sestdiena, 2023. gada 3. jūnijs

Pārdomas par atmodu - Andrejs Ceruks

PĀRDOMAS PAR ATMODU

Vārds "atmoda" ir daudz dzirdēts, daudz lietots, tomēr maz pārdomāts. Ko mēs ar vārdu "atmoda" saprotam? Bībelē šī vārda nav, bet tomēr tas ir garīgas dzīves vārds, kam ir bagāts saturs. Šis vārds, tā šķiet, ir daudziem par krišanu un daudziem par celšanos, atkarībā no katra pret to ieņemtās nostājās. Un tās ir visai dažādas. Kādas nostājas mēs varam noverot, pazīt?

Ir daļa ticīgo, kas par to vien domā, runā un sapņo. Aizrautībā par to ir gatavi pamest pie malas daudzas citas, jo svarīgas patiesības un darbus. Pieķeras katrai jaunai ziņai par to. Un katram, kas par to zina kaut ko pastāstīt, vai to sludina, uzreiz ir vislabākais draugs. Atmoda viņiem ir, kā saka, "viens un viss".

Ir arī gluži pretēja stāja. Ir pretinieki katrai domai un runai par to. Tādiem jau tūlīt pie pirmā vārda šķiet, ka tas viss ir fanātisms un muļķības. Tādus, kas par atmodas lietām veselīgi spriež, nemēdz uzklausīt, bet tūlīt nosauc par pentekostiem. Itkā tie būtu vienīgie, pazīstamie atmodas pārstāvji, kam monopols uz to.

Ir vienaldzīgie. Tiem vispār ir ļoti maz garīgu interešu. Varbūt viņi dus vienaldzības miegā. Iespējams, ka dažam aiz garīgas kūtrības neienāk prātā painteresēties par šo vareno Dieva darba veidu.

Ir klusi, bet neatlaidīgi gaidītāji. Pēdējā laikā esmu pārliecinājies, ka viņu skaits ir lielāks nekā domājam. Viņi gan par atmodu skaļi nespriedelē un nejūsmo, bet to noteikti grib un gaida. Tādus esmu sastapis pat pie daudziem, it kā "vēsiem" ticīgiem. Tikai viņi katru troksni un kustību tūlīt neatzīst un neizbazūnē par atmodu. Viņi ir skaidrībā par Svētā Gara darbu, to negaida no cilvēkiem, bet paliek lūgšanā un gaidīšanā no sava Dieva.

Ir tādi, kuri paši sevi reprezentē par atmodas nesējiem un devējiem. Arvien notiek, ka daudzi viņu vēstij sekojot pieviļas. Uz tādiem, kas viņiem līdzi neskrien, ir dusmīgi un domā, ka Dievs tāpat dusmojas kā viņi.

Tādas ir grupas un galējības. Protams, ka ir ļoti daudz arī tādu, kas stāv kaut kur vidū, ar dalītām tieksmēm un domām. Bet katra ziņā ikvienam ticīgam ir labi vispirms sevi pašu pārbaudīt un ieņemt veselīgu, nostāju. Nav ļaunāka stāvokļa par vienaldzību. Runājot par vienaldzību vai dedzību atmodas jautājumā, krīt svarā mūsu izpratne, ko mēs ar vārdu "atmoda" saprotam un domājam. Te ir jāatzīst, ka gluži vienādu domu visiem nav. Varbūt tā teorētiski un atklāti daudzmaz nogludinātas atziņas dzirdam, bet tuvāk novērojot šo draugu tieksmes jāsaka, ka diezgan daudziem atmodas izpratne ir neapzināta, neskaidra un pat savāda. 

Varam pieminēt pāris atmodas izpratnes, kādas esam novērojusi. Viena daļa ticīgo saprot to kā īpašu svētību laiku. Tādā laikā evaņģelizācijas darbs ir svētīts ar lielu atgriezīgo un pestīto skaitu. Sabiedrībā ir modusies intereses par mūžības lietām. Pat Dieva pretiniekus satver svētbijība, tie dzird Dieva aicinājumu, un daudzi tam paklausa. Tas ir bagātu lomu laiks dvēseļu zvejā. Ticīgo sirdīs ir dzīva drosme un prieks apliecināt Kristu. Siltas mīlestības pilnām sirdīm tie sevi ziedo Dieva valstības darbam. Svētais Gars dažādā veidā ticīgos ļaudis ievada dziļākā garīgās dzīves izpratnē, gudrībā no augšienes. Atmoda dod ieguvumus Dieva valstībai.

Citiem šie notikumi šķiet par maz. Viņi atmodu saprot kā garīga prieka un līksmības laiku. Svētlaimes ilgas gan visos laikos un apstākļos mīt ikviena dvēselē. Bet šī grupa tās kāro visvairāk. Atmodas laiks viņiem būtu kā garīgu saldumu laiks. Šādi noskaņotiem ļaudīm Jēzus pārmeta seklu vēlēšanos priecāties Jāņa Kristītājā gaismā. Un tagad tas pats var notikt ar atmodas gaismu.

Daudzus kārdina ziņkārība. Atmodas laiks ir interesantu piedzīvojumu laiks. Tad nav garlaicīgi, jo arvien ir kādas interesantas atklāsmes, jauni notikumi. Ka šādas tieksmes ļaudīm ir ļoti dzīvas, par to zina pastāstīt atmodas piedzīvojuši ticīgie. Ja notikušās sapulcēs nav bijušas parādīšanas, pravietojumi, vai kas tamlīdzīgs, tad ir "garīgi" spriedēji, kuri saka, ka tādās sapulcēs Dieva Gars neesot darbojies. Garīgu izpriecu laiks šķiet pat vērtīgāks par kādas personas atgriešanos. 

Kāds lai nu ir mūsu atmodas ideāls, par ko lai lūdzam Dievu un atmodu gaidām? Mums nav ko noliegt, vai noslēpt to, ka par nožēlu seklākie ideāli ir kļuvusi par skaļākiem un iekārotākiem. Pārgalvīgi ļaudis ar skaļu valodu par to daudzina savus skaistos saukļus, kamēr sirdī dziļi dievbijīgi un godīgi ļaudis klusē. Tomēr tā vienmēr nākotnē nevar iet, un jācer, ka neies.

Mūsu atmodas ideālos lai neietilpst cerības, ka ar atmodas nākšanu ļaudīm būs vieglāk atgriezties. Šaurie vārti atmodas laikā nekļūst platāki. Ieeja Debesu valstībā nav kolektīva, nav pūļa kustība. Debesu ceļš ir grūtas cīņas ceļš arī atmodas laikos. Ir jau diezgan daudz vieglu ienācēju arī citos, ne tikai atmodas laikos, bet tie ir viegli līdzskrējēji, kuri prieku nesagādā, jo drīzi nozūd. Dzīvību izglābt pa kādu vieglu, kaut vai atmodas ceļu, nozīme to pazaudēt. Nav arī ko cerēt, ka ar lielu, atgriezīgu cilvēku skaitu kā tautas kustību, iegūsim respektu pasaulē, ka mūsu kustība kļūs tik liela, ka pret to neviens neko nespēs darīt. Dieva ļaudis tādu stāvokli nekad neaizsniegs, kamēr savu nolikto laiku virs zemes valdīs "šīs pasaules kungs"... Ja mēs uzvaram pasauli, tad to uzvaram caur ticību, kas mūs pavada visos laikos, un dod uzvaru visos laikos, ne tikai atmodas laikā vien. Uz dzīvību neviena viegla ceļa nav. Tādēļ mūsu cerībām un lūgšanām pēc atmodas ir jābūt bez maldīgām ilūzijām. 

Tomēr jāsaka, ka atmoda ir tik vērta, ka pēc tās jāmeklē. Tas jādara tādēļ, ka tā ir palīgs jo gaiši rādīt ceļu pazudušiem uz dzīvību. Tā var mums, ticīgiem, gaismot staigājamo ceļu, pielikt klāt savu audzinošo daļu un gatavot mūžībai. Atmoda ir Dieva dots palīgs. Prātīgi ļaudis visā pasaule to meklē. Mūsu grūtie jautājumi par jaunatni, darbinieku trūkumu, evaņģelizācijas grūtībām un draudžu problēmām var rast atbildes, ja mūsu grūtajā ceļā nāk klāt Dieva žēlastība, Debesu lietus, atmoda. Bet kā lai dabūjam atmodu? 

Pie šī jautājuma esam pagātnē diezgan daudz mācījušies, un ne bez Dieva ziņas. Zinām, ka meklēt atmodu pa nepareiziem ceļiem, ir veltīgas pūles. Piedzīvojam, ka cilvēku gudrība, plāni un receptes atmodu neiedod. To nevar ievest no ārzemēm. To nevar pagatavot pašu darbnīcās kā jaunu mēbeli pēc veciem modeļiem. Var izmēģināt, cerībā ko skaistu panākt, bet neizdodas.

Reklāma to neatnes. Nepalīdz bārt un rāt draudzes. Nepalīdz tiesāt un sodīt darbiniekus. Ja visi vainīgie savu tiesu dabūtu, atmoda neatnāktu. Izklāstīt garīgā darba kļūdas, neveiksmes un nepilnības, visas vainas, tas neiedod atmodu. Nepalīdz slavēt un runāt par darbiniekiem, kas pašu zemē vai citās zemēs ir darījuši varenus darbus. Tādā veidā atmoda neatnāk. Nekur tālu netiekam, ja šaubāmies par savu brāļu dievbijību un garīgumu. Ar to neviens vēl nav atnesis atmodu. Var samainīt mācītājus, bet atmodas nav. Ir izmēģināts dibināt jaunas, vienprātīgākās un garīgākas draudzes, bet arī šīs pūles ir veltīgas.

Atmodas nāk un iet, sekodamas augstākiem likumiem. Tas ir labi. Nebūtu labi, ja atmodu varētu radīt patmīlīgas, partejiskas lūgšanas. Tad varētu domāt, ka Dievs ir partejisks. Ja cilvēku trokšņi varētu atsaukt lietu, kam tad vēl vajadzētu klausīties, ko Dievs runā? Un ja atmodas varētu vadīt pēc baznīcu un savienību, vai mazu un slepenu grupiņu plāniem, kur tad paliktu Dieva valdīšana? No pagātnes mācāmies, ka Dievs neliek vēra mūsu dārziņus un to žogus. Viņš liek savai saulei spīdēt pār labiem un ļauniem, lietum līt pār taisniem un netaisniem. Mums jāsaprot, ka Viņa audzināšanas un rīcības princips pie cilvēku bērniem ir žēlastība. Viņa vējš pūš kur gribēdams. Mēs nezinām, no kurienes tas nāk un kurp iet. Ir pazemīgi jāatzīstas, ka Dieva plāni nav mūsu rokā. Bet tas mums nedod tiesības palikt bezdarbībā. Un mums ir kādas nojautas, kā tikt atmodai tuvāk.

Mēs esam dzirdējuši par tukšam telpām izplatījuma. Daba cenšas tās piepildīt un vēji dodoties šo tukšumu virziena. Varam ticēt, ka Dieva Gars dara tāpat. Nav jau velti rakstīti vārdi par piepildījumu garā nabagiem, par palīdzību tiem, kas ir izsalkuši un izslāpuši. Lai apsolījumi piepildītos, mums jākļūst garā nabagiem un jāatmet katra doma sevi augstu novērtēt. Bet vai nav tā: redz, kā mēs protam runāt, dziedat, sludināt, lūgt un panākt slimo dziedināšanu, mums ir garīgi spēki. Neatpestītie svešinieki lai pabrīnās par mums. Bet tikai uzarta, irdināta un tīri izstrādāta siržu zeme nes simtkārtīgus augļus. Tāda nav ērkšķu un dadžu pieaugusi un vaļā palaista atmata. Var līt lietus un spīdēt saule, tādā nekas labs neizaugs.

Mums nav svešs Jēzus teiktais likums par kviešu graudu, kas zināmos apstākļos paliek viens pats, un tikai zemē iekritis un apmiris nes daudz augļu. Atmodas laiks ir auglības laiks. Bet kuram no mums ir drosme piekrist Dieva rīkojumam par iekrišanu zemē un miršanu? Dažs jautās: ko tas nozīmē? Tas var nozīmēt to, ka Dievam priekš tevis ir kāds plāns, kas nepavisam nesaskan ar tavējo. Un ka Dievs var būt tev paredzējis vietu tai melnajā zemē, kura tev nepatīk. Ka tev ir kāds uzdevums būt derīgam tavā paša draudzē, vai evaņģelizācijā, pārplēst savu izolācijas sēnalu un laist saknes zemē, lai tava vieta tīrumā nepaliek tukša. Apmiršana nozīme, ka tu noliktā vietā iesakņosies un augsi, vienalga, vai pār tevi gaudos ziemas vēji, vai pavasara un rudens aukas. Ka tavas saknes turēsies sasalušā zemē tikpat stipri kā siltajā. Ka tu ar savu zaļumu, ko tu, lēnām augdams, un no melnās zemes sūkdams, mantojis, iepriecināsi Dievu un cilvēkus. Ir jāmirst un jāatjaunojas. Tas ir grūti un sāpīgi, aizliegt savas iekāres un tieksmes, lai padotos Dieva nodomam. Bet tādā veidā nes daudz augļu. Un ja nav tādu stādu, kas kā sēkla ir apmiruši un iesakņojušies Dieva tīrumā, tad, arī atmodas lietum līstot, aug tikai nezāles vien... 

Lūdziet, tad jums taps dots! Šis ir drošs padoms. Bet kādēļ tad lūdz un nedabū? Vai tur kādi citi ir vainīgi? Nē! Jēkabs par šiem piedzīvojumiem raksta tā: "Jūs lūdzat un nedabūjat." Tieši tā kā mēs! Kādēļ? "Jūs lūdzat, lai kārībās aprītu." Jēk. 4:2-3. Ak, kauns! Lūgšana tātad nav vis tāds līdzeklis, ar ko panākt visu, kas vien ienāk prātā. Lūdzējam ir jābūt Dievam patīkamam. Bez ilūzijām: var lūgt cik grib pēc atmodas un nedabūt. Lūdzējam ir jātop pārveidotam. Kā tas var notikt, Jēkabs turpat pasaka: Dievs lepniem turas pretī, bet pazemīgiem dod žēlastību. Ir skaidri pateikts tas, ka atmodu var dabūt pazemīgie. Patiesi pazemīgie, nevis tādi kas tikai izliekas... 

Nu varam jautāt: vīri, brāļi, ko lai darām? Mums jau skaidri un gaiši jāatzīstas, ka mūsu stāvoklis nav spožs un priekšzīmīgs. Mēs to par teicamu nesaucam. Mēs meklējam dziļāku, patiesāku, svētāku dzīvi. Bet to meklēdami, nedomājam, ka klausīsim katram gudriniekam, kas māca bez Svēto Rakstu pamata. To, kas neīsts, nekad par īstu nesauksim. Visi pielabināšanas mēģinājumi būs veltīgi. Mēs turam prātā atmodu un lūdzam pēc tās. Bet pirms to darām, mēs gribam izcīnīt uzvaru pār visu to mazisko, patmīlīgo, šauri sektantisko partijas garu, kas pagātnē un vēl tagad mūs visai apstāj. Mēs zinām, ka ja arī mēs nepiedzīvotu plašāku atmodu, mēs Dievam nebūsim mazvērtīgāki. Tas nebūs šķērslis ieiešanai Kristus mūžīgā valstībā. Dievs pēdējos - tos, kas nāk no svētību nepiemeklētiem zemes galiem, zina Savā valstībā nosēdināt blakus Ābrahāmam, Īzakam un Jēkabam. Viņš pazīst mūsu apstākļus un mūsu sirdis. Lai tās ir šķīstas!

Atmodas nāk un iet, bet ticīgo draudzes paliek. Draudze ir Kristus nams, ko Viņš pats ceļ un uztur. Šai izpratnē atmodām paliek otrās šķiras loma. Draudze ir augstāka par atmodām. Bet atmoda var nest svētību draudzei. Tādēļ lai gaidām atmodu draudzes labā un nepametam draudzi atmodas labā.

Lai mums ir īsta un godīga atmodas interese. Mūsu zemei tādas vajag. Ceram, ka Dievs to sūtīs. Un lai mums, latviešiem, arī krīt kaut druskas no šī galda. Bet tās satvers tikai tie, kuri ies gara nabadzības, apmiršanas un svētuma ceļu. 


Andrejs Ceruks, rakstu krājums “Jo mēs dzīvojam ticībā, ne skatīšanā”, 39-42.lpp, 
Nr 21. Pārdomas par atmodu 
Skenēja un sagatavoja: Verners Šteinbergs 2023-05 
Vikipēdijas raksts: Andrejs Ceruks

otrdiena, 2022. gada 16. augusts

Trešais Ādams...

Trešā Ādama atnākšana... 

Pirmais Ādams bija Dieva radītais cilvēks. 1.Moz. 2:7
Otrais Ādams ir Dieva sūtītais Kristus. 1. Kor. 15:45,47
Kurš ir trešais Ādams...? 

"Šā (netaisnā) atnākšana notiek pēc sātana spēka ar visādu viltības varu un viltības zīmēm un brīnumiem..." 2.Tesaloniķiešiem 2:9 

Trešais Ādams dokumentālās filmas - Third Adam Documentaries  


Third Adam - Trešais Ādams 

www.youtube.com/watch?v=lnMpfoxYSFY 

Viena vispasaules reliģija - Babilonas misticisms - Nimroda, Semiramis un Tammuz pielūgsme - mūsdienu kulti 
sātans - austrumu reliģijas - okultisms - izklaides industrija - maldu baznīcas - trešais Adams 
Alexander Hislop un grāmata The Two Babylons (1853) 
The Two Babylons by Alexander Hislop - grāmata lasīšanai internetā    

Third Adam - Trešais Ādams 

 (No Music) - (bez fona mūzikas) 

 

www.youtube.com/watch?v=pc7C0ZxDWUA


Third Adam 2  - Trešais Ādams 2

The Great Seduction - Lielā pavedināšana 

www.youtube.com/watch?v=vKAU3zjpDbI 

"Un viņš sacīja: šī ir tā bezdievība." Caharijas 5:8 LG8 
mystery Babylon - noslēpumainā netikle - Bābele, Jāņa atkl.17:5 
Salamana pam. 6:20-25; 7:4-5; 23:27-28; 9:13-15,18; 
garīgā pavedināšana un tās līdzība ar fizisko pavedināšanu 
garīgā pievilināšana, vilināšana, 


Third Adam 3 - Trešais Ādams 3 

Rise of The Divine Feminine - Pārdabiskās, ezotēriskās sievišķības augšāmcelšanās 
Mystical - Sensual - Agreeable
(mistisks - juteklisks - pieņemošs) 
Externally: (ārēji)
Female leadership - Freedom from boundaries - Feminine goddess 
(sievietes vadītājas - brīvība no visiem ierobežojumiem - sievišķa dieviete) 


Third Adam 3X - Trešais Ādams 3X 

www.youtube.com/watch?v=8XoSWb9esXQ 

Mystical - Sensual - Agreeable
Female Leadership - No Boundries - Feminine goddess 

Third Adam 4 - Trešais Ādams 4 

The Road to Shambala - Ceļš uz Šambalu 

Šambala - tibetiešu budismā Šambala nozīmē "laimes avots", laimes Zeme, Paradīze Zemes virsū, mītiska valstība vai apslēpta vieta, kas atrodas kaut kur aiz Himalaju kalniem. “Šambala” ir mītiskas valstības nosaukums Vidusāzijā, kur cilvēki baudījuši harmoniju, labu veselību un labklājību. Šādas apgaismības sabiedrības pamatā ir cilvēku ticība un pārliecība par cilvēkā iemājojošu iedzimtu labestību, gudrību un cieņu — gan sevī, gan vienam pret otru, gan arī sabiedrībā. 
Shambala - Wikipedia 
Shambala - New World Encyclopedia 

6 Symbols: 
- 3 Realms (Material > Sub-Material > | < Methaphisical) 
- Imaginations Rom 1:21
- Frequency 
- Alignment 
- Gnostic (teaching/theology) 
- Gnosis 

As above - so below; as within - so without 
Kā augšā - tā apakšā; kā iekšēji - tā ārēji  

Process of Mystery Religion: 
- begin with Mantra (Om...) 
- achieve hypnotic state 
- often drug use is involved 
- body experiences energy release 
- gnosis experienced 
- higher consciousness obtained 
- results in: kriyas, dancing, euphoric emotion, mudras, tongues and visions 

Mistēriju reliģijas rituāla process: 
- iesākas ar mantru (om...) 
- tiek sasniegts hipnotisks stāvoklis 
- bieži tiek iesaistīta narkotiku lietošana 
- ķermenis piedzīvo enerģijas atbrīvošanos  
- tiek piedzīvots gnosis (apskaidrības, atklāsmes) stāvoklis 
- tiek iegūta augstāks apziņas stāvoklis 
- tas izpaužas kā: krijas, dejas, eiforiskas emocijas, mudras, mēles un vīzijas 

Third Adam 4 - Release Date & Trailer  

Pirmizrāde ieplānota 2023.g 4.augustā, bet visi varēs skatīties 11.augustā youtube kanālā: 

ceturtdiena, 2022. gada 28. jūlijs

Viljams Fetlers - ASINIS, PELNI UN UGUNS

ASINIS, PELNI UN UGUNS

Viljams Fetlers

 „Un Tas Kungs runāja uz Mozu:  „Pavēli Āronam un viņa dēliem un saki: šāda lai ir dedzināmo upuru likumīgā kārtība: dedzināmam upurim ir jādeg uz altāra ugunskura visu nakti līdz pat rītam, un altāra uguns ar to tiek uzturēta.

Un lai priesteris apvelk savus linu svārkus un uz savām miesām lai uzvelk arī linu bikses, un lai viņš sakrāj pelnus, kas radušies uz altāra, ugunij aprijot dedzināmo upuri, un viņš lai tos nober altārim līdzās. Tad lai viņš novelk savas linu drēbes un uzvelk citas drēbes, un lai viņš iznes pelnus ārā no nometnes kādā tīrā vietā.

Bet ugunij uz altāra jāpaliek degot, un tai nav jāļauj izdzist. Priesterim jādedzina ik rītus uz altāra malka un uz tās jāsakārto dedzināmais upuris, un uz tā jāaizdedzina pateicības upura tauki. Ugunij ir jādeg uz altāra pastāvīgi, tā lai nenodziest.

Šī ir ēdamā upura likumīgā kārtība: Ārona dēli lai to pienes Tā Kunga priekšā pie altāra. Un viņi lai paņem pilnu sauju no ēdamā upura kviešu miltiem un no eļļas, un visu vīraku, kas tiek likts uz ēdamā upura, un to lai aizdedzina uz altāra par patīkamu smaržu, par piemiņu Tā Kunga priekšā. Bet pārpalikumu lai apēd Ārons un viņa dēli; kā neraudzētas maizes lai to ēd svētā vietā, viņi to lai ēd Saiešanas telts pagalmā. Lai netiek cepta raudzēta maize, viņu tiesu Es tiem esmu devis no saviem uguns upuriem; tas ir augsti svēts itin kā grēku upuris un kā vainas izpirkšanas upuris.

Ikviens vīrs no Ārona cilts lai ēd; tas lai ir mūžīgs likums viņu cilšu ciltīm par Tā Kunga uguns upuriem; ikviens, kas tiem pieskaras, lai top svēts.”

Un Tas Kungs runāja uz Mozu: „Šis ir Ārona un viņa dēlu upuris, ko tie pienes Tam Kungam viņu svētīšanas dienā: desmitā daļa ēfas smalku kviešu miltu pastāvīgam ēdamam upurim, viena tā daļa rītā, bet otra - vakarā.”

3. Mozus gr. 6:1-13

 „…Ugunij uz altāra vienmēr būs degt un nebūs izdzist.” Pieminētajā Rakstu vietā mēs lasām par: asinīm, pelniem un uguni. Es vēlos un lūdzu Dieva Svēto Garu, lai Viņš ieliktu šos trīs vārdus to mīļo brāļu un māsu sirdīs, kuri šodien baltās drēbēs tērpti atrodas Dieva un ļaužu priekšā, lai apliecinātu Jēzu kā savu Glābēju. Par asinīm ir runāts sakarā ar cilvēku grēku, par pelniem sakarā ar cilvēka pilnīgu nodošanos Dievam, par uguni top runāts, kad Dievs ir cilvēka upuri pieņēmis un par savu kalpu darījis. Tur, kur netrūkst ne vienas no šīm trim lietām, ir dzīvības ķēdes stiprums pilnīgs. Kur viens no šiem trūkst, tur izpaliks Dieva svētības pavadījums.

 I. Asinis

„Un par savu noziegumu tam būs nest tam Kungam pie priestera no sava ganāmā pulka aunu, kas bez vainas pēc tava sprieduma par nozieguma upuri.” 3. Mozus 6:6

Katrs grēks, ko cilvēks padarījis, prasa nāvi. Neviens nevar teikt, ka viņš labs. Pasaulē pats par sevi nav neviens godīgs cilvēks, jo Bībele saka: „Visi ir grēkojuši.” Tam cilvēkam ir cerības, kurš kā muitnieks pie dievnama durvīm nostājies, lūdz žēlastību, bet nevis paštaisnajam farizejam, kurš taisnojas, lielās un pateicas Dievam, uzskaitīdams savus labos paradumus un darbus. Pēdējais noies ellē un pirmais – debesīs. Jo svētāks cilvēks top, jo vairāk uz svētumu dodas kā Augustīns, Luters, ģenerālis Būts un Spredžens, jo vairāk redz savu taisnību kā sārņainas drēbes, un tikai tas Kungs izglābj un šķīstī. Mēs visi esam grēkojuši un visiem trūkst teikšanas Dieva priekšā. Mēs ejam ar grēka nastu uz mūsu pleciem un galvām. Kristības kaps ir gatavs priekš ļaudīm, kuri atzīst, ka viņi ir pelnījuši nāvi.

Pirms dažiem gadiem kareivji mežā pie Jelgavas, naktī izveda Kaupēnu, uztaisīja cilpu un piesēja pie zara tāpēc, ka Latvijas suverēnā vara bija atzinusi, ka Kaupēns nav vairs dzīves cienīgs. Viņš ir pazaudējis dzīvošanas tiesības, viņam ir jāmirst. Mēs izsaucamies: „Kaupēns bija briesmīgs cilvēks!” Bet tāpat visa pārējā cilvēce nav dzīves cienīga. „Nav neviena taisna…” Nelaime ir tā, ka daudzās baznīcās grēciniekiem glauda galvas un saka: „Viss jau ir labi.” Bet Dievs saka: „Nav vis labi.” Nāk atmiņā streļetši Pētera Lielā laikā Krievijā, kuri gāja pie cara ar cilpām ap kaklu un, mezdamies ceļos, lūdza cara tētiņu apžēlot. Viņi atzina, ka viņi dumpja dēļ pelnījuši nāvi. Arī mums jāatzīst, ka caur grēku nāk neizbēgami nāve, no kuras pašu spēkiem neizbēgsim. Tāpēc Dieva Dēls Jēzus Kristus mira mūsu labad. Kristība ir nāves zīme. Es nekristu mazus bērniņus, jo Jēzus sacīja: „Laidiet tiem bērniņiem  pie Manis nākt, jo tādiem pieder debesu valstība.” Mazs bērniņš ir nevainīgs un tādam kā grēciniekam nav jāmirst. Tāpat Kaupēnam mazam nebija jāmirst, bet kad bija dzēris, laupījis un slepkavojis, tad cilpa savilkās. Kristības kapā notiek noziedznieka aprakšana. Un Dievs sacīja: „Tanī dienā, kad tu grēkosi, tu mirdams mirsi.” Ak, es slavēju Dievu, ka Viņš mums ir tāds Dievs, kurš neļauj grēkot, un prasa, lai nāk pie Viņa kā tāds, kurš pelnījis nāvi.

Mozus laikā Dievs sacīja uz izraēlieti: „Ņem nevainīgu jēru…” Tu esi noziedzies, bet lai tev nebūtu fiziski jāmirst, tad lai priesteris tavu upura jēru ņem. Es redzu, ka tā lika grēcinieka galva ir nokārta, kad viņš ved mazu, nevainīgu jēriņu pie priestera. Šis grēcinieks ar zemu noliektu galvu saka priesterim: „Es esmu grēkojis un pēc Dieva bauslības nāvi pelnījis, bet Dievs ir sacījis, lai es manā vietā atvedu par upuri nevainīgu vīriešu kārtas jēriņu…” Baltais, mīlīgais jēriņš skatās nevainīgām acīm un neatdara savu  muti. Priesteris paņem viņu un paceļ upura nazi. Asinis plūst un jērs cieš klusu… „Jēzus cieta klusu.” Asinis ir plūdušas. Kāpēc? Vai šī jēra asinis varēja nabaga grēcinieku šķīstīt? Dieva likums caur šī jēra asinīm norāda uz Golgatas krustu, par kuru dzejnieks dzied: „Redz, Dieva Jērs lej asinis, tur pie krusta, tur pie krusta… Viņš tevis dēļ nomira, tur pie krusta… Ja nebūtu atvedis jēru, tad pašam grēciniekam būtu bijis jāmirst. Arī jūs, mīļie draugi, bijāt nāvi pelnījuši, jo katrs mazākais grēks mūs izslēdz no Dieva Valstības un mūžīgās dzīvības, bet: Jēzus mira jūsu vietā. Viņš mira pie krusta Golgatā Lielā piektdienā par ikvienu, kas pie Viņa nāk.

 

Lielā piektdienā Tu miri par maniem lielajiem grēkiem

Smagu nastu – bet tā bija mana nasta – Tu klusēdams nesi –

Lai es kļūtu stipris, Tu paliki bez spēkiem,

Ar savām asinīm mani Tu ieguvis esi. –

 

Kad pasaules priekšā Tu visu zaudējis biji,

Kad līdzās slepkavam, kā vēl lielāks grēcinieks, Tu miri –

Kā laupījumu tad varenos sadalīji,

Pa labo roku Sev lielu pulku Tu šķīri. (Jesajas 53:13)

 

Lielā piektdienā domas nesas uz krustu.

Visvairāk sirds mīlē tad, kad visvairāk tā cieta –

Ir daudzas pasaulē vietas, kur labi sev izjutu,

Bet vislabāk jūtos tur, ko sauc „Pieres Vieta.”

 

Nāc, draugs, pie krusta! Varbūt šodien tas tev ir beidzamais aicinājums. Tu, sirmgalvi, nāc pie Jēzus Krusta! Un tu, sieva, nāc pie tā Kunga! Jaunekli, jaunava, kā ar jums sastāv? Nākat pie tā Jēra asinīm! Dieva Jēra asinis ir izlietas par mums visiem. Vienīgā cerība ieiet Debesīs, – ja būsim visu savu sirdi, visus savus grēkus un sava „Es” dzīvi mazgājuši un nogremdējuši Jēzus asinīs.

 II. Pelni

„Šis ir dedzinājamā upura likums. Šim dedzinājamam upurim uz altāra būs degt visu nakti līdz rītam… un priesterim būs saņemt tos pelnus, kad uguns uz altāra sadedzinājis dedzināmo upuri, un nebērt tos altārim sānis.” 3. Mozus 6:9-10

Kad esam mazgāti asinīs, tad cilvēks nāk pie tā Kunga un teic: „Kungs, es vairs negribu priekš sevis dzīvot, es gribu sadegt svētās liesmās uz Tava altāra. Lūk, šis ir tas sadedzināmais upuris. Cilvēks var tapt kristīts tikai tad, kad viņš pilnīgi pieņem Dieva prātu. Kad upuris ir sadedzis, tad paņem pelnus un noliek tos altārim sānis. Tas atgādina, ka mūsu pagājušajai dzīvei ir jābūt sadegušai. Vai zināt, kāpēc tik maz ļaudis saņem Svētā Gara kristību? Tāpēc, ka ļoti maz grib ticēt un pieņemt Kristus aicinājumu: „Ja kas Man nāk pakaļ un neaizliedz savu paša dzīvību, tas nevar būt Mans māceklis.” „Tie savu dzīvību nav mīlējuši līdz nāvei.” (Jāņa atkl. 12:11). „Kas krusta nesējs negrib būt, tas nevar priekā kļūt.” Ja man vajadzētu izvēlēties stāvēt jūsu priekšā ne kā vienkāršam Kristus evaņģēlija sludinātājam, bet kā Napoleonam Bonapartam, kas guva uzvaru pie Ēģiptes piramīdām un Austerlicām, kā vīram, kuru Dieva Gars nekad nav aizkustinājis, tad es teiktu: „Napoleon, ej tu savu ceļu, bet es palieku kā apžēlots grēcinieks pie sava krusta!”

Leģenda stāsta, ka ēģiptiešu teiku putns Feniks tik ilgi lidojis augšup pret sauli, kamēr saules staros sadedzis un nokritis uz zemi, pārvērsdamies par pelniem. Bet no pelniem iznira kāds jauns Feniks ar nemirstamu spēku un neiznīkstošiem spārniem. Šis Feniks bij Jēzus Kristus, kas nodeva savu dzīvību, lai pēc trīs dienām un naktīm parādītos kā jaunais augšāmceltais Dieva Dēls, jaunās cilvēces Sācējs, Kurš nemirst nemūžam. Tas ir saprotams tiem ļaudīm, kas ar Kristu ir miruši un augšāmcēlušies.

  III. Uguns

„Un ugunīm uz altāra būs palikt degošām un nebūs izdzist. Tur virspriesterim ik rītu būs iededzināt malku.”

„Uz tava altār’ liekos un gaidu uguni, gaidu uguni…”

40 dienas pēc Jēzus augšāmcelšanās simts divdesmit ticīgiem pulcējās augšistabā lūgšanā un gaidīja. Pagāja nedēļa un varbūt Pēteris teica Jānim: Kas zina, vai ko sagaidīsim! Nekādas pārmaiņas vēl nava! Bet Bērtulis atgādināja tā Kunga vārdus: „…paliekat jūs Jeruzalemē, līdz kamēr tiksiet apģērbti ar spēku no augšienes.” Paiet 39 dienas, - ilgs laiks ko gaidīt, bet viņi nezaudēja pacietību, viņu ausīs skanēja: „līdz kamēr…” Viņi lūdza: „Sūti Svētā Gara dāvanu, sūti, Kungs, pravieša Joēla apsolījumu!” Paiet trīsdesmit deviņas ar pus dienas, un nu jau 23 stundas četrdesmitajā dienā, bet vēl viņi lūdz un skatās domīgi viens uz otru. Te blakus istabā smilšu pulkstenis vēsta 24-to stundu… Un tieši, kad nobeidzas četrdesmit dienas, pravieša apsolījums piepildās. Notiek rūkšana kā no vareni pūzdama vēja, kas piepilda visu namu. Dalītas uguns mēles krīt uz sapulcētiem. Viņu sirdis bija uguns pilnas – Svētā Gara uguns.

Šīs četrdesmit gaidīšanas dienas bija par pelniem pārvērtušas Pētera lepnumu un Toma neticību. Kad viņi bija par brāļiem tapuši, tad nāca uguns.

„Un tai ugunij nekad nebij izdzist…” Allaž jaunu malku klāt! Mīļie brāļi un māsas, lielākais brīnums pasaulē ir tas, ka tavā un manā sirdī, to sirdīs, kuri esam grēkojuši, pēc atgriešanās var nākt Svētā Gara uguns. Lielākā grēcinieka sirds var kļūt par Svētā Gara uguns altāri, tas, lūk, ir pasaules lielākais brīnums. Ja Dievs tev šo uguni ir devis, tad to vajag turēt. Nenodzēs Svētā Gara uguni caur atkrišanu, caur vienaldzību, caur jauniem grēkiem. Vajag iet skaidru, taisnu ceļu. „Esat pilnīgi, itkā jūsu Debesu Tēvs ir pilnīgs.” Topiet piepildīti ar Svētu Garu.

Asinis, pelni un Svētā Gara uguns, lūk, iekš tam pastāv kristīgā ticība. Vai tu savu ticību pazīsti? Vai tevī mājo Svētā Gara spēks? Ja ne, tad tu vēl neesi visu no tevis prasīto darījis. – „Atgriežaties no grēkiem un liekaties ikviens kristīties Jēzus Kristus vārdā uz grēku piedošanu, tad jūs dabūsiet tā Svētā Gara dāvanu.” Apustuļu darbi 2:37-38

 

Publicēts grāmatā „Mūžības noslēpumi” 253.-256.lpp. 

Viljams Fetlers - PAR KRISTUS ATNĀKŠANU

PAR KRISTUS ATNĀKŠANU

Sakopojis māc. Viljams Fetlers

 Svētu Rakstu vietas par Kristus pirmo, otro un trešo atnākšanu, par pēdējo laiku praviešojumiem un notikumiem, antikristus parādīšanos un sodību, Kristus tūkstots gadu miera valstību un mūžīgo Dieva valstību virs zemes.
 „Šie bija jo godīgi un to vārdu uzņēma ar visu labu prātu, meklēdami ikdienas Rakstos, vai tās lietas tā esot.”
Apustuļu darbi 17:11
„Dievam visi Savi darbi ir zināmi no mūžības.”
Apustuļu darbi 15:18
„Viņš ir nolicis papriekš nospriestus laikus un robežas.”
Apustuļu darbi 17:26
„Svētīgs ir kas lasa un tie, kas dzird šās praviešu mācības vārdus, un patur, kas te rakstīts, - jo tas laiks ir tuvu.”
Jāņa atkl.gr. 1:3
„Tiešām, tas Kungs Kungs nekā nedara, kad Viņš Savu noslēpumu neparāda saviem kalpiem, tiem praviešiem.”
Amosa 3:7
 
1. Dievs nospriež nākamos notikumus
 

l. Moz. 20:7

4. Moz. 11:25,29

4. Moz. 12:6-8

4. Moz. 23:23.

4. Moz. 24:17-19

5. Moz. 18:15,18,22

5. Moz. 34:10

l. Sam. 2:27-36

l. Sam. 9:8. 9

l. Sam. 10:1-13

l. Sam. 19:19-24

l. Laik. 17:22

Eceh. 38:17

Hozeja 12:10,13

Amosa 3:7

Jāņa 16:13

Apustuļu d. 3:20-26

Apustuļu d. 15:18

Apustuļu d. 17:11

Apustuļu d. 17:24-26

l. Kor. 12:28

1. Pēt. 1:10-11

2. Pēt. 1:19

Jāņa atkl. 1:3

Jāņa atkl. 10:7

 
2. Pravietojumi par Jēzus pirmo atnākšanu, kuri visi burtiski piepildījušies
 
Šie praviešojumi notikuši caur Dieva kalpu, svētu praviešu muti, laikā no 400 līdz 4000 gadiem pirms Kristus piedzimšanas, ar tik noteiktiem sīkumiem un faktiem, ka nevienam mirstīgam cilvēkam nebūtu bijis iespējams ar savu prātu to papriekšu paredzēt. Visuzinātājs Dievs vienīgi ir varējis darīt šīs lietas zināmas.

Tā kā visi šie praviešojumi par Kristus pirmo atnākšanu, bez viena izņēmuma, burtiski un uz mata piepildījušies, tad nav nemazāka iemesla šaubīties, ka tāpat visi praviešojumi par Kristus otro un trešo atnākšanu, kā arī visi citi Bībeles papriekšsludinājumi burtiski un ar vislielāko precizitāti piepildīsies.
 

Praviešojumi

Piepildījušies

l. Moz. 3:15

l. Jāņa 3:8

Ebr. 2:14

Jāņa 8:44

Jes. 7:14

Mat. l :23

Lūk. l:35

Rom. 16:20

Jes. 7:14

Jes. 9:6

Jes. 61:1,2

Mat. l:18-23

Lūk. 31-33

Mat. 11:4

Lūk. 4:18

Jes. 53:1-13

Dan. 9:24-27

Ap. darb. 8:32-35

Mat. 11:13

Lūk. 2:1-7

Miha 5:1-4

Psalmi 69:2. 3. 21,22

Psalmi 22:2,7,8,13-19

Psalmi 35:19

Mat. 2:1-6

Mat. 27:34. 38

Mat. 27:46

Mark. 15:29

Jāņa 20:25

Lūk. 24:39

Psalmi 34:21

Mat. 27:35

Mark. 15:24

Lūk. 23:34

Jāņ. 19:24; 15:25

Jes. 42:1-4

Jes. 53:1

Cahar. 13:6,7

Mat. 12:17-20

Jāņ. 12:38; 19:36

Jāņ. 20:27

Mat. 26:31

Psalmi 16:8-10

Ap. darb. 2:27,31

Ap. darb. 13:35

Jerem. 31:15

Jes. 53:4,5

Psalmi 78:2

Cah. 9:9

Mat. 2:17,18

Mat. 8:17

Mat. 13:35

Mat. 21:4,5

 
3. Praviešojumi par Kristus otro atnākšanu
 
Kristus otrā nākšana nozīmē to notikumu, kad Viņš atnāks pēc savas izredzētās, caur Svētu Garu atdzimušas draudzes – līgavas, pie kam notiks pirmā augšāmcelšanās, pirms Antikristus valdīšanas iesākuma. Kamēr Antikristus valdīs virs zemes, debesīs notiks „tā Jēra kāzas” (Jāņa atkl. 19:7-9), bet kad Antikristus (grēka cilvēka) laiks būs beigts, un viņš tiks sodīts (2. Tes. 2:8, Jāņa atkl. 19:20), Kristus nāks, pavadīts no visiem saviem svētajiem (Cahar. 14:5, Jūd. l:14) kuri būs ņēmuši dalību lielajā kāzu mielastā, un valdīs ar tiem virs zemes tūkstoš gadus. (Jāņa atkl. 20:6). Šinī pirmā augšāmcelšanās ņems dalību arī tie, kuri Antikristus valdīšanas laikā būs atgriezušies, un atteikušies Antikristu pielūgt un pieņemt viņa zīmi pie savas pieres un savas rokas (Jāņa atkl. 20:4). Bet citi mirušie, tas ir tie, kas nomiruši kā neatgriezti un no jauna caur Svētu Garu neatdzimušie, netaps dzīvi šinī pirmajā augšāmcelšanā, kamēr tūkstoš gadi nebūs pagājuši. (Jāņa atkl. 20:5). Pēc šiem tūkstoš gadiem notiks Kristus trešā atnākšana redzamā veidā visiem, un tad būs lielā beidzamā jeb pastara tiesa. (Jāņa atkl. 20:11-15. Mat. 24:27-31).

  
Rakstu vietas.

Ijaba 19:25-27

Psalmi 102:16-17

Jes. 26:19.

Jes. 33:17.

Jes. 59:20.

Jes. 60:1.

Eceh. 37:12-14.

Hozejas 13:14.

Mat. 5:8.

Mat. 16:27.

Mat. 19:28.

Mat. 22:2-10.

Mat. 24:14.

Mat. 25:10. 13.

Mark. 13:32-37.

Lūk, 12:35-40.

Lūk. 14:14-24

Lūk. 17:33-36.

Lūk. 19:15-27.

Lūk. 20:35. 36.

Lūk. 21:28. 36.

Jāņ. 12:26.

Jāņ. 14:3.

Jāņ. 17:24.

Ap. darb. l:11.

Ap. darb. 3:20.

1 Kor. 15:51-55.

2 Kor. 11:2.

Galat.4:26.

Efez. 4:30,

Efez. 5:27. 31. 32.

Filip. 3:11.

Filip. 3:20. 21.

Kol. 3:4. 5.

1. Tes. 1:10

1 Tes. 2:19

1 Tes. 3:13

1 Tes. 4:16-18.

1 Tes. 5:1-5.

1 Tes. 5:23.

2 Tes. 1:7. 10.

2 Tes. 2:1.

1 Tim. 6:14-16.

2 Tim. 4:8.

Tit. 2:13.

1 Pēt. 1:13.

1 Pēt. 5:4.

2 Pēt. 2:9.

2 Pēt. 3:14.

l Jāņ. 3:2. 3.

Ebr. 9:28.

Ebr. 10:37.

Ap. darb. 15:13-17

Ap. darb. 24:15

Rom. 8:23

l Kor. 1:7

l Kor. 11:26

1 Kor. 15:23

Jāņa atkl. 14:6

Jāņa atkl. 16:15

Ebr. 12. 22. 25

Jēk. 5:7-9

Jūd. 1:14. 24

Jāņa atkl. 2:10,25

Jāņa atkl. 3:10

Jāņa atkl. 6:9-11

Jāņa atkl. 19:7-9

Jāņa atkl. 21:2,10

 
4. Praviešojumi par pirmo augšāmcelšanos un tūkstoš gadu miera valstību
 

1. Moz. 49:10.

Psalmi 2:8-11.

Psalmi 102:16-17.

Jes. 2:1-5.

Jes. 2:17.

Jes. 4:1-16.

Jes. 9:7.

Jes. 11:1-12.

Jes. 25:5-9.

Jes. 32:15.

Jes. 33:20. 21.

Jes. 35:1.2.

Jes. 40:5.

Jes. 65:18-25.

Jes. 66:8

Jerem. 3:17.

Jerem. 23:5. 6.

Eceh. 43:2-5.

Eceh. 44:4.

Dan. 7:13-14. 18.

Dan. 7:22. 27.

Dan. 8:14.

Dan. 12:12.

Joel. 3:16-17.

Amos 9:15.

Mih. 4.:l-4.

Cefan. 3:14-20.

Mat. 19:28.

Mat. 26:29.

Lūk. 22:28. 30.

Ap. darb. 15:15-17.

2. Tim. 2:12.

Jāņa atkl. 2:27.

Jāņa atkl. 5:10.

Jāņa atkl. 10:17.

Jāņa atkl. 11:15-19.

Jāņa atkl. 20:1-19.

 
5. Antikristus uzstāšanās, valdība nu sods
 

Jes. 14:12-16

Jes. 28:14-18.

Ecek. 38. nodaļa.

Ecek, 39. nod.

Dan. 7:7-8.

Dan. 7:11. 19, 20.

Dan. 7:24. 25.

Dan, 8:23-25.

Dan. 11:36-45.

2 Tes. 2:3-12.

l Jāņ. 2:18. 22.

1 Jāņ. 4:3.

2 Jāņ. 1:7.

Jāņa atkl. 13:l-18.

Jāņa atkl. 19:19. 20.

 
6. Kristus trešā atnākšana uz pastara tiesu par visu pasauli
 

5. Moz 33:2

Psalmi 2:1-5

Dan. 7:26

Dan. 12:2

Hagajas 2:6-7

Cahar. 14:1-5

Mat. 13:40,43

Mat. 24:29-30

Mat. 25:31-46

Lūk. 12:46

Lūk. 21:25,36

Jāņa 5:22,28

Ap. darb. 10:42

Ap. darb. 17:31

Ap. darb. 24:15

l. Kor. 4:5

l. Kor. 15:26

l. Tes. 3:13

Psalmi 2:9,12

Jes. 24:20-23

1. Tes. 5:13

2. Tes. 1:7-10

2. Tim. 4:1

2. Pēt. 2:3-9

2. Pēt. 3:7,12

Jūdas 1:6

Jūdas 1:14-15

Jāņa atkl. l:7

Jāņa atkl. 2:25-27

Jāņa atkl. 6:16-17

Jāņa atkl. 11:18-19

Jāņa atkl. 14:9-20

Jāņa atkl. 19:11-21

Jāņa atkl. 20:11-15

Jāņa atkl. 22:12,15

Jāņa atkl. 22:18-20

 
7. Mūžīgā Dieva un Kristus valstība
 

Jes. 9:6-7

Jes. 51:6

Jes. 65:17

Dan. 7:14. 27

Mat. 28:18

Marka 13:31

Lūk. 1:32-33

Ap. darb. 2:34-35

l. Kor. 2:9-10

Efez. 2:7

Efez. 3:21

1. Tim. 1:7

1. Tim. 6:13-15

Ebr. 1:10-12

2. Pēt. 3:10-14

Jāņa atkl. l:6

Jāņa atkl. 11:15

Jāņa atkl. 21:1-27

Jāņa atkl. 22:1-5

 
„Kas to apliecina, Tas saka: „Tiešām, Es nāku drīz! Āmen.” - Tiešām nāc, Kungs Jēzu!”
Jāņa atklāsmes gr. 22:20
 
Publicēts dziesmu grāmatā „Atmodas Dziesmas” IV izdevuma 1939.g.

Viljams Fetlers - TOPIET PIEPILDĪTI AR SVĒTO GARU!

TOPIET PIEPILDĪTI AR SVĒTO GARU!

Viljams Fetlers

 Svētā Gara kristība tiek dota vienreiz, bet priekš katra atsevišķa gadījuma – darba, cīņas – jātop no jauna svaidītam. Kas noslāpējuši to Garu, tiem jātop no jauna piepildītiem, bet kas nav vēl kristīti ar Svētu Garu, tiem jātop vispirms kristītiem. Tādēļ lūdziet Dievu pēc Svētā Gara, jo ir sacīts: „Cik daudz vairāk debesu Tēvs dos Svēto Garu tiem, kas Viņu lūdz.” Dievs nedos akmeni, ja lūgs maizi, vai čūsku zivs vietā.

Tomēr var arī būt gadījumi, kad Dievs šo lūgšanu nepaklausa. Dievs nevar dot šo „veco laiku spēku” tādam lūdzējam, kura sirds nav pilnīgi šķīstīta un kas vēl mīlē kaut arī mazāko grēku. Svētais Gars top dots tikai tad, ja To grib parādīt (lietot) savam tuvākam par labu, ja grib strādāt dvēseļu glābšanas darbu. „Kad tas Svētais Gars pār jums būs nācis… būsiet Mani liecinieki.”

Lai dabūtu Svēto Garu, vajaga atsacīties no laicīga labuma un neviena cilvēka neienīdēt. Bet ja šos noteikumus neizpilda un tomēr lūdz pēc Svētā Gara, tad dabū gan zivs vietā čūsku, bet ne no Dieva. Tad velns dod savu maldu garu. Dažreiz velns saka: „Kas tu tagad esi? Gluži neievērojams cilvēciņš. Bet kad tu saņemsi Svēto Garu, tu tapsi slavens, liels.” Kas šai velna maldībai tic un lūdz pēc Svētā Gara slavas pēc, tas arī dabūs zivs vietā čūsku.

Brāļi un māsas, izpildiet tos noteikumus, kuri nepieciešami pie Svētā Gara saņemšanas, un tad topiet piepildīti ar Svēto Garu! Bez Viņa jūs būsiet par kaunu Dieva draudzei. Es bez Svētā Gara nevaru strādāt Dieva darbu un tāpat arī jūs ne. Katram vienam, kas grib būt īsts kristietis, kas grib dzīvot svētu dzīvi, tam, lai tas maksā, ko maksādams, jātop piepildītam ar Svēto Garu.

 

Dažas domas no Viljama Fetlera runas Liepājā, 1914. gada 19. maijā

Atzīmējis J.V.

Publicēts „Kristīgs Vēstnesis” 1924. gada 1. jūnijā, Nr. 11 

Viljams Fetlers - LATVIJAS GARĪGAI ATMODAI

 LATVIJAS GARĪGAI ATMODAI

Viljams Fetlers

Ievads dziesmu grāmatai „Atmodas dziesmas”, 1924.g.

 Šis dziesmas top nosauktas «Atmodas dziesmas» tāpēc, ka 1) Kristīgā draudze Vasaras svētkos nāca esamībā caur atmodu; 2) Kristīgā draudze visos gadu simteņos uzturēta dzīva caur garīgu atmodu; 3) garīgā atmoda mums ir allaž vajadzīga; 4) mēs ticam garīgai atmodai, un 5) mēs noteikti strādājam par garīgu atmodu. Garīga vai ticības atmoda nav nekas cits, kā patiesa Svētā Gara darbošanās ļaužu starpā.

Kur nav Svētā Gara, tur arī nebūs atmodas; un, otrādi, kur nav atmodas, tur arī nav Svētā Gara.

Ja atmodai pa starpu notiek kādas nepareizības un maldības, tad tas tomēr nenorāda, ka atmoda pati ir maldīga vai nevajadzīga un nederīga; gluži, it kā, ja kviešu vai rudzu laukā ierodas nezāles, būtu ģeķīgi nosodīt visu lauku kā nederīgu un spriest, ka tas ļaunais nācis un iesējis ne tikai nezāles, bet arī labību, un ka tāpēc viss atmetams. Tad gan drīzi visa cilvēce nomirtu bada Nāvē. Bet Jēzus māca, ka ļaunais ir iesējis tikai ļaunās zāles, ka viņš ir nācis naktī, cilvēkam guļot; bet ka labība top sēta no laba cilvēka, un viņa nav atmetama dažu nezāļu dēļ.

Ja mēs pazaudēsim atmodu, tad arī pazaudēsim dzīvo ticību, to kristīgo ticību, ar kuru debesis un elle rēķinājās, bet mēs būsim pārrēķinājušies.

Kur ir garīga atmoda, tur ticīgiem ir lūgšanas gars, grēcnieki atgriežas no grēkiem un caur jaunpiedzimšanu paliek par patiesiem Dieva bērniem. Vienaldzīgā dzīve top atstāta un ticīgajos rodas karsta ilgošanās vest svētu un Dievam patīkamu dzīvi. Tur pasaule top krustā sista, un ticigājie pasaulei. Tur ir īstena kristīgā ticība, patiesa Dieva draudze.

Kas netic garīgai atmodai, tas arī netic Svētam Garam, lai gan ar muti apliecina kā ticot. Bet ticība bez darbiem ir nedzīva; un kas pirmo mīlestību pazaudējis – tādam gan tas vārds vēl ir, ka viņš dzīvo, bet patiesībā viņš ir miris, Jāņa par. 3:1. Un ja tie neatgriežas pie pirmās mīlestības un pie pirmajiem, dzīves atmodas, ticības darbiem, tad negaidot, kā zaglis, nāk pār tiem tā Kunga piemeklēšana (Parād.3:3), un viņu lukturis top nostumts no viņu vietas (Parād. 2:5).

Lai mēs tādēļ lūdzam to Kungu pēc pastāvīgas garīgas atmodas, un lai mēs tā sludinām evaņģēliju un tā dziedam mūsu dziesmas, ka Kristus draudzes top uzturētas modras un grēcnieki atgriežas no grēkiem.

 

***

 

Pa pasauli jauna vēsma iet - vai nemaniet?

Pa kokgaliem lapas čalo un čukst,

Mirusī sirds no jauna pukst ...

Kā pērkona dārdiens, kā rūkdams, vējš,

Te atkal tin atkal grūdiens spējš!

Krikšķ kauli miroņu ielejā,

Jo nāves pamostas dzīvībā;

No rītiem līdz vakariem zibeņo - Vai nemaniet to!

 

Un pasaule skatās un nesaprot,

Ko gan šis troksnis nozīmējot.

Bet šis ir tas, ko pravietis

Pirms gadu simteņiem vēstījis:

«Un notiks pēdējās dienās šis:

No sava Gara Es izliešu

Un dēlus uu meitas un kalponei

Ar spēku no augšienes apģērbšu,

Lai pa pasauli prieka vēsti tie nes!»

 

Ikkatris, kas snaudis,

Augš, tādēļ kristīgie ļaudis!

Tā nevar vairs, vairs ilgāk tā nevar iet!

Vai nedzirdiet?..

Ar Svētu Garu citi kristīti tiek,

Vai mums, vai mums tukšā būs jāpaliek?

 

***

 

Lai dzīvo bez Dieva Gara,

Kam patīk un kas var,

Es nespēju. — Viņa vara

Tik mani dzīvu dar'.

Kad Viņš iekš manis mājo,

Tad strādā Dieva spēks,

Tad stiprināt varu vājo,

Tad uzvarēts top grēks.

Ar jaunu eļļu Dievs svaida

Un spirgtam lietum liek līt!..

Bez Viņa pat Simsons vaida

Un gurdens pie zemes krīt.

 

Kam patīk druvas sausas

Un graudi lai bojā iet,

Lai taisa pār laukiem jumtus

Un aiznaglo durvis ciet!

Bet manām druvām būs zaļot,-

Lai vēji un lietus nāk;

Jo mana Meistara šķūņos

Daudz graudu jāievāc!

 

Kas runā pret Svētu Garu,

Tas drīzi beigs pēc Tā lūgt,

Tām draudzēm un mācītājiem

Drīz Kristus Gara sāks trūkt.

Tie brīnīsies — sausas sirdis

Un tukši apcirkņi ar'... -

Lai dzīvo bez Dieva Gara,

Kam patīk un kas var!

 

Ir briesmīga lieta Kristu,

Kad nāk Viņš, nepazīt:

Tie sauks, lai kalni tos apklāj,

Lai pakalni uz tiem krīt!

Kad Viņa balsi jūs dzirdat,

Tad neapcietiniet

Savas sirdis, jo grūti

Jums nāksies pret dzenuli iet!

 

 

Ar dzīvi jūs sitat krustā

To Dievu, ko pielūdzat!

Kam «Mūsu Tēvs» jūs sakāt?

Jūs taču Tam neticat.

Tur piedot parādniekiem

Ir Meisteris mācījis;

Bet jūs to nīstat un gānāt,

Kas jūs ir mīlējis.

 

Jums nevaj'got Svētā Gara,

Par kuru top sludināts,

Ar »īsteno« garu pildīts

Jums esot sirds un prāts.

Ja tā, tad kādi tie augļi,

Kas jūsu kokus sedz?

Tur dadžus un nātres un ģifti

Uz visiem zariem redz.

 

***

 

Vasarsvētku vēji vērpjat

Spēka ģērbu ticīgajiem,

Ugunīgās drēbēs tērpjat

Garu remdeniem un vājiem!

 

Atkal Svētā Gara prieki

Pār lai plūst pār siržu malām,

Un lai dzīvi liecinieki

Iziet līdz pat zemes galam!

 

Rīgā, Atmodas Namā,

1924.g. Decembrī

Viljams Fetlers

Viljams Fetlers - KRISTĪGA LAULĪBAS DZĪVE

KRISTĪGA LAULĪBAS DZĪVE

un vīra un sievas pienākumi

Mācītāja Viljama Fetlera sprediķis laulībās 1923.g. 30.sept. Rīgā, Golgātas namā.

 „Un nu bīstaities To Kungu un kalpojiet Viņam patiesībā un mīlestībā. Un atmetiet tos dievus, kuriem jūsu tēvi viņpus Eifratas upes un Ēģiptē bija kalpojuši, un kalpojiet Tam Kungam. Bet, ja jums nepatiks Tam Kungam kalpot, tad izvēlieties šodien paši sev, kam jūs kalposit - vai tiem dieviem, kuriem jūsu tēvi ir kalpojuši viņpus Eifratas upes, vai tiem amoriešu dieviem, kuru zemē jūs dzīvojat. Bet es un mans nams - mēs kalposim Tam Kungam.”

Jozuas gr. 24:14-15

Efeziešiem 5:16-33

 “Es un mans nams, mēs kalposim tam Kungam”, tā sacīja Jozuas, nezinādams, vai tauta ies ar Dievu jeb ne. Šis bija tas pats Jozuas, kurš sacīja pirms Kānaanas ieņemšanas: ''Iesim droši turp!…'' tādēļ ka viņam bija dūša nostāties Dieva pusē. Tagad viņš liek Israēlam izvēlēties, kam tas kalpos, ar brīvu gribu. Jēzus arī nelaužas ar varu nekur iekšā. Viņš saka: “Redzi, Es stāvu pie durvīm, klausies, kā es klaudzinu...” Kad Izraēla bērni bija gājušu uz nepareiziem ceļiem, Dievs ļāva viņiem izvēlēties, kā turpināt. Dievs arī šovakar nespiež, lai laulātais pāris izvēlas Dievu pirmā vietā, lai viņi savas jaunās dzīves pamatu ņemtu Dievu.

“Draugs, jel saki, kur tu raki savam namam pamatu?

Vai uz cietas akmensvietas jeb uz smiltīm būvē tu?”

Jozuas jau bija taisījis cietu akmensvietu: Es un mans nams, mēs kalposim tam Kungam, viņš cēla savu dzīvi uz klints.

Kas zin, no jums laulātiem ļaudīm, viens un otrs varbūt, iedodaties laulībā, neprasījāt, kas būs jūsu dzīves pamats. Tāpēc daudzi ir tik nelaimīgi un ar izpostītu laulības dzīvi. Nav cita pamata, kā Jēzus Kristus krustā sists. Cik jauki, kad līgavainis un līgava, pirms iet pie altāra, uz ceļiem prasa tā Kunga priekšā: “Vai tas ir Tavs prāts?” Ja grib, lai Dievs savieno, tad vajag skaidri zināt, vai tas ir Dieva jeb paša prāts. Mēs nelaulājam ticīgu ar neticīgu, tumsību ar gaismu, īstu kristieti ar dzērāju. Nevar būt, ka Dievs tādus gribētu savienot. Ja tādi tomēr savienojas, tad vēlāk sievai jāraud un visa dzīve ir nelaimīga, jo Dievs nevar svētīt to, kas nav Viņa prāts. Katrā solī mums vajag lūgt: Kungs, vai tas ir tavs prāts? Vai tu tā gribi? Daudzi neprasa, nopietnu soli sperot, Dieva padomu, un tāpēc tagad - cieš. Manās studentu dienās Londonā reiz gāju kopā ar Jūrnieku pils pārzini, kurš man atstāstīja savu dzīvi. Tur, uz Londonas tilta, viņš raudāja gaužas asaras. Dieva prātu neprasīdams viņš bija devies laulībā un tagad - viņa dzīve bija samaitāta. Daudzi ieskrien postā, sacīdami, ka paši esot laimes kalēji. Kam Dievs laimi nekaļ, tas nokaļ sev nelaimi. Ja tas tā ir, tad lai atgriežamies pie tā Kunga. Lai grēcinieks atstāj savu ceļu! Tā Jozuas, būdams vēl Mozus sulainis, daudz gadus bija staigājis ar Dievu, redzējis Dieva spēku un ar pilnu pārliecību varēja sacīt: Jūs varat iet pakaļ, kam jūs gribat: elkiem, neticībai, izpriecām, bet mēs kalposim tam Kungam. Latvijai vajadzīgi vīri, kuri topot par tēviem, ģimenes galvām, var sacīt: Mēs gribam Dievu izvēlēties, mēs stāvēsim par patiesību. Šie jaunieši un jaunietes tā Kunga priekšā izsūdzēja savu dzīvi, nožēloja savus grēkus un izvēlējās Jēzu par savas dzīves kuģīša stūrmani, citādi mēs viņus nevarētu laulāt Jēzus vārdā. Bet ticībai jāparādās ar darbiem. Latvijai vajaga svētus ļaudis, ar Jēzu, kā pamatu. Ak, lai šovakar sirdīs ieskan šis vārds, ka jāatgriežas pie Jēzus un jāpieņem Viņu par savas dzīves pamatu, tad spēks un žēlastība nāks pār jums.

Mans pirmais uzaicinājums ir šis: Kā šie savienojas, kaut tu savienotos ar Jēzu, Dvēseles Līgavaini, kurš par tevi cietis un miris. Viņš saka: “Mans dēls, Mana meita, dod man savu sirdi!” Nāc, kāds esi, nepārlabojies. “Kāds esmu, tāds es atnāku, uz saviem spēkiem neceru”. Saderinies ar Pestītāju, tad mūžīga svētlaime būs tev par labu.

Laulība ir jaunas dzīves iesākums. Arī par turpinājumu runā Svētie raksti. Ģenerālis Būts bija laimīgs visā savā dzīvē, tāpēc ka viņš dzīvoja pēc Bībeles, vēl ir daudzi citi piemēri. Bez Jēzus dzīve ir kā klusums kapā. Kas dzird un nedara, tas ir kā nams uz smiltīm būvēts, ar kuru, kad vētras nāk, notiek milzīga katastrofa. Amerikā katru dienu notiek vairākas laulības šķiršanas, tāpēc ka laulības dzīve netiek celta uz Bībeles pamatiem, un cilvēki nedzīvo pēc Bībeles. Jūs, jaunie draugi, ja Jūs nogriezīsities no Jēzus un ja Viņš nebūs Jūsu kapteinis, tad Jūs nevarēsiet ievadīt laivu ostā.

Kādi ir laulāto draugu pienākumi vienam pret otru? Pēc Svētā Gara dotiem priekšrakstiem Jaunā Derībā mēs redzam sekojošo:

1) Sievas pienākumi. “Jūs, sievas, esat paklausīgas saviem vīriem, kā tam Kungam” (Efeziešiem 5:22) Kāpēc? Ikviena sieva, kas pēc šī vārda nedzīvo, pārkāpj Dieva gribu, grēko pret sevi pašu pirmā vietā, ne pret vīru. Kains bija savu apziņu papriekš nokāvis, iekams viņš nokāva Ābelu. Grēks ir kā briesmīgs bumerangs, kurš nāk atpakaļ metēja rokā. Tāpat arī, ja Jūs sludinat evaņģēliju, dziedat, strādājat svētdienas skolā, svētība atgriežas uz jums pašiem. Grēks nāca pasaulē caur nepaklausību. Kristīga sieva nekad nedarīs citādi, jo vīrs ir sievas galva kā Kristus draudzei.

Vācijā reiz dzīvoja dzērājs vīrs, Trūdels vārdā, kuram bija ticīga sieva. Viņu meita atstāsta, ka viņa nekad neesot dzirdējusi, ka viņas māte būtu kādreiz savam vīram pretī runājusi. Vienmēr tā ir bijusi mīlīga, laipna, paklausīga. Kāds labums no tā, ja jūs jautāsiet, vai Trūdela sieva daudz raudāja, lūdza Dievu? Klausieties! Viņai bija dzimušas divas meitas. Pēc tēva nāves viena no tām, Doroteja, pieauga un tapa dzīva, ticīga māsa, ar dziedināšanas dāvanu. Šveicē tapa uzcelts nams, kurā simtiem tapa dziedināti. Kur tas iemesls? Māte viņu bija dzemdinājusi ar pacietību, ar eņģeļa īpašībām, kuras bija uzvarējušas tēva ļaunās īpašības.

 2) Vīra pienākumi: “Jūs vīri, mīliet savas sievas,” ne kā romānos, bet “kā Kristus draudzi mīlējis” ar 1.Korintiešiem 13.nodaļā aprakstītu mīlestību. Mīliet ne tikai labās sievas, bet arī ļaunās, aizlūdzat par tām un ar lūgšanu vedat pie tā Kunga. Cik atvērta ir tava  sirds pret sievu, tik Dievs būs atvērts pret tevi. Grūti tev būs pret dzenuli spārdīt. Dievs redz visu netaisnību, redz arī tavas asaras. Pirms laulības līgavainis mēdz būt pret savu izredzēto tik laipns, dod dāvanas, smaida, bet pēc gadiem sāk izturēties pavisam otrādi. Vīri, neaizmirstiet, ka jūs savu sievu mantojāt caur mīlestību. Tas grūtākais ir, nevis līgavu iemantot, bet sievas sirdi paturēt. Caur cietsirdību ne viens vien vīrs ir pazaudējis savas sievas glezno sirdi.

Man Londonā ir pazīstams kāds vecs angļu mācītājs, kurš savu sievu pēc 50 gadu laulības dzīves sauca šādi – saldā sirds-līgaviņa. Tā ir, ja laulības dzīve ir celta uz Dieva pamata.

“Kas iesākts ir bez mīlestības,

tam nav nekādas pastāvības;

tas pīšļos, drupās pārvēršas,

bet mīlestība nebeidzas.”

“Ak mīlē, kamēr mīlēt var, ak mīlē, kamēr mīlēt spēj, tā stunda nāk, kur raudādams, pie kapa stāvi sērodams.”

Vienīgi Kristus Gars var padarīt mūs par ideāliem vīriem un sievām. Ja tas nebūtu iespējams, tad Bībelei nebūtu nekādas nozīmes. Bet tas ir iespējams.

Amerikā kāds students zvērēja mīlestību savai līgavai. Tapis vīrs, viņš sāka pamazām staigāt pa klubiem, teātriem, un beidzot gandrīz katru nakti nāca mājās piedzēries. Savā reibumā viņš nemaz nemanīja, kas ar sievu notiek. Reiz pārnācis un reibumu izgulējis, viņš piesēdās pie pusdienas galda. Tikko paēdis viņš cēlās augšā un atkal gribēja aiziet, bet neviļus ieskatījās spogulī, kurš atradās pretī galdam, un ieraudzīja tur, ka sieva stāv pie galda un raud. Šis skats satrieca viņa sirdi. Viņš apgriezās un nu tikai ievēroja, ka viņa ir skaista. Jaunā sieva bija vāja un bāla palikusi. Mīlestība bija kājām samīdīta, viņas rozes bija novītušas un ērkšķi vien palikuši. Bet sieva visu laiku ar pacietību, aizlūgdama, panesa savu vīru klusībā. Vīru nevar mantot, ja sieva daudz runā. Tagad, vīram atgriežoties un piedošanu lūdzot, tā viņam piedeva, nelamāja viņu, bet kopā lūdza Dievu, un tas kļuva ticīgs. Tagad tas ir slavens sludinātājs - Samuēls Džons, caur kuru tūkstošiem atgriežas. No dzērāja tas ir tapis par Dieva kalpu caur savas sievas lūgšanām.

Lai no jauna nostiprinām šodien savu dzīvi uz Dieva pamatiem, un lai apņemamies līdz ar Jozuas: “Bet es un mans nams, mēs kalposim tam Kungam!”

 

No žurnāla „Kristīgs Vēstnesis” 1924. gada 15. janvāra Nr 2

Pierakstījusi Melānija Fetlere