Bībeles aizrādījumi garu pārbaudīšanai
Ievadam
Arī mūsu
vecā kaimiņu valstī Vācijā mūsu draudzes daudz ko pārdzīvojušas, un
pieredzējušas dažādas mācības un saviļņojumus.
Bet kā
jau katrs spēcīgs organisms drīzāk pārvar visas vājības, tā arī mūsu draudzes
Vācijā cieši turas uz vecā Bībeles un ticības pamata.
Te
pasniedzam mūsu lasītājiem kādu rakstu, kurā izteicas vācu vadošo brāļu domas
tajos jautājumos, kuri arī mums nav sveši. No plašā apcerējuma sniegsim tikai
to, kam sakars ar mūsu pašu piedzīvojumiem.
Ticam,
ka arī mūsu lasītājus tas ierosinās rūpīgi meklēt, nopietni pārdomāt un tas būs
daudziem par svētību.
(Kristīgā
Balss Nr. 12, 14, 17, 192x. gads)
Šī
pārbaudīšana top vienmēr grūtāka, jo sātans un viņa eņģeļi top vienmēr veiklāki
savā pārvēršanās un piemērošanās mākslā. Pa daļai jau piepildās Kristus vārdi:
“Jo uzstāsies viltus kristi un viltus pravieši, un darīs lielas zīmes un
brīnumus, lai pieviltu, ja iespējams, pat izredzētos.” (Mateja 24:24)
Kas
nekad nepērk pērles, tas arī nevar
neīstas pērles saņemt īsto vietā. Bet tā kā mēs meklējam Debesu mantas un labas
pērles (Mat. 6:20), mēs drīz varam tikt piekrāpti. Un jo dedzīgāk mēs meklējam,
jo drīzāk varam piekrāpties. Sātans vienmēr cenšas aizsteigties Dievam priekšā,
viņš arī tiecas pildīt mūsu tukšās sirdis un rokas, pirms esam nokļuvuši pie
Dieva. Viņš vienmēr iekārto tā, ka māņu veidā apmierina mūsu tieksmi pēc
dziļākas dievbijības tā, ka pat viegli varam ticēt, ka esam sakarā ar pašu
Dievu, lai gan īstenībā esam gājuši “šīs pasaules dieva” pavadā. (2.Kor. 4:4)
Ne reti
pat ļoti gudrus cilvēkus var piekrāpt ar viltotu naudu. Viņi vienkārši domā, ka
viss jau kārtībā – numuri, zīmes, paraksti, vērtības apzīmējums, lielums,
krāsas – viss šķiet pareizs, bet tomēr nav pareizs, un cilvēks tiek piekrāpts.
Bet garu pārbaudīšana zināmos apstākļos ir daudz grūtāka par naudas
pārbaudīšanu.
Sātans
savu izglītību ir dabūjis Debesīs, un tāpēc prot savus ļaudīs nevien atdarināt
karstu mīlestību pret Kristu, svētu brāļu mīlestību, dedzību tā Kunga darbā,
atgriešanos, svētīšanos, dziedināšanas un citus brīnumus, bet, savas lietas
veicināšanai, arī atspirdzināt pie visa tā (Mateja ev. 7:22-23).
Tomēr
mums, kā Bībeles ticīgiem un bibliskām draudzēm, ir viens garu pārbaudīšanas
akmens, tikai viens, bet pilnīgi pietiekošs. Labi mums, ja droši stāvam uz
Bībeles pamata. “Ar to mums pravieša vārds kļūst jo stiprs, un jūs darāt labi,
to vērā ņemdami kā sveci, kas spīd tumšā vietā, līdz kamēr uzausīs diena un
rīta zvaigzne uzlēks jūsu sirdīs (2.Pētera v. 1:19).
Ja mēs
atstājamies no šī Vārda, tad esam padoti visādām patvaļībām, bet, ja šī Vārda
gaismai ļaujam krist uz dažādajiem “gariem”, viņu izteiksmi un darbību, tad novērosim
viņu nedievišķās iezīmes arī dažkārt gluži dievišķīgajās garu parādībās.
Sekojošajās
rindiņās gribētu pievest dažas no šādām iezīmēm, kuras daudzos gadījumos
novērojām gan pa vienai, gan vairākas, gan arī visas kopā.
Viltus
gara bērni dažreiz pazīstami no sekojošām iezīmēm:
1.
Ļoti daudz tiek runāts par svaidīšanām un parādīšanām.
Prieka
reibonī un tīksmē tādi cilvēki, neviena neuzaicināti, atklāj savas dvēseles
dzīves dziļākās saknes.
Gluži
citāds šinīs lietās ir apustuļu un praviešu stāvoklis! Cieti, šķīsti, ar
neuzkrītošu atturēšanos un kautrīgumu viņi runā par to tikai vajadzības
spiesti. Lasot 2.Korintiešiem 12.nod. redzam cik uzmanīgi ap. Pāvils noņem
plīvuru no kāda piedzīvojuma, kas jau noticis pirms 14 gadiem. Cik steidzīgi
mūsu dienās daži cilvēki “izsistu kapitālu” no šādiem piedzīvojumiem, ar to
pierādīdami, ka viņu dvēseles dzīvē kaut kas nav kārtībā. Mums vajaga vīrus un
sievas, kuri nesteidzas sacīt pirmie, ka viņi ir Svēta Gara pilni un kas visus
tos, kas nelielās ar parādīšanām, neuzskata par atpalikušajiem!
Mācīsimies
te arī no Jēzus. Viņam, bez šaubām, bija daudz parādīšanu un neredzamā
atklājumu, bet Viņš runāja par to ļoti reti un bez iejūsmināšanās (piem. Lūkas
ev. 10:18).
Jānis
Zeics (miris 1922. g.) savās “Atmiņās un piedzīvojumos” raksta sekojošo:
“Daudzus cilvēkus, tūlīt pēc viņu atgriešanās, kad tie tikko uzmodušies, lai
dzīvotu Dievam, ienaidnieks ieved sapņainā jūsmošanā. Šī jūsmošana mūsu dienās
parādās daudzos veidos. Jung-Stilings kādas savas grāmatas priekšvārdā saka, ka
tikai nedaudzi Dieva bērni nav pārdzīvojuši laika posmu, kur nebūtu piemeklēti
no jūsmošanas gara un nebūtu kārdināti uz to. Viņš raksta, ka neatgriezies cilvēks
nekad nekļūst par slimīgu jūsmotāju, bet tikai atgriezies un šīs jūsmu un murgu
gars bieži vien uzmācās līdz ar atgriešanās brīdi. Šie viltīgie gari satver
savos tīklos arī tādu, kas svētīšanās dzīvē sasniedzis jau augstu pakāpi, arī
tad vēl māņu gars viņus pavedina.
Visi šie
garīgās jūsmošanas veidi dibinājās uz ticīgā augstprātību. Kad tas atgriežas,
nāk Dieva Gars un grib tiesāt un nonāvēt visus tos grēkus, ja vien Viņam ļauj
brīvību. Ja Dieva Gars šo darbu var darīt netraucēts, Viņš neatstāj nevienu.
Viņš cilā zobenu, kas ir “soģis pār sirds domām un sirds prātu” (Ebr.4:12). Bet
pirms vecā, augstprātīgā daba top vesta pie Krusta un kapa, kur tai jātop
iznīcinātai, viņa top gluži dievbijīga, lai tikai tā izbēgtu nāvei un tad
dievbijīgā izskatā valda Dieva bērnā tāpat kā agrāk. Vecais cilvēks tāpat spēj
pārvērsties par gaišības eņģeli kā velns pats. Bet velns te darbojas līdzi un
ar viltīgām parādībām, ar eņģeļu un pat ar Kristus redzēšanu, ar dievbijīgi un
svēti skanošām balsīm kopjot nenonāvēto augstprātību, lai tā nemirtu. Visi šie
redzējumi un parādības ir no velna, kas pārvēršas par gaišības eņģeli un tās
sūta cilvēkam, lai to ievestu lieluma mānijā un sapītu garīgā augstprātībā. Un
šim gaišības eņģelim tic, tāpēc, ka tas glaimo vecajai, pie dzīvības
palikušajai augstprātībai. Tātad arī nemirst, bet pieņem cilvēkā dievbijīgu,
svētu ārieni, lai gan nav nekas cits kā augstprātības velns dievbijīgā tērpā”.
Ne visur
“es” izceļas tūlīt un tādā veidā. Daudziem griešanās ap sevi iesākas ar slimīgi
pārspīlētu pašnopratināšanos. Arī pārbaudoša sevis novērošana, pat labi
domājot, var tikt pārspīlēta.
Dr.
Pirsons raksta: “Jaunajā Derībā tikai divos gadījumos sacīts, lai mēs paši
pārbaudamies: 1.Kor. 11:28 un 2.Kor. 13:5, bet abos gadījumos tas sacīts
sevišķam nolūkam un tādēļ nekāda ziņā neieved to kā ikdienišķu ieradumu. Es vēl
nepazīstu nevienu, kas nodevies šādam ieradumam, nebūtu aptumšots savas
pestīšanas cerībā. Jā, dažus sātans turējis savās cilpās pat daudzus gadus –
tāds bija iznākums”.
Tā kā no
pārspīlētas pašnovērošanas rodas smaga, nospiesta sajūta, no kuras, gluži
dabīgi vēlas atbrīvoties, tad te izaug tieksme pēc garīga prieka un baudām, pēc
pacilājošām izjūtām. Šim nolūkam tiek piekopts dievbijīgais “es” kults,
tiecoties sevi apreibināt vienmēr ar “jaunām svētībām”, sapulcēm, svētīšanos un
dziesmām, ļaujot sevi “piepildīt”, ”svētīt” un “pacilāt”. Un kad dievbijīgais
“es” sasniedzis vajadzīgo augstumu, tad sajūta arī maina savu raksturu un
cilvēks peld laimē. Bet ja nevar sasniegt neko “sevišķu”, tad jūtas kā vīlies
un uzskata savu vadību garīgā ziņā nabadzīgu, jo tai nav ne “vasarsvētku
spēka”, ne “uguns”, ne “gara kristības”.
Kamēr
ikdienišķie mājas pienākumi atstāti
novārtā, izdara tālus un dārgus ceļojumus pa svētīšanas sapulcēm, lai
tur savam dievbijīgajam “es” sagādātu vieglu sliņķa dzīvi, kurai vajagot būt
“bībelīgas svētlaimes” priekšbaudai - īsi sakot, viss griežas ap dievbijīgo
“es”. Kur vajadzīgs strādāt Dieva Valstībai, tur iestājas sapulču un dziesmu
kristīgums. Vārdi stājušies spēka vietā, teorija prakses vietā, bauda –
kalpošanas vietā. Kā “dievbijīgie” Jāņa Kristītāja laikā, kuriem Tas Kungs
sacīja: “Viņš ir degoša un spīdoša svece, bet jūs mazu brīdi gribējāt
līksmoties viņa gaismā.” (Jāņa ev. 5:35)
Tieksme
pēc svētlaimes sajūtas ved arī pie šaubīga gara virziena un apšaubāmas garīgas
barības. Dvēseles laimes sajūta tiek uzskatīta par garīgās dzīves augstuma
mērogu, pie kam valda pārliecība, ka šāda laimes sajūta nākot no Dieva. Tā ir
ļoti liela maldīšanās, ko it labi pierāda sekojošais piemērs.
Misiones
inspektors Brukers raksta savā grāmatā
“Jāņa parādīšanu mācība un ieprieca” sekojušas atmiņas no saviem
jaunības laikiem! “Studiju laikā es kādā dzimšanas dienā apņēmos sevi atbrīvot
no visa tā, kas mani jau gadiem ilgi bija mocījis šaubām. Es to gribēju mest
“pār malu”, Dievu, Debesis un elli, pestīšanas cerību un pazušanas atziņu. Man
tas arī izdevās. Un kad es biju atbrīvojies no visa, manā dvēselē tūlīt
iestājās miers un tāda svētlaimes sajūta, kādu nebiju piedzīvojis ne agrāk un
varbūt arī nekad vēlāk.
Vakarā
atnāca daži draugi izsacīt man laimes vēlējumus. Viņi atrada mani tādā gara
stāvoklī, ka to nav aizmirsuši pat šodien. Pēc ilgiem gadiem viens no viņiem
man sacīja, ka manu pacilātā gara stāvokļa un runu rezultātā tajā vakarā viņš
daudz zaudējis savā garīgajā dzīvē. Mans prieks bez šaubām bija sātanisks, bet
no ārienes tas bija tik tīrs un augsts, ka to varēja pieņemt kā Tā Kunga
dāvātu. Vēlāk es sapratu, ka es toreiz pie sevis piedzīvoju sātana pārvēršanos
gaišības eņģelī.”
Šī
sātaniskā svētlaime apmulsina un apbur dažu labu nepieredzējušu Dieva bērnu.
Viņš gan ir laimīgs Jēzū, bet sirdī mājo ilgošanās: “Es vēlētos būt kā Jēzus”.
Un turpat līdzās sajūta: “Par nožēlošanu, neesmu tāds kā Jēzus”.
Kamēr
mēs neesam pie Tā Kunga, mūsu dvēselēs joprojām nebūs gluži piepildītas šīs
ilgas un vienmēr būs kāda neapmierinātība ar mūsu cilvēcīgās dzīves nepilnībām.
To pazina arī ap. Pāvils: “Nevis ka to jau būtu saņēmis, vai jau būtu pilnīgs,
lai to satvertu, tāpat kā arī mani satvēris Kristus Jēzus” (Fil. 3:12). Tomēr
viņš sevi un ticīgos uzlūkoja kā pilnīgus Kristū (Fil. 3:15).
Šādu
stāvokli daudzi ticīgie nevar pietiekoši izprast. Viņi neizprot savus
“neklusināmo ilgu” cēloņus un sāk šaubīties par to, vai tik viņiem ir viss, kas
vajadzīgs svēttapšanai. Tur tad sātanam nav grūti darīt savu darbu. Viņš tad
sūta kādu no saviem “aplaimotajiem” un liek Dieva bērnam sacīt: “Redzi, cik es
esmu laimīgs! Un Tu? Saki man, vai tu patiesi esi laimīgs, bet tu vari tāds
kļūt kā es. Es tev došu grāmatu, ko lasīt. Bībele mūsu laikos nemaz nav tik
vienkārši un burtiski lasāma un saprotama”.
Tā un
vēl citādi velns liek runāt, līdz vientiesīgais Dieva bērns tam sāk ticēt.
Daudzi
arī tikai tādēļ ir tik laimīgi, ka viņi Dieva bērnu nākotnes stāvokli šķiet jau
sasnieguši. Ir arī tādi, kuri paši sev liekas tik pilnīgi kā pats Jēzus. Nav
brīnums, ka viņi jūtas tik laimīgi un liekas pat pielūgties. Bet tas ir
viltojums, garīgs aklums, sātanu māņi!
Mēs būtu
pasargāti no šādas maldīšanās, ja mums ticības dzīves centrā būtu Kristus, bet
ne mēs paši. Nabadzīgs un neskaidrs bija cilvēku pasaules uzskats, kamēr mūsu
Zemi uzskatīja par visa Visuma centru. Vēl nabadzīgāka un neskaidrāka,
neskatoties uz visu šķietamo dievbijību, ir tāda garīga dzīve, kuras centrā ir
cilvēka “es”.
Pirmais
jautājums atgriežoties no grēkiem nedrīkst būt – “Kā lai es tieku pie
svētlaimīgas sajūtas?” bet, “Kungs, ko Tu gribi lai es daru?” Ja kalposim
Dievam un Jēzum Kristum, tad būs arī prieki. “Kaut jel tu ievērotu manus
baušļus! Tad tava labklājība būtu kā straume un tava taisnība kā jūras viļņi”
(Jesajas 48:18), “Jūs esat mani draugi, ja jūs darāt, ko Es jums pavēlu” (Jāņa
15:14).
Kad
Mozus kāpa zemē no kalna, viņa vaigs spīdēja. Tas bija kā mantojums no
satiksmes ar Dievu. Bet pats svarīgākais bija tas, ka viņš neaizmirsa izpildīt
Dieva pavēles. Arī laiku, spējas un gara dāvanas Dievs dod mums nevis pašu
baudai, nevis lai paši sev glaimotu, bet lai kalpotu.
Kāds
vīrs, kas 1907. gadā ar visu sirdi pieķērās valodu runātāju sapulcēm, paņēma uz
turieni līdzi visu savu ģimeni. Tūlīt, pirmajā sapulcē viņa māsa tika satverta.
Tad brālis viņai sacīja: “Es jau domāju, ka tevi tūlīt pārņems šis spēks, jo
tev vāji nervi. Tiem ļaudīm, kuriem stipri nervi, jāgaida ilgāk.”
Te arī
ir saprotams, kādēļ spiritismā, teozofijā un nereti Vasaras svētku kustībā
sievietes ieņem vadošo lomu.
Pirmajās
draudzēs jau bija nākusi priekšā nerviem vāju sieviešu jaukšanās draudzes
dzīvē, kādēļ ap. Pāvils raksta: “Sievas lai draudzes sapulcēs cieš klusu, kā
tas pierasts visās ticīgo draudzēs, jo tām nav atļauts runāt, bet jābūt
paklausīgām, kā arī bauslība nosaka…jo sievai ir par kaunu runāt draudzes
sapulcē… Kas sevi tur par pravieti vai gara cilvēku, tam jāatzīst, ka tas, ko
es jums rakstu, ir Tā Kunga pavēle” (1.Kor. 14:34-37)
Pāvila
pavēle arī tagad attiecas uz visām sapulcēm, kuras iziet uz garīgiem
uztraukumiem un nervu kairinājumiem. Bībelē Svētā Gara piepildīšanas gadījumi
raksturojas ar to, ka Dieva Gars aplaimo, bet ne uztrauc un piepilda visus
vienā laikā, bet nekādā gadījumā sevišķi sievietes un personas ar vājiem
nerviem.
Nav
izslēgti gadījumi, kur Bībeles patiesības nav vairs vienīgā mēraukla, tās ietin
misticismā un tik tālu destilē, līdz beidzot izzvejo no Bībeles to, kas pašam
patīk, pats vairs neatrodas zem Dieva Vārda, bet stāv tam pāri, no Dieva Vārda
neļaujas pamācīties, bet pats to groza un skaidro bez kautrēšanās un bijības.
Visbiežāk notiek, ka savas nebībelīgās mācības ietin Bībeles apsegā, lai
novestu maldos tos, kuri tic Bībelei. Pakāpeniski mēģina Bībeles vietā sniegt
ko citu un galu galā padarīt to par nevajadzīgu. Kas grib pārbaudīt garus, tam
visa pamatā jāņem Bībele, lai novērtētu mūslaiku garīgās kustības.
Zem
vispasaules cilvēku brālības segas audzina mazcienību pret draudzi un viņas
iekārtu. Pat kristība un Vakarēdiens. Nereti tiek uzskatīti par diezgan
necienīgiem draudzes vecaji, lai tie varētu pasniegt maizi un vīnu. Nepieņem
pamācības un paskubinājumus no draudzes puses. Paskubinājumu “paklausiet saviem
vadītājiem un esiet padevīgi, jo viņi ir nomodā par jūsu dvēselēm kā tādi, kam
būs jāatbild, lai tie varētu darīt ar prieku un nevis nopūzdamies, jo tas jums
nav derīgi”(Ebr. 13:9-13). Ne tikai neievēro, bet cenšas pat pamācīt
“atpalikušo” draudzi.
Te ir
kāda sieviete, kurai gars sacījis: “Caur tevi tiks svētītas visas ciltis virs
zemes”, tur kāda cita esot dabūjusi sevišķu uzdevumu aicināt atgriezties visas
draudzes un valdniekus zemes virsū. Daži sevi uzskata par atklāsmē minētiem
“vīna spaida minējiem” (Atkl.gr. 14:14-20), citi par “diviem
lieciniekiem”(Atkl.gr. 11.nod.).
J. Zeics
raksta: “Anglijā mēs iepazināmies ar kādu Vordu no Austrālijas, kuram patiesi
bija lieli gara spēki un dievišķs svaidījums. Kādu laiku Dievs caur viņu darīja
lielus darbus. Kādā lielā starptautiskā konferencē Londonā Vords atstāja tādu
iespaidu, ka es viņu atvedu uz Rītprūsiju (Austrumprūsiju) un gribēju ar viņu
ceļot pa mūsu darba laukiem. Kad viņš bija noturējis pirmo sapulci manā
draudzē, es viņam sacīju: “Brāli, viss, ko tu runāji par brīnišķām balsīm, eņģeļu
un Kristus parādībām, ir sātana māņi un ja tu pilnīgi neatmetīsi šīs lietas, tu
piedzīvosi dziļu kritienu.” Viņš tomēr nepievērsa vērību maniem aizrādījumiem.
Tomēr tanī laikā, kad viņš dzirdēja šīs balsis, viņš bija pilns gara un spēka.
Tā, kādā no mūsu sapulcēm Kenigsbergā, vairāki simti tika pamodināti. Manas
šaubas toreiz likās grūti saprotamas, jo Dieva Gars neatstājās piepeši, bet
tika pamazām izdzīts ar augstprātību un lielummāniju. Man vajadzēja viņu
atlaist, jo šie spēki pastāvīgi lika par sevi manīt. Pēc tam bija jāpieliek
daudz pūļu, lai saviļņojums nepārietu sapņos un murgos, lai gan vēl vienmēr
caur viņu notika pamodināšanas.
Gadu
vēlāk es Vordu sastapu Palestīnā pie Karmeļa kalna. Tur viņš uzdevās par
“diviem lieciniekiem”, kurus apvienojis vienā personā. Trīs ar pus gadu esot
svaidīts par vienu liecinieku, bet tagad esot saņēmis svaidījumu būt par “otru
liecinieku”. Viņš esot ķēniņš Zālamans un tagad ceļojot uz Jeruzalemi atjaunot
savu valstību. Kalpotāja man rādīja Vorda kabatas lakatus, kur šķērsām bija
izšūts “King Solomon”. Tādā lielummānijā viņš bija nokļuvis ticēdams viltīgajām
eņģeļu un Kristus parādīšanām. Vēlāk nāca zināmi viņa ārlaulības sakari ar
sievietēm, bet tad visas viņa gara dāvanas bija izbeigušās.”
Vēl noteiktāk nekā pie “gara” personām, viņu īstā daba novērojama veidā, kā šis gars parādās.
Bez tam,
tādu garu izteikumā un rādījumos nereti ir daudz mazvērtīgu sīkumu, sarunu un
parādību, tik daudz skaņu balsu, uztraucošu, uzbudinošu, untumainu un
divdomīga. Liekas, ka šiem “gariem ir sevišķs prieks cilvēku izjokot,
pasmieties, pazoboties par viņu.
Nesen
atpakaļ sastapu sievieti, kura stāstīja, ka piedalījusies spiritiskā sapulcē un
viņa pati tur prasījusi izsauktajam garam, kas viņš esot. Tas atbildējis, ka
esot Jozua, kas pēc gadu tūkstošiem atkal pirmo reizi nonācis virs zemes. Es
pakratīju galvu par viņas lētticību un brīdināju no spiritisma.
Kā
tuberkulozes slimnieka vaigu sārtums var piekrāpt un atstāt pilnīgas veselības
iespaidu, lai gan slimība jau pēdējā stadijā, tā nereti šī ātri uzdzītā ticības
dzīves bagātība sevī slēpj jau iesākušos garīgo sabrukumu. Šāda neveselīga
“svētīšanās” jau novērojama pirmajās kristiešu draudzēs (Kol. 2:18).
Tomēr
ļaunais gars neapmierinājas ar šādu sensacionālu “kristīgo staigāšanu”. Tādēļ
rada sensācijas ar dažādām balsīm, parādībām un redzējumiem. Ja arī satura ziņā
tās ir mazvērtīgas, tad skaita ziņā tās atstāj lielu iespaidu. Cik retas,
turpretim, ir dievišķas parādības! Abraamam un Mozum pagāja gadu desmiti no
vienas parādīšanas līdz otrai, tāpat retas tās bija praviešiem un apustuļiem.
Bet tās pēc satura un nozīmes bija ļoti lielas.
Kā
sensācijas veicināšanas līdzeklis ir arī slimīgs, pastāvīgs aizrādījums uz
pēdējo laiku, Kristus atnākšanu. Tas ātri uztrauc nervus un jūtas, sevišķi
sievietēm un jauniem bērniem ticības dzīvē, sagatavojot labu zemi jūtu
pārspīlējumiem. Ja tad vēl notiek “atgriešanās”, “svaidīšanās”, atzīšanās, pat
dziedināšanas un citi brīnumi, tad pūļa uzmanība mantota.
Tomēr
mums nevajadzētu sevi maldināt ar šādu pravietojumu Jēzus vārdā, dēmonu
izdzīšanu Jēzus vārdā un citiem labiem darbiem, kuri it kā darīti Kristus vārdā
un spēkā. Tas viss ir iespējams arī tad, ja cilvēks nav Kristus īpašums. (Mat. 7:22-23)
Tas
notika tanī laikā, kad es ar lielāku brāļu skaitu, starp kuriem bija arī
Elsers, Blaihs un citi, ik pa četrām nedēļām, astoņas dienas vienojāmies
lūgšanā pēc Gara spēka un dāvanām no augšienes. Kad mēs kādu laiku ar visu
nopietnību bijām lūguši, sākās tik spēcīgas un brīnišķas Dieva un Viņa Gara
parādības, kas mums likās, ka Dievs paklausījis mūsu lūgšanas un sūtījis savu
Garu mūsu vidū. Šis gars, kuru mēs turējām par Svēto Garu, par savu ieroci
lietoja arī kādu piecpadsmit gadus vecu meiteni, caur viņu atklādams sapulces
dalībnieku slepenus grēkus un noziegumus. Neviens mūsu sapulcē nevarēja palikt
ar kādu grēku uz apziņas – gars visu darīja atklāti zināmu.
Še
pievedīšu tikai vienu piemēru. Mūsu sapulcē ienāca kāds apkārtnē ļoti cienīts
un ievērojams vīrs. Tikko viņš bija ienācis, meitene tūlīt atklāja sapulcei
visus viņa slepenos grēkus. Viņš ieveda mani blakus telpā un tur pavisam
satriekts ar asarām atzinās, ka patiesi darījis tādus grēkus. Pēc tam mēs atkal
iegājām sapulcē, bet tūlīt, tā pati balss sacīja – tu tomēr neesi atzinis visu, tu reiz nozagi 10
guldeņus un tu neatzīsti! Vīrs mani ieveda atkal blakus telpā un atzinās: “Tā
ir patiesība. Es gan neesmu nevienam tos 10 guldeņus izvilcis no kabatas, bet
reiz es no augļu pircēja saņēmu 10 guldeņus vairāk nekā man pienācās un
neatdevu atpakaļ, lai gan labi zināju, ka pircējs pārskaitījies.”
Šis vīrs
nekad nebija redzējis šo meiteni, kas tik sīki atklāja viņa grēkus. Tādēļ
nebija nekāds brīnums, ka pār visu sapulci un pār mums nāca svēta bijība un
tāda sajūta, kas izsakāma vārdos: “Kas var mājot mūžīgā karstumā? Kas var
dzīvot rijošā ugunī? Bailes un drebuļi pārņēmuši liekuļus.”
Tas bija
dziļas pielūgšanas gars. Kas te varēja vēl šaubīties, kad pat stiprākie salūza
un neviens nevarēja palikt sapulcē ar apgānītu sirdsapziņu. Un tomēr, mums
vajadzēja pārliecināties, ka šis gars, kas darīja tādus brīnumus un kuru mēs
turējām par Svēto Garu, patiesībā bija ļauna tumsības vara. Tā bija liela Dieva
žēlastība, ka mēs varējām atmaskot šo augsto tumsības varu un es vēl tagad
nevaru Dievam diezgan pateikties par to.
Tas
notika šādi. Pie visa, kas notika caur šo garu, man bija drausmīga sajūta, kas
pieauga nepārvaramā neuzticībā. Šī neuzticība palika vienmēr stiprāka sakarā ar
dažām blakus parādībām un kāda ļoti nopietna un uzticama sapulču dalībnieka
sapņa. Viņš redzēja maldu garu, kas mūs visus maldināja, dodams dzert no
glāzes, kurā tomēr nebija tas, ko gribējām dzert. Glāze bija vai nu tukša vai
ar citu saturu, nekā mēs domājām dzerdami. “Tātad, tas ir maldu gars,” es
sacīju sevī.
Kad šīs
aizdomas pirmo reizi līdzdalīju savam vecam draugam un brālim Bleiham, viņš
sacīja: “Brāli Zeic, ar šādu neuzticību sirdī tu vari apgrēkoties pret Svēto
Garu un šis grēks nekad netiks piedots.” Tās man bija briesmīgas dienas un
stundas, jo es nezināju, vai man ir darīšana ar dievišķu spēku, vai ar maskotu
tumsības varu. Viens bija skaidrs, ka ne es, ne tā sapulce, kuras priekšā es
atrados, nedrīkstēja ļauties vadīties no gara, par kuru neesam skaidrībā, vai
viņa vara ir no augšas vai no apakšas. Tāpēc es uzvedu vadošos brāļus augšējās
telpās, līdzdalīju viņiem savu stāvokli un sacīju, ka mums visiem jālūdz, lai
varētu pārbaudīt, vai tā ir tumsības vai gaismas vara. Kad nonācām sapulcē, šī
neizprotamās varas balss jautāja caur šo meiteni: “Kas tas par uztraukumu jūsu
vidū? Jūsu neticības dēļ jūs tiksiet bargi sodīti.”
Tā bija
tā pati balss, un mēs nezinājām ar ko mums darīšana. Mēs gribējām tā
izturēties, ka ja tas būtu Tā Kunga eņģelis, mēs nebūtu pret viņu
apgrēkojušies, bet lai nevarētu arī tapt pievilti, ja tas būtu sātana spēks.
Mēs sacījām: “Ja tu esi dievišķīga vara, tad tu tam piekritīsi, ja mēs
rīkojamies pēc pavēles: “Pārbaudiet garus, vai tie ir no Dieva.”
Mēs
metāmies ceļos, brēcām uz Dievu un lūdzām no sirds dziļumiem, lai Dievs
apžēlojas par mums un kaut kādā veidā atklāj, ar ko mums darīšana. Un tad šai
varai vajadzēja pašai sevi atklāt. Meitene, caur kuru gars runāja, šausmīgi
seju vaibstīdama, kliedza tādā balsī, ka mums tirpoņa gāja pa kauliem: “Esmu
nodots! Esmu nodots!”
Drīz pēc
tam es vēl divas reizes redzēju spēcīgus vilšanas mēģinājumus. Te ienaidnieks
lietoja citas personas un citu veidu. Pēc tam es redzēju, ka ienaidnieks ar
tiem pašiem vilšanas paņēmieniem piestājās mūsu apkārtnes nopietnākajiem,
dedzīgākajiem brāļiem un māsām, tikai atkal citādā veidā.”
5.Mozus
18:21 Tas Kungs saka tā: “Ja tu savā nodabā domātu: kā lai mēs pazīstam vārdu,
ko Tas Kungs nav runājis? - tad zini: ja
pravietis runās Tā Kunga vārdā, bet pravietojums nepiepildās un nekļūst
īstenība, tad tas ir vārds, ko Tas Kungs nav runājis; pravietis to ir teicis
savā pārgalvībā, tāpēc nebīstieties no viņa.”
Pieredze
ir mācījusi, ka nav tā, ka maldu gari vienmēr runātu nepatiesību. Brālis Zeics
raksta par kādu savu piedzīvojumu: “Kāds bagātīgi apdāvināts brālis, kurš ar
savu ticību daudz panāca pie slimiem, apsēstiem u.c. un kuru es ļoti mīlēju un
cienīju, kādā patiesu Dieva bērnu pulciņā stāstīja par eņģeļu parādīšanām,
kādas viņam bijušas. Es šim mīļotajam brālim tūlīt sacīju: “Netici, ka tie
patiesi bijuši eņģeļi. Tie bija eņģeļu izskatu pieņēmuši ļaunie gari, kuri tevi
no īstā ceļa novedīs maldībās, ja tu ticēsi tiem.” Tā bija pirmā reizi, kad
mums radās domu nesaskaņa.
Kad mēs
pēc kādām divi stundām nonācām šī brāļa dzīvoklī, eņģelis parādījās manā
klātbūtnē, bet runāja caur kādu turpat esošu sievieti, dzīvokļa saimnieka
radinieci. Šis eņģelis, starp citu, sacīja – “Es esmu sūtīts no Visspēcīgā
augstienes izpildīt Visaugstākā Dieva pavēles. Brāļi, gari ir izgājuši pasaulē,
lai ievestu maldībā arī izredzētos, ja tas varētu būt. Bet, ja arī viņi runātu
kā ar eņģeļu mēlēm, tad neticiet, kā vien tam, ko Dievs saka Savā Vārdā. Dievs
šo kārdināšanas laiku jau pasludinājis iepriekš.”
Tā kā es
biju pārliecināts, ka tas nav eņģelis, tad es savā sirdī brēcu uz to Kungu, lai
Viņš man dotu žēlastību, mana drauga dēļ, noraut masku šim viltus eņģelim. Es
piecēlos un jautāju šim garam, kas sacīja, ka nācis no Visspēcīgās augstienes,
kāpēc viņš saka mums tādas lietas, kas mums jau visiem zināmas no Bībeles?
Viņš
atbildēja, ka man neesot tiesības uzstādīt šādus jautājumus. Tās patiesības, ko
viņš sakot, jau dodot skaidru liecību par viņu. Es atbildēju: “Nē, tas nav
eņģeļu uzdevums sludināt cilvēkiem, bet viņi sūtīti kalpošanai. Sludināšanas
uzdevums ir mums – cilvēkiem, bet ne eņģeļiem. Tāpēc es vēlreiz jautāju Tā
Kunga vārdā, kura kalps es esmu, vai Dievs tev uzdevis sacīt mums tādas lietas,
kuras mēs visi zinām no Dieva Vārda?”
Viņš
mēģināja izvairīties, bet beidzot piebalsoja, ka Dieva kalpam esot gan tiesības
viņam tā jautāt un tad arī atzinās, ka šādu uzdevumu nav vis saņēmis no Dieva.
Es sacīju: “Tagad esi atklājies kā krāpnieks un sātans. Savas runas sākumā tu
sacīji, ka esi sūtīts no Visspēcīgā augstienes un tagad tu atzīsties, ka tie ir
bijuši meli. Tātad tu neesi nekāds Dieva sūtīts eņģelis. Tie nemelo, melo tikai
velni.”
Pēc tam
viņš atzinās, ka viņi esot gari, kuriem esot tiesības iet un sacīt ļaudīm
patiesību, “lai mūsu pazudināšanas dienā pa vienu smilšu graudiņu atvieglotu
mūsu stāvokli.”
Bet cik
daudz patiesības šie gari arī dažreiz nerunātu, viņus tomēr beidzot var pieķert
pie meliem un krāpšanas, sevišķi viņu pravietojumos. Viens no pirmajiem
Vasarsvētku kustības vadoņiem, mācītājs Regoli, vēl pirms savas nāves atzinās,
ka 99% Vasarsvētku kustībā ir tikai dvēseles dziņas un ka 90% no visiem
pravietojumiem nav piepildījušies un uz tiem attiecas 5.Mozus 18:22.
Un ar
daudzām balsīm, parādīšanām, papriekšsludināšanu, kas liekas it kā nebūtu tiešā
sakarā ar Vasarsvētku kustību, ir gluži tas pats. Te ir tas pats gars, kas
samaitāja Vasarsvētku kustību. Papriekšsludinātā laikā nereti notika patiesi
lielas lietas, tikai gluži pretējas tām, kas tika sludinātas. Tā par 1914.g.
tika sludināts tūkstošgadu miera valsts sākums, bet iestājās briesmīgs karš.
Maldīgi
priekšsludinājumi (pravietojumi) notikuši attiecībā ne tikai uz pēdējām dienām,
uz Tā Kunga atnākšanu, bet arī uz draudzes un ģimenes dzīvi, slimībām utt.
Šīs
maldu priekšsludināšanas (pravietojumus) mēģina noklusēt, atvainot (attaisnot)
un mēdz sacīt, ka “Dievs gribējis pārbaudīt viņu ticību”. Katra īsta ticīgā
pienākums ir uzrādīt (celt gaismā) katru šādu gadījumu, lai neļautu melu garam
ieperināties Kristus draudzē un daudzus vientiesīgus Dieva bērnus izsargātu no
rūgtas maldīšanās. Mēs nedrīkstam aizmirst, ka mūsu Dievs ir Patiesība, kurš
nekad, nekad nelieto melus!
“Mīļie
brāļi! Jūsu lapas pēdējo numuru es liku pārtulkot mūsu lapai, bet tur es
uzdūros uz dažām ļoti aizdomīgām lietām. Es uzskatu par savu brāļa mīlestības
pienākumu jums līdzdalīt pārdzīvojumus un brīdināt, vienalga, vai jūs manus
brīdinājumus pieņemiet, vai atraidiet. Rakstā, kam virsraksts “Dievišķā
svētlaimē”, starp citu rakstīts: Mēs zinām, ka daži skatās nelabvēlīgi uz
atdošanos šim spēkam un daži neuzticīgi raugās uz parādīšanām un nākotnes
atklājumiem. Bet kā var tāds, kas patiesi tic Bībelei, šaubīties par visu šo
lietu īstenību, jo tās taču pilnas ar zīmēm, ka visas šīs lietas ir no Dieva?”
Šīs parādīšanas
un atklājumus mēģina apstiprināt ar parādīšanām, kas bija Bileāmam un Danielam
ar Jāņa 14:21; Ap.d. 10:9-20; 2.Kor. 12:1-4; Ap.d. 22:6-8.
Mīļie
brāļi! Šiem Bībeles notikumiem, atklājumiem un parādīšanām jau var pretī
nostādīt apstākli, ka ir daudz parādīšanu, atklājumu un aizgrābtības brīžu, kas
ļoti līdzīgi šiem Bībeles aprakstiem. Bet no simts tādu gadījumu, deviņdesmit
deviņi vienmēr bijuši no ļauniem gariem, no sātana eņģeļiem, kuri pieņēmuši
gaišības eņģeļu izskatu.
Es
strādāju kā misiones darbinieks jau piecdesmit gadus. Esmu pārstaigājis Vāciju
no dienvidiem līdz ziemeļiem un vienmēr esmu atradis tādus, kas pēc tam, kad
bija atgriezušies un saņēmuši dzīvību no augšienes un Svēto Garu, ļāvās
piekrāpties no viltus parādīšanām un būtnēm, kuras izlikušās kā Pats Kristus,
Viņa eņģeļi, un gandrīz visi vai pat visi nokļuva maldos, nodevās murgiem,
dievbijīgā lieluma mānijā un daži tapa velna apsēsti.
Mūsu
iestādēs ir tādi, kas tapuši garā slimi vai velna apsēsti, kas esot redzējuši
parādāmies Kristu vai kādu eņģeli. Šīs parādīšanas bijušas tik krāšņas,
līdzīgas Bībeles aprakstītām. Ticēdami šīm viltus Kristus un viltus eņģeļu
parādībām, viņi nokļuva augstprātīga maldu garu varā un beidzot tika velnu
apsēsti. Vajadzēja daudz cīņu, līdz viņi atkal kļuva brīvi. Slava Dievam, Tas
Kungs mani lietojis pie dažiem apmānītiem un tie atkal kļuva brīvi. Es varēju
drīz nojaust, kura parādība īsta, jo pats esmu pārdzīvojis laiku, kur kopā ar
dažiem biedriem redzēju brīnišķīgas parādīšanas. Bet Dievs deva man žēlastību
pārliecināties, ka tas ir sātana krāpšanas darbs.
Kad es
pirms daudz gadiem ar dažiem draugiem katru mēnesi astoņas dienas no vietas
ilgās lūgšanās saucām pēc spēka no augšienes, pēc Vasarsvētkiem, pēc Gara
dāvanām, tad nāca tādas brīnišķīgas parādīšanas, kas mūs visus būtu
piekrāpušas, ja Dievs nebūtu apžēlojies par mums un ja mēs nebūtu klausījuši
aizrādījumam: “Pārbaudiet garus, vai tie ir no Dieva!” Man ceļas mati stāvus,
atceroties briesmīgos krāpšanas mēģinājumus, kurus taisīja sātans. Ar viltus parādīšanām
un atklājumiem velns gribēja iznīcināt visu, ko mēs bijām izlūguši no Dieva un
ko vēlāk Dievs izveda caur mums. Un viņš būtu panācis, ja vien mēs būtu viņam
ticējuši. Sātans būtu arī mūs, pieviltos, padarījis par tālākiem krāpniekiem,
bez kā paši par to zinātu vai gribētu.
Ja man
būtu laiks, es jums izstāstītu, kādu ārkārtīgu viltību pielieto ļaunie gari,
uzliekot sev Kristus un Svētā Gara masku. Šie gari, par kuriem mēs
pārliecinājāmies, ka tie ir no sātana, darīja daudz brīnišķīgu lietu, ar kurām
gribēja mūs ievest maldībās. Tas mācīja mūs, ka visu, ko nevar skaidri saskaņot
ar Dieva Vārdu, jāatmet bez kavēšanās. Kur gan lasām Bībelē, ka cilvēki, kad
pār viņiem nāca Svētais Gars, būtu sviesti gar zemi, mētāti, raustīti?...
Losandželosas
kustības sākumā ir daudz dievišķīgi laba un krāšņa, bet ja ienāk nebībelīgais,
neveselīgais murgu gars, tad ies tāpat, kā to bieži varēja redzēt Vācijā. Kad
maskētos ļaunos garus pieņēma kā gaišības eņģeļus un viņu parādības, atklājumus
un aizgrābtības pieņēma kā īstu un Dieva sūtītu, tad ar to ielauzās viltus gars
un ātri iznīcināja visu to, kas patiesi bija nācis un radīts no Dieva Gara. Uz
reizi jau nemaz nevajag ienākt lielam daudzumam viltības un nebībeliskumam.
“Mazums rauga saraudzē visu mīklu”, saka Svētie Raksti. Aizgrābtības,
parādīšanas un pravietojumi pie mums ir tik lētas, kā ērkšķogas un to būtu vēl
vairāk, ja mēs tās atzītu un nekarotu pret tām.
Es ceru,
ka arī jūs atzīsiet, ka ne katru reizi tie ir labākie un patiesākie draugi,
kuri pie visa tā, ko saka un dara viņu draugs, tikai piebalso, bet ka arī tur
ir daļa patiesas brāļu mīlestības, ja norāda uz briesmām, kuras atzītas jau no
tūkstoš piedzīvojumiem.”
Piedzīvojuši
Dieva vīri liecina, ka tad, kad Dievs devis sevišķas svētības saviem bērniem,
sātans sevišķi piekopj savu krāpšanas mākslu. Viņš cenšas aizsteigties Dievam
priekšā. Tādēļ mēs arī tagad drīkstam cerēt, ka Dievs savus ļaudis grib sevišķi
svētīt. Mēs drīkstam, nopietni un priecīgi cerēdami, lūgt pēc jauniem gara
spēkiem. Bet šajās lūgšanās mums jābūt arī ļoti modrīgiem.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru