5. nodaļa
Pievilšana un apsēstība
77
Ticīgais, kas ir bijis no melu
gariem pievilts, var būt palicis no šiem gariem neapsēsts, nāk arī priekšā, ka
cilvēki ir apsēsti un tomēr iepriekš nav bijuši pievilti. Piemēram, ja cilvēks,
t.i. kristietis, ticis nepareizi vadīts un pievilts no vīzijām un “brīnišķām
izjūtām un piedzīvojumiem”, un tomēr maldināšanas nav beigušās ar apsēstību.
Turpretī padošanās grēkam, nav svarīgi vai apzināti vai neapzināti, dod ļaunam
garam iespēju dvēseli vai miesu paņemt savā īpašumā, pat no kāda ticīgā, arī ja
tas iepriekš nebūtu bijis pievilts.
Spējas un orgāni arī var
atsevišķi nonākt zem ļauno garu varas, tādēļ, ka cilvēks, neraugoties uz
pasivitāti, kuru apcerējām IV. nodaļā, iekrīt grēkā. Ja mēle padodas ļaunām
aprunāšanām un tiek nodota nesmuku lamu vārdu lietošanai, līdz ar to tā nododas
grēkam un velna varai. Tas pats ir arī ar citiem miesas locekļiem, ar acu
kārību skatīties uz nemukām lietām, ar ausīm sliktu uzklausīt, ar to tās
atverās sātanisko sūtņu iespaidam t.i., ja kāds tādām lietām piegriež sevišķu
vērību un tās labprāt uzklausa. Tā var ļaunie gari zināmus miesas orgānus, kā
auss nervus, tādā mērā pārvaldīt, ka persona tās lietas nedzird, kuras tai būtu
jādzird, un tomēr pietiekoši viegli visu ačgārni sevī uzņem.
Apjoms pamatam, kas nepieciešams ļaunajam garam, lai pārņemtu cilvēku,
nav noteicams
Nav iespējami precīzi pareizi
noteikt, cik daudz ļauniem gariem vara jāierāda, lai nonāktu tiešā apsēstībā.
Noteikti zināms ir tikai tas, ka (1) ir grēks, kas nav apsēstība, (2) ka daži
grēki noved pie apsēstības un (3) ka ir citi grēki, kas ir apsēstības sekas. Ja
kāds cilvēks caur grēku dod iespēju ļauniem gariem viņā ieiet, tad to varu,
kādu tas viņiem iedod, var kāpināt līdz bezgalībai t. i. tā var pieaugt līdz
neiz-
78
mērojamam. Velnam atstātā novadā
visupirms viņš ieiet, tam seko ielaistā ienaidnieka “izpausmes”, un šo parādību
nepareizs izskaidrojums atdod tālākus novadus viņa rokās, tādēļ ka pieviltais
tic un pieņem ienaidnieka turpmākos melus.
Nāk priekšā arī tādas lietas, ka
notiek pievilšana un apsēstība pašam cilvēkam to neapzinoties un tāpat tā atkal
pāriet. Viņš var būt paļāvies grēkam un ielaidis ļauno garu, bet tad atkal
ieņēmis nostāju pret grēku pēc Rom. 6:6,11 satvēris uzvaru un atbrīvojies no
apsēstības, pēdējo kā tādu pavisam nepazinis.
Ticīgo ļaužu pulki ir lielākā vai
mazākā mērā apsēsti, paši to neapzinādamies, viņi sev izskaidro garu parādības
un izpausmes par “dabīgām”, par sava “es” tieksmēm, par “grēku” un visu citu
tikai tāpēc, ka tiem nav vajadzīgās zināšanas par dēmoniskām apsēstībām.
Ir arī darīšana ar tām apsēstības
formām, kuras tiek izraisītas caur Dieva
darbības un dievišķo lietu atdarināšanu. Cik ātri šajā novadā pieviltība pāriet
apsēstībā atkarīgs no tās pakāpes, kādā ticīgais atverās šiem atdarinājumiem.
Šādu cēloņu pieviltie var tik tālu nonākt, ka viņi (1) paļaujas uz ļauniem
gariem, (2) viņiem uzticas, (3) viņiem nododas, (4) ļauj sevi no viņiem vadīt,
(5) pie viņiem griežas ar savām lūgšanām, (6) viņus uzklausa, (7) viņiem
paklausa, (8) no viņiem saņem vēstījumus, (9) saņem Svēto Rakstu tekstus no
viņiem, (10) ir izpalīdzīgi viņu vēlmēm un darbībām, (12) priekš viņiem strādā
un pie visa tā domā, ka viņi visu to saņem no Dieva un visu dara priekš Dieva.
Dažos gadījumos ticīgais šīm
atdarinātām “dievišķām lietām” ir tik neapvaldīti nodevies, ka no šīs maldīgās
ietekmes ļoti drīz nonāca pie visizteiktākās apsēstības, lai gan ļoti
izsmalcinātā formā. Nekādu acīmredzamu ļaunuma iezīmi nevar uzreiz ieraudzīt un
tomēr pieredzes bagāta acs atpazīst šīs pilnīgi attīstītās “dēmonu apsēstībai”
raksturīgās dubultās personības pazīmes,
79
kaut arī tā slēpjas aiz
brīnišķīgākām “gaismas eņģeļa” parādībām, pievilcīgi starojošas sejas, aiz
jaukākās dziedāšanas vai uzstājas ar varenu runu.
Dubultā personība dēmonu apsēstajam
Pieminētā dubultā personība mēdz
vispārīgi tikai tad kļūt pazīstama, kad tā pieņem atbaidošas darbības
izteiksmes, piemēram, atklājās kāda cita individualitāte, kas aptumšo apsēstā
rakstura īpašības, caur runāšanu ar pārveidotu vai svešu balsi un izsaka vārdus
un domas, ko cilvēks pavisam nav gribējis vai tikai pa daļai gribējis izteikt.
Upuris tiek piespiests rīkoties pret savu dabīgo raksturu, miesa tiek no svešas
varas pārvaldīta, nervi un muskuļi sagrozīti, saviebti, izraisītas krampju
lēkmes, kā tas Bībelē tiek minēts (Lūkas 9:39). Šai dēmona apsēstai divējādai
personībai raksturīgi, ka šīs izpausmes parādās periodisku lēkmju veidā, bet šo
lēkmju, kuras tiek uzskatītas par “uzbrukumiem”, starplaikos minētie upuri ir
samērā normāli un dabīgi, tomēr šīs lēkmes īstenībā ir iebrukušo spēku
izpausmju periodi.
Dubultā personība ar ļaunu garu apsēstam kristietim
Tagad ir pieejami fakti, kas
pierāda, ka šīs pilnīgi attīstījušās dubult personības apsēstības parādījās pie
ticīgiem, kuri viņiem dāvātai gaismai nav bijuši nepaklausīgi, nebija arī
padevušies apzinātam grēkam, bet tika pievilti tādēļ, ka nodevās pārdabīgiem
garīgiem spēkiem, kurus tie turēja par dievišķiem. Ir gadījumi, kas uzrāda
visus pavadošo parādību simptomus, par kuriem aprakstīts Evaņģēliju rakstos.
Dēmons atbild uz viņam uzdotiem jautājumiem savā paša balss skaņā un izsaka
Dievu zaimojošus vārdus caur apsēsto personu, kuras gars tajā pat laikā paliek
mierā un sadraudzībā ar Dievu. Tas liecina par to, ka (1) Svētais Gars var
atrasties cilvēka garā, un tajā pašā laikā (2) viens vai vairāki velni mājot
ķermenī, lietojot mēli un mētājot ķermeni apkārt pēc viņu gribas.
Šī pati “dubultā personība”, PIE
PIELNĪGI ATŠĶIRĪGĀM IZPAUSMĒM, ir viegli atpazīstama katram, kuram ir garu
atšķiršanas spēja. Dažreiz vide un apstākļi ir vairāk izdevīga garu izpausmēm
nekā citās reizēs, un tad viņi var tikt skaidri atpazīti abējādi - gan savā
brīnišķīgajā, gan savā apšaubāmajā formā.
80
Patiesība, ka sastopami pulkiem
apsēstu ticīgu cilvēku iznīcina teoriju, ka tikai pagānu zemēs un rupji
grēcinieki var būt no velna apsēsti. Šis nepārbaudītais un nepierādītais daudzo
kristiešu “uzskats” velnam ļoti apsveicams un pieņemams un kļūst tam par labu
aizsegu, kura ēnā viņš ar panākumiem pūlas Dieva bērnu dvēseles un ķermeņus
dabūt savā varā. Bet aust laiks, kad draudzei par šīm lietām jātop acīm
atvērtām caur šo piedzīvojumu skarbo skolu nemīlīgi izpurināts pulciņš jau
nācis pie atziņas, ka ticīgais, kas kristīts ar Svēto Garu, un kura garā dzīvo
Dievs, tik lielā mērā var tikt pievilts, ka viņš ļauniem gariem dod iespēju
ieiet savā būtnē, ka viņš kļūst apsēsts. Dievs darbojas iekš un caur cilvēka
garu un velni iekš un caur dvēseli vai miesu, vai caur abiem.
Divejāda spēka straumes
No šāda veida ticīgā var dažu
brīdi no diviem pilnīgi dažādiem spēku avotiem straumes izplūst. Viena nāk no
Dieva Gara cilvēkā, otra no ļauna gara viņa ārienē un tie, kas nāk sakarā ar
šiem paralēliem strāvojumiem, piedzīvo tiem atbilstošus piedzīvojumus t.i.
iznākumus. Svētrunā var attiecīgā persona pasludināt neviltotu patiesību ar
Rakstiem saskanīgu tīru un skaidru, jo cilvēka gars no Dieva apskaidrots - bet
ļaunie gari, kas darbojas miesā un dvēselē, izlieto minētās patiesības aizsegu,
lai savas izdarības ar to sajaucot, pieviltu klausītājus un arī pašu runātāju.
Tas nozīmē, ka brīžiem no ticīgā var iziet patiesības straumes, kas balstās uz
Rakstiem, nesot uzņēmīgiem gaismu un svētību. Un tad pēkšņi dvēselē vai ķermenī
paslēpies svešs gars izlej plūdus caur psihisko vai fizisko cilvēka būtni, kas
izraisa atbilstošus iespaidus pie tiem klausītājiem, kas savos dvēseles vai
ķermeņa elementos reaģē uz sātanisko ietekmi caur uztrauktām vai nervozām jūtu
izpausmēm. Viena vai otra no abām straumēm var laiku pa laikam gūt virsroku un
attiecīgajam vīram piešķirt dubultu raksturu, vienam ar otru īsos
81
starplaikos periodiski mainoties.
“Cik brīnišķi viņš runā! Cik viņš apdomīgs un saprātīgs! Ar kādu mīlestību viņš
meklē pazudušos!” To ar pilnām tiesībām var teikt par vienu otru Dieva
valstības strādnieku. Un tad piepeši nāk īpatnēja pārmaiņa, pār viņu un visu
sapulci. Ir iespiedies svešs elements, varbūt tikai tiem pazīstams, kuriem ir
asa garīga izšķirt spēja, bet bieži arī priekš visiem redzami manāma. Varbūt ka
runātājs ar mierīgu, klusu, skaidru garu iesācis lūgt, bet pēkšņi viņa balss
top pacelta, tā skan dobji vai metāliski, saspīlējums sapulcē pieņemās, kāda
pārvaroša visu pārvaldoša “klātnība” uz tiem nolaižas un neviens pat nodomā tai
pretī stāties, kas tik redzamā veidā šķiet nākam no Dieva.
Sajauktas izpausmes
Klātesošo vairākums varbūt pat
nepamana izraisīto sajaukumu. Daži krīt pie zemes, nespēdami ilgāk panest
saspīlētās emocijas, citi tiek no kāda pārdabiska spēka apgāzti, pārsviesti uz
citu vietu, citi sāk ekstātiski (uzbudināti) kliegt. Runātājs atstāj
paaugstinājumu un iet garām kādam jaunam cilvēkam, kas sevi apzinās reibuma
sajūtā, kura to ilgi neatstāj. Vairāki smejas svētlaimības pārplūsmē. Daži
saņēmuši caur Dieva Vārda izskaidrojumu patiesu palīdzību un garīgu svētību,
caur Svētā Gara darbību pirms “kulminācijas” punkta sasniegšanas un šī iemesla
dēļ pieņem visas sekojošās parādības “kā no Dieva”. Viņi nevar izšķirt caur
vienu un to pašu kanālu nākošas divas dažādas straumes. (Vienu un to pašu kanālu, nesajaukt ar vienu un to pašu avotu. skat. Jēk. 3:11) Viņi baidās
apšaubīt iznākumu, jo baidās pret savu iekšējo pārliecību cīnīties, kura tiem
saka, ka sākamā darbojās Dieva Gars. Citi gan zina, ka viņu garīgai spriest
spējai aprakstītās parādības jānoraida, bet saņemto svētība dēļ viņi apspiež
savas pārdomas un saka: “Mēs gan nevaram šīs ‘fiziskās’ parādības saprast, bet
mēs nevaram arī cerēt visu saprast, ko Dievs dara. Mēs vienīgi zinām, ka
brīnišķā pasludināšana par patiesību un mīlestību, un gaismu bija no Dieva un
derēja
82
mūsu vajadzībām. Neviens nevar
apšaubīt runātāja patiesīgumu un tīros motīvus … tāpēc, lai gan es nespēju
saprast un nespēju teikt, ka man ‘patiktu’ šīs fiziskās izpausmes, tomēr - tam
visam vajadzētu būt no Dieva...”
Patiesais un viltotais tiek pieņemts kopā
Īsumā sakot, šis ir ieskats
sajauktajās “izpausmēs”, kuras ir nākušas pār Dieva draudzi kopš Velsas atmodas
laika. Jo, gandrīz bez izņēmuma, ikvienā zemē, kur kopš tā laika ir izcēlusies
atmoda, pavisam īsā laika posmā šī viltotā straume ir iejaukusies kopā ar
patieso. Un gandrīz bez izņēmuma, patiesais
ar maldīgo ir ticis pieņemts komplektā, tādēļ ka garīgā darba strādnieki ir
bijuši nezinoši par šādu vienlaicīgu straumju pastāvēšanas iespējamību. Vai arī
patiesais ar maldīgo ir ticis noraidīts
komplektā no tiem, kuri nav varējuši atšķirt vienu no otra, vai arī bijusi
pārliecība, ka tur vispār nav bijis “patiesā”, tādēļ, ka ticīgo cilvēku vairums
nav spējīgi saprast, ka tur var būt kopa sajaukta darbība (1) no dievišķā un
sātaniskā, (2) no dievišķā un cilvēcīgā, (3) no sātaniskā un cilvēcīgā, (4) no
dvēseles un gara, (5) no dvēseles un ķermeņa, (6) no ķermeņa un gara. Un
pēdējie trīs (gars, dvēsele, ķermenis) izpaužas izjūtu un apzināšanās veidā,
bet pirmie trīs (dievišķais, sātaniskais, cilvēcīgais) izpaužas avota un spēka
veidā.
Lai radītu sajaukumu nepietiek
tikai ar vienu elementu, ir nepieciešami vismaz divi. Velns sajauc savus melus
ar patiesību, jo viņam ir nepieciešams izmantot patiesību, lai panāktu savus melus.
Tādēļ ticīgajam vajag visas lietas atšķirt un izspriest. Viņam vajadzētu būt
spējīgam redzēt cik daudz pie katras parādības ir nešķīstā, un cik daudz ir
tīrā, ko viņš drīkst pieņemt. Sātans ir “sajaucējs”. Ja kādā lietā viņš atrod
deviņdesmit deviņus procentus tīrā, viņš mēģina iejaukt vienu procentu savas
saindētās straumes, un ja tā netiek atklāta, tā pieaug līdz pat stāvoklim, kad
procentuālā attiecībā kļūst pretēja. Ja sapulcēs, kur notiek pārdabiskas
izpausmes, tiek novērots garīgs sajaukums, un ja kādi ticīgie nav spējīgi to
atšķirt, tad viņiem vajadzētu atturēties apmeklēt šos “sajaukumus” līdz brīdim,
kad viņi ir spējīgi atšķirt.
83
Pieņemot sātana viltojumus,
ticīgais domā un tic, ka viņš paklausa dievišķajiem nosacījumiem, lai paceltos
uz augstāku garīgās dzīves līmeni. Turpretim viņš tomēr paklausa sātaniskās
darbības nosacījumiem savā dzīvē, un šī iemesla dēļ nolaižas pievilšanas un
ciešanu dzīlēs, lai gan viņa gars un motīvi ir tīri.
Kā ļaunie gari iegūst pieeju
ticīgajam, tas ir nākošais jautājums, kuru mums vajadzētu pārdomāt. Un šeit mēs
sniedzam tabulas formā sešus kodolīgus sarakstus par to (1) kā viņi pieviļ, (2)
kā tiek dots pamats pievilšanai, (3) kur viņi ielaužas, (4) kādus attaisnojumus
ļaunais gars iedveš, lai apslēptu pamatu un paturētu ticīgo neziņā par viņa
klātbūtni un par viņa satverto pamatu, (5) par iespaidu uz cilvēku, kurš tādā
veidā ir pievilts, un (6) par apsēstības simptomiem.
(skatīt tabulu XXX lappusē)
Kolona 1 – Kā
ļaunie gari pieviļ
Kad mēs atsevišķas tabulas ailes aplūkosim, mēs redzēsim
ar kādu viltību gari iet pie darba, lai papriekš pieviltu un pēc tam atrastu
pieeju pie pieviltā miesas vai dvēseles. Dieva un sātana darbībā cilvēka vervēšanā valda viens
pamatlikums. Dievs radījis cilvēka būtni ar brīvu gribu, kaut arī Viņš ir visa
universuma un eņģeļu pasaules vadītājs, attiecībā pret radījumu sev robežas
nospraudis, tā ka Viņš cilvēkam neko nespiež un neuzspiež, arī ne lai Sev to
iegūtu. Tikpat maz var sātans vai kāds no viņa ļauniem gariem cilvēkā ieiet vai
kādu daļu no viņa būtnes satvert un pārvaldīt bez paša cilvēka piekrišanas. Ja
cilvēks grib labo, Dievs ļauj tam izdoties, ja viņš grib ļaunu, tad to velns
izdara pie viņa. Abi var viņā tikai tik daudz darboties, cik cilvēks to grib.
84 - 85
Kā ļaunie gari pieviļ |
Iedotais pamats pievilšanai |
Kur viņi ienāk |
1. |
2. |
3. |
Viņi
ar viltu iegūst sev gribas piekrišanu, tādēļ ka tie atdarina Dieva klātnību
no ārpuses. Tad atdarina Dieva personu iekšēji. Iečukst mācības un
norādījumus caur maldinošu vadību. Caur
atdarinājumiem: 1.
dievišķu lietu 2.
cilvēcīgu lietu 3.
sātanisku lietu 4.
eņģeļu lietu Caur
pārdabiskām vīzijām un balsīm. Caur
dzīšanu ekstrēmos pārspīlējumos utt. Viņu
pirmais mērķis ir tik tālu novest maldos, lai viņi ar ticīgo var saieties,
tad atrast pieeju tā būtnei un viņā uzturēt ticību, ka visa viņu darbība ir
dievišķa. |
Maldīgas
cilvēka domas un uztveres. Visdažādāko
daļu pasivitāti cilvēka būtnē, visās attīstības stadijās. Neizlietotas
spējas. Pašsavaldīšanās
trūkums. Gribas
nodarbības trūkums. Darbības,
kas izriet no visiem šiem stāvokļiem; šīs darbības dod ļauniem gariem jaunus
atbalsta punktus.
Salīdzini VII nodaļu par
apsēstības cēloņiem. |
Viņi
slēpjas dziļi būtnes iekšējā celtnē. Vispirms viņi nostiprinās nervu sistēmā
un dvēseles centros. |
Piezīme. Šīs lietas ir pasniegtas
tabulas formā, lai ticīgais varētu pats atpazīt savu vajadzību pēc
atbrīvošanas, vai arī lai palīdzētu citiem.
Ļaunā gara klātbūtnes pazīmes cilvēkā |
Ļauno garu lietotās atrunas, lai noslēptu pamatu |
Darbības sekas pieviltajos ticīgos un caur viņiem |
4. |
5. |
6. |
Nemaldīguma
stāvoklis. Pretīguma
izjūta pret patiesību par ļauniem gariem. Nespēja
citus uzklausīt vai apšaubāmas lietas iztirzāt. Pēkšņi
domu uzzibsnījumi (arī atmiņā). Ar
laiku ļaunie gari saņem varu pār atsevišķiem miesas orgāniem, piemēram: acīm,
runas orgāniem, žokļiem, muskuļiem, rokām, kājām. Tas
izpaužas neapvaldītās kustībās.
N.B.
Visi šie simptomi var izpausties nedaudz vai ļoti spēcīgi, pa vienam
atsevišķi un arī visi kopā. |
Tas
ir “dievišķi” Tas
ir “grēks” Tā
ir “slimība” Tas
ir “fiziski” Tas
ir “dabīgi” Tas
ir “temperaments” Tas
ir “smadzeņu zudums” Tā
ir “pārstrādāšanās” Tās
ir “iedomas” Tas
ir “iedzimts vājums” Tas
ir “garīgi” Tā
ir “vīzija” (no Dieva) Tas
ir “atklāsme” Utt.
utt.
Skatīt VII nodaļu par
atrunām.
Atrunas
nozīmē sevis vai kāda cita vainošanu par to, ko dara ļaunie gari. |
Vispārējs
vājums. Garīga un fiziska letarģija. Nervu
pārkairinājums. Nemierīgums.
Izšķirt
spējas trūkums. Šķelšanās
gars. Nepamatoti
aizspriedumi. Nepareizi
spriedumi. Pārspīlēta
pašnovērtēšanās, gan paaugstinoša, gan iznīcinoša. Morālisko
jūtu trulums. Iekšējā
līdzsvara trūkums. Nesvēta
smiešanās. Slimīga
tieksme uz raudāšanu. Depresija
un nospiestība, utt.,
utt. |
86
Neatdzimuša cilvēka griba tiek no
sātana kalpināta, bet kad tas top atjaunots un no grēka varas atpestīts, tad
atbrīvotā griba var pareizo izvēlēties.
Pie tiem, kas tādā veidā ar Dievu nonāk savienībā, var sātans tikai ar viltību
sev vietu iegūt, jo viņš zina, ka ticīgais nekad ar vaļējām acīm nepieļaus, ka
ļauns gars viņā ieņemtu vietu. Tātad viltnieks var vajadzīgo piekrišanu iegūt
tikai caur viltību, tādēļ viņš uzdodas par Dievu vai Dieva eņģeli. Viņš arī
zina, ka ticīgais apņēmies Dievam par katra cenu paklausīt un vēlās Dieva
atzīšanu vairāk un karstāk, kā visas pasaules dārgumus. Tad tur ienaidniekam
nekas cits vairs nepaliek pāri, kā atdarināt
pašu Dievu, Viņa klātnību un Viņa darbības. Tad viņš noved pievilto tik tālu,
lai viņš viņam sekotu arvien tālāk, līdz rodas iespējamība sasniegt kaut kādu
apsēstības pakāpi, kas iedragā iespējamību Dievam lietot cilvēku un kaitē
citiem, kas ar to nāk saskarē.
Atšķirība starp Dieva personu un Dieva klātbūtni
Pašu Dievu atdarināt, kas iekš un
ar ticīgo darbojās, rada kopēju pamata stāvokli priekš katras tālākas ticīgā
pievilšanas caur sātanu. Ticīgie sagaida, lai Dievs ar un iekš viņiem būtu.
Viņi alkst pēc Dieva tuvuma, Dieva klātnības, un tas viss tiek atdarināts. Viņi
t.i. ticīgie sagaida, lai Dievs kā persona viņos dzīvotu un ļauni gari izliekas
un uzdodas par Svētās Trīsvienības Personām.
Lai tumsības spēku pievilšanas
metodes varētu saprast, mums jāprot izšķirt Tā Kunga Personu no Viņa klātnības.
Persona, kas atklājas Tēvā, Dēlā vai Svētā Garā un klātnību, no kuras izplūst
ietekme. To var arī saukt par atšķirību starp Dievu, kas ir gaisma, un dievišķo
gaismu kādu mēs no Viņa saņemam, Dievu, kas ir mīlestība un dievišķo mīlestību,
kuru Viņš mums dod. Viens ir Viņa būtne, otrs - atklāsme vai izstrāvojums no
tā, kas Viņš ir.
Nepieciešami Rakstu mācības par
Trīsvienīgo Dievu - Tēvu, Dēlu un Svēto Garu, Viņu dažādos uzdevumus un
īpašības skaidri saprast, lai ienaidnieka viltībām varētu labāk redzēt cauri.
87
Pie daudz ticīgiem pastāv
uzskats, ka Kristus personīgi viņos dzīvo, bet patiesībā, kā persona Kristus
pie ticīgā nedzīvo. Viņš dzīvo savējos caur Savu Garu (Rom. 8:9), caur ko “viņi
saņem Kristus Gara palīdzību” (Fil. 1:9, Ap.d. 16:7). Dievs Tēvs, kā persona
dzīvo godībā,Viņa klātnība cilvēkos atklājis “kā Gars, kas iziet no Tēva”.
Dievs Dēls, kā persona dzīvo godībā , Viņa klātnība cilvēkos izpaužas caur Viņa
Garu. Svētais Gars, Tēva Gars un Dēla Gars atrodas virs zemes, draudzē, kas ir
Kristus miesa un atklāj ticīgiem Tēvu un Dēlu. Tāpēc Kungs teica: “Es viņos
gribu atklāties”, tas, kas Viņu mīl un paklausa un tālāk “Mēs nāksim pie viņa
un ņemsim pie viņa mājas vietu” (Jāņa 14:36), caur Svēto Garu, kuru vajadzēja
saņemt Vasarsvētkos.
Dievs kā persona Debesīs, Viņa klātnība virs zemes caur Viņa Garu
Ticīgā maldīgie uzskati, kādā
veidā Dievs varētu būt ar viņu un viņā, un nezināšana par ienaidnieka izveicību
un spēju atdarināt Dievu un dievišķas lietas, rada apstākļus un pamatu, uz kura
viņš sātaniskos iespaidus pieņem, ļaunos garus ielaiž un viņiem ierāda
valdīšanu par tā iekšējo būtni.
Ja Dievs, kurš ir Gars, var būt
ar un iekš cilvēka, tad to pašu var arī ļaunie gari, tikai ar priekšnoteikumu,
ka viņiem tiek dota atļauja. Viņu mērķis ir sasniegt, lai ticīgais pilnīgi bez
savas gribas nodotos, t. i. izslēgtu savu personīgo gribēt spēju. Šis
izteiciens bieži tiek lietots attiecinot uz Dievu, bet tas nav pēc Bībeles.
Dievs grib, lai mēs būtu Viņa īpašums un tad brīvprātīgi Viņa prātu izvēlamies
darīt. Viņš prasa mūsu saprātīgu līdzdarbību, nevis verdzisku pakļaušanos. Viņš
pār mums negrib valdīt, to mums pašiem jādara ar Svēto Garu. Dievs nevienu “nedzen”,
kā mašīnu vai ar dinamiska spēka starpniecību.
Atšķirība starp Dievu un dievišķām lietām
Lai ticīgos, kuri neļaujas caur
grēku sagūstīties, savā varā dabūtu, tad pa priekšu ļaunie gari atdarina “Dieva
klātnību”, lai tad minētās “klātnības” aizsegā iedvestu visādus tēlojumus, kuri
nu bez apdomas tiek pieņemti. Šis ir viņu pirmais
88 nav šī lapa oriģinālā
89
un bieži ar ļoti daudz pūlēm
sasniegts darbs. To viņiem sevišķi grūti panākt pie dvēseles, kas pamatojas uz
Rakstiem un ir mācījusies ticībā staigāt ar Dievu, ja tai prāts ir ass un
izveicīgs, fantāzija labi apsargāta, un pats cilvēks nodarbināts veselīgā
veidā.
No atdarinātās klātnības iziet iespaids,
kas panāk to, lai atdarinājums tiek pieņemts. Ļauniem gariem kaut kas jādara,
lai Dieva klātnību atdarinātu, jo viņu pašu klātnība nav atspulgs no dievišķās
klātnības. Maldu aina ir gan viņu darbs, bet neparāda viņu pašu dabu. Viņi dod
debešķīgas apmierinājuma sajūtas, kas piemērotas viņu prasībām un pie tas
iečukst, ka tas nāk no Dieva.
Kad šāda veida atdarināta “klātnība”
ir tikusi pieņemta, tad viņi iet soli tālāki un izliekas par vienu ne
Trīsvienības personām un tieši par to, pie kuras pieviltais jūtas vairāk
piesaistīts. Tēvu viņi atdarina pie tiem, kas sevišķā veidā jūtas ar Viņu
vienoti, Dēlu pie tiem, kuri Viņu iedomājušies kā “līgavaini” un alkst pēc
mīlestības, un Svēto Garu pie tiem cilvēkiem, kuri tiecas pēc varas un
ietekmes.
Ja dvēsele šo blēdību pieņem, tad
velns jau ir ieguvis daudz platības, pamatu uz ko nostiprināties.
Visbīstamākais laiks ir tas, kā
jau to minējām 3. nodaļā, kad ticīgais meklē Svētā Gara saņemšanu, un ja viņš
no citiem dzirdējis par daudz jūtām un Dieva atklāsmēm, un beidzot par izjūtamu
Gara “nonākšanu”. Uz šo izdevību modrie dēmoni ir gaidījuši.
Pievilšanai nav jāsākas tieši Gara kristības laikā, tā
var notikt arī “vingrinoties” un “kopjot” “Dieva klātnību” t.i., ja ar to
saprotam fizisku “Dieva apzināšanos”.
Kurš ticīgais gan negribētu
ilgoties pēc “apzinātas” Dieva klātnības, un kurš gan neatdotu visu, lai tādu
saņemtu! Cik tas grūti - staigāt kailā ticībā cauri dzīves tumšajām ielejām! Ja
Svētā Gara kristība tiek pavadīta ar pārdabīgām parādībām jutekļos un tai seko
tā Kunga “jūtama klātnība”, ka
90
Dieva tuvumu patiešām izjustu -
kas gan to tad karsti nevēlētos? Vai viss tas nešķiet kā absolūti
nepieciešamais bruņojums kalpošanai? Vai tas nav skaidri saprotams no Bībeles
stāsta, ka Vasarsvētkos patiešām ticīgiem vajadzēja būt fiziski izjutušiem “apzināto
klātnību”?
Sātana darbošanās pie sajūtām
Šeit atrodas bīstamības punkts,
kas vispirms atver durvis sātanam. Jau kopš seniem laikiem tā bijusi viņa
iemīļotā metode - cilvēkus uz visas zemes pievilt caur viņu jutekļu izjūtām uz
reliģiskām lietām. Viņš prot katrā vien iedomājamā veidā “apmierināt”, “satvert”,
“pacilāt”, “ielīksmot” un šim uzdevumam izlieto visādu bijušu reliģiju formas,
dodot cilvēkiem “šķietamu dievišķu svētlaimi”, kurai nav spēks. Starp patiesi
svētotiem ticīgiem arvien vēl jutekļi ir viņa iebrukuma vārti. Tā kā dvēsele
alkst pēc svētlaimīgām jūtām, pāri plūstoša prieka, un izjūtama spēka un
iedomājas, ka tādas parādības vai zīmes ir vajadzīgas, lai Dieva klātnību
pierādītu, un ka tās pieder pie Svētā Gara kristības, tad caur to top atvērts
ceļš sātaniskiem melu gariem.
Kristus patiesā izpausme
Savas nāves priekšvakarā Kungs
Jēzus runāja par Mierinātāja sūtīšanu: “Es viņam (ticīgajam) atklāšos” (Jāņa
14:21), bet Viņš neteica, kā Viņš šo
apsolījumu piepildīs. Sievai pie akas Viņš teica: “Dievs ir Gars un kas To
pielūdz, tiem To būs pielūgt garā un
patiesībā”. Kristus atklāsme kļūst garam
par daļu, bet ne jutekļu vai dvēseles sfērai. Tātad tieksme pēc jūtu izpausmēm dod ļauniem gariem vēlamo
izdevību atdarināt Kristus patieso klātnību. Lai to sasniegtu viņiem jāiegūst
upura griba savā pusē un jānodrošina sev viņa līdzdarbību, un šo piekrišanu
ļaunie gari tam izvilina, parādoties “gaismas eņģeļa” izskatā, Dieva sūtņa gaismas mirdzumā, un nevis tumsas, jo
gaisma ir pati Dieva būtība un raksturs.
Ļaunie gari atdarina Dievu Viņa
svētumā un taisnīgumā. To viņi mēģina panākt, izraisot cilvēkā bailes no Dieva,
lai no Viņa izvairās un izjūt riebumu pret visām garīgām lietām. Bailīgos un
nedrošos viņi mēģina iebiedēt, tos, kuri alkst pēc spēka,
91
stiprināt ar nopietnām sekām
saistītu ļaunuma veidu, un tādus, kuri mīlestībai un priekam uzņēmīgi,
ievilināt savā iespaidā.
Dieva viltota
klātbūtne ir iespaids uz ticīgo
Ar noteiktību var teikt, ka Dievu
izjust ar jutekļiem ir bīstama lieta. Tādos gadījumos lieta saistās ar puslīdz
drošu Dieva klātnības atdarinājumu, viltīgu ienaidnieka lamatu, caur kuru velns
grib nokļūt cilvēkā. Šī iemesla dēļ daudzi, kas citiem kristiešiem uzspieduši “jūtamu
Dieva klātnību”, paši sev par izbailēm un postu savu “piedzīvojumu” dēļ
nogrimuši tumsībā un trulumā. Šie ticīgie nezināja, ka visas caur jutekļiem
uzņemtās pārdabiskās atklāsmes beidzās šādā veidā, tas var notikt ļoti drīzi,
gan arī tikai pēc gadiem. Tad upuris mēģina sev šo “sabrukumu” vai “aptumsumu”
izskaidrot caur pārpūlēšanos, grēku vai ārējiem apstākļiem, bet tikai ne ar to,
ka tas viss ir dabīgas sekas viņa agrākiem svētlaimības piedzīvojumiem.
Tā ka nākošā nodaļā dievišķos
atdarinājušus sīkāki apcerēsim, tad šeit vēl gribam norādīt uz starpību par
ļauno garo aplenkumi un viņu ietekmi un uz patiesa apsēstību. No liela svara ir
to turēt acu priekšā un izšķirt. (Šeit iet runa par to apsēstības formu, kas
rodas caur dievišķu lietu atdarinājumu pieņemšanu).
Abu parādību atšķirošas pazīmes
ir sekojošas: (1) Aplenkums ir
tuvošanās no ārienes, Dieva klātnības, kā iespaida atdarināšana uz cilvēku,
kurai viņš bieži ar miesu un dvēseli atvērās.
(2) Apsēstība - vienas Dieva Personas iekšēja atdarināšana (pēc notikušas ieiešanas) parasti, kā
mīlestības izpaudums. Sirds un gribas absolūta nodošana “iemīļotājam”.
Neaprakstāmi maigas izjūtas dvēselē un fiziskā novadā, garas paliekot
neskārtam. Cilvēks visu to no tura par garīgu, bet īstenībā tas nav nekas cits,
kā juteklība garīgā apģērbā.
Aplenkums un tā cēloņi
Šo aplenkumu varētu apzīmēt arī
par “ielenkumu”, kas nozīmē, ka ļauni gari cilvēku novēro un viņa centienos
apstrādā, lai kaut kādā, kaut vismazākā mērā viņa būtnē ievietotos. Jā šādai
ietekmei
92
padodas, tad no tās izveidojās
apsēstība. Ja, piemēram, ļaunais atdarina Dieva tuvumu un no āra cilvēkam
uzmācās jūtu veidā, tad to varētu apzīmēt par “ielenkumu”, bet tikko gars
iespiežas cilvēkā, tad viņš ir “apsēsts”, aplencošais gars ieguvis sev vietu,
pamatu uz ko nostiprināties un to satura tādā mērā, kā tas tam tiek atstāts.
Šis aplenkums tādā nozīmē, ka
nepārtrauktā apstrādāšana ilgstošas uzmākšanās veidā no ārpuses, ir visvairāk
pielietotā tumsības spēku metode, caur kuriem tie uzbrūk Dieva bērniem, nemaz
nerunājot par neatdzimušajiem, kuri saskaņā ar Rakstiem tiek visi no iekšienes
pārvaldīti, t.i. “…garam, kas vēl tagad
darbojas nepaklausības bērnos.” (Efez. 2:2).
Apsēstībai raksturīgās ārējās izpausmes
Ļaunie gari uzmācās vai aplenc
visdažādākos veidos. Viņi uzspiež fantāzijai kaut kādu dominējošu tēlojumu, kas
nolaupa mieru un aptumšo dzīvi. Viņi var atdarināt kādu garīgu piedzīvojumu,
kurš šķietami nāk no Dieva un kuru ticīgais nepārbaudījis pieņem. Šī ir
visbīstamākā tumsības spēku uzbrukumu forma mūsu dienās. Piemēram, kāda
pārdabīga “klātnība” piepilda istabu, kuru uztver jutekļi, bet ne gars, “spēka
viļņi” izlējās pāri fiziskai būtnei vai vējš jeb gaisa strāva skar ārējo
cilvēku, it kā no dievišķa avota. Var teikt, ka visām ārējām pārdabīgām
parādībām, kas uzmācās miesai ir ielenkuma rakstura pazīmes un nozīmē ļauno
garu mēģinājumu ielauzties cilvēkā.
Caur lietas stāvokļa apgaismojumu
var tikt atbrīvots.
1. Pieviltos jāmāca izšķirt
dievišķo no sātaniskā, pie tam viņiem jāizskaidro priekšnoteikumus un likumību
kādā darbojās Svētais Gars un kādā ļaunie gari.
2. Viņi jābrīdina kaut ko no āra
pieņemt, lai tie būtu tēlojumi dvēselē, jeb iespaidi, kas skar miesu, jo Dievs
Svētais Gars darbojās iekšēji cilvēka garā, to atjaunojot un apgaismojot un
neved miesu zem cilvēka pašpārvaldīšanas.
3. Ļauno garu apgrūtinātiem un
nomāktiem jāmāca palikt Kristū, un Viņa spēkā stāties pretī visiem tumsības
spēku uzbrukumiem un uzmākšanām.
93
Lai atbrīvotu dvēseles pie kurām
aplenkums beidzies ar apsēstību, ir nepieciešamas daudz zināšanas par Dievu un
garīgām lietām. Vispārībā tiek pieņemts, ka vienīgais, ko var darīt ir velna
izdzīšana, bet tā kā viņu ieiešanas iemeslus nevar izdzīt, tad ir skaidrs, ka
tas nav pietiekoši, un ka jābūt vēl kādai citai palīdzībai.
Daži ceļi atbrīvošanai no apsēstības
Daudz kas ir atkarīgs no
apsēstības cēloņa un iemesla. Pie pagāniem Ķīnā daudz velni tiek izdzīti uzreiz
caur vienkāršu ticīgo lūgšanu. No Vācijas ziņo kāds piedzīvojis evaņģēlists par
cilvēkiem, kuri pēc vienas vienīgas lūgšanas, no dēmoniskas apsēstības ir
tikuši atbrīvoti, turpretī pie citiem tas ilga “nedēļas, mēnešus un gadus,
pirms tie kļuva brīvi” un prasīja daudz nopietnu ticības cīņu no nopietniem
ticības vīriem.
Bet pie ticīgajiem, kuri
nokļuvuši apsēstībā caur pievilšanu, tur pirmā prasība ir pēc patiesības, kas
ved pie atbrīvošanas. Kas ļauniem gariem grib pavēlēt iziet, kuri iegājuši caur
izlikšanos, vēršas pret sekām, cēloņa vietā. Ja vispārīgi iespējams, viņš arī
tikai saņems īslaicīgu palīdzību, jo dēmoni ļoti ātri atkal atgriezīsies savās “mājās”
caur tām pašām durvīm, caur kurām tos agrāk ielaida.
Tikko ticīgais atklāj, ka viņš
apsēsts kļuvis caur pievilšanu, viņam vajadzētu visu iespējamo gaismu meklēt sasniegt
par visām iespējamībām kādas viņš devis ļauniem gariem, lai tās tiem atkal
varētu atņemt. Ar to, ka viņiem ierāda un dod vietu, viņus ielaiž, un ar to, ka
viņiem liedz un atņem vietu, tos izdzen. Tāpēc šī grāmata liek tik lielu
uzsvaru uz patiesības atzīšanu, daudz lielāku, kā uz velnu izdzīšanu, jo pirmā
kārtā tā rakstīta ticīgiem, kas caur dievišķu lietu atdarinājumu pieņemšanu
tikuši pievilti un apsēsti.
Pieviltiem un apsēstiem ticīgiem
vajadzētu mācīt pamatpatiesību par cilvēka gribas nostāju attiecībā uz Dievu un
velnu.
Raksti dod pārpilnībā gaismu par
šo novadu. “Ja kāds grib darīt Viņa prātu, tas sapratīs...” (Jāņa 7:17) “...kas
grib, tas lai ņem...” (Jāņa atkl. 22:17)
94
Vēlreiz sevišķi jāuzsver: ļauniem
gariem jāsaņem gribas piekrišana, pirms viņi var ieiet cilvēkā un to viņi panāk
caur viltību pieviļot. To viņi vienīgi var panākt, ka uzdodas par Dievu, lai
ticīgais viņiem atvērtos. Visi ielenkumi un apsēstības pie ticīgiem pamatojās
uz pievilšanu, jo tikai tad, kad cilvēks pilnīgi zem sātana varas, viņš tam
nododas apzināti ar savu gribu.
Tātad, pie patiesas atbrīvošanas
pieder visas gribas enerģiska sakoncentrēšana, kas neskatoties uz visām
kārdināšanām, cīņām un ciešanām paļaudamies uz Dieva spēku ar noteiktību
griežas pret tumsības spēkiem un visas agrākās piekrišanas viņu darbībām
atsauc. Izsmeļoši šī cīņa tiks iztirzāta 8. nodaļā.
Fiziskām sajūtām nevajadzētu sajust Dieva klātbūtni
Bet lai šo cīņu ar panākumiem
varētu uzņemties, tad kā tas jau bieži ticis minēts, ticīgajam jāzina likumi
par Dieva un sātana darbībām, viņam jāzina kāpēc viņš vienu lietu attiecina uz
Dievu un otro uz tumsības valdnieku. Fundamentālā starpība starp Bībelē minētām
dievišķām atklāsmēm un mūsu dienu pārdabīgām parādībām ir tikai tādiem redzami
saprotami, kuri abu parādību noteikumus un parādības ir skaidri uztvēruši un
sev piesavinājuši, proti ka pirmie arvien notiek cilvēkā pie normāla saprāta un
gribas darbības un pēdējie prasa pasivitāti - paškontroles izbeigšanu (mediālu
stāvokli).
Mēs varam kā piemēru minēt tā
saukto “gaišredzību” - “clairvoyance” un “clairaudience” - spējas pārdabīgas
lietas redzēt un dzirdēt. Ir patiesas un nepatiesas šādu lietu redzēšanas un
dzirdēšanas, vai nu tā ir Dieva dāvana (Atkl. 1:10-12) jeb ļauns pasīvs
stāvoklis, kas dod iespēju pievilšanai.
Gaišredzība un gaiš-dzirdēšana
un to cēloņi
Tiek apgalvots, ka clairvoyance
un clairaudience esot dabīgas dāvanas, bet patiesībā tās ir radušās, kā sekas
caur nodošanos ļauniem gariem, kuri savu varu un klātnību var atklāt.
Spiritistu praktizētā, tā saucamā, skatīšanās kristālā, nav nekas cits, kā šī
stāvokļa mākslīga radīšana, kas caur visādiem palīglīdzekļiem var tikt novesta
95
līdz neticamai attīstībai, kā mēs
to varam redzēt sevišķi austrumos un citur. Princips visur ir viens un tas
pats. Pie cilvēkiem sātanisko iespējamību izpausmes atslēga ir DOMĀŠANAS
DARBĪBAS APSPIEŠANA, turpretī visās dievišķajās atklāsmēs domāšanas garīgās
spējas un spēki ir neaizkavētas un pilnā darbībā.
Ļaužu pulks Sinaja kalna pakājē “skatīja
Dievu”, tomēr viņi nebija “pasīvi”.
Vīzija (skatīšana) – vai nu mentāla vai fiziska, ir īstenībā aktīva un
nevis pasīva, tas ir – atdalīta no cilvēka gribas un cilvēka aktivitātes, un “vīzijas”
var būt vai nu fiziskas, vai mentālas, vai garīgas.
Tikai ļaunas vīzijas ir pasīvas, tās prasa gribas un
saprāta izslēgšanu.
Pāvils, kas piedzīvoja gara aizrautību (Apustuļu d.
22:17) bija ar skaidru prātu un garu, runādams saprātīgi pārdomātus vārdus. It
īpaši tas parādās pie Jāņa uz Patmos salas. Viņš gan nokrita pie zemes, jo
nespēcīgais dabīgais cilvēks nevarēja neaizsegto godības pilno Kunga klātnību
panest, bet pēc Meistara atdzīvinošā pieskāriena bija viņa saprāts atkal
atvirts, viņa domas strādāja skaidri un asi, viņš varēja visu uzmanīgi uztvēri
un paturēt, kas tam tika parādīts.
Pārdabiska rakstīšana un runāšana
Pie pārdabiskas dziņas rakstīt un
runāt, tiek tie paši pamatnoteikumi pildīti. Piemēram, no ļauniem gariem
pieviltā
(1) persona uzraksta to, kas
viņai “no augšas” tiek diktēts, vai
(2) kas viņas fantāzijā pārdabīgā
veidā tiek iztēlots, dažkārt pat neatvairāmi uzspiests.
(3) Vai viņa raksta automātiski,
kā roka top vadīta, bez domu darbības jeb gribas nodarbības.
Tā rakstot notiek, ka vārdi garam
tik skaidri rēgojās priekšā, it kā tie tiktu ar miesīgu aci redzēti, pat
mirdzošos ugunīgos burtos. Tāda pat parādība nāk priekšā noturot atklātu runu,
runātājs vienkārši ietērpj vārdos to, kas viņa iekšējai redzei tiek priekšā
tēlots, pie tam gars atrodas pilnīgā bezdarbībā. Tādu lietu viņš uzskata par “Svētā
Gara apgaismojumu”.
Pie dažiem cilvēkiem šī parādība
parādās tik izsmalcinātā veidā, ka viņi to uzskata par “spīdošu daiļrunības
dāvanu”, “lielu attēlošanas dāvanu” vai par “maigu poētisku iztēlot spēju”, pie
tam no visa nekas neiziet no viņu pašu gara. Tas nebūt nav viņu
96
pašu domu produkts, bet veikli
priekšā spoguļoto parādību skatu uztvere. Šeit augļiem jākalpo par pazīšanas
zīmēm. Šādas “dāvanas”, kas nav no Dieva, nenes ilgstošus svētības iespaidus,
bet dažreiz nes pierādāmus ļaunumus, kamēr Bībeles patiesības tiek sajauktas ar
veikli izdomātiem skaistiem vārdiem, bet aiz skaistiem vārdiem nav garīga spēka
neatgriezto glābšanai un ticīgo stiprināšanai.
Sludināšana no dvēseliskiem priekšstatiem
Iespējami, ka tādas parādības ir
bijušas par cēloni daudziem ātri pārejošiem panākumiem pie liela vēriena
evaņģelizācijām, kuras sākumā izskatījās cerību pilnas, bet dažās nedēļās
pazuda kā rīta rasa saulītē. Sludinātāji gan pasniedza Bībeles patiesību, bet
viņi attēloja priekšstatus no savām dvēselēm, bet nesmēla no Svētā Gara
apgaismotā gara avota. Tumsības spēki nebīstas no vārdiem, pat no Evaņģēlija
patiesību vārdiem, ja tajos nav auglīgumu dodošā dzīvība no Dieva Gara avota.
Un, ka ļauni gari pieļauj liela mēroga neīstas “atgriešanās”, un pat vēl tādas
izraisa, par to tagad nav nekādu šaubu. Viņiem pietiekoši viegli savus
gūstekņus šķietamā veidā atbrīvot, ja to prasa viņu intereses, kas pastāv Dieva
bērnu maldināšanā, jo reliģiskās kustībās mūsu dienās ir daudz elementu, kas
kristiešu spēkus nodarbina it kā Dieva valstības celšanai, bet viltnieka
valstību atstāj neskārtu.
Xxxxx Automātiskajā rakstīšanā xxxx pg 115
Nenojaušot ļauno garu eksistenci
un viņu nerimstošo piepūli censties katru Dieva bērnu pievilt, un tāpat neko
nenojaušot attiecībā uz viņu darbību, daudz ticīgo nesaprot, ka viņi ikdienas
dzīves lietās var atvērties glūnošo radījumu viltībām, kuri tikai uz to raugās,
lai pie pirmās labākās izdevības novestu kādu Dieva kalpu maldos. Ja, piemēram,
kāds sludinātājs grib būt atkarīgs no “pārdabiskas palīdzības” un savas
smadzenes nevingrina skaidrā garīgā domāšanā, tas tiešām ļauj sevi novest
pasivitātē, kuru ienaidnieks sevišķi pamatīgi mēģina izlietot saviem mērķiem.
Šādā veidā viņš gūst ietekmi uz tā cilvēka dzīvi,
97
kas izpaužas visāda veida
neizprotamos satraukumos, kuriem, kā pieviltais domā, viņš nav iemeslu devis.
To pašu var teikt arī par
rakstniekiem, kuri kaut kādā veidā kļuvuši pasīvi, jeb labāk teiksim atklāti,
kļuvuši mediāli un atvērās pārdabīgo ļauno garu darbībām, kuru iespaidi tiek
norakstīti fantāzijā, tā dēļ pieviltie sevi uzskata, kā “no Dieva apgaismotus”.
Patiesa rakstīšana zem Dieva rokas
Lai rakstītu dievišķā vadībā,
vajadzīgas trīs lietas:
1. No Dieva Gara pamudināts un
piepildīts gars (skat. 2.Pēt.1:21).
2. Domāšanā vingrināts skaidrs un
atjaunots prāts, garīga atziņa un izšķirt spēja (skat. 1.Kor.14:20).
3. No cilvēka gribas un gara
pilnīgi pārvaldīta miesa (skat. 1.Kor.9:27).
Zem ļauno garu ietekmes cilvēkam
runājot un rakstot, nekas vārda patiesā nozīmē nav garīgs, jo viņa gars ir nenodarbināts.
Tas, kas tur izskatās garīgs, ir ļauno garu darbs, kuri savu gara darbību ļauj
uz un caur cilvēku iedarboties.
Bet pie rakstīšanas Dieva vadībā,
kas nav pielīdzināma automātiski radītam diktātam, bet notiek uz Svētā
Gara skubinājumu cilvēka garā, ticīgajam visā patiesībā ir jābūt garīgam, jo
avots atrodas garā, ne dvēselē, kā tas ir pie cilvēku pašu domu uzrakstīšanas.
Svētie Raksti uzrāda tādas izcelsmes pazīmes.
“Dieva cilvēki” ir runājuši “Svētā
Gara” spēkā, bet kā cilvēki viņi uzņēma sevī viņu garam dāvāto patiesību un
deva to tālāk caur viņu atbrīvotām un no Dieva apgaismotām spējām.
Pāvila raksti pierāda, ka visi
minētie trīs noteikumi pie viņa bija piepildījušies. Svētā Gara darbības
uzņemšanai viņa gars bija atvērts, prāts bija nodarbināts visā pilnībā un miesa
pakļauta gara vadībai, kā paklausīgs darba rīks. Šie raksti dod arī tāpat
liecību par atdzimušā prāta spējām, lai izprastu “Dieva dziļumus”.
Pāvila garīgās atšķiršanas spēja
Pie Pāvila mēs atrodam arī aso
izšķirt spēju, kāda ir garīgam cilvēkam. Tāds var atšķirt, vai Dievs viņa garam
98
kaut ko atklājis, jeb viņš sniedz
tālāk savu pašu domu svētotos iznākumus.
Gandrīz visas mūsu laiku “pārdabīgās
atklāsmes” neuzrāda vajadzīgos priekšnoteikumus patiesām Dieva atklāsmēm un
tāpēc apzīmējamas ar okultas izcelšanās zīmogu t.i. norāda uz saņēmēja mediālu
stāvokli. Tāpat būtu jāpiegriež vērība triviālām, seklām un nenozīmīgām, jā,
pat muļķīgām, tā sauktām, “Dieva vārdu atklāsmēm” un bezmērķīgām “vīzijām”.
Ja priekš sātaniskas darbības
cilvēkā vajadzīgie noteikumi izpildīti, tad viņu nekāds agrāk piedzīvots
piedzīvojums, cieņa, stāvoklis, kultūra vai izglītība un nekāda atziņa no
dēmoniskām maldu ainām nepasargās. Tāpēc velns darīs visu iespējamo, lai Dieva
bērnus novestu pasivitātē, vienalga kādā formā - vai garā, dvēselē jeb miesā,
jo viņš zina, ka tādā veidā sagatavoto novadu agrāk vai vēlāk viņš saņems savā
varā. Var teikt pilnīgi noteikti, ka ļauni gari tur, kur var darboties, arī
darbosies un pat Dieva izredzētos pievils.
Kādēļ ļaunie gari vēlas ķermeni
Varētu jautāt: Kāpēc ļaunie gari
tik neatlaidīgi cīnās, lai dabūtu iespēju ieiet miesā?
(1) Tādēļ, ka miesā viņi atrod mieru (Mat.
12:43) un šķietamu atvieglinājumu savā stāvoklī. Bet vēl jo vairāk:
(2) Tādēļ, ka miesa ir gara un
dvēseles orgāns, un ja viņi ārējo cilvēku pārvalda, tad caur to viņi var
iespaidot iekšējo cilvēku un to kavēt sagādāt dievišķo dzīvību citiem, kaut arī
ne vienmēr viņiem izdodas viņa attiecības ar Dievu sadragāt.
Ticīgā cilvēka gadījumā, viņi
neiznīcina dzīvību, kas atrodas centrā, bet viņi var to ieslodzīt, tā ka
iekšējais cilvēks, kurā Dieva Gars mājo, kļūst nespējīgs tumsības garu valstij
uzbrukt un tās darbus iznīcināt. Kad ļaunie gari iegūst varu pār ticīgā cilvēka
ķermeni un prātu jebkādā pakāpē, tad visa iepriekšējā garīgā izaugsme ir
kļuvusi praktiski bezvērtīga priekš
kalpošanas. Ticīgo pulkiem, kas ar Svēto Garu kristīti, nepieciešami saņemt
gaismu par savu perifēriju (apkārtējā
loka) atbrīvošanu. To garīgā attīstība tiek kavēta un aizturēta, caur viņu
spēju apspiešanu, caur nepareizu jēdzienu balastu, caur dvēseles maldiem, caur
vājībām un kaitēm
99
pie miesas, un šo kavēkļu dēļ
cilvēka garā dzīvojošais Svētais Gars nevar izpausties, un Kunga Jēzus dzīvība
viņā nevar atklāties. Tā tad, ja cilvēks tiek atbrīvots no apsēstības, nerodas
jauna iekšēja dzīvība, bet tā tiek no apspiestības saitēm atbrīvota. Šī darbība
var notikt dažādos veidos un pakāpēs, jo ne visi cilvēki smok vienādos
apstākļos. Tā kā ir garīga pieauguma dažādas pakāpes cilvēka dzīvē, tāpat arī
ir dievišķo un sātanisko elementu visdažādākie sajaukumi viena ticīgā cilvēka
dzīvē.
Tikko ļaunie gari kādā ticīgā
atraduši mazāko pieturas punktu un
spējuši iespiesties, viņi tūlīt pūlas tā personīgās spējas paralizēt. Viņu
mērķis ir sava upura personīgo dzīvi pārvaldīt un pār tā pasīvo individualitāti
ar laiku arvien vairāk izplesties. Tikko viņi var tā būtnes iekšējā celtnē
iespiesties, tiem rodas iespēja to pārvaldīt un priekš saviem mērķiem lietot,
un pieviltais domā, ka viņa spēks aizvietots ar Dieva spēku, ka Dievs rīkojas
un darbojas viņa vietā, tātad viņš būtu no “Dieva apsēsts”.
Ticīgie, pie kuriem apsēstība
tādā veidā attīstījusies, pārvalda tad pār pārdabiskiem spēkiem un var
pārdabiskā veidā no gariem saņemt brīnumu pilnas atklāsmes un tās izteikt
citiem, un tās ir sekojošas:
·
Saņemt un izteikt atklāsmes.
·
Saņemt un izteikt pravietiskus vēstījumus.
·
Saņemt skaidrojumus.
·
Saņemt vīzijas.
·
Saņemt un izteikt (pārdabiskus) iespaidus.
·
Saņemt sevišķu pārdabisku vadību.
·
Pareģošanas dāvanu.
·
Gaišredzības dāvanu.
·
Automātiskas rakstīšanas dāvanu.
Tāds apsēsts ticīgais var būt arī
ar šādām spējām:
·
Dzirdēt garīgas būtnes.
·
Pārdabiskā veidā lietas uzzināt.
100
·
Uzturēt pārdabiskā veidā sadraudzību vai
nodibināt sakarus.
·
Tulkot, kritizēt, labot, tiesāt.
·
Tēlojumus sevī uzņemt un sniegt tālāki.
·
Pārdabiskā veidā kavēkļus novērst.
·
Sevišķā veidā izskaidrot iedomas un patiesības.
·
Dabīgām parādībām dot pārdabisku nozīmi un
otrādi.
·
Tikt automātiski vadītam un pārvaldītam.
Daudzi no šiem spēkiem izpaudās,
kā pašam cilvēkam piemītošas spējas, bet kuras pildīt tas pēc dabas nav
spējīgs, viņam, piemēram, nav dāvanas tulkot un kritizēt, bet gari var priekš
tam spēku dot un caur to attēlot maldinošu personību. Citi domā, ka apzīmētai
personai ir visas šīs spējas un ir vīlušies, ja tas tās negrib izlietot. Viņi
nezina, ka pieviltais viņam pierakstītās “dāvanas” var lietot tikai pēc savu
pārvaldītāju gribas. Un kad upuris beidzot atklāj, ka tās bija tikai
pavadparādības viņa apsēstībai un atsakās turpmāk būt par vergu sātaniskiem
viltus gariem, tad visas šādas “dāvanas” beidz eksistēt. Šo gadījumu izmanto
atriebības kārie dēmoni, novedot citus pie tādas pārliecības, ka lūk “šis virs
ir savu spēku zaudējis” vai “iekšēji slīdējis atpakaļ”, bet īstenībā tas ticis
no viņu pašu mahinācijām atbrīvots.
Ļaunie gari aizvieto Dievu
Sekojošie piemēri lai paskaidro,
kā ļaunie gari sevi un savus darbus var iejaukt savu upuru individuālās dzīves
izpausmēs caur to ačgārnām uztverēm par garīgām patiesībām.
1. Runāšanas aizvietošana. Bībeles tekstu: “Jūs neesat tie, kas
runā” (Mateja 10:20), daži ticīgie izskaidro tā, it kā tas nozīmējot dievišķu
(automātisku) aizvietošanu cilvēka runai. Ticīgais cilvēks domā, ka Dievs pats
caur viņu runās, un nodod Viņam savu muti, lai kļūtu par Viņa “orgānu”. Caur to
rodas runājamās ierīces pasivitāte, kura minētos orgānus noved zem pārdabiskas
(šķietami dievišķas) varas.
Tā rezultātā: (a) cilvēks pats
vairs nerunā, (b) Dievs arī nerunā, jo Viņš nevienu cilvēku nepadara par
automātu, (c) bet ļaunie gari runā, jo pasivitātes nosacījums ir izpildīts, lai
viņi tā darītu.
101
ļauni gari gan runā, tiklīdz
iestājies pietiekoši stiprs gribu nospiedošs stāvoklis, kas to varētu pieļaut.
Tas sevišķi notiek pārdabisku “vēstījumu” veidā, tie savukārt prasa tālāku
pasīvu paklausību, kas pamazam noved pie izteikti mediāliem ieradumiem.
2. Atmiņas aizvietošana. “Tas atgādinās jums visu, ko es esmu jums
mācījis...” (Jāņa 14:26). Daži domā, ka viņiem vaira nav vajadzīgs savu atmiņu
lietot un ka Dievs viņam visu atgādinās. No tā izriet, ka cilvēks vairs nepūlas
atcerēties lietas, kuras tam pašreizējā stāvoklī būtu jāzina un Dievs viņam
neko neatgādina, jo Viņš to dara tikai tad, ja Viņa bērni kopā ar Viņu
darbojas, bet ļaunie gari gan tūlīt ieņem vietu uz skatuves, kur cilvēks savu
orgānu izslēdzis.
3. Sirdsapziņas aizvietošana. Rakstu vietā: “Un tavas ausis dzirdēs
aiz tevis šo vārdu: Šis ir tas ceļš...” (Jesaja 30:21) minētie vārdi tiek no
dažiem ticīgiem tā uztverti, ka “pārdabiska vadība” tiek uzskatīta par augstāku
garīgās dzīves pakāpi par sirdsapziņas apskaidrotību. Viņi nonākuši tādās
domās, ka nekas vairs nav jāpārbauda, bet atliek vienīgi tikai “paklausīt”. Tam
kā sekas ir, ka viņi vairs nepiegriež vērību, ko Raksti saka par taisnību un
netaisnību, Dievs to arī nedara, kā kāda mašīna, lai tā pildītu savu uzdevumu,
un šo izdevību izmanto ļauni gari, lai ar pārdabiskām dziņām un vārdiem
iejauktos. Tā rodas sātaniska “gara vadība”. No šī brīža pieviltais ne ar ko
neļauj sevi vairs iespaidot, ko citi tos par patiesību saka, viņš ne caur kādām
patiesībām neļauj sevi aizkavēt, kuras tam būtu jāredz un jādzird. Viņš
noslēdzas visiem argumentiem un negrib nekādus jautājumus iztirzāt. Paša
spriest spējas aizvietošana caur ļauniem gariem izskaidro pie daudz ticīgiem
cilvēkiem novēroto morālisko izjūtu notrulinājumu, kuri dzīvo “brīnišķos
piedzīvojumos”. Viņiem pašiem nav jausmas par to, ka viņi savu tikumisko līmeni
gremdē, viņu sirdsapziņas balss ir nocietinājusies caur tās nepārtrauktu igno-
102
rēšana. Viņi klausījuši viltas
garu norādījumiem, tādās lietās, kurās vajadzētu vienīgi izšķirt no Dieva
apgaismotai sirdsapziņai vai tā laba vai ļauna - taisna vai netaisna.
4. Izlēmības aizvietošana.
Ir teikts: “Dievs ir tas, kas jūsos veic... gribēšanu...” Ticīgais, kas domā,
ka Dievs viņa vietā gribēs un pats vairs nekā neuzņemsies, atvieglo ļauniem
gariem viņa pasīvo gribas spēju pārņemt. Pēdējie te noved paralizētā stāvoklī
vai padara cietu, stipru un tirānisku. Tā kā Dievs pie neviena nepielieto
vardarbību, tad izrādās, ka “dievišķais aizvietotājs” cilvēka gribai ir velns
un caur to dēmoni saņem cilvēka dzīvības centrā atbalsta punktu. Tagad viņi no
tā ar saviem meliem padara vāju un nevarīgu upuri, vai viņi attīsta cilvēkā
valdītkāru stipru gribu, arī pār citiem, un tas aiz sevis nes ļaunas un
postošas sekas.
Ļaunie gari aizvieto
sevi
Līdzīgā veidā dievišķu iespaidu
vietā ļaunie guri mēģina sava upura dzīvē ne tikai savas mahinācijas iespiest,
bet viņi pūlas aizvietot visu paša cilvēka darbību ar savām darbībām, paša
prātu, atmiņu, fantāziju, spriest spēju utt. Tā ir cilvēka būtnes aizvietojoša
atdarināšana. Pieviltajam visu laiku liekās, ka viņš pats dara, domā, spriež un
atzīst.
Šī paša ticīgā būtnes
atdarināšana caur ļauniem gariem pamatojās uz pasīvu nodošanos, kurā katrā
ārējā vai iekšējā novadā ir dziļas apsēstības un pievilšanas bāze pie sevišķi
daudziem nopietniem Dieva bērniem. Pievilšana vispirms pieņem garīga izskata
veidu, piemēram, cilvēkam no sevis paša ir pārspīlēta doma par savu svarīgumu
Dieva valstībās darbā, savu “pasaules aptverošu uzdevumu” un “augstā iespaidīgā
stāvokļa” par kuru viņš ir pateicīgs “savam dievišķam aicinājumam”. Viņš
sauļojas savā “garīgā gatavības godībā”, savos “nesalīdzināmos piedzīvojamos”
viņš vispārībā jūtas par citiem cilvēkiem daudz dižāks un augstāks. Bet tādu
cilvēku sagaida neizbēgams briesmīgs kritiens. Viņš, no ienaidnieka dzīts, kāpj
augstāk un augstāk, bez iespējamības atturēt sava kri-
103
tienu, kuram jānāk tikko tas
atzīst, ka ir pievilta. Sabrukums ir neizpaliekošas sekas, kas satricina visas
lietas, kas ir satricināmas. Tad viņam kļūst par daļu baismīga tumsa, visu
dēmonisko apsēstību gala iznākums. Apmātības un apstulbuma kalngala augstumiem
arvien seko tumsa, nekas cits, kā tumsa, tumsa ārā, tumsa iekšā, tumsa
attiecībā uz pagātni, tumsa to apņem attiecībā uz nākotni - tumsa starp dvēseli
un Dievu.
Tad daži nogrimst pašpārmetumu
bezdibenī, viņi domā, ka grēkojuši pret Svēto Garu. Citos aust apziņa, ka viņu
rūgtie piedzīvojumi var tikt pārvērsti gaismā priekš draudzes un var būt
palīdzīgi cīņā pret grēku un sātanu. Un tā kā tie, kuri bijuši ienaidnieka
nometnē, pazīst visas viņa viltus mahinācijas, ar savu izlaušanos brīvībā,
kļūst ļaunām varām par briesmīgu un bīstamu biedēkli.
8. nodaļas
diagramma mums
rāda ceļu lejup un cīņu par atbrīvošana pēc tam, kad ticīgais pieņēmis atdarināto
Dieva klātnību, viņa gribas, prāta un miesas spēju nogrimšanu sātaniskās saitēs
un tad lēna, pakāpeniska, bieži mainīga augšupeja atpakaļ savā normālā
stāvoklī.