piektdiena, 2023. gada 23. jūnijs
Ticības apliecināšana 1875.g.
1. gabals
2. gabals
3. gabals
4. gabals
5. gabals
6. gabals
7. gabals
8. gabals
9. gabals
10. gabals
11. gabals
12. gabals
13. gabals
14. gabals
15. gabals
sestdiena, 2023. gada 3. jūnijs
Pārdomas par atmodu - Andrejs Ceruks
PĀRDOMAS PAR ATMODU
Vārds "atmoda" ir daudz dzirdēts, daudz lietots, tomēr maz pārdomāts. Ko mēs ar vārdu "atmoda" saprotam? Bībelē šī vārda nav, bet tomēr tas ir garīgas dzīves vārds, kam ir bagāts saturs. Šis vārds, tā šķiet, ir daudziem par krišanu un daudziem par celšanos, atkarībā no katra pret to ieņemtās nostājās. Un tās ir visai dažādas. Kādas nostājas mēs varam noverot, pazīt?
Ir daļa ticīgo, kas par to vien domā, runā un sapņo. Aizrautībā par to ir gatavi pamest pie malas daudzas citas, jo svarīgas patiesības un darbus. Pieķeras katrai jaunai ziņai par to. Un katram, kas par to zina kaut ko pastāstīt, vai to sludina, uzreiz ir vislabākais draugs. Atmoda viņiem ir, kā saka, "viens un viss".
Ir arī gluži pretēja stāja. Ir pretinieki katrai domai un runai par to. Tādiem jau tūlīt pie pirmā vārda šķiet, ka tas viss ir fanātisms un muļķības. Tādus, kas par atmodas lietām veselīgi spriež, nemēdz uzklausīt, bet tūlīt nosauc par pentekostiem. Itkā tie būtu vienīgie, pazīstamie atmodas pārstāvji, kam monopols uz to.
Ir vienaldzīgie. Tiem vispār ir ļoti maz garīgu interešu. Varbūt viņi dus vienaldzības miegā. Iespējams, ka dažam aiz garīgas kūtrības neienāk prātā painteresēties par šo vareno Dieva darba veidu.
Ir klusi, bet neatlaidīgi gaidītāji. Pēdējā laikā esmu pārliecinājies, ka viņu skaits ir lielāks nekā domājam. Viņi gan par atmodu skaļi nespriedelē un nejūsmo, bet to noteikti grib un gaida. Tādus esmu sastapis pat pie daudziem, it kā "vēsiem" ticīgiem. Tikai viņi katru troksni un kustību tūlīt neatzīst un neizbazūnē par atmodu. Viņi ir skaidrībā par Svētā Gara darbu, to negaida no cilvēkiem, bet paliek lūgšanā un gaidīšanā no sava Dieva.
Ir tādi, kuri paši sevi reprezentē par atmodas nesējiem un devējiem. Arvien notiek, ka daudzi viņu vēstij sekojot pieviļas. Uz tādiem, kas viņiem līdzi neskrien, ir dusmīgi un domā, ka Dievs tāpat dusmojas kā viņi.
Tādas ir grupas un galējības. Protams, ka ir ļoti daudz arī tādu, kas stāv kaut kur vidū, ar dalītām tieksmēm un domām. Bet katra ziņā ikvienam ticīgam ir labi vispirms sevi pašu pārbaudīt un ieņemt veselīgu, nostāju. Nav ļaunāka stāvokļa par vienaldzību. Runājot par vienaldzību vai dedzību atmodas jautājumā, krīt svarā mūsu izpratne, ko mēs ar vārdu "atmoda" saprotam un domājam. Te ir jāatzīst, ka gluži vienādu domu visiem nav. Varbūt tā teorētiski un atklāti daudzmaz nogludinātas atziņas dzirdam, bet tuvāk novērojot šo draugu tieksmes jāsaka, ka diezgan daudziem atmodas izpratne ir neapzināta, neskaidra un pat savāda.
Varam pieminēt pāris atmodas izpratnes, kādas esam novērojusi. Viena daļa ticīgo saprot to kā īpašu svētību laiku. Tādā laikā evaņģelizācijas darbs ir svētīts ar lielu atgriezīgo un pestīto skaitu. Sabiedrībā ir modusies intereses par mūžības lietām. Pat Dieva pretiniekus satver svētbijība, tie dzird Dieva aicinājumu, un daudzi tam paklausa. Tas ir bagātu lomu laiks dvēseļu zvejā. Ticīgo sirdīs ir dzīva drosme un prieks apliecināt Kristu. Siltas mīlestības pilnām sirdīm tie sevi ziedo Dieva valstības darbam. Svētais Gars dažādā veidā ticīgos ļaudis ievada dziļākā garīgās dzīves izpratnē, gudrībā no augšienes. Atmoda dod ieguvumus Dieva valstībai.
Citiem šie notikumi šķiet par maz. Viņi atmodu saprot kā garīga prieka un līksmības laiku. Svētlaimes ilgas gan visos laikos un apstākļos mīt ikviena dvēselē. Bet šī grupa tās kāro visvairāk. Atmodas laiks viņiem būtu kā garīgu saldumu laiks. Šādi noskaņotiem ļaudīm Jēzus pārmeta seklu vēlēšanos priecāties Jāņa Kristītājā gaismā. Un tagad tas pats var notikt ar atmodas gaismu.
Daudzus kārdina ziņkārība. Atmodas laiks ir interesantu piedzīvojumu laiks. Tad nav garlaicīgi, jo arvien ir kādas interesantas atklāsmes, jauni notikumi. Ka šādas tieksmes ļaudīm ir ļoti dzīvas, par to zina pastāstīt atmodas piedzīvojuši ticīgie. Ja notikušās sapulcēs nav bijušas parādīšanas, pravietojumi, vai kas tamlīdzīgs, tad ir "garīgi" spriedēji, kuri saka, ka tādās sapulcēs Dieva Gars neesot darbojies. Garīgu izpriecu laiks šķiet pat vērtīgāks par kādas personas atgriešanos.
Kāds lai nu ir mūsu atmodas ideāls, par ko lai lūdzam Dievu un atmodu gaidām? Mums nav ko noliegt, vai noslēpt to, ka par nožēlu seklākie ideāli ir kļuvusi par skaļākiem un iekārotākiem. Pārgalvīgi ļaudis ar skaļu valodu par to daudzina savus skaistos saukļus, kamēr sirdī dziļi dievbijīgi un godīgi ļaudis klusē. Tomēr tā vienmēr nākotnē nevar iet, un jācer, ka neies.
Mūsu atmodas ideālos lai neietilpst cerības, ka ar atmodas nākšanu ļaudīm būs vieglāk atgriezties. Šaurie vārti atmodas laikā nekļūst platāki. Ieeja Debesu valstībā nav kolektīva, nav pūļa kustība. Debesu ceļš ir grūtas cīņas ceļš arī atmodas laikos. Ir jau diezgan daudz vieglu ienācēju arī citos, ne tikai atmodas laikos, bet tie ir viegli līdzskrējēji, kuri prieku nesagādā, jo drīzi nozūd. Dzīvību izglābt pa kādu vieglu, kaut vai atmodas ceļu, nozīme to pazaudēt. Nav arī ko cerēt, ka ar lielu, atgriezīgu cilvēku skaitu kā tautas kustību, iegūsim respektu pasaulē, ka mūsu kustība kļūs tik liela, ka pret to neviens neko nespēs darīt. Dieva ļaudis tādu stāvokli nekad neaizsniegs, kamēr savu nolikto laiku virs zemes valdīs "šīs pasaules kungs"... Ja mēs uzvaram pasauli, tad to uzvaram caur ticību, kas mūs pavada visos laikos, un dod uzvaru visos laikos, ne tikai atmodas laikā vien. Uz dzīvību neviena viegla ceļa nav. Tādēļ mūsu cerībām un lūgšanām pēc atmodas ir jābūt bez maldīgām ilūzijām.
Tomēr jāsaka, ka atmoda ir tik vērta, ka pēc tās jāmeklē. Tas jādara tādēļ, ka tā ir palīgs jo gaiši rādīt ceļu pazudušiem uz dzīvību. Tā var mums, ticīgiem, gaismot staigājamo ceļu, pielikt klāt savu audzinošo daļu un gatavot mūžībai. Atmoda ir Dieva dots palīgs. Prātīgi ļaudis visā pasaule to meklē. Mūsu grūtie jautājumi par jaunatni, darbinieku trūkumu, evaņģelizācijas grūtībām un draudžu problēmām var rast atbildes, ja mūsu grūtajā ceļā nāk klāt Dieva žēlastība, Debesu lietus, atmoda. Bet kā lai dabūjam atmodu?
Pie šī jautājuma esam pagātnē diezgan daudz mācījušies, un ne bez Dieva ziņas. Zinām, ka meklēt atmodu pa nepareiziem ceļiem, ir veltīgas pūles. Piedzīvojam, ka cilvēku gudrība, plāni un receptes atmodu neiedod. To nevar ievest no ārzemēm. To nevar pagatavot pašu darbnīcās kā jaunu mēbeli pēc veciem modeļiem. Var izmēģināt, cerībā ko skaistu panākt, bet neizdodas.
Reklāma to neatnes. Nepalīdz bārt un rāt draudzes. Nepalīdz tiesāt un sodīt darbiniekus. Ja visi vainīgie savu tiesu dabūtu, atmoda neatnāktu. Izklāstīt garīgā darba kļūdas, neveiksmes un nepilnības, visas vainas, tas neiedod atmodu. Nepalīdz slavēt un runāt par darbiniekiem, kas pašu zemē vai citās zemēs ir darījuši varenus darbus. Tādā veidā atmoda neatnāk. Nekur tālu netiekam, ja šaubāmies par savu brāļu dievbijību un garīgumu. Ar to neviens vēl nav atnesis atmodu. Var samainīt mācītājus, bet atmodas nav. Ir izmēģināts dibināt jaunas, vienprātīgākās un garīgākas draudzes, bet arī šīs pūles ir veltīgas.
Atmodas nāk un iet, sekodamas augstākiem likumiem. Tas ir labi. Nebūtu labi, ja atmodu varētu radīt patmīlīgas, partejiskas lūgšanas. Tad varētu domāt, ka Dievs ir partejisks. Ja cilvēku trokšņi varētu atsaukt lietu, kam tad vēl vajadzētu klausīties, ko Dievs runā? Un ja atmodas varētu vadīt pēc baznīcu un savienību, vai mazu un slepenu grupiņu plāniem, kur tad paliktu Dieva valdīšana? No pagātnes mācāmies, ka Dievs neliek vēra mūsu dārziņus un to žogus. Viņš liek savai saulei spīdēt pār labiem un ļauniem, lietum līt pār taisniem un netaisniem. Mums jāsaprot, ka Viņa audzināšanas un rīcības princips pie cilvēku bērniem ir žēlastība. Viņa vējš pūš kur gribēdams. Mēs nezinām, no kurienes tas nāk un kurp iet. Ir pazemīgi jāatzīstas, ka Dieva plāni nav mūsu rokā. Bet tas mums nedod tiesības palikt bezdarbībā. Un mums ir kādas nojautas, kā tikt atmodai tuvāk.
Mēs esam dzirdējuši par tukšam telpām izplatījuma. Daba cenšas tās piepildīt un vēji dodoties šo tukšumu virziena. Varam ticēt, ka Dieva Gars dara tāpat. Nav jau velti rakstīti vārdi par piepildījumu garā nabagiem, par palīdzību tiem, kas ir izsalkuši un izslāpuši. Lai apsolījumi piepildītos, mums jākļūst garā nabagiem un jāatmet katra doma sevi augstu novērtēt. Bet vai nav tā: redz, kā mēs protam runāt, dziedat, sludināt, lūgt un panākt slimo dziedināšanu, mums ir garīgi spēki. Neatpestītie svešinieki lai pabrīnās par mums. Bet tikai uzarta, irdināta un tīri izstrādāta siržu zeme nes simtkārtīgus augļus. Tāda nav ērkšķu un dadžu pieaugusi un vaļā palaista atmata. Var līt lietus un spīdēt saule, tādā nekas labs neizaugs.
Mums nav svešs Jēzus teiktais likums par kviešu graudu, kas zināmos apstākļos paliek viens pats, un tikai zemē iekritis un apmiris nes daudz augļu. Atmodas laiks ir auglības laiks. Bet kuram no mums ir drosme piekrist Dieva rīkojumam par iekrišanu zemē un miršanu? Dažs jautās: ko tas nozīmē? Tas var nozīmēt to, ka Dievam priekš tevis ir kāds plāns, kas nepavisam nesaskan ar tavējo. Un ka Dievs var būt tev paredzējis vietu tai melnajā zemē, kura tev nepatīk. Ka tev ir kāds uzdevums būt derīgam tavā paša draudzē, vai evaņģelizācijā, pārplēst savu izolācijas sēnalu un laist saknes zemē, lai tava vieta tīrumā nepaliek tukša. Apmiršana nozīme, ka tu noliktā vietā iesakņosies un augsi, vienalga, vai pār tevi gaudos ziemas vēji, vai pavasara un rudens aukas. Ka tavas saknes turēsies sasalušā zemē tikpat stipri kā siltajā. Ka tu ar savu zaļumu, ko tu, lēnām augdams, un no melnās zemes sūkdams, mantojis, iepriecināsi Dievu un cilvēkus. Ir jāmirst un jāatjaunojas. Tas ir grūti un sāpīgi, aizliegt savas iekāres un tieksmes, lai padotos Dieva nodomam. Bet tādā veidā nes daudz augļu. Un ja nav tādu stādu, kas kā sēkla ir apmiruši un iesakņojušies Dieva tīrumā, tad, arī atmodas lietum līstot, aug tikai nezāles vien...
Lūdziet, tad jums taps dots! Šis ir drošs padoms. Bet kādēļ tad lūdz un nedabū? Vai tur kādi citi ir vainīgi? Nē! Jēkabs par šiem piedzīvojumiem raksta tā: "Jūs lūdzat un nedabūjat." Tieši tā kā mēs! Kādēļ? "Jūs lūdzat, lai kārībās aprītu." Jēk. 4:2-3. Ak, kauns! Lūgšana tātad nav vis tāds līdzeklis, ar ko panākt visu, kas vien ienāk prātā. Lūdzējam ir jābūt Dievam patīkamam. Bez ilūzijām: var lūgt cik grib pēc atmodas un nedabūt. Lūdzējam ir jātop pārveidotam. Kā tas var notikt, Jēkabs turpat pasaka: Dievs lepniem turas pretī, bet pazemīgiem dod žēlastību. Ir skaidri pateikts tas, ka atmodu var dabūt pazemīgie. Patiesi pazemīgie, nevis tādi kas tikai izliekas...
Nu varam jautāt: vīri, brāļi, ko lai darām? Mums jau skaidri un gaiši jāatzīstas, ka mūsu stāvoklis nav spožs un priekšzīmīgs. Mēs to par teicamu nesaucam. Mēs meklējam dziļāku, patiesāku, svētāku dzīvi. Bet to meklēdami, nedomājam, ka klausīsim katram gudriniekam, kas māca bez Svēto Rakstu pamata. To, kas neīsts, nekad par īstu nesauksim. Visi pielabināšanas mēģinājumi būs veltīgi. Mēs turam prātā atmodu un lūdzam pēc tās. Bet pirms to darām, mēs gribam izcīnīt uzvaru pār visu to mazisko, patmīlīgo, šauri sektantisko partijas garu, kas pagātnē un vēl tagad mūs visai apstāj. Mēs zinām, ka ja arī mēs nepiedzīvotu plašāku atmodu, mēs Dievam nebūsim mazvērtīgāki. Tas nebūs šķērslis ieiešanai Kristus mūžīgā valstībā. Dievs pēdējos - tos, kas nāk no svētību nepiemeklētiem zemes galiem, zina Savā valstībā nosēdināt blakus Ābrahāmam, Īzakam un Jēkabam. Viņš pazīst mūsu apstākļus un mūsu sirdis. Lai tās ir šķīstas!
Atmodas nāk un iet, bet ticīgo draudzes paliek. Draudze ir Kristus nams, ko Viņš pats ceļ un uztur. Šai izpratnē atmodām paliek otrās šķiras loma. Draudze ir augstāka par atmodām. Bet atmoda var nest svētību draudzei. Tādēļ lai gaidām atmodu draudzes labā un nepametam draudzi atmodas labā.
Lai mums ir īsta un godīga atmodas interese. Mūsu zemei tādas vajag. Ceram, ka Dievs to sūtīs. Un lai mums, latviešiem, arī krīt kaut druskas no šī galda. Bet tās satvers tikai tie, kuri ies gara nabadzības, apmiršanas un svētuma ceļu.
Andrejs Ceruks, rakstu krājums “Jo mēs dzīvojam ticībā, ne skatīšanā”, 39-42.lpp,
Nr 21. Pārdomas par atmodu
Skenēja un sagatavoja: Verners Šteinbergs 2023-05
otrdiena, 2022. gada 16. augusts
Trešais Ādams...
Trešā Ādama atnākšana...
Pirmais Ādams bija Dieva radītais cilvēks. 1.Moz. 2:7
Otrais Ādams ir Dieva sūtītais Kristus. 1. Kor. 15:45,47
Kurš ir trešais Ādams...?
"Šā (netaisnā) atnākšana notiek pēc sātana spēka ar visādu viltības varu un viltības zīmēm un brīnumiem..." 2.Tesaloniķiešiem 2:9
Trešais Ādams dokumentālās filmas - Third Adam Documentaries
Third Adam - Trešais Ādams
www.youtube.com/watch?v=lnMpfoxYSFY
Viena vispasaules reliģija - Babilonas misticisms - Nimroda, Semiramis un Tammuz pielūgsme - mūsdienu kulti
sātans - austrumu reliģijas - okultisms - izklaides industrija - maldu baznīcas - trešais Adams
Alexander Hislop un grāmata The Two Babylons (1853)
The Two Babylons by Alexander Hislop - grāmata lasīšanai internetā
Third Adam - Trešais Ādams
www.youtube.com/watch?v=pc7C0ZxDWUA
Third Adam 2 - Trešais Ādams 2
www.youtube.com/watch?v=vKAU3zjpDbI
"Un viņš sacīja: šī ir tā bezdievība." Caharijas 5:8 LG8
mystery Babylon - noslēpumainā netikle - Bābele, Jāņa atkl.17:5
Salamana pam. 6:20-25; 7:4-5; 23:27-28; 9:13-15,18;
garīgā pavedināšana un tās līdzība ar fizisko pavedināšanu
garīgā pievilināšana, vilināšana,
Third Adam 3 - Trešais Ādams 3
Female leadership - Freedom from boundaries - Feminine goddess
Third Adam 3X - Trešais Ādams 3X
www.youtube.com/watch?v=8XoSWb9esXQ
Female Leadership - No Boundries - Feminine goddess
Third Adam 4 - Trešais Ādams 4
ceturtdiena, 2022. gada 28. jūlijs
Viljams Fetlers - ASINIS, PELNI UN UGUNS
ASINIS, PELNI UN
UGUNS
Viljams Fetlers
Un lai priesteris apvelk savus linu svārkus
un uz savām miesām lai uzvelk arī linu bikses, un lai viņš sakrāj pelnus, kas
radušies uz altāra, ugunij aprijot dedzināmo upuri, un viņš lai tos nober
altārim līdzās. Tad lai viņš novelk savas linu drēbes un uzvelk citas drēbes,
un lai viņš iznes pelnus ārā no nometnes kādā tīrā vietā.
Bet ugunij uz altāra jāpaliek degot, un tai
nav jāļauj izdzist. Priesterim jādedzina ik rītus uz altāra malka un uz tās
jāsakārto dedzināmais upuris, un uz tā jāaizdedzina pateicības upura tauki.
Ugunij ir jādeg uz altāra pastāvīgi, tā lai nenodziest.
Šī ir ēdamā upura likumīgā kārtība: Ārona
dēli lai to pienes Tā Kunga priekšā pie altāra. Un viņi lai paņem pilnu sauju
no ēdamā upura kviešu miltiem un no eļļas, un visu vīraku, kas tiek likts uz
ēdamā upura, un to lai aizdedzina uz altāra par patīkamu smaržu, par piemiņu Tā
Kunga priekšā. Bet pārpalikumu lai apēd Ārons un viņa dēli; kā neraudzētas
maizes lai to ēd svētā vietā, viņi to lai ēd Saiešanas telts pagalmā. Lai
netiek cepta raudzēta maize, viņu tiesu Es tiem esmu devis no saviem uguns
upuriem; tas ir augsti svēts itin kā grēku upuris un kā vainas izpirkšanas
upuris.
Ikviens vīrs no Ārona cilts lai ēd; tas lai
ir mūžīgs likums viņu cilšu ciltīm par Tā Kunga uguns upuriem; ikviens, kas
tiem pieskaras, lai top svēts.”
Un Tas Kungs runāja uz Mozu: „Šis ir Ārona
un viņa dēlu upuris, ko tie pienes Tam Kungam viņu svētīšanas dienā: desmitā
daļa ēfas smalku kviešu miltu pastāvīgam ēdamam upurim, viena tā daļa rītā, bet
otra - vakarā.”
3.
Mozus gr. 6:1-13
„Un par savu noziegumu tam būs nest tam
Kungam pie priestera no sava ganāmā pulka aunu, kas bez vainas pēc tava
sprieduma par nozieguma upuri.” 3. Mozus 6:6
Katrs grēks, ko cilvēks padarījis, prasa
nāvi. Neviens nevar teikt, ka viņš labs. Pasaulē pats par sevi nav neviens
godīgs cilvēks, jo Bībele saka: „Visi ir grēkojuši.” Tam cilvēkam ir cerības,
kurš kā muitnieks pie dievnama durvīm nostājies, lūdz žēlastību, bet nevis
paštaisnajam farizejam, kurš taisnojas, lielās un pateicas Dievam, uzskaitīdams
savus labos paradumus un darbus. Pēdējais noies ellē un pirmais – debesīs. Jo
svētāks cilvēks top, jo vairāk uz svētumu dodas kā Augustīns, Luters, ģenerālis
Būts un Spredžens, jo vairāk redz savu taisnību kā sārņainas drēbes, un tikai
tas Kungs izglābj un šķīstī. Mēs visi esam grēkojuši un visiem trūkst teikšanas
Dieva priekšā. Mēs ejam ar grēka nastu uz mūsu pleciem un galvām. Kristības
kaps ir gatavs priekš ļaudīm, kuri atzīst, ka viņi ir pelnījuši nāvi.
Pirms dažiem
gadiem kareivji mežā pie Jelgavas, naktī izveda Kaupēnu, uztaisīja cilpu un
piesēja pie zara tāpēc, ka Latvijas suverēnā vara bija atzinusi, ka Kaupēns nav
vairs dzīves cienīgs. Viņš ir pazaudējis dzīvošanas tiesības, viņam ir jāmirst.
Mēs izsaucamies: „Kaupēns bija briesmīgs cilvēks!” Bet tāpat visa pārējā
cilvēce nav dzīves cienīga. „Nav neviena taisna…” Nelaime ir tā, ka daudzās
baznīcās grēciniekiem glauda galvas un saka: „Viss jau ir labi.” Bet Dievs
saka: „Nav vis labi.” Nāk atmiņā streļetši Pētera Lielā laikā Krievijā, kuri
gāja pie cara ar cilpām ap kaklu un, mezdamies ceļos, lūdza cara tētiņu
apžēlot. Viņi atzina, ka viņi dumpja dēļ pelnījuši nāvi. Arī mums jāatzīst, ka
caur grēku nāk neizbēgami nāve, no kuras pašu spēkiem neizbēgsim. Tāpēc Dieva
Dēls Jēzus Kristus mira mūsu labad. Kristība ir nāves zīme. Es nekristu mazus
bērniņus, jo Jēzus sacīja: „Laidiet tiem bērniņiem pie Manis nākt, jo tādiem pieder debesu
valstība.” Mazs bērniņš ir nevainīgs un tādam kā grēciniekam nav jāmirst. Tāpat
Kaupēnam mazam nebija jāmirst, bet kad bija dzēris, laupījis un slepkavojis,
tad cilpa savilkās. Kristības kapā notiek noziedznieka
aprakšana. Un Dievs sacīja: „Tanī dienā, kad tu grēkosi, tu mirdams mirsi.” Ak,
es slavēju Dievu, ka Viņš mums ir tāds Dievs, kurš neļauj grēkot, un prasa, lai
nāk pie Viņa kā tāds, kurš pelnījis nāvi.
Mozus laikā
Dievs sacīja uz izraēlieti: „Ņem nevainīgu jēru…” Tu esi noziedzies, bet lai
tev nebūtu fiziski jāmirst, tad lai priesteris tavu upura jēru ņem. Es redzu,
ka tā lika grēcinieka galva ir nokārta, kad viņš ved mazu, nevainīgu jēriņu pie
priestera. Šis grēcinieks ar zemu noliektu galvu saka priesterim: „Es esmu
grēkojis un pēc Dieva bauslības nāvi pelnījis, bet Dievs ir sacījis, lai es
manā vietā atvedu par upuri nevainīgu vīriešu kārtas jēriņu…” Baltais, mīlīgais
jēriņš skatās nevainīgām acīm un neatdara savu
muti. Priesteris paņem viņu un paceļ upura nazi. Asinis plūst un jērs
cieš klusu… „Jēzus cieta klusu.” Asinis ir plūdušas. Kāpēc? Vai šī jēra asinis varēja nabaga grēcinieku šķīstīt? Dieva
likums caur šī jēra asinīm norāda uz Golgatas krustu, par kuru dzejnieks dzied:
„Redz, Dieva Jērs lej asinis, tur pie
krusta, tur pie krusta… Viņš tevis dēļ nomira, tur pie krusta… Ja nebūtu
atvedis jēru, tad pašam grēciniekam būtu bijis jāmirst. Arī jūs, mīļie draugi,
bijāt nāvi pelnījuši, jo katrs mazākais grēks mūs izslēdz no Dieva Valstības un
mūžīgās dzīvības, bet: Jēzus mira jūsu
vietā. Viņš mira pie krusta Golgatā Lielā piektdienā par ikvienu, kas pie
Viņa nāk.
Lielā
piektdienā Tu miri par maniem lielajiem grēkiem
Smagu nastu –
bet tā bija mana nasta – Tu klusēdams nesi –
Lai es kļūtu
stipris, Tu paliki bez spēkiem,
Ar savām
asinīm mani Tu ieguvis esi. –
Kad pasaules
priekšā Tu visu zaudējis biji,
Kad līdzās
slepkavam, kā vēl lielāks grēcinieks, Tu miri –
Kā laupījumu
tad varenos sadalīji,
Pa labo roku
Sev lielu pulku Tu šķīri. (Jesajas 53:13)
Lielā
piektdienā domas nesas uz krustu.
Visvairāk
sirds mīlē tad, kad visvairāk tā cieta –
Ir daudzas pasaulē
vietas, kur labi sev izjutu,
Bet vislabāk
jūtos tur, ko sauc „Pieres Vieta.”
Nāc, draugs,
pie krusta! Varbūt šodien tas tev ir beidzamais aicinājums. Tu, sirmgalvi, nāc
pie Jēzus Krusta! Un tu, sieva, nāc pie tā Kunga! Jaunekli, jaunava, kā ar jums
sastāv? Nākat pie tā Jēra asinīm! Dieva Jēra asinis ir izlietas par mums
visiem. Vienīgā cerība ieiet Debesīs, – ja būsim visu savu sirdi, visus savus
grēkus un sava „Es” dzīvi mazgājuši un nogremdējuši Jēzus asinīs.
„Šis ir dedzinājamā upura likums. Šim
dedzinājamam upurim uz altāra būs degt visu nakti līdz rītam… un priesterim būs
saņemt tos pelnus, kad uguns uz altāra sadedzinājis dedzināmo upuri, un nebērt
tos altārim sānis.” 3. Mozus 6:9-10
Kad esam
mazgāti asinīs, tad cilvēks nāk pie tā Kunga un teic: „Kungs, es vairs negribu
priekš sevis dzīvot, es gribu sadegt svētās liesmās uz Tava altāra. Lūk, šis ir
tas sadedzināmais upuris. Cilvēks var tapt kristīts tikai tad, kad viņš pilnīgi
pieņem Dieva prātu. Kad upuris ir sadedzis, tad paņem pelnus un noliek tos
altārim sānis. Tas atgādina, ka mūsu pagājušajai dzīvei ir jābūt sadegušai. Vai
zināt, kāpēc tik maz ļaudis saņem Svētā Gara kristību? Tāpēc, ka ļoti maz grib
ticēt un pieņemt Kristus aicinājumu: „Ja kas Man nāk pakaļ un neaizliedz savu
paša dzīvību, tas nevar būt Mans māceklis.” „Tie savu dzīvību nav mīlējuši līdz
nāvei.” (Jāņa atkl. 12:11). „Kas krusta nesējs negrib būt, tas nevar priekā
kļūt.” Ja man vajadzētu izvēlēties stāvēt jūsu priekšā ne kā vienkāršam Kristus
evaņģēlija sludinātājam, bet kā Napoleonam Bonapartam, kas guva uzvaru pie
Ēģiptes piramīdām un Austerlicām, kā vīram, kuru Dieva Gars nekad nav
aizkustinājis, tad es teiktu: „Napoleon, ej tu savu ceļu, bet es palieku kā
apžēlots grēcinieks pie sava krusta!”
Leģenda
stāsta, ka ēģiptiešu teiku putns Feniks tik ilgi lidojis augšup pret sauli,
kamēr saules staros sadedzis un nokritis uz zemi, pārvērsdamies par pelniem.
Bet no pelniem iznira kāds jauns Feniks ar nemirstamu spēku un neiznīkstošiem
spārniem. Šis Feniks bij Jēzus Kristus, kas nodeva savu dzīvību, lai pēc trīs
dienām un naktīm parādītos kā jaunais augšāmceltais Dieva Dēls, jaunās cilvēces
Sācējs, Kurš nemirst nemūžam. Tas ir saprotams tiem ļaudīm, kas ar Kristu ir
miruši un augšāmcēlušies.
„Un ugunīm uz altāra būs palikt degošām un
nebūs izdzist. Tur virspriesterim ik rītu būs iededzināt malku.”
„Uz tava
altār’ liekos un gaidu uguni, gaidu uguni…”
40 dienas pēc
Jēzus augšāmcelšanās simts divdesmit ticīgiem pulcējās augšistabā lūgšanā un
gaidīja. Pagāja nedēļa un varbūt Pēteris teica Jānim: Kas zina, vai ko
sagaidīsim! Nekādas pārmaiņas vēl nava! Bet Bērtulis atgādināja tā Kunga
vārdus: „…paliekat jūs Jeruzalemē, līdz kamēr tiksiet apģērbti ar spēku no augšienes.”
Paiet 39 dienas, - ilgs laiks ko gaidīt, bet viņi nezaudēja pacietību, viņu
ausīs skanēja: „līdz kamēr…” Viņi lūdza: „Sūti Svētā Gara dāvanu, sūti, Kungs,
pravieša Joēla apsolījumu!” Paiet trīsdesmit deviņas ar pus dienas, un nu jau
23 stundas četrdesmitajā dienā, bet vēl viņi lūdz un skatās domīgi viens uz
otru. Te blakus istabā smilšu pulkstenis vēsta 24-to stundu… Un tieši, kad
nobeidzas četrdesmit dienas, pravieša apsolījums piepildās. Notiek rūkšana kā
no vareni pūzdama vēja, kas piepilda visu namu. Dalītas uguns mēles krīt uz
sapulcētiem. Viņu sirdis bija uguns pilnas – Svētā Gara uguns.
Šīs četrdesmit
gaidīšanas dienas bija par pelniem pārvērtušas Pētera lepnumu un Toma neticību.
Kad viņi bija par brāļiem tapuši, tad nāca uguns.
„Un tai ugunij nekad nebij izdzist…”
Allaž jaunu malku klāt! Mīļie brāļi un māsas, lielākais brīnums pasaulē ir tas,
ka tavā un manā sirdī, to sirdīs, kuri esam grēkojuši, pēc atgriešanās var nākt
Svētā Gara uguns. Lielākā grēcinieka sirds var kļūt par Svētā Gara uguns
altāri, tas, lūk, ir pasaules lielākais brīnums. Ja Dievs tev šo uguni ir
devis, tad to vajag turēt. Nenodzēs Svētā Gara uguni caur atkrišanu, caur
vienaldzību, caur jauniem grēkiem. Vajag iet skaidru, taisnu ceļu. „Esat
pilnīgi, itkā jūsu Debesu Tēvs ir pilnīgs.” Topiet piepildīti ar Svētu Garu.
Asinis, pelni un Svētā Gara uguns, lūk,
iekš tam pastāv kristīgā ticība. Vai tu savu ticību pazīsti? Vai tevī mājo
Svētā Gara spēks? Ja ne, tad tu vēl neesi visu no tevis prasīto darījis. –
„Atgriežaties no grēkiem un liekaties ikviens kristīties Jēzus Kristus vārdā uz
grēku piedošanu, tad jūs dabūsiet tā
Svētā Gara dāvanu.” Apustuļu darbi 2:37-38
Viljams Fetlers - PAR KRISTUS ATNĀKŠANU
PAR KRISTUS
ATNĀKŠANU
Apustuļu darbi 17:11
„Dievam visi Savi darbi ir zināmi no mūžības.”
Apustuļu darbi 15:18
„Viņš ir nolicis papriekš nospriestus laikus un robežas.”
Apustuļu darbi 17:26
„Svētīgs ir kas lasa un tie, kas dzird šās praviešu mācības vārdus, un patur, kas te rakstīts, - jo tas laiks ir tuvu.”
Jāņa atkl.gr. 1:3
„Tiešām, tas Kungs Kungs nekā nedara, kad Viņš Savu noslēpumu neparāda saviem kalpiem, tiem praviešiem.”
Amosa 3:7
l. Moz. 20:7 4. Moz. 11:25,29 4. Moz. 12:6-8 4. Moz. 23:23. 4. Moz. 24:17-19 5. Moz. 18:15,18,22 5. Moz. 34:10 l. Sam. 2:27-36 l. Sam. 9:8. 9 l. Sam. 10:1-13 l. Sam. 19:19-24 l. Laik. 17:22 Eceh. 38:17 |
Hozeja 12:10,13 Amosa 3:7 Jāņa 16:13 Apustuļu d. 3:20-26 Apustuļu d. 15:18 Apustuļu d. 17:11 Apustuļu d. 17:24-26 l. Kor. 12:28 1. Pēt. 1:10-11 2. Pēt. 1:19 Jāņa atkl. 1:3 Jāņa atkl. 10:7 |
Praviešojumi |
Piepildījušies |
l. Moz. 3:15 |
l. Jāņa 3:8 Ebr. 2:14 Jāņa 8:44 Jes. 7:14 Mat. l :23 Lūk. l:35 Rom. 16:20 |
Jes. 7:14 Jes. 9:6 Jes. 61:1,2 |
Mat. l:18-23 Lūk. 31-33 Mat. 11:4 Lūk. 4:18 |
Jes. 53:1-13 Dan. 9:24-27 |
Ap. darb. 8:32-35 Mat. 11:13 Lūk. 2:1-7 |
Miha 5:1-4 Psalmi 69:2. 3. 21,22 Psalmi 22:2,7,8,13-19 Psalmi 35:19 |
Mat. 2:1-6 Mat. 27:34. 38 Mat. 27:46 Mark. 15:29 Jāņa 20:25 Lūk. 24:39 |
Psalmi 34:21 |
Mat. 27:35 Mark. 15:24 Lūk. 23:34 Jāņ. 19:24; 15:25 |
Jes. 42:1-4 Jes. 53:1 Cahar. 13:6,7 |
Mat. 12:17-20 Jāņ. 12:38; 19:36 Jāņ. 20:27 Mat. 26:31 |
Psalmi 16:8-10 |
Ap. darb. 2:27,31 Ap. darb. 13:35 |
Jerem. 31:15 Jes. 53:4,5 Psalmi 78:2 Cah. 9:9 |
Mat. 2:17,18 Mat. 8:17 Mat. 13:35 Mat. 21:4,5 |
Rakstu vietas.
Ijaba 19:25-27 Psalmi 102:16-17 Jes. 26:19. Jes. 33:17. Jes. 59:20. Jes. 60:1. Eceh. 37:12-14. Hozejas 13:14. Mat. 5:8. Mat. 16:27. Mat. 19:28. Mat. 22:2-10. Mat. 24:14. Mat. 25:10. 13. Mark. 13:32-37. Lūk, 12:35-40. Lūk. 14:14-24 Lūk. 17:33-36. Lūk. 19:15-27. Lūk. 20:35. 36. Lūk. 21:28. 36. Jāņ. 12:26. Jāņ. 14:3. Jāņ. 17:24. Ap. darb. l:11. Ap. darb. 3:20. 1 Kor. 15:51-55. 2 Kor. 11:2. Galat.4:26. Efez. 4:30, Efez. 5:27. 31. 32. Filip. 3:11. Filip. 3:20. 21. Kol. 3:4. 5. |
1. Tes. 1:10 1 Tes. 2:19 1 Tes. 3:13 1 Tes. 4:16-18. 1 Tes. 5:1-5. 1 Tes. 5:23. 2 Tes. 1:7. 10. 2 Tes. 2:1. 1 Tim. 6:14-16. 2 Tim. 4:8. Tit. 2:13. 1 Pēt. 1:13. 1 Pēt. 5:4. 2 Pēt. 2:9. 2 Pēt. 3:14. l Jāņ. 3:2. 3. Ebr. 9:28. Ebr. 10:37. Ap. darb. 15:13-17 Ap. darb. 24:15 Rom. 8:23 l Kor. 1:7 l Kor. 11:26 1 Kor. 15:23 Jāņa atkl. 14:6 Jāņa atkl. 16:15 Ebr. 12. 22. 25 Jēk. 5:7-9 Jūd. 1:14. 24 Jāņa atkl. 2:10,25 Jāņa atkl. 3:10 Jāņa atkl. 6:9-11 Jāņa atkl. 19:7-9 Jāņa atkl. 21:2,10 |
1. Moz. 49:10. Psalmi 2:8-11. Psalmi 102:16-17. Jes. 2:1-5. Jes. 2:17. Jes. 4:1-16. Jes. 9:7. Jes. 11:1-12. Jes. 25:5-9. Jes. 32:15. Jes. 33:20. 21. Jes. 35:1.2. Jes. 40:5. Jes. 65:18-25. Jes. 66:8 Jerem. 3:17. Jerem. 23:5. 6. Eceh. 43:2-5. Eceh. 44:4. |
Dan. 7:13-14. 18. Dan. 7:22. 27. Dan. 8:14. Dan. 12:12. Joel. 3:16-17. Amos 9:15. Mih. 4.:l-4. Cefan. 3:14-20. Mat. 19:28. Mat. 26:29. Lūk. 22:28. 30. Ap. darb. 15:15-17. 2. Tim. 2:12. Jāņa atkl. 2:27. Jāņa atkl. 5:10. Jāņa atkl. 10:17. Jāņa atkl. 11:15-19. Jāņa atkl. 20:1-19. |
Jes. 14:12-16 Jes. 28:14-18. Ecek. 38. nodaļa. Ecek, 39. nod. Dan. 7:7-8. Dan. 7:11. 19, 20. Dan. 7:24. 25. Dan, 8:23-25. |
Dan. 11:36-45. 2 Tes. 2:3-12. l Jāņ. 2:18. 22. 1 Jāņ. 4:3. 2 Jāņ. 1:7. Jāņa atkl. 13:l-18. Jāņa atkl. 19:19. 20. |
5. Moz 33:2 Psalmi 2:1-5 Dan. 7:26 Dan. 12:2 Hagajas 2:6-7 Cahar. 14:1-5 Mat. 13:40,43 Mat. 24:29-30 Mat. 25:31-46 Lūk. 12:46 Lūk. 21:25,36 Jāņa 5:22,28 Ap. darb. 10:42 Ap. darb. 17:31 Ap. darb. 24:15 l. Kor. 4:5 l. Kor. 15:26 l. Tes. 3:13 |
Psalmi 2:9,12 Jes. 24:20-23 1. Tes. 5:13 2. Tes. 1:7-10 2. Tim. 4:1 2. Pēt. 2:3-9 2. Pēt. 3:7,12 Jūdas 1:6 Jūdas 1:14-15 Jāņa atkl. l:7 Jāņa atkl. 2:25-27 Jāņa atkl. 6:16-17 Jāņa atkl. 11:18-19 Jāņa atkl. 14:9-20 Jāņa atkl. 19:11-21 Jāņa atkl. 20:11-15 Jāņa atkl. 22:12,15 Jāņa atkl. 22:18-20 |
Jes. 9:6-7 Jes. 51:6 Jes. 65:17 Dan. 7:14. 27 Mat. 28:18 Marka 13:31 Lūk. 1:32-33 Ap. darb. 2:34-35 l. Kor. 2:9-10 Efez. 2:7 |
Efez. 3:21 1. Tim. 1:7 1. Tim. 6:13-15 Ebr. 1:10-12 2. Pēt. 3:10-14 Jāņa atkl. l:6 Jāņa atkl. 11:15 Jāņa atkl. 21:1-27 Jāņa atkl. 22:1-5 |
Jāņa atklāsmes gr. 22:20