Šie cilvēki – vīrs un sieva, noraidījuši visus mirušo garus un pieprasījuši, lai nāk patiesības gars, bet tas kopējā seansā nav nācis. Viņi mēģinājuši vienatnē ar šķīvīša griešanos rast uz saviem jautājumiem atbildi, jo viņi Dievu no sirds meklēja un gribēja ar Viņu sastapties.
Uz vīra un sievas sevišķo uzstāšanos pieteicās gars, kas sevi apzīmējis par Dieva sūtni. Gars bijis spējīgs atklāt par domas. Abi noticējuši, ka tas ir tiešām no Dieva. Sadarbība turpinājusies ilgāku laiku. Gars sludinājis brīnišķīgas lietas un pareģojis drīzu pasaules galu, un ka viņus izsūtīšos kā misionārus pa visu pasauli, lai pasludinātu Kristus atnākšanu.
Brīnišķīgās lietās klausoties, vīrs un sieva tapuši tā no gara ietekmēti, ka aizmirsuši pat ēst un rūpēties par saviem bērniem – zēnu un meiteni.
Beidzot kādā dienā gars aicinājis sievu izrunāt neķītrus vārdus, apgalvodams, ka tādas lietas esot viņas sirdī. Sieva, apzinādamies, ka viņā tādas neķītras lietas nav, sacījusi: “Ja manā sirdī kaut kas tāds atrodams, tad velns to tur ir ielicis, es pati tāda neesmu.”
Pie šādas atbildes gars izrādījis sevišķu satraukumu, šķīvis sācis nervozi griezties. Vīrs un sieva sākuši saprast, ka viņi ir piemānīti. Pēc stingras un noteiktas uzstāšanās, maldu gars beidzot aizgājis.
Atstāstot šo notikumu kādam mācītājam, pieviltie vēl piebilda, ka pēc gara aiziešanas viņu dzīvoklis bijis pilns nelabas smakas, tā ka bijis nepieciešams visas drēbes vēdināt un traukus pārmazgāt.
Viltus un maldu gari uzdodas par Dieva sūtņiem un daudzus pieviļ. Šinī gadījumā gars pats pielaida kļūdu, uztiepdams sievai grēkus, kurus tā nebija darījusi, bet bieži gadās, ka maldu garus ir ļoti grūti atmaskot. Viņi tā pielāgojas, citēdami Svētos Rakstus, ka nerodas ne mazāko aizdomu. Šie gari dod pat brīnišķīgas jūtas – mieru, prieku un labsajūtu, viņi prot tā iemidzināt, ka jums nav ne mazākās jausmas, ka atrodaties maldu garu rokās.
Tā, lūk, izpaužas sevišķais traģisms, ka tie, kas nokļuvuši maldu garu varā, paši to neapzinās, un ir grūti viņus par to pārliecināt.
Pārbaudot garus, jāpatur prātā viena patiesība – maldu gari vienmēr jauc patiesību kopā ar meliem. Svētais Gars runā tikai patiesību un vada uz visu patiesību (Jāņa 16:13), bet viltus gari nevar iztikt bez meliem. Viņu būtiskākā pazīme ir meli.
Kad es savā jaunībā meklēji nopietni Dievu, un garīgās lietās man trūka pieredzes, sastapos ar spēcīgu maldu garu. Arī tas mums pravietoja brīnišķīgas lietas. Mums būšot jābūvē skaists templis. Tika aprakstīts plāns un izskats, kādam tam būšot jābūt.
Mēs priecājāmies par to, bet savās sirdīs domājām, kur ņemsim līdzekļus? Mums tādu nebija. Gars to izmanīja un sacīja, ka viņš līdzekļus došot, apsolīdams zelta latus. Te jau parādījās maldu gara īstā būtība, bet mēs bijām pārāk naivi un to vēl nenojautām. Zelta lati vispār taču neeksistēja. Ja tādi būtu bijuši mūsu īpašumā, mēs kā viltotas naudas īpašnieki būtu tikuši sodīti.
Mēs ticējām un gars turpināja mūs vadīt. Kādu dienu tas mūs izveda laukā, vietā, kur vajadzēja tapt celtam krāšņajam templim, un ar pirkstu norādīja, kur atrodas zelta lati. Mēs sākām rakt. Pēc dažiem lāpstas dūrieniem apakšā kaut kas bija. Sākām jau priecāties. Ja nebūs zelta lati, būs vismaz mēra laikos paslēpts pods ar tā laika zeltu. Tomēr vīlāmies. Apakšā bija liels akmens, ko ar lāpstu nebija iespējams izcelt.
Mājās atgriezāmies pavisam sasisti un izšaubīti. Gars par visu to, šķiet, nebija uztraucies, bet vienkārši paziņoja, ka mūsu neticības dēļ zelts pārvērties par akmeni. Maldu gari nekad nevar iztikt bez meliem.
Kristus mums dod visdrošāko atslēgu maldu garu atmaskošanai. Viņš saka: “Pie viņu augļiem jums tos būs pazīt.” (Mat. 7:16,20) Pirmais no šiem augļiem ir paaugstināšanās. Tu esi svētāks un labāks par citiem. Tev ir Svētais Gars un garīgās dāvanas, citiem tās nav. Ļaunais gars ceļ cilvēku uz paaugstināšanas tribīnes. Tā ir pirmā maldu gara pazīme.
Par nožēlošanu arī mūsu aprindās mūsu dzimtenē ir brāļi, kas nonākuši šādā stāvoklī, bet viņi to neredz. Mana sirds bieži par viņiem raud un lūdz, kaut viņu acis atvērtos, un viņi ieraudzītu patiesību.
Dieva Gars ved cilvēku dziļā pazemībā, parāda viņa grēkus un pārkāpumus. Kad pār Č. Finneju nāca Svētais Gars, viņš iegāja tālākajā istabā un kā bērns Kristum izsūdzēja visus savus grēkus.
Dieva Gars parāda mums mūsu sirds samaitātību un rada slāpes pēc sirds pazemības un skaidrības. Vienīgi pazemība un sirds skaidrība mūs var pasargāt, ka nekrītam maldu garu varā.
“Mīļie, neticiet katram garam, bet pārbaudiet garus, vai viņi ir no Dieva, jo daudz viltus pravieši ir izgājuši pasaulē.” (1. Jāņa v. 4:1)
Ne vienmēr maldu gari parādās tik spilgtā veidā, kā to dažos piemēros redzējām. Dvēseļu pievilšana pa lielākai daļai notiek neuzkrītoši. Ja Dieva bērna dzīve nesaskan ar Dieva Vārdu, ja tā nav šķīsta un skaidra, ja nav nomanāma dzīšanās pēc svētas dzīves, tad tur kaut kas nav kārtībā. Ja ticīgie ļaudis var līdzināties pasaulei, būt ar to kopā pie dzīru galdiem un vīna glāzēm, to dievbērnība ir apšaubāma.
Pārbaudot garus, pārbaudīsim arī tos, kas uz mums runā Dieva Vārdus. Ievadā lasījām apustuļa Pāvila aizrādījumus Korintas draudzei: “Jo tie ir melu apustuļi un viltīgi strādnieki, izlikdamies par Kristus apustuļiem. Nav arī brīnums, jo pats sātans izliekas par gaismas eņģeli. Tad arī nav nekas sevišķs, ka viņa kalpi izliekas par taisnības kalpiem, to gals būs tāds, kā viņu darbi.” (2. Kor. 11:13-15)
Pārbaudiet Dieva lieciniekus. Pārbaudiet arī mani, vai vārds, ko es sludinu ir patiesība, un vai mana izturēšanās un staigāšana atbilst tam. Berojas jūdi, kad Pāvils un Barnaba tur sludināja, ik dienas meklēja Rakstos, vai sludinātais vārds ar tiem saskanēja. (Ap. d. 17:11)
Brāļi un māsas, pazīstiet savu Bībeli! Jūs maldu garus nepamanīsiet un tos nespēsiet atmaskot, ja nepazīsiet Svētos Rakstus. Ja jūs nebūsiet stipri Dieva Vārda patiesībās, tad maldu gari drīz vien jūs sapīs savos tīklos.
Pārbaudiet grāmatas, ko jūs lasāt, uz Dieva Vārda pamata. Mūsu dzimtenē no rokas rokā klīst grāmatas, kuras diktējuši maldu gari.
Beidzot, lūgsim līdz ar Dāvidu: “Pārbaudi mani, ak Dievs, un izzini manu sirdi, izmeklē mani un izdibini skaidri manas domas un lūko, vai es neesmu uz ļauna ceļa, tad vadi mani pa mūžības ceļu.” (Ps. 139:23-24)
Āmen.


Viļa Dzelmīša grāmatas: 
Aiz redzamā robežām
Dzīvā ūdens lāses 1. un 2. daļa (svētrunas)
Dzīvā ūdens lāses (dzeja)
Smel vēlreiz (dzeja) (grāmata rtf teksta formā)
Visuvarenā ēnā

piektdiena, 2018. gada 4. maijs

Džastina Pītersa seminārs “Aicinājums saprast atšķirības”

Ticības Vārda kustības Bibliska pārbaude

Džastina Pītersa seminārs ir viens no pamatotākajiem un detalizētākajiem semināriem par mūsdienu maldu mācību tēmu un viltus mācītājiem. Aicinu šos seminārus noskatīties un iedziļināties lietas būtībā! Melu mācītāji atrodas šepat līdzās, viņu ir pārāk daudz, un, iespējams, kaut kas tieši tāds pašlaik notiek arī jūsu draudzē. Skatieties, lūdziet Dievu par to, pārdomājiet un pārrunājiet to, iedziļinieties Svētajos Rakstos. Lai Dievs dod jums garīgu gaismu un saprašanu! 
"Bērniņi, pasargiet sevi no elku dieviem. Āmen!" 1.Jāņa vēstule 5:21

Berojas iedzīvotāju piemērs, Apustuļu darbi 17:10-11
"Bet brāļi tūdaļ naktī Pāvilu un Sīlu nosūtīja uz Beroju; tur nonākuši, viņi iegāja jūdu sinagogā. Tie bija labvēlīgāki par Tesalonīkes jūdiem un vārdu labprāt uzņēma, meklēdami ik dienas rakstos, vai tas tā esot."


Justin Peters - “A Call for Discernment” seminar 
A Biblical Critique of the Word of Faith movement

Justin Peters Ministries 
www.justinpeters.org

Джастин Питерс - семинар "Призыв к различению" 

Библейская критика движения «Слово веры»

Один из самых толковых и обстоятельных семинаров на тему современных лжеучений и лжеучителей. Призываю всех посмотреть и вникнуть. Лжеучителя рядом, их много, и возможно именно это происходит сейчас в вашей церкви. Смотрите, молитесь, рассуждайте, вникайте в Писание. Да даст Бог вам света и разумения.
Дети! Храните себя от идолов. Аминь! (1-е Иоанна 5:21)

Джастин Питерс - "Призыв к различению" 1 часть

Джастин Питерс - "Призыв к различению" 2 часть
https://www.youtube.com/watch?v=5M0lIYphHZQ&list=PLvraMhcMyExpz8ZbEgj2eJwpwiFleUCqw&index=8


Justin Peters - “A Call for Discernment” seminar 

A Biblical Critique of the Word of Faith movement

Justin Peters - A Call for Discernment Part 1 
https://www.youtube.com/watch?v=t17fo2yvv3I&index=44&list=PLvraMhcMyExpz8ZbEgj2eJwpwiFleUCqw

Justin Peters - A Call for Discernment Part 2
https://www.youtube.com/watch?v=34SFte9b9os&index=45&list=PLvraMhcMyExpz8ZbEgj2eJwpwiFleUCqw

Justin Peters - A Call for Discernment Part 3
https://www.youtube.com/watch?v=mrelaKBbhJE&list=PLvraMhcMyExpz8ZbEgj2eJwpwiFleUCqw&index=46

Harizmātiskās kustības galvenās reliģisku dēmonu iedvesmotās mācības un bīstamās izpratnes

 

Teksts ir konspektēts no semināra cikla:

Justin Peters - “A Call for Discernment” 1-3 (“Aicinājums saprast atšķirības”)

Джастин Питерс - “Призыв к различению” 1-2 часть – YouTube

 https://www.youtube.com/watch?v=TVh_PJLmGFQ&list=PLvraMhcMyExpz8ZbEgj2eJwpwiFleUCqw&index=7

https://www.youtube.com/watch?v=qmFmEjRUTZ8&index=9&list=PLvraMhcMyExpz8ZbEgj2eJwpwiFleUCqw&t=120s

https://www.youtube.com/watch?v=t17fo2yvv3I&list=PLvraMhcMyExpz8ZbEgj2eJwpwiFleUCqw&index=44

 

Berojieši, Apustuļu darbi 17:10-11

10 Bet brāļi tūdaļ naktī Pāvilu un Sīlu nosūtīja uz Beroju; tur nonākuši, viņi iegāja jūdu sinagogā.

11 Tie bija labvēlīgāki par Tesalonīkes jūdiem un vārdu labprāt uzņēma, meklēdami ik dienas rakstos, vai tas tā esot.

 

Session 1 – DVD1 Justin Peters Prizyv k razlicheniju rus

 No 55:02 (no Justin Peters Prizyv k razlicheniju rus DVD1)

Ticības Vārda populārākās maldu idejas un maldu mācības

 

1. Pozitīvā Apliecināšana – Positive Confession

“Ar vārdu es izsaucu lietas eksistencē”

“Jums ir tas, kas ko jūs sakāt, runājat, teicat” 

“Nosauciet vārdā to, ko jūs vēlaties iegūt”

“Manī ir spēks” utml.

 Lietas izsaukt eksistencē ar vārdu var tikai Dievs – Radītājs, jo Dievs ir Radītājs, mums cilvēkiem tādas spējas nav, Ticības Vārda sludinātāji izsmērē un saputro to robežu, kas ir starp Dievu - Radītāju un mums – cilvēkiem, Viņa radījumiem. Viņi padara Dievu daudz mazāku un cilvēcīgāku, un nespēcīgāku, nekā Viņš ir patiesībā, un no otras puses cilvēku padievina, dara cilvēku līdzīgāku Dievam un paaugstina cilvēku augstāk nekā cilvēks ir patiesībā.

Tas nav tikai pozitīvs skats uz dzīvi, bet Ticības Vārda kustībā šajā Pozitīvās Apliecināšanas mācībā iet runa par tā saucamo vizualizāciju (ezotēriska un okulta New Age metode), kur cilvēks iztēlojas un vizualizē sevi kā bagātu, veiksmīgu, panākumus gūstošu, veselu.

Iedot dzīvību ar vārdu var tikai Dievs, nevis es vai tu

Sal.pam. 18:21 “Nāve un dzīvība stāv mēles varā” – par ko šeit ir runa?

Ticības Vārda sludinātāji parasti citē Bībeli, izraujot to no konteksta (izraujot no teksta kopējās domas).

Precīzs citāts: Sal.pam. 18:20-21 “20 Vīram tiek atmaksāts saskaņā ar to, kā viņa mute runājusi, un viņš tiek paēdināts ar viņa lūpu iegūtiem augļiem. 21 Nāve un dzīvība stāv mēles varā; kas mīl savas mēles māku, tas baudīs no tās augļiem.”

Šis Bībeles teksts ir kā brīdinājums, lai mēs neesam pļāpīgi, aprunātāji vai mēlnesīgi, jo tad mums var iznākt baudīt un ciest sekas no paša sarunātiem viltus vai melu vārdiem, tāpat arī gudri un sapratīgi runāti vārdi var glābt dzīvību gan sev, gan citiem. Tas NAV AICINĀJUMS RADĪT dzīvību vai nāvi ar saviem vārdiem, bet tas ir brīdinājums par sekām, kas var notikt apdomīgi vai neapdomīgi runājot.

 

Džoisa Maijere – Joyce Meyer: “Vārdi satur sevī spēku, tie nes vai nu radošu vai iznīcinošu spēku, vai nu pozitīvu vai nu negatīvu, tādēļ mums ir jāpaziņo pareizas lietas savā dzīvē, ja mēs gribam, lai mūsu dzīvē notiktu tikai labas lietas, un tas ko jūs runājat šodien, visdrīzāk jums jau rītdien tas būs.”

Citāti no citiem runātājiem, kas tic šai mācībai:

“Paziņojiet ar savām lūpām to, ko jūs ticat ar savu sirdi, un to, ko jūs teiksiet, tas arī jums notiks.”

“Mums nav obligāti nav nepieciešams lūgt, lai saprastu tavu gribu, Kungs. Un šis Svētais Gars grib sūtīt savu gaismu šai tumšai pasaulei, bet Viņš vēlas, lai mēs šo gaismu sāktu paziņot, apliecināt. Runājiet to, paziņojiet to, un tas notiks jūsu dzīvēs, lai kas arī tas nebūtu! Kad mēs to kopā paziņojam, tas vēl pastiprinās. Un kā teica Džons, tas uzlādējas līdz maksimumam! Jums tas ir jārunā un jāpaziņo! Ja jūs izpildīsiet savu daļu, tad Dievs obligāti īstenos to!”

Marilyn Hickey: “Kas jums ir vajadzīgs? Man ir vajadzīga nauda! Tad sāciet to radīt! Sāciet tās izsaukt eksistencē ar vārdiem! Vērsieties pie sava papīra naudas maka. Tu biezais naudas maks, kļūsti piebāzts ar naudu! Vērsieties pie savas čeku grāmatiņas. Tu čeku grāmatiņa, tu sāc ziedēt kā vēl nekad iepriekš! Sāciet taču, pierunājiet sev naudu! Vai jums ir sāpes vai slimība ķermenī? Runājiet uz savu ķermeni un Dievs iemiesos to, kas iznāks no jūsu lūpām. Sakiet savam ķermenim – tu esi vesels, tu tik labi darbojies, ka tev nevar būt problēmas! Tu esi vesels un stiprs! Runājiet uz savu aknu, vai kaklu vai muguru, un ticiet, ka jūs dabūsiet un nepieļaujiet nekādas šaubas! Runājiet uz savu vīru, uz savu sievu, uz saviem apstākļiem, runājiet uz viņiem ar ticību un Dievs izdarīs to, ko jūs runājat!”

Vai Bībele apstiprina šādu mācību, ka ticība ir substance, viela, ar kuru tā var manipulēt?

Ebrejiem 11:1 “Jo ticība ir stipra paļaušanās (angliski KJV – substance, viela) uz to, kas cerams, pārliecība par neredzamām lietām.”

Ebrejiem 11:1 Angļu NASB ir – Tātad ticība ir stipra drošība par lietām uz kurām ceram, pārliecība par neredzamām lietām – Now faith is the assurance of things hoped for, the conviction of things not seen.

 

Ticības Vārda kustībā un mācībā nevis Dievs ir mūsu ticības objekts (kam mēs ticam), bet pati ticība ir mūsu ticības objekts (tātad mēs ticam un uzticamies savai ticībai, nevis Dievam – citiem vārdiem to sauc par pašiedvesmu vai pašsuģestiju). Ticības Vārda teoloģijā ticība ir balstīta nevis Dievā, bet ticība ir spēks, kuru viņi virza uz Dievu, lai Viņš izdarītu to, ko vajag šiem cilvēkiem. Tas ir paradokss, ka tie, kas ir ticības mācītāji, paši pamatā un saknē saprot nepareizi, kas ir ticība!

 

Glorija Kouplenda uzskata un māca, ka ar vārdiem un pavēlēm ir cilvēkam iespējams pat valdīt pār laika apstākļiem un tornādo.

Jēzum bija šāda vara pār dabas parādībām, bet ne cilvēkam, jo Viņš bija Dievs cilvēka ķermenī – Dieva Dēls.

 

1:12:53

2. Mazo dievu mācība – Little gods doctrine

Mācība par to, ka ticīgais cilvēks ir kā mazs “dieviņš”, kurš ar saviem vārdiem var radīt realitāti

 

Visi Ticības vārda kustības sludinātāji māca, ka ja tu esi izglābts, tad tu pēc būtības esi dievs.

Kreflo Dollars skaidrojums par 1.Mozus 1:26-27:

“Tātad 26.-27. pantā Dievs sevi pakļauj šim principam, ka katrs rada vai dzemde pēc savas līdzības. Lasīsim 1.Mozus 1:26-27

“26 Tad Dievs sacīja: "Darīsim cilvēku pēc mūsu tēla un pēc mūsu līdzības; tie lai valda pār zivīm jūrā un pār putniem gaisā, un pār lopiem, un pār visu zemi un visiem rāpuļiem, kas rāpo zemes virsū." 27 Un Dievs radīja cilvēku pēc Sava tēla, pēc Dieva tēla Viņš to radīja, vīrieti un sievieti Viņš radīja.”

Tas ir ļoti interesanti, ja ņem vērā, ka katrs rada pēc savas līdzības. Un lūk, mēs redzam, ka Dievs rada cilvēku. Ja Dievs rada cilvēku, un katrs rada pēc savas tēla, un katrs rada savā līdzībā… Ja ērzelis saietas ar zirgu, tad viņi rada ko?.... (auditorija atbild – zirgu!) Ja suns saietas ar suni, tad viņi rada ko? … (auditorija atbild – suni!) Ja runcis saietas ar kaķeni, tad viņi rada ko? … (auditorija atbild – kaķi!) Bet ja Dieva Trīsvienība (Godhead) saietas un saka – radīsim… cilvēku, tad ko viņi rada?... Viņi radīs dievus! Un man tas bija jums jāpasaka pa tiešo kā pa pieri, jo man nav laika, lai visu to izskaidrotu. Bet lūk ko es jums gatavojos pateikt. Jūs esat dievi, jo jūs izceļaties no Dieva, jūs neesat vienkārši cilvēki, cilvēcīgais jūsos ir tikai šis fiziskais ķermenis, kurā jūs dzīvojat, bet īstais es ir tieši tāds pats kā Dievs!

Šī mācība, kuru pasniedza Kreflo Dollars ir tik herētiska, ka nesaprotu ar ko iesākt.

Pirmkārt, viņš pieved analoģiju/salīdzinājumu par to kā pārojas dzīvnieki ar Dieva Trīsvienību. Tas ir Dievu zaimojošs apgalvojums. Kad Bībele runā par to, ka Dievs radīja cilvēku pēc sava tēla un līdzības, tas nozīmē, ka mēs kā cilvēki – tu un es, mēs esam Dieva radības augstākā virsotne. Mēs esam radīti pēc Dieva līdzības tādā ziņā, ka mūsos ir ielikts potenciāls un spēja caur glābjošām attiecībām ar Jēzu Kristu iepazīt Dievu. Bet tas taču, draugi, nenozīmē, ka mēs esam dievs!

Ziniet, man patīk suņi, šīs brīnišķīgās radības. Tomēr pat visgudrākais suns pasaulē nekad nevarēs iepazīt Dievu, tādēļ, ka nav radīta pēc Dieva līdzības, bet mēs esam radīti pēc Dieva līdzības. Mūsos ir ielikts potenciāls un spēja iepazīt Dievu caur Jēzu Kristu, bet tas tomēr nenozīmē, ka mēs esam dievs. Bībele šajā ziņā ir galēji saprotama – ir tikai VIENS Dievs, un mēs neesam Viņš! Tas varbūt nav īsti gramatiski pareizi, tomēr teoloģiski tas ir pareizi.

Ir tikai VIENS Dievs:

2.Moz.20:3, 2.Sam.22:32, Jes.44:8, Ps.50:1, Rom.16:27, 1.Kor.8:6, Efez.4:6, 1.Tim.1:17, 2:5, Jēk.2:19.

Varbūt kādi no jums teiks – vai tad Bībelē kaut kur nav teikts, ka “jūs esat dievi”? To taču apgalvo arī Ticības Vārda kustības sludinātāji! Un visi atsaucas uz Jāņa ev. 10:30-34:

Jēzus sacīja: 30 Es un Tēvs, mēs esam viens."

31 Tad jūdi atkal sanesa akmeņus, lai Viņu nomētātu.

32 Jēzus tiem atbildēja: "Daudz labu darbu Es jums esmu rādījis, kas nāk no Tēva. Kura darba dēļ jūs Mani gribat nomētāt?"

33 Jūdi Viņam atbildēja: "Nevis laba darba dēļ mēs Tevi gribam nomētāt, bet Dieva zaimošanas dēļ, tāpēc ka Tu, cilvēks būdams, dari Sevi par Dievu."

34 Jēzus viņiem atbildēja: "Vai nav rakstīts jūsu bauslībā: Es esmu sacījis, jūs esat dievi. -

Kādu VD Rakstu vietu šeit citē Jēzus? Tas ir Psalms 82:6-7:

6 Es (Asafs) teicu: "Jūs esat dievi un visi esat Visuaugstākā dēli!

7 Bet patiesi jums jāmirst kā cilvēkiem, jākrīt kā ikvienam lielam kungam!"

Tātad soģi patiešām šajā Rakstu vietā ir nosaukti par dieviem, bet nevis savas dievišķības dēļ, bet sava statusa dēļ, citiem vārdiem sakot, viņiem bija piešķirts stāvoklis un statuss lemt par jautājumiem, kas skar dzīvību vai nāvi, un šādā nozīmē viņi uzņēmās daļējas Dieva pilnvaras, jo viņiem bija jāpieņem lēmumi, kas skāra citu cilvēku dzīvību vai nāvi. Bet 7 pantā viss kļūst ļoti skaidrs. Asafs vēršas pie šiem soģiem, tiesnešiem un saka – “bet patiesi jums jāmirst kā cilvēkiem, jākrīt kā ikvienam lielam kungam!” Tātad Asafs šeit lieto sarkasmu, sacīdams – jūs domājat, ka esat dievi, bet arī jūs nomirsiet kā visi pārējie! Tas ir sarkasms. Bet Jēzus, kurš atsaucas uz šo Rakstu vietu pēc būtības saka: Tas kas bija šie soģi teorētiski cilvēku acīs, tas Es esmu īstenībā! Tātad Jēzus šeit ļoti skaidri paziņo par Savu dievišķību, bet nekādi nemāca par to, ka vīrieši vai sievietes ir dievi. Šis pants tiek apzināti izrauts no teksta kopdomas.

1:19:17

Viņu mācība ir ļoti tuva herēzei – Henoteismam.

Henoteisms - Tas ir ticējums, ka ir daudzi dievi, bet tikai viens ir pielūgsmes vērts.

Pie šādiem ticējumiem pieturas arī:

- mormoņi

- Jehovas liecinieki

- Ticības Vārds kustība

Diezgan interesantā kompānijā atrodas ticības vārda kustības pārstāvji!

Keneta Koplenda teiktais citāts: “Bībelē teikts, ka Viņš ar 23cm sprīdi ir izmērījis debesis. Sprīdis tas ir attālums no īkšķa gala līdz mazā pirkstiņa galam. Angļu valodas paplašinātais tulkojums tieši tā traktē šo senebreju tekstu. Ka Viņš izmērījis debesis ar 23cm sprīdi. Es ar lineālu izmērīju savu sprīdi un tas ir 22cm. Tas nozīmē, ka Dieva sprīdis ir 1cm garāks nekā mans sprīdis. Kā redzat, ticība nav izvirdusi no kāda gigantiska monstra kaut kur. Tā ir iznākusi no tādas būtnes sirds, kura ir pārsteidzoši un unikāli līdzīga man un tev. Būtnes, kuras augums ir 1,89m līdz 1,92m un ar svaru apmēram 91kg. Tikai nedaudz pilnīgāku, un ar plaukstu, kuras lielums ir 23cm, kurš piecēlās un teica “Lai top gaisma!” Un šis Visums radās un iesāka kustēties. Tam Kunga lai slava!”

Tātad, pēc Keneta Kopelanda teiktā, Dievs ir būtne augumā apmēram 2m un ar svaru apmēram 90kg. Nu tāds kā cilvēks, vai nav patiesība!? Novedīsim šo domu līdz loģiskam nobeigumam. Ja Dievs ir apmēram 2m augumā un ar svaru apmēram 90kg, tad ko tas nozīmē? Tas nozīmē, ka Viņš atrodas ķermenī. Un ja Dievs atrodas ķermenī, tad Viņš nevar atrasties visur vienlaicīgi, tātad – Viņš nav Visuresošs. Tātad tas nav Bībelē aprakstītais Dievs! Ja viņi sludina citu Dievu, tātad viņi sludina citu evaņģēliju.

 

3. Mācība par grēkā krišanu - The Fall

1:21:52

 

Ticības Vārda kustībā māca, ka:

- Adams bija Dieva precīza kopija

- Kad Adams apgrēkojās, tad viņš nodeva savu dievišķību sātanam, un Dievs tādā veidā zaudēja savas likumīgās, juridiskās tiesības uz Zemi un tika izdzīts no tās

- sātans tagad ir šīs pasaules likumīgais dievs

- kad kāds cilvēks tiek izglābts, tad viņš atgūst savu dievišķību

 

 

 

4. Mācība par Jēzus garīgo nāvi – Spiritual Death of Jesus Doctrine

1:40:58

 

  

 

Session 2 - DVD2

DĪVAINAS IZPAUSMES / PARĀDĪBAS –
MANGLED MANIFESTATIONS

 

1. Mēļu dāvanas ļaunprātīga izmantošana

0:39

- Mēļu dāvanas ir sastopamas ne tikai kristietībā vien, tā nav unikāla parādība kristietībā

Mēlēs runā arī vairākās pagāniskās reliģijās, hinduismā runā mēlēs un arī islamā runā mēlēs, tātad ja kāds runā mēlēs, tas vēl nenozīmē, ka viņam šāda parādība ir iegūta no Dieva

- mēles var tikt praktizētas nepareizi un nedievbijīgā veidā (1.Kor.10:20, 12:1-2)

- ja publiski tiek runāts mēlēs, tad vienmēr ir jābūt iztulkotājam (1.Kor.14:28)

- tā ir NEPATIESĪBA, ka visiem ticīgajiem ir jārunā mēlēs (1.Kor. 12:29-30, 14:23)

Mācība, ka visiem ticīgiem ir jārunā mēlēs var novest pie vairākām galējībām – 1) ticīgais cilvēks mēģinās viltot šo dāvanu, kas nemaz nav tik grūti, 2) viņš var sākt šaubīties par savu glābšanu bez pamata.

- mēles ir vis nenozīmīgākā no visām garīgām dāvanām (1.Kor.12:28) 

Tātad, ja kāds runā mēlēs, tas vēl nenozīmē, ka tā ir dāvana no Dieva. Ir pat baznīcas literatūra, kurā ir aprakstīts kā mācīties un mācīt runāt mēlēs. Rodas jautājums – ja tas ir tas ko Gars dod izrunāt, tad kādā veidā tad to var cilvēcīgi iemācīt/apmācīt kā to darīt?

Video ar Mario, kurš jau 4 gadu vecumā sludinājis, dziedinājis, runājis mēlēs un pēc tam atzinies kā viltnieks

1.Kor.4:6-14

“6 Bet to, brāļi, es esmu attiecinājis uz sevi un uz Apollu, jūsu labad, lai jūs pie mums mācāties nepacelties pār to, kas ir rakstīts, lai jūs viena cilvēka dēļ neuzpūšaties pret citu.

Mums ir jāpaliek Bībeles parametros, Bībeles rāmjos un tiem nekāpt pāri.

7 Ar ko tu esi pārāks? Kas tad tev ir, ko tu nebūtu saņēmis? Bet, ja tu esi saņēmis, kāpēc lepojies, it kā nebūtu saņēmis?

8 Jūs jau gan esat tapuši bagāti un sākuši valdīt bez mums. Kaut jūs valdītu, ka arī mēs ar jums kopā varētu valdīt.

9 Man šķiet, ka Dievs nolicis mūs, apustuļus, par pēdējiem, it kā nāvei nolemtus. Jo mēs esam kļuvuši par izsmieklu pasaulei, eņģeļiem un cilvēkiem.

10 Mēs esam ģeķi Kristus dēļ, bet jūs gudri Kristū; mēs nespēcīgi, bet jūs stipri; jūs cienīti, bet mēs nicināti.

11 Līdz šai stundai mēs ciešam badu un slāpes, esam pliki un vajāti, bez pajumtes.

12 Un mēs grūti strādājam savām rokām. Mūs lamā, un mēs svētījam; mūs vajā, un mēs paciešam;

13 mūs zaimo, un mēs iepriecinām. Mēs esam kļuvuši kā par atkritumiem pasaulē, kājām minami visiem līdz šai dienai.

14 To rakstu jums, nevis jūs apkaunodams, bet pamācīdams kā savus mīļus bērnus.”

 

 

  

Word of Faith un Health and Wealth mācības saknes ir metafiziskajos kultos – Kristīgajā Zinātnē - Christian Science, New Age, New Thought,  gnosticisms, uc

 

Phineas P. Quimby (1802-1866) – metafiziskā kulta New Thought – Jaunā Doma dibinātājs, speciālists okultismā, hipnozē un parapsiholoģijā  

Viņa mācība ir likta pamatā kustībai Mind Science (Christian Science) – Prāta Zinātne (Kristīgā Zinātne), kuru dibināja Mary Baker Eddy, un vēlāk šī kulta idejas izmantoja Ticības Vārda kustība

 

Essek William Kenyon (1867-1948) – viņam ir bijušas personīgas saistības ar kultiem New Thought un New Age, viņš apmeklēja oratora mākslas skolu Emerson College of Oratory,

Viņa mācība:

- Dievs radīja nevis ne no kā, bet ar ticības pilniem vārdiem, un mums - ticīgajiem ir jādara tieši tāpat, mēs ar saviem vārdiem esam spējīgi izsaukt lietas eksistencē un veidot savu fizisko realitāti

- cilvēki pie grēkā krišanas pieņēma sātana dabu, un zaudēja un atdeva viņam savu dievišķo varu, un tādā veidā legāli padarīja viņu par šīs pasaules dievu,

- Jēzus nomira pie krusta ne tikai fiziski, bet arī garīgi, un, ellē izciešot mokas, Viņš nomira garīgi un Viņam bija jāpiedzimst no jauna, tātad tur patiešām esot notikusi mūsu grēku izpirkšana – nevis pie krusta, bet ellē,

- ticīgajam veselība un bagātība ir iegūstama ar savu pozitīvo apliecināšanu

 

William Branham (1909-1965) – dziedināšanu atmodas dibinātājs,

Viņa mācība:

- tikai tie, kas pieņēmuši viņa – Branhama mācību, tiks izglābti

- Ievai bija seksuālas attiecības ar čūsku Ēdenes dārzā

- Branhams sevi pasludināja par Atklāsmes grāmatā 3:14 pieminēto eņģeli

- pravietoja, ka visas denominācijas tiks apvienotas zem Pasaules Baznīcu padomes zem Romas katoļu baznīcas vadības 1977. gadā īsi pirms draudzes paņemšanas un pasaules bojā ejas – bet šis pravietojums nepiepildījās

- Branhams mācīja, ka mācība par Trīsvienību ir dēmoniska mācība no velna un to nosodīja, Branhams: “Trinitarism is of the devil!” “Trinitārisms ir no velna!” – Tā saka tas Kungs -

- Branhams pravietoja, ka viņš augšāmcelsies, un viņa sekotāji to gaida katros Pashā svētkos pie viņa kapa

 

Keneth Hagin – Kenets Heigens (1917-2003) – Ticības Vārda – Word of Faith kustības tēvs, dibinātājs,

Viņš daudzkārt apgalvojis, ka savas idejas un mācības viņš ir saņēmis pa tiešo no Dieva caur atklāsmi, jo pats Jēzus viņam ir personīgi to atklājis. Kenetam esot bijušās 8 šādas tikšanās ar Jēzu.

Heigens ir pārņēmis daudzas idejas no Esseka Kenjona gandrīz burtiski un uzdevis tās, ka viņš itkā esot saņēmis pa tiešo no Jēzus, tātad pavisam vienkārši plaģiatizējis, nokopējis no Kenjona, piemēram, par Jēzus garīgo nāvi (nevis fizisko), kas itkā aprakstīta 22.Psalmā,

 

Maldu mācītāji, kas izplata Ticības Vārda teoloģiju un šīs dēmonu iedvesmotās idejas:

Bennijs Hīns (Benny Hinn), Kenets Heigens (Kenneth Hagin), Kenets Koplends (Kenneth Kopeland) un Glorija Koplenda (Gloria Kopeland), Kreflo Dollars (Creflo Dollar), Džesijs Duplantis (Jesse Duplantis), Džoisa Maijera (Joyce Meyer), Paula White, Joel Osteen, Ulf Ekman, Paul Crouch, Jan Crouch, Smith Wiglsworth, Katrin Kuhlman, T.D.Jakes,  un citi.

Nora Lem – (China Cry filma ir pēc viņas grāmatas)

 

TV kanāli, kas izplata maldu mācības:

CBN (Christian Broadcasting Network: www.CBN.com), TBN (Trinity Broadcasting Network www.tbn.org), Inspirational Network, Day Star, CNL (CNL — Христианская телесеть www.cnl.tv) uc filma “The Secret” uc

 

Ophra Winfrey – ezoteriska mācītāja, New Age, ļoti populāra pasaulē un ASV, saistībā ar filmu “The Secret” 

trešdiena, 2017. gada 2. augusts

Ivana Kargela garīgais mantojums latviešu valodā


Ivana V. Kargela grāmatas latviešu valodā: 
„Dieva svētnīcas noslēpumi Vecajā Derībā” 
„Kādas ir tavas attiecības ar Svēto Garu?”
„Kristus – mūsu svēttapšana”


Ivans V. Kargels  (1849 - 1937)
Ivans Venjaminovičs Kargels  (vācu izcelsmes Johann Gerhard Kargel) (1849-1937) – evaņģēlisko kristiešu – baptistu kustības darbinieks Krievijas impērijā un Bulgārijā, kristīgs rakstnieks, ekseģēts, teologs, Pēterburgas evaņģēlisko kristiešu draudzes mācītājs, cietumu misijas kalpotājs.
No enciklopēdijas wikipedia.org


Dieva svētnīcas noslēpumi Vecajā Derībā

Kristus – mūsu svēttapšana. 
issuu.com/vernerssteinbergs/docs/kargels-kristus-musu-svettapsana

Kādas ir tavas attiecības ar Svēto Garu?
issuu.com/vernerssteinbergs/docs/kadas-ir-tavas-attiecibas-ar-svgaru


Иван В. Каргель. (1849 - 1937)
Иван Вениаминович Каргель (также нем. Johann Gerhard Kargel) (1849-1937) — деятель евангельско-баптистского движения в Российской империи и Болгарии, духовный писатель, экзегет, богослов, пресвитер Петербургской церкви евангельских христиан, служитель тюремной миссии.
ru.wikipedia.org/wiki/ Каргель,_Иван_Вениаминович


Книги И. В. Каргеля: 
«Грех - зло всех зол в этом мире»
«Закон Духа для Жизни»
«Закон Духа жизни: толкование глав 5, 6, 7, 8 Послания святого апостола Павла к римлянам»
«Излияние Духа Святого и пятидесятническое движение»
«Как достичь желанной пристани»
«Лекции по догматике»
«От края и до края земли»
«Послание к Римлянам»
«Свет из тени будущих благ» ver2
«Се, гряду скоро...» О втором пришествии Иисуса Христа
«Толкователь кн. Откровение»
«Толкователь Откровения святого Иоанна Богослова»

piektdiena, 2017. gada 24. februāris

Kristīgas dziesmas

Kristīgas dziesmas latviešu valodā


Ikvienam vēlu saprast un darīt Kristus gribu savā dzīvē, atjaunot un nepazaudēt to latviešu tautas garīgo un kultūras mantojumu, kas balstīts Kristus mācībā, kas bijis par svētību un garīgu atjaunotni tautā iepriekšējās paaudzēs.
"Tā saka Tas Kungs: "Uzlūkojiet dzīves gaitas ceļus un izpētiet, kurš ir senlaikos bijis tas labais svētības un laimes ceļš, tad staigājiet pa to, un jūs atradīsit mieru savai dvēselei!...""
Jeremijas grāmata 6:16
Dziesmu apkopojumu faili ir sagatavoti PDF formātā, lai tos varētu ērti lejupielādēt, no datora izdrukāt un iesiet.
Skenēja, rediģēja un sagatavoja atkārtotai izdošanai:
Verners Šteinbergs © vernersss[at]inbox.lv Liepājā


DZIESMAS GARĪGAI IZAUGSMEI 
https://issuu.com/vernerssteinbergs/docs/jauniesu-dziesmu-lapa-2000-ciana
sastādījuši: Liepājas Ciānas draudzes jaunieši
2000. gads (Revizija 2016-09-26)
Svētīgs tas cilvēks, kam pārkāpumi piedoti, kam grēki nolīdzināti! Svētīgs tas cilvēks, kam tas Kungs nepielīdzina viņa vainu, kura sirdī nav viltības. Psalms 32:1-2

STIPRĀ PILS
Kristiešu garīgo dziesmu krājums
https://issuu.com/vernerssteinbergs/docs/dziesmu-gramata-stipra-pils-a5
Izdevniecība „Kristietis”
1993 DP EKB

Atmodas dziesmas. 1.daļa
https://issuu.com/vernerssteinbergs/docs/atmodas-dziesmas-1dala-izdrukai-a4
Atmodas dziesmas. 1.daļa ar notīm izdrukai uz A4
Atmodas dziesmas. Garīgu dziesmu krājums.
Pirmā daļa. Apkopojis mācītājs Viljams Fetlers
Pestīšanas Tempļa un Golgātas draudžu mācītājs
Rīgā 1931.g.

Atmodas dziesmas. 2.daļa
https://issuu.com/vernerssteinbergs/docs/atmodas-dziesmas-2dala-izdrukai-a4
Atmodas dziesmas. 2.daļa ar notīm izdrukai uz A4
Atmodas dziesmas. Garīgu dziesmu krājums.
Otrād daļa. Apkopojis mācītājs Viljams Fetlers
Pestīšanas Tempļa un Golgātas draudžu mācītājs
Rīgā 1936.g.

Lācars. Garīgu dziesmu krājums ar notīm.
https://issuu.com/vernerssteinbergs/docs/lacars-dziesmas-a5
Dziesmu krājums “Lācars”
Apkopojis Viljams Fetlers
Pestīšanas Tempļa un Golgātas draudžu mācītājs
Rīgā

SAULSTARU DZIESMAS 1. daļa Arnolds Bukstiņš 
https://issuu.com/vernerssteinbergs/docs/saulstaru-dziesmas-arn-bukstins-1d
Arnolds Bukstiņš
SAULSTARU DZIESMAS 1. daļa
1969.g.

SAULSTARU DZIESMAS 2. daļa Arnolds Bukstiņš 
https://issuu.com/vernerssteinbergs/docs/saulstaru-dziesmas-arn-bukstins-2d
Arnolds Bukstiņš
SAULSTARU DZIESMAS 2. daļa
1969.g.

Latvijas baptistu draudžu dziesmu grāmatas Melodijas 1979.g.
https://issuu.com/vernerssteinbergs/docs/lbd-1979-dzgr-melodijas-a4-lq

Evaņģēlisko dziesmu grāmatas Melodijas 1987.g.
https://issuu.com/vernerssteinbergs/docs/evangelisko-dzgr-1987-melodijas-a4


pirmdiena, 2016. gada 24. oktobris

Reformācija šodien - 95 tēzes

Reformācija šodien – 95 tēzes

Dr. Lothar Gassmann 
www.L-Gassmann.de/95-thesen



Reformācija šodien
95 tēzes par stāvokli draudzē un sabiedrībā 

     Dr. Lothar Gassmann

Aicinājums uz atgriešanos no grēkiem


1. Ja mūsu Kungs un Meistars – Jēzus Kristus saka: “Atgriezieties no grēkiem, jo Debesu valstība tuvu klāt pienākusi” (Mateja ev. 4:17), Viņš grib, lai ticīgā cilvēka visa dzīve būtu saskaņā ar atgriešanos no grēkiem.

2. Šī atgriešanās no grēkiem sākas ar jaunu apzināšanos un bēdām par bijušo netaisnīgo izturēšanos ne tikai katram personīgi, bet arī kā draudzei kopumā.

3. Ja atgriešanās ir patiesa, tā vada katru cilvēku un arī draudzi uz grēka ienīdēšanu un pagriešanos projām gan no grēka, gan arī no netaisnīgas rīcības – nevis caur pašu spēkiem, bet caur žēlastību un spēku, kas nāk no Jēzus Kristus.

4. Tiem, kas atgriežas no grēkiem, Dievs apsola piedošanu un jaunu iesākumu: “Redzi, kad Es aizslēgšu debesis, ka lietus nelīs, vai kad Es pavēlēšu siseņiem, lai viņi noēd zemi, vai ja Es sūtīšu mēri Savai tautai, un Mana tauta, kas ir pēc Mana Vārda nosaukta, tad pazemosies un pielūgs, un meklēs Manu vaigu, un atgriezīsies no saviem ļaunajiem ceļiem, tad Es viņus no debesīm uzklausīšu un piedošu viņu grēkus, un dziedināšu viņu zemi.” (2.Laiku gr. 7:13-14)

Sabiedrības pašreizējais stāvoklis


5. Ļaudis šodien ļaujas daudz un dažādiem grēkiem – tādiem kā bezdievība, lepnums, nemīlestība, okultisms, nepaklausība, aborti, netikumība, laulības pārkāpšana, viendzimuma seksuālās attiecības (homoseksuālisms), narkotisko zāļu lietošana, meli, alkatība un zagšana. (2.Mozus gr. 20:2-17; Romiešiem 1:18-31; 1.Korintiešiem 6:9; Galatiešiem 5:19-21)

6. Protams, ka šādiem grēkiem cilvēki ir nodevušies vienmēr, bet šodien daudzi no tiem tiek atklāti pieļauti un daži pat tiek celti goda vietā. “Viņi ne vien paši dara šīs lietas, bet ir arī par atbalstu tiem, kuri tā dzīvo.” (Romiešiem 1:32)

7. Daudzās valstīs likumi, kuri aizliedza zaimošanu, pornogrāfiju, abortus, eitanāziju (mācību par sevis nonāvēšanu vai tās atļaušanu, kad situācija itkā to prasa; viegla, bezsāpīga nāve; cilvēka bezsāpīga nonāvēšana, ja cilvēks atrodas bezcerīgā situācijā; grieķo valodā: euthanatoseu – laba, thanatos – nāve), viendzimuma seksuālās attiecības, narkotisko zāļu lietošanu un tamlīdzīgas lietas, ir padarīti vaļīgāki vai arī atcelti.

8.  Sabiedrība, kura pieļauj vai pat atklāti veicina šādas aktivitātes, kuras pēc Svētos Rakstos sacītā ir “grēks” vai “pretīgums” Dieva acīs, rok sev pašai kapu. Tā kļūst gatava Dieva sodam. “Taisnīgums tautu ceļ godā, bet grēks ir nežēlastība pret ikvienu cilvēku.” (Salamana pam. 14:34)

9. Daudzas tautas šodien ir līdzīgā stāvoklī kā Romas impērija pirms tās bojā ejas: iekšējais iemesls tās bojāejai bija tikumiskais pagrimums.

10. Tas ir tikai laika jautājums pirms tautas un sabiedriskās sistēmas, kas noraida Dieva Likumus šodienai, sabruks.

Draudzes neveiksme


11. Šajā situācijā draudzēm – gan vietējām, gan visā pasaulē, ir nopietni jāuzņemas savs uzdevums būt par “gaismu” un “sāli”, un jāpretojas iepriekš minētajām attīstības tendencēm. (Mateja ev. 5:13-16; Romiešiem 12:2; Efeziešiem 5:11)

12. Ja draudzes to nedarīs, tad viņas nostāsies zem Dieva tiesas sprieduma, kas attiecas uz neuzticīgo sargu: “Kad Es saku bezdievim: “Tev jāmirst!” – un tu to nepamāci un nebrīdini, lai bezdievis atgrieztos no sava ļaunā ceļa un viņš paliktu dzīvs, tad bezdievis gan nomirs savos grēkos, bet viņa asinis Es atprasīšu no tavas rokas.” (Ecēhiēla gr. 3:18)

13. Atsevišķi cilvēki un grupas draudzēs drosmīgi cīnās pret pašreizējām tendencēm, bet ņemot kopumā, draudzes daudzās tautās zaudē izpratni par savu mērķi un cieš neveiksmi, lai sludinātu Evaņģēliju un atbalstītu Dieva likumus.

14. Draudze, kura pakļaujas pašreizējām tendencēm un ideoloģijām, zaudē savu virziena un mērķa sajūtu.

15. Draudze, kura zaudējusi savu virziena sajūtu, nespēj nekādu virzienu norādīt arī cilvēkiem personīgi.

Bībeles atmešana


16. Virziena zaudēšana sākas ar Bībeles atmešanu, kura ir pamatojums visai ticībai un zināšanām.

17. Pat ja arī Bībele draudzē joprojām tiek pavirši izmantota, tā bieži tiek pakļauta neatkarīgai, sevi pagodinošai spriešanai, tādā veidā sadalot tās saturu un noliedzot Dieva atklāšanos.

18. Pareizi Nikolauss Ludvigs fon Cincendorfs (Nikolaus Ludwig von Zinzendorf) lūdza: “Ja Tavs Vārds ir nederīgs, uz kā tad ticība tiks balstīta? Es neesmu norūpējies par tūkstots pasaulēm, bet par Tavu Vārdu.”

19. Reformācija nosauc draudzi kā “Radītu no Dieva Vārda”. Tā pārstāj būt draudze, ja tā atmet Dieva Vārdu.

20. Ja Dieva Vārds tiek atmests, tad nevienam nav jābūt pārsteigtam par sekām: Dieva Vārda atmešanai turpinājumā seko šī Vārda satura atmešana un tas nozīmē: Bībeliskas mācības un Bībeliska dzīvesveida noārdīšana.

Bībeliskās mācības par Dievu noārdīšana


21. Bībeliskas mācības noārdīšana sākas ar Bībeliskas Dieva izpratnes noārdīšanu. Pretrunā ar skaidru Bībeles liecību daudzi “teologi” noliedz vai arī nepareizi izskaidro Trīsvienības izpratni. Viņi noliedz vai nepareizi izskaidro Dieva visspēcību, svētumu un taisnīgumu.

22. Tie, kuri noliedz, ka Bībelē aprakstītie brīnumi un pravietojumi notiek vai arī notiks, iedomājas Dievu kā bezspēcīgu principu – tēlaini izsakoties: “bez rokām un kājām”. Bet šāds “dievs” ir tikai pašizgatavots elks, racionālistu filozofijas (prātam aptveramas gudrības) dievs un nevis “Ābrahāma Dievs, Īzāka Dievs, Jēkaba Dievs”, Jēzus Kristus Tēvs (Blezs Paskāls).

Bībeliskās mācības par Jēzu Kristu noārdīšana


23. Daudzi “teologi” šodien paziņo, ka Jēzus Kristus bija tikai cilvēks, sabiedrības revolucionārs, miera sludinātājs, atbrīvotājs vai kaut kas tam līdzīgs, bet nevis Dievs. Viņi paziņo, ka Viņš nav dzimis no tīras jaunavas, ne arī fiziski augšāmcēlies no mirušiem, nav uzkāpis debesīs un fiziski nenāks atkal spēkā un godībā. Viņi saka arī, ka Viņa nāve uz krusta nespēj atbrīvot mūs no mūsu grēkiem. Ja tas, ko viņi saka, ir patiesība, tad pazīstamajam ķecerim Ariusam (Ārijs, Arius), kurš tika nosodīts ceturtajā gadsimtā pēc Kristus, bija vairāk izpratnes un viņš mācīja mazāk nepatiesības kā daudzi “mūsdienu teologi” šodien, jo viņš vismaz nosauca Jēzu kā “pārdabīgo Logos (Vārdu)” un nevis tikai kā cilvēcīgu būtni. Bet mēs mācāmies no vēstures, ka laikam ejot visām kļūdainām mācībām ir tieksme pieaugt.

24. Pretēji tam, ko Arius un daudzi “mūsdienu teologi” saka, Jēzus Kristus nav parasts cilvēks, Viņš nav arī Dieva radīts. Viņš ir patiess cilvēks un patiess Dievs vienlaicīgi, mūžīgais Dieva Dēls. Tas nozīmē, ka Viņš ir Pats Dievs Trīsvienības otrajā personā. “Kam Dēls ir, tam ir dzīvība, kam Dieva Dēla nav, tam nav dzīvības” (1.Jāņa 5:12). (Izlasiet arī 1.Jāņa 2:22 un arī 1.Jāņa 4:2-3)

Bībeliskās mācības par grēku un izpirkšanu noārdīšana


25. Kur Bībeliskā mācība par Kristu iztrūkst, tur Bībeliskā mācība par grēku un izpirkšanu kļūst bezmērķīga. Jo “bezspēcīgam” Kristum nav nekāds spēks, lai atbrīvotu mūs no grēka, nāves un velna.

26. Kā rezultāts tam būs vai nu, ka grēks tiks novērtēts pārāk zemu un tiks noliegta Dieva likumu (baušļu) spēkā esamība – vai arī, ka izglābšana no grēkiem tiks daļēji vai pilnīgi ielikta pašu cilvēku rokās (sevis izglābšana vai sinergisms).

27. Grēka pārāk zema novērtēšana vai arī grēka esamības, Bībeliskā izpratnē, noliegšana iznāk atklātībā šodien ļoti dažādās formās gan sabiedrībā, gan arī draudzē. Tas ir redzams apgalvojumos, ka viendzimuma seksuālo attiecību (homoseksualitātes) praktizēšana nav ne grēcīga, ne arī slimīga, ka pornogrāfija, aborti un eitanāzija nav jānosoda, un ka narkotiku lietošanas likumīga atļaušana (legalizēšana) būs noderīga, lai samazinātos noziedzīgās aktivitātes. Bet “bēdas tiem, kas ļaunu sauc par labu un labu par ļaunu, kas tumsību tur par gaismu un gaismu par tumsu, kas rūgtu dēvē par saldu un saldu par rūgtu!” (Jesajas gr. 5:20).

28. Sevis izglābšanas propaganda ir acīm redzama vai arī apslēpta dažādās “mūsdienīgās teoloģijās”. Piemēram feministu “asins teoloģijā”, kura sagaida glābšanu caur sievišķības spēku un viņu mēnešreižu asins spēku drīzāk nekā no Jēzus asinīm. Arī “atbrīvošanās un revolūcijas teoloģijā”, kura liek savu cerību uz sabiedrisko grupu un viņu bruņotās cīņas spēku. Un arī psiho-“teoloģijā” (dvēseliskā spēka “teoloģijā”), kur dziedinošais spēks tiek smelts no sevis paša, izmantojot noteiktas tehnikas un metodes, kuras kalpo sevis izteikšanas mērķiem.

29. Bet “nav pestīšana nevienā citā”, kā tikai Jēzū Kristū, “jo nav neviens cits vārds zem debess cilvēkiem dots, kurā mums lemta pestīšana.” (Apustuļu d. 4:12). Tie ir šodien tikpat spēkā esoši vārdi, kādi tie bija tad, kad tie tika uzrakstīti.

Ļauno garu ielaušanās draudzē


30. Jo vairāk draudze pielāgojas laika garam (mūsdienīgajām tendencēm), jo lielākas ir briesmas, ka Dieva Gars tiks izspiests no draudzes vidus un ļaunie gari ienāks caur sētas durvīm.

31. Šie ļaunie gari valda šīs pasaules ideoloģijās un reliģijās. (Efeziešiem 6:12)

32. Ja tiek paziņots, ka šie ļaunie gari ir tādi paši kā Dieva Gars, tad tas tikai atklāj mūsu laiku lielo tumsu. (Salīdzini ar Romiešiem 1:19-23) Jo Bībele saka: “Bet ko tie upurē, tie upurē ļauniem gariem un ne Dievam.” (1.Korintiešiem 10:20)

33. Ja starpreliģiju vienotajās “lūgšanu sapulcēs” notiek lūgšanas “Asīzes garam” (atsaucoties uz Asīzē (Itālijā) notikušo “lūgšanu par mieru starp reliģijām” 1986.gadā), tad tiem šo sapulču vadītājiem ir jāpievērš uzmanība uz Pirmo Dieva Bausli, kurš ir arī pamats Kristietībai: “Es Esmu Tas Kungs tavs Dievs. Tev nebūs citus dievus turēt Manā priekšā.” (2.Mozus gr. 20:2-3)

Draudzes pieskaņošanās pasaulei (sekularizācija)


34. Daudzi cilvēki, tajā skaitā arī politiķi, gaida pēc skaidra vārda no Draudzes, kurš būtu balstīts Bībelē.

35. Bet jo “mūsdienīgāka” un “progresīvi domājošāka” draudze vēlas būt, jo lielākas ir briesmas, ka tā aizmirsīs to īpašo vēsti, kura tai ir jāpavēsta galvenokārt bezdievīgai un nestabilai sabiedrībai.

36. Draudze, kura pielāgojas pašreizējām tendencēm un politiskajiem lozungiem vai nu no labējiem vai arī kreisajiem, nespēj pozitīvi ietekmēt šo pasauli, bet tā tiks šīs pašas pasaules projām novirzīta. Draudze sagrūst caur pielāgošanos pasaulei un beidzot kļūst nederīga.

37. Vienīgais ceļš atpakaļ ir atgriezties no grēkiem, no jauna ieklausīties Dieva Vārdā, kas mums ir dots Bībeles formā, un teikt to šai pasaulei caur vārdiem un darbiem.

Ticīgo cilvēku rīcība pašreiz notiekošā soda gaismā


38. Realitāte, ka draudzei šodien nav spēka un skaidrības Bībeliski noenkurotai mācības un dzīvesveida izpausmei, jau šobrīd ir Dieva sods (1.Pētera 4:17), un tas ir rezultāts atkrišanai no glābjošas ticības beigu laikā. (Mateja ev. 24:12; 2.Tesaloniķiešiem 2:3).

39. Draudze, kura pakāpeniski kļūst ielasmeita, aizvien vairāk un vairāk sāk pieskaņoties šai pasaulei, sajaucot pagānu dievības kopā ar Bībeles Dievu. Tā meklē materiālas bagātības, spēku un pasaules atzinību. Tā pievērš mazu uzmanību Dieva likumiem (baušļiem) un glābšanai caur Jēzu Kristu. Tā atnes patiesi ticīgiem cilvēkiem aizvien pieaugošas bēdas un ciešanas. (Jāņa atkl.gr. 17n-18n)

40. Taču neskatoties uz to, ticīgie cilvēki tiek aicināti būt nelokāmi savā ticībā, mīlēt un cerēt. Viņi tiek aicināti arī lūgt par saviem ienaidniekiem, par tiem, kuri ceļ neslavu un vajā viņus, tā lai arī viņi varētu nākt pie atgriešanās no grēkiem (Mateja ev. 5:44).

41. Pāri par visu citu ticīgie cilvēki ir aicināti palikt uzticami savam Kungam un Glābējam Jēzum Kristum un pretoties visām tendencēm, caur kurām notiek pieskaņošanās pasaulīgumam. Ticīgajiem cilvēkiem ir jāaicina cik vien iespējams daudz cilvēkus kļūt par Jēzus mācekļiem: “Tāpēc ejiet un dariet par mācekļiem visas tautas” (Mateja ev. 28:19). (Lielais Uzdevums)

Stingri turoties pie šī Lielā Uzdevuma


42. Kārdināšanas un Lielais Uzdevums notiek līdzās. Lielais Uzdevums nebeigsies līdz kamēr Jēzus Kristus nāks atkal spēkā un godā (Mateja ev. 24:14). Misijas darbs (ar to saprotot neticīgo cilvēku atgriešanu pie Jēzus Kristus) ir ticīgā cilvēka pozitīva atbilde pret daudzām kārdināšanām.

43. Misiones darbs ir draudzes dzīvība. Bez misionēšanas draudze izmirs. Ir tikai divas izvēles, “misijas darbs vai nāve” (Otto Riecker).

44. Ja draudze kā kopums nespēj vai nevēlas uzņemties šo Lielo Uzdevumu nopietni, tad katrs Bībeliski ticīgais kristietis ir aicināts darīt šo misiones darbu personīgi. Viņi tiek aicināti izveidot vai atbalstīt Bībeliski ticīgas misiones organizācijas.

45. Jaunas draudzes var tikt izveidotas caur Bībelē balstītas misiones starpniecību, lai, ja tas nepieciešams, aizvietotu tās draudzes, kuras ir atkritušas no kristīgās ticības.

Jautājums par ticīgiem cilvēkiem, kuri pamet draudzi


46. Katrs ticīgais cilvēks ir aicināts pārbaudīt saskaņā ar Bībeli priekš sevis līdz kādai pakāpei viņa draudze vai baznīca ir balstīta uz Dieva Vārda vai arī nav uz tā balstīta.

47. Kur viņš apzinās nomaldīšanos un negodīgumu, viņam tas jādara atklāti zināms visai draudzei. Ja ir darīšana ar nopietnu negodīgumu un ja tas turpina pastāvēt pat arī tad, kad atkārtoti ir izteikts stingrs brīdinājums, tad viņam ir izvēle vai nu to paciest un pieļaut vai arī pamest savu draudzi. Bet cik vien ilgi tas ir iespējams, viņam vajadzētu neaiziet, bet izturēt un palikt.

48. Netaisnība var izaugt pat tādos samēros, ka ticīgajam cilvēkam ir neiespējami izvairīties no aiziešanas no draudzes sirdsapziņas iemeslu dēļ un arī dēļ paklausības tam Kungam Jēzum Kristum. Tas notiek, kad draudze kā kopiena pieņem likumus, kas atzinīgi novērtē viltus mācības un grēku un padara tos piespiedu kārtā obligātus visiem.

49. Ja ticīgais cilvēks pamet draudzi, kura savā mācībā un dzīvesveida izpausmēs ir tālu no Bībeles mācības, viņš var būt drošs, ka viņš nepamet Jēzus Kristus Draudzi, bet atstāj tikai iestādi, kura negodīgi sauc sevi par “draudzi”.

50. Patiesā Draudze, kura, protams, arī nav pilnīga, bet kura ir izveidota no locekļiem, kuri cenšas dzīvot caur Kristus doto spēku un saskaņā ar mācībām, kuras atrodamas Bībelē, turpina pastāvēt ārpus šī iestādījuma un atrod jaunas formas kā izveidot tās sadraudzību. Tikai priekš šīs Draudzes ir patiesi Svēto Rakstu vārdi: “un elles vārtiem to nebūs uzvarēt” (Mateja ev. 16:18).

Pamats reformācijai draudzē


51. Lai kādā draudzē arī ticīgais cilvēks sevi apzinātos – katrai draudzei ir nepieciešama reformācija, ar to saprotot garīgu atjaunošanos. Tā var sākties tikai ar katru personīgi: caur personīgu vainas un nespējas apzināšanos un uzticēšanos Jēzus Kristus žēlastībai un visuvaldītāja spēkam.

52. Tikai Jēzum Kristum ir jābūt Kungam un Valdītājam, nevienam citam. Nevienam reliģiju vai ideoloģiju dibinātājam.

53. Tikai tas Dieva Vārds ir spēkā esošs, kas ir uzrakstīts Bībelē. Ne kādi citi vārdi, atklāsmju un ideoloģiju avoti.

54. Tikai no žēlastības un caur ticību mēs esam glābti. Ne caur sevi atbrīvojošām tehnikām, reinkarnācijas ideoloģijām un grēcīgiem mēģinājumiem aizsteigties priekšā Dieva Valstībai ar Jauno Pasaules Kārtību (New World Order), radītu ar cilvēcīgu spēku.

55. “Jēzus Kristus, par kuru ir apliecināts Svētajos Rakstos, ir vienīgais Dieva Vārds uz kuru mums ir jāklausās, kuram mums ir jāuzticas gan dzīvē, gan nāvē, un Vienīgais, kuram mums ir jāpaklausa. Mēs noraidām tās viltus mācības, kuras draudze spēj un varbūt atzīs blakus vienam patiesam Dieva Vārdam, citus notikumus un spēkus, personas un patiesības kā Dieva atklāšanos” (1.paragrāfs Barmenas (Barmen) Teoloģiskajā Paziņojumā, 1934.gadā).



Patiesa un viltus vienotība


56. Patiesa reformācija garīgās atjaunošanās izpratnē sākas ar atgriešanos no grēkiem un daudzu cilvēku personīgu izmainīšanos, lai veidotu jaunu sadraudzību Garā, kura no sākuma neredzama, bet laikam ejot kļūst aizvien vairāk redzama.

57. Ticīgo cilvēku sadalīšanās daudzās grupās un niecīgo grupu cīnīšanās vienai ar otru ir nepaklausība Dievam. Tā ir arī apkaunojoša lieta pasaules priekšā un zaudējums Lielajam Uzdevumam. (Jāņa ev. 17:20-21). Tam nevajadzētu būt nepārvaramam šķērslim, ja ticīgie cilvēki atceras Evaņģēlija centrālo patiesību – grēcinieku taisnošanu tikai caur žēlastību, un atrod savu vienotību pamatlietās: būtiskajās lietās vienotību, nebūtiskajās lietās brīvību, pāri visam mīlestību.

58. Kristiešu vienotība, kas rodas caur atgriešanos no grēkiem, nevar tikt un netiks veidota upurējot Bībeliskās patiesības, bet vienīgi uz Kristus patiesības pamata. (Jāņa ev. 14:6, 17:11,17; Efeziešiem 2:14).

59. Patiesa vienotība ietver tikai tos, kuri tic Jēzum Kristum un ievēro Viņa Vārdu kā “Patiesību”. Tos, kuri atrodas šajā pasaulē, bet nav no šīs pasaules un kurus šī pasaule ienīst. (Jāņa ev. 17.n.) Viltus vienotība no otras puses ietver visu cilvēci, sajaucoties ar visām ideoloģijām un reliģijām un vajājot ar atšķiršanu, iebaidīšanu un visbeidzot ar vardarbību tos, kuri paliek uzticīgi Jēzum kā savam Kungam, Glābējam un Miera Princim.

60. Patiesa vienotība ir dāvana no Dieva, kas nāk caur visu tautu evaņģelizāciju, caur skaidru aicinājumu pie glābjošas ticības un savas dzīves atdošanu Jēzum Kristum. (Mateja ev. 28:18-20; Jāņa ev. 17:20-21) Viltus vienotība izvairās no šī aicinājuma uz atgriešanos no grēkiem, liekot priekšplānā politiskās problēmas un cilvēcīgos sevis atbrīvošanas mēģinājumus. Cilvēce, kura dzīvo bez Dieva, nav pieņēmusi “mīlestību uz patiesību savai glābšanai”. Tā piedzīvos savu kulmināciju tajā netaisnajā, kurš “pat ieņem vietu Dieva templī, pats sevi celdams par Dievu.” (2.Tesaloniķiešiem 2:4,10)

61. Patiesa vienotība nepieļauj viltus mācības. (Galatiešiem 1:6-10; 2.Jāņa 9-11; Jūdas 3-4) Viltus vienotība pieļauj maldu mācības un pat veicina tās, lai ideoloģijas sajauktos.

Teoloģijas atjaunošana


62. Priekš reformācijas, kura ir garīga atmošanās, teoloģijas atjaunošana ir nepieciešama.

63. Teoloģijas atjaunošana var notikt tikai, ja Bībele kā Dieva Vārds teoloģiskajā izglītībā tiek uztverts nopietni, un cilvēcīgā domāšana un spriešana pakļaujas Dieva Vārdam ar cieņu un godbijību.

64. Bībelē balstīta izglītība nozīmē tādu iestāžu izveidošanu un atzīšanu, kuras nodrošina patiesi Bībelisku apmācību (bez “augstākās kritikas”). Šādas skolas, Bībeles skolas, Bībeles koledžas un Teoloģiskie semināri ir nepieciešamība.

Draudzes disciplīnas pielietošana


65. Daudzas problēmas teoloģijā un draudzēs radušās caur to, ka daudzās vietās draudzes disciplinēšana vairs netiek pielietota.

66. Draudzes disciplinēšana ietver sevī to personu sodīšanu vai izslēgšanu no draudzes, kuras atklāti ievieš nebībeliskas mācības vai dzīvesveidus draudzē. (1.Korintiešiem 5.n.; 2.Jāņa 9-11)

67. Lai draudzes disciplinēšana būtu sekmīga, tai ir jāaizsniedz draudzes struktūras visi līmeņi, ieskaitot draudzes vecajus, sinodes biedrus un draudzes vadītājus, ja viņi ir bijuši pavedināšanas ierosinātāji vai atbalstītāji.

68. Jo “maz rauga saraudzē visu mīklu” (1.Korintiešiem 5:6) – un tas ir pat daudz nopietnāk, ja cilvēki ietekmīgos amatos ir šajā “mīklā”.



Katra ticīgā cilvēka uzdevums


69. Katrs ticīgais cilvēks personīgi tiek aicināts būt par “ķēnišķīgu priesteri” (1.Pētera 2:9). Tas nozīmē: ņemt pie sirds savu uzdevumu būt kristietim un pārbaudīt mācītās atziņas un dzīvi atbilstoši Bībelei.

70. Vēl papildus tam ir pavēle nepadoties laika garam un nepieļaut nebībelisku attīstību. Mums ir jācīnās “ne ar vardarbību, bet ar Vārdu” (Mārtiņš Luters).

71. Katrs ticīgais cilvēks personīgi tiek aicināts palikt attiecībās ar Dievu katru dienu caur Bībeles lasīšanu un lūgšanu, tādā veidā saņemot spēku, pamācību un labošanu.

72. Viņš tiek aicināts sludināt vēsti par Jēzu Kristu atbilstoši Bībelei, bez ierobežojumiem, neko neatņemot nost un neko nepievienojot klāt.

73. Viņš tiek aicināts izmantot Bībeli kā paraugu dzīvošanai, arī tos Bībeles fragmentus, kas ir pretrunā ar laikmeta garu.

74. Viņš ir aicināts strādāt pamodinātā, uz misionēšanu noskaņotā ticīgo cilvēku organismā (draudzē).

75. Viņš tiek aicināts nostāties, lai atbalstītu draudzes līdzstrādniekus. Piemēram, viņam vajadzētu atbalstīt mācītājus, kuriem, tāpēc ka viņi ir patiesi uzticīgi Bībelei un sludina svētrunas par atmodu, ir problēmas ar draudzes (baznīcas) vadītājiem, un viņi tiek izolēti vai arī viņiem draud ar atlaišanu no darba.

76. Viņš tiek aicināts atturēties no to organizāciju finansiālas atbalstīšanas, kuras ir pret Evaņģēliju. Piemēram: feministu organizācijas, viendzimuma seksuālistu grupas, sinkrētistiskas sanāksmes (tādas, kas cenšas apvienot dažādus pretrunīgu un nesavienojamu reliģisku uzskatu cilvēkus) un citas.

77. Viņš tiek aicināts drīzāk strādāt priekš vai arī atbalstīt uz Bībeli balstītas organizācijas, pasākumus, sapulces, skolas, akadēmijas, masu saziņas līdzekļus u.c.

Draudzes uzdevums


78. Draudze tiek aicināta pārvaldīt sevi vienīgi atbilstoši Bībelei – Dieva Vārdam, noraidot ikvienu nebībelisku mācību tā, lai daudzi cilvēki personīgi un draudzes varētu saņemt norādījumus un vadīšanu.

79. Draudze tiek aicināta radīt daudz vairāk iespējas priekš draudzes augšanas misionēšanas virzienā nekā tas bija sasniegts līdz šim.

80. Draudze tiek aicināta izaudzināt uzticīgus līdzstrādniekus, kuri ir Bībeliski ticīgi, un nemocīt un nedraudēt ar izslēgšanu tiem, kuri paliek uzticīgi Svētajiem Rakstiem.

81. Draudze tiek aicināta nevākt piespiedu naudas ziedojumus priekš pasākumiem, kurus Bībeliski ticīgi kristieši nevar atbalstīt ar skaidru sirdsapziņu.

82. Draudze tiek aicināta dot skaidras atbildes uz ētiski – tikumiskiem jautājumiem, kuras ir saskaņā ar Bībeli un nav pretrunā ar to. Piemēram par laulībām, par ģimeni, abortiem, eitanāziju un viendzimuma seksualitāti.

Valsts un sabiedrības uzdevums


83. Valsts nav tas pats kas Draudze. (Jāņa ev. 18:36) Bet valsts var būt derīga un svētīta vienīgi, ja tā seko Bībelē pamatotos standartos.

84. Šādi Bībelē pamatoti standarti ir īpaši atklāti 10 Dieva likumu – baušļu formā. (2.Mozus gr. 20:2-17)

85. Kad šādi standarti netiek vairs nopietni ievēroti, tad haoss un anarhija ir nenovēršami.

86. Dažas sabiedriskās grupas un partijas daudzās tautās veicina haosu un anarhiju, gan atklāti, gan slēpti cīnoties pret dievišķajām pamata patiesībām, kuras ir dotas Desmit Baušļos.

87. Svētie Raksti apzīmē šādus cilvēkus ar sekojošiem vārdiem: “Pēdējās dienās iestāsies grūti laiki. Cilvēki būs sevis mīļotāji, naudas mīlētāji, lielīgi, augstprātīgi, aizskaroši zaimotāji, nepaklausīgi vecākiem, nepateicīgi, nesvēti (neganti), bez mīlestības (cietsirdīgi), nepiedevīgi (nesamierināmi), apmelotāji, bez paškontroles (nesavaldīgi), rupji, labā nīdēji, nodevīgi, pārsteidzīgi, uzpūtīgi (iedomīgi), mīlēdami vairāk baudas nekā mīlēdami Dievu, izrādīdami ārēju dievbijības formu, bet dievbijības spēku noliegdami … kuri ir apkrauti ar grēkiem un kurus dažādas iegribas vada, kuri vienmēr mācās, bet nekad nav spējīgi atzīt patiesību”. (2.Timotejam 3:1-7)

88. Daudzās tautās šādi cilvēki ir vadītāji vai arī dzenas pēc varas. Viņi kalpo “bezlikumības cilvēkam”. (2.Tesaloniķiešiem 2:3) Šie ļaudis iegūst virzītājspēku politikā, masu saziņas līdzekļos, likumu un tieslietu sfērā, koledžās un draudzēs.

89. Politiķi, likumdevēji, žurnālisti, skolotāji un cilvēki draudzē tā pat kā jebkuras citas profesijas vai sabiedriskā stāvokļa ļaudis tiek aicināti caur lūgšanu un godīgu darbu Bībeliskā Kristīgā izpratnē apstādināt šo “gājienu caur iestādēm” un šo iefiltrēšanos.

Skatoties nākotnē


90. Šodien notiekošā attīstība draudzē un sabiedrībā jau iepriekš bija pravietota Bībelē.

91. Šī attīstība iezīmē laiku, kad atnāks sātana antikristus pasaules pārvaldnieks.

92. Jēzus Kristus atgriezīsies uz šo zemi spēkā un godībā, un gāzīs un iznīcinās šo netaisnības un bezlikumības cilvēku. (2.Tesaloniķiešiem 2:8)

93. Tāpēc, ka neviens precīzi nezin, kad Jēzus Kristus atkal atnāks, mums ir jāstrādā, kamēr vēl joprojām ir diena.

94. Mēs strādājam priekš Jēzus Kristus un Viņa draudzes izveidošanas pateicībā par Viņa upuri pie krusta. Arī mīlestībā uz Viņu, zinot, ka Viņā ir uzvara.

95. “Taču stiprais Dieva pamats pastāv, apzīmogots ar šādu zīmoga uzrakstu: “Tas Kungs savējos pazīst” un, “Ikviens, kas Tā Kunga Vārdu piesauc, lai atturas netaisnību darīt.”” (2.Timotejam 2:19) Āmen.


  
Tēžu autors ir teoloģijas doktors Lothar Gassmann no Vācijas. Viņš ir sarakstījis grāmatu “Kirche 2000” (ISBN 3-87857-297-2), kurā ir atrodamas šīs tēzes.
Tēzes pirmo reizi publicēja starptautiska kristīga organizācija “Kristieši par Patiesību” (“Christians for Truth” (CFT)) 1996.gadā – tieši 450 gadus pēc Mārtiņa Lutera (1483-1546) nāves. Tēzes uz pašreizējo brīdi ir tulkotas angļu, vācu, franču, krievu un citu tautu valodās un šo dokumentu var pasūtīt no organizācijas “Christians for Truth” pēc adreses: www.cft.org.za
Angliskam izdevumam – ISBN 1-875026-05-3
Jāpiebilst vēl, ka Mārtiņš Luters savas 95 tēzes pret indulgencēm (grēku atlaišanas zīmēm) publicēja 1517.gada 31.oktobrī.  


“Reformation Today – 95 thesis on the situation of the church and society.”
by Dr. Lothar Gassmann © www.L-Gassmann.de 
Publisher: Christians for Truth International ©

Tulkoja: Verners Šteinbergs ©  2001.gads
Atsauksmēm: vernersss{at}inbox.lv