4. nodaļa
Pasivitāte - galvenais cēlonis apsēstībai
55
Ka patiesi ticīgie - tam Kungam
pilnīgi nodevušies Dieva bērni, tiek pievilti, un skatoties pēc pievilšanas
pakāpes, var tikt pilnīgi no ļauniem gariem apsēsti, redzējām iepriekšējās
nodaļās. Tagad mums vispirms jātiek pie skaidrības, kas ir šo parādību pirmie
cēloņi un pie kādiem noteikumiem var tādā stāvoklī nonākt. Apsēstību, kura seko
miesas un citiem grēkiem, kas ļauj dēmoniem kritušā dabā nostiprināties,
atstāsim pagaidām neiztirzātu.
Vispirms mums vajag vārda “apsēstība”
nozīmi iztirzāt, jo, pieminot šo vārdu, parasti domā tikai par akūtiem un
smagiem gadījumiem, kādi tiek evaņģēlijos minēti. Bet šeit netiek ievērots tas,
ka arī Raksti piemin dažādas apsēstības pakāpes. Sākot ar sievu, kurai bija
tikai “slimības gars” un vīru, kas bija kurlmēms, līdz beidzot ar nelaimīgo,
kurā mājoja leģions dēmonu, tā ka tam vajadzēja uzturēties ārpus cilvēku
apdzīvotām vietām.
Vārda “apsēstība” nozīmes definēšana
Šādus bibliskus gadījumus mēs arī
tagad atrodam Eiropā pat pie patiesiem ticīgajiem, tāpat kā pagāniskajā Ķīnā.
Bet apsēstība ir daudz vairāk izplatīta, kā tas tiek pieņemts, ja zem šī vārda
to saprot, ko tas patiesībā nozīmē, proti - ļauno garu atbalsta punkts cilvēkā
visdažādākās pakāpēs, ikkatru vietu vai daļu, ko kāds dēmons var satvert un
saturēt, to viņš “paņem savā īpašumā”, kaut tā būtu visniecīgākā daļiņa, un no
šīs vietas “okupants” sāk vairāk un vairāk
izplesties, kā zirneklis, kas vispirms nostiprinās, un tad sāk savu
tīklu pagatavot.
Kristieši ir tik pat uzņēmīgi
apsēstībai, kā citi cilvēki un arī tiek apsēsti, ja viņi izpilda noteikumus,
kas ļauj dēmoniem viņos ieiet un kaut arī tas notiktu viņiem pašiem to
neapzinoties.
56
Neminot grēku kā galveno
apsēstības iemeslu, apsēstība notiek: 1. caur savu spēju nelietošanu, pasīvu
izturēšanos un 2. caur Dieva darbības sātaniska atdarinājuma pieņemšanu. Abos
gadījumos gara darbības likumu nepareizas izpratnes dēļ, kas pārvalda kristieša
dzīvi.
Pie šīs lietas izšķirošais
moments ir tas, lai ienaidniekam netiktu dota iespēja darboties. Visi ticīgie
zina, ka to dara caur apzinātu, jā un pat caur neapzinātu grēku, bet viņi
neļaujas sev ieskaidrot, ka cilvēks caur katru domu, kuru ļaunie gari tam
iedveš, un kuru tas pieņem, viņš reizē ar to ļauj tiem iesakņoties, un ka katra
viņa spēju apspiešana izaicina dēmonus tās izmantot.
Pirmos pievilšanas un apsēstības
iemeslus varētu izteikt vienā vārdā un proti: Pasivitāte. Zem minētā termina
mēs saprotam paša gribas spēka izslēgšanu pie gara, dvēseles un miesas vai pie
viena no šiem trim. Šī lieta nav nekas vairāk, kā “pilnīgas nodošanās” Dievam izķēmota
karikatūra. Ticīgais, kas savas spējas vai locekļus Dievam nodod, bet izbeidz
tos saskaņā ar Dieva prātu lietot, kļūst pasīvs. Šeit kāds pasīvās nodošanās
piemērs: Kāds ticīgais nodod Dievam savu roku. Tagad viņš to nelieto un gaida,
ka Dievs to lietos. Viņam prasa: Kāpēc tu roku
57
nelieto? Viņš atbild: Es esmu to
Dievam nodevis un tagad es to vairs nedrīkstu lietot, tas ir jādara Dievam. Vai
Dievs cilvēka vietā cels roku? Nē, tas ir cilvēkam pašam jādara un viņam ar
prātu jāizlemj, kādu darbu šai rokai priekš Dieva būs darīt.
Vārds “pasivitāte” apraksta
pretēju stāvokli aktivitātei
Pasivitāte ir bīstama caur to, ka
tā, kā visi spiritisti to labi zina, izsauc mediālas parādības un tāpēc
tumsības spēki caur to gūst panākumus, raugoties no cita viedokļa, viņa būtu
tikai bezdarbība - slinkums. Parastā nevainīgā bezdarbības stāvoklī, bez ļauno
garu iejaukšanās, cilvēks ir spējīgs katrā laikā piecelties un sapurināties
jaunam darbam, bet pasivitāte dod velnišķiem spēkiem iespēju nostiprināties un
laupa attiecīgām personām brīvu iespēju savas gribas noteikšanai.
Pasīvais stāvoklis, karu ļaunie
gari meklē izlietot, ir tieši pretējs tam, ko savukārt Dievs pie saviem bērniem
meklē, lai viņos varētu darboties. Ja jūsu griba ir Dievam nodota, lai Viņa
prātu darītu t.i. cik mēs to saprotam, tad mums ar Dievu kopā jādarbojas caur
visu mūsu spēju pilnu izmantošanu. Tumsības spēki uz to mērķē, lai no sava
upura iztaisītu bezgribas vergu, kas tiem mehāniski paklausa, kamēr Dievs grib
jaunatdzimušu spēka pilnu cilvēku, kas ar saprātu Viņa prātu pazīst, izvēlas un
dara, pie gara, dvēseles un miesas atbrīvots no visām paverdzinošām saitēm.
Velns grib vienu mašīnu, mēdiju,
automātu. Svētuma un mīlestības Dievs grib vienu ķēnišķu, brīvu, atpestītu dēlu
pēc savas līdzības. Tāpēc Viņš uz it nevienu cilvēka spēju nesaka: “Paliec
bezdarbīgs.”
Sātanam mūs ir jāiztaisa pasīvus,
jo tikai tad viņš var caur aicināšanu, dzīšanu un spiešanu mūs pēc sava prāta
vadīt. Dieva prasa, lai mūsu miesas ļaunā darbība izbeidzas, tā ir grēcīga un
traucē Viņa Garam darboties, Viņam ir vajadzīga mūsu apzināta līdzdarbība, mūsu
sapratīgs dievkalpojums (Rom. 12:1-2).
58
Pasivitāti nedrīkst ar lēnīgu
mierīgu izturēšanos sajaukt, vai ar sirds cilvēku savā klusajā garā - tas ir
Dievam dārgs. Dziļš gara miers raksturā, kustībās un balss izteiksmē var iet
roku rokā ar enerģisku Dieva prāta pildīšanu.
Ticīgo šķira, kuri ir atvērti
pasivitātei
Tie cilvēki, kuriem ir tieksme
nonākt ļauniem gariem patīkamā pasivitātes stāvoklī, ir tie, kas Dievam pilnīgi
nodevušies, kas caur Gara kristības piedzīvojumu nonākuši tiešā saskarē ar
pārdabīgo pasauli. Ir kristieši, kuri vārdu “nodošanās” daudz ar savu muti
izrunā, un domā, ka tie Dievam nodevušies, lai Viņa prātu darītu, bet īstenībā
tiem ir tikai zināmi labi nodomi, bet domā, rīkojās un dzīvo pēc miesīgiem
apsvērumiem. Viņi izklāsta Dievam savus plānus un godīgi tic, ka tie aiz šī
iemesla Viņa norādījumus pilda. Bet tās dvēseles, kas patiešām ir nodevušās,
dara visu, kas tām pārdabīgā ceļā tiek atklāts, it kā no “Dieva pavēlēts”, lai
tas tām maksātu ko maksādams, viņām eksistē tikai “Dieva prāts” un nekādas
savas pašu vēlēšanās.
Ticīgie, kuri savu prātu un visu,
kas tie ir un kas tiem ir, ir Dievam nodevuši, un tomēr pēc miesas saprāta
gaismas staigā, nav no minētās pasivitātes stāvokļa apdraudēti, kaut gan tie
ļauniem gariem var dot citādā veidā iespēju pie tiem darboties, un to viņi arī dara.
Mēs varam tādus apzīmēt par klasi Nr 1.
Trīs šķiras ticīgo starpā
Nav pilnīgi nodevies. |
Dievam nodevies, bet
pievilts un apsēsts. |
Dievam nodevies, no
pievilšanas un apsēstības atbrīvots - uzvarētājs. |
I. |
II.
|
III.
|
Šie lieto vārdu “nodošanās”,
bet to īsti neizprot un neizdzīvo. |
Šie izliekas nesapratīgāki kā
I. klase, bet patiesībā ir augstākā gatavības stāvokli. |
Visa būtne ir atbrīvota un
atjaunota, un visi spēki ir pilnīgi nodarbināti. |
Ticīgie šajā pakāpē ir saprātīgāki,
kā nākošajās, caur to, ka viņu spējas nenonāca pasivitātē. |
Lai viņu rīcību varētu saprast,
ti ir jānovērtē no to iekšējā stāvokļa, jo tiem šķiet viss pareizs, ko dara. |
Šie ir gaismai un visam
dievišķam atvērti, bet uzmanīgi noslēdzas pret visu sātanisko. |
Šie ticīgie, sauc nākošās klases ticīgos par “ekstrēmiem”,
“pārspīlētiem”, “uzbudinātiem”, “jūsmotajiem”
utt. |
Šie ir atvērti dievišķiem un arī sātaniskiem spēkiem. Viņi ir ar tieksmi uz uzpūtību. |
Nr 3 var Nr 1 un Nr 2 saprast un cauri redzēt. |
59
Ticīgie, kas atrodas uz 1.
pakāpes grib priekš Dieva dzīvot, bet to nedara tādā nozīmē, ka viņi visu, ko
Dievs no viņiem prasa, būtu gatavi darīt. Tāpēc viņi maz ko zina no īstas cīņas
un neko no velna, viņi to pazīst, augstākais, kā kārdinātāju un apsūdzētāju.
Viņi nevar citus saprast, kuriem jācīnās pret tumsības spēkiem un saka, ka tie
nekad no tāda veida cīņas netiek skarti. Bet velns nebūt neuzbrūk arvien, kad
tas to varētu darīt. Viņš uzkrāj savus spēkus līdz laikam, kad tas tam šķiet
izdevīgākais. Ja kāds cilvēks no velna netiek apgrūtināts, tad tas vēl nav
pierādījums tam, ka viņš pret to būtu nodrošināts. Otrās klases ticīgie sastāv
no tādiem, kas Dievam tādā mērā nodevušies, ka tie Svētam Garam par katru cenu
grib paklausīt, un tad aiz bailēm no “pašu ceļiem” nokļūst pasivitātē, kura
ļauniem gariem dod iespēju tos novest maldos. Šīs Dievam pilnīgi nodevušās
dvēseles kļūst pēc Svētā Gara kristības saņemšanas pasīvas. Caur to, ka viņu
attiecības ar neredzamo pasauli tos ved saskarē ar garu pasauli un varām, kuras
viņi visas notur par dievišķām, un kurām viņi visu pakļauj, tie cenšoties
izdzīvot savu “nodošanos”. Nepareiza Rakstu izpratne un maldīgas domas par
dievišķām lietām, kuras mēs pa daļai pagājušā nodaļā aplūkojām ir šādām
parādībām par pamatu. Droši var teikt, ka nezināšana ir pasivitātes galvenais
iemesls, kam seko pievilšana un pievilšana beidzas ar apsēstību.
Pasivitāte var iespaidot visu
cilvēku - gan garu, dvēseli un miesu, ja tā ir ļoti dziļi iesakņojusies un
pastāv jau gadiem ilgi. Pasivitātes attīstība parasti ir ļoti lēna, un ja velns
pielieto sevišķu piesardzību, tad arī atbrīvošana prasa ilgu laiku.
Gribas pasivitāte
Visradikālākā (pamatīgākā) ir gribas
pasivitāte, tādēļ ka griba pielīdzināmā kuģa stūrei. Tā rodas no maldīgas
uztveres attiecībā uz pilnīgu nodošanos Dievam. Ticīgais domā,
60
ka nodota griba nozīmē - nekāda
paša griba un atsakās no izvēles izlemt un patstāvīgi rīkoties. Šī stāvokļa
bīstamības sekas viņš nevar atklāt, pateicoties viltus garu pūlēm, jo sākumā
panākumi ir ļoti nenozīmīgi un grūti izšķirami. Gluži pretēji, visam ir piedota
šķietama sevišķa Dieva pagodināšanas nokrāsa. Cilvēks - “pašprāta darītājs” ir
pēkšņi kļāvis mīksts un padevīgs, Viņš domā - tagad Dievs grib manā vietā, caur
apkārtējiem apstākļiem un citiem cilvēkiem un kļūst maz pa mazam bezpalīdzīgs
un nelietojams. Pēc kāda laika viņš zaudē katru apņemšanos un uzņēmības spēju
pat sīkās ikdienišķās lietās. Viņš nekādu iniciatīvu nevar uzņemties, tur kur
būtu bijis vajadzīgi, viņš baidās kādu vēlēšanos izteikt un vēl vairāk - par
kaut ko izšķirties. Citiem vajag priekš viņa izšķirties, vadīt un rīkoties,
kamēr šis kā korķis pa ūdens virsu peld. Vēlāk no tāda “nodevušamies” ticīgā
ļaunie gari sāk iesist kapitālu, caur to, ka viņi ap viņu rada visādas nebūšanas
un to iepin nepatīkamās lietās. Jo tagad tam vairs nav sava griba, caur kuru
tas varētu darboties un pretī stāties. Šis ticīgais pielaiž acīm redzamas
netaisnības, kuras tam būtu bijis jānosoda un jāatstāj, bet tās tagad ap viņu
zied un zeļ. Tumsības varas pamazam nostiprinās viņā pašā, ap viņu un tieši
caur šo viņa gribas pasivitāti, kas radās caur “gribas nodošanu” aklā
paklausībā, domādams, ka Dievs gribēs viņa vietā visās lietās.
Rakstu vieta, kuru tādi ticīgie
nepareizi izskaidro ir Filip. 2:13: “Jo Dievs ir, kas iekš jums padara ir
gribēšanu ir padarīšanu...” Pasīvā persona domā, ka tas nozīmē, ka Dievs gribēs
manā vietā, kamēr patiesība ir tā, ka Dievs dvēselē veic patieso un pareizo
gribēšanu.
Dievs negrib cilvēka vietā
Nevar vien pietiekoši daudz
uzsvērt un brīdināt, ka Dievs ne priekš viena cilvēka, ne cilvēka vietā, ne
grib, ne arī negrib, vienmēr cilvēks pats ir par savu darbību atbildīgs.
Pēc kāda laika nāksies katram,
kas šādā veidā ticis pievilts, grūti sakārtoties, tāds sāk ap sevi pie citiem
palīdzību meklēt, tāpēc ka viņš pats pat vismazākās lietās nav spējīgs
izšķirties.
61
Ja viņš tiek uzrunāts, viņš zina,
ka nav spējīgs sarunai sekot, ja pēc viņa domām prasa, tad viņš neko nevar
atbildēt, ja viņam kaut ko jāatceras, viņš jāt, ka nav uz to spējīgs, un drīzi
viņu atbaida katrs uzdevums, kas prasa patstāvīgu rīcību. Tagad ienaidnieka
taktika var pastāvēt tādās lietās, lai viņu novestu apstākļos, kas prasa
patstāvīgus rīcības slēdzienus, lai viņu caur to mocītu un citu priekšā
padarītu smieklīgu.
Šis nožēlojamais maz nojauš no
tā, ka šādā stāvoklī esot tam ir tieksme meklēt palīdzību pie ļauniem gariem,
kuri viņa pasivitāti tieši šim nolūkam ir radījuši. Neizmantotās spējas atrodas
it kā bez dzīvības saistītas viņu skavās, un kad tās pakustas, tad tie ir viņi,
kas tās lieto, viņi ir par daudz labprātīgi gribēt, tiklīdz cilvēks vairs
negrib. Viņiem ir daudz iespējamības, saviem upuriem dot iedvesmojošas dziņas
un zīmes “no augšienes”, pēc kurām tagad tāds gribas pasivitātē iestidzis
upuris kāri raugās. It īpaši Rakstu vietas, kas izrautas no savas kopsakarības
tiek prātam saprotami izteiktas pārdabīgā veidā un cilvēks, kas ar ilgošanos
slāpst Dieva prātu darīt, satver un tura tās ciet, kā slīcējs izmesto virvi.
Šķietamā “dievišķā palīdzība” to dara aklu priekš patiesības, ka Dievs tikai
kopīgi ar cilvēka gribas enerģiju darbojas un nekad nelemj cilvēka vietā, kur
un kad pašam cilvēkam tas jādara.
Prāta pasivitāte
Cita bieži sastopama parādība ir
prāta pasivitāte, kura rodas caur maldīgu priekšstatu par Dievam nodotas dzīves
nozīmi. Zvejnieku izraudzīšana apustuļu amatam tiek uzskatīta par pietiekošu
pierādījumu un attaisnojumu, lai atstātu novārtā gara dāvanas. Bet Pāvila
izraudzīšana, kurš bija sava laika lielākais gars, pierāda, ka Dievs meklēja
vīru, caur kuru tas varēja likt pamatus draudzei un aicināja tādu, kuram bija
asāka domāšanas spēja. Jo lielākas domāšanas spējas, jo vairāk Dievs caur tādu
cilvēku spēs
darīt, protams ar
priekšnoteikumu, lai viss būtu Dievam nodots. Prāta pasivitātes iemesls dažreiz
ir tāda iedoma, ka smadzeņu darbība varētu būt traucējoša dievišķās dzīvības
attīstībai
62
ticīgā cilvēkā. Bet tas ir gluži
pretēji, smadzeņu bezdarbība kavē Dievu, arī ļauna smadzeņu darbība dara to
pašu, bet Dieva darbam ir nepieciešama normāla un skaidra smadzeņu darbība.
Prāta pasivitātes rezultāti ir: bezdarbība tur, kur vajadzētu darboties, pa
starpām izlecoša, pārspīlēta, nesavaldīga darbība, it kā stāvošu mašīnu pēkšņi
iedarbinātu, kavēšanās un tad atkal pārmērīga steiga, nenoteiktība, neuzmanība,
trūkums koncentrācijā, trūkums pareizā spriest spējā, slikta atmiņa utt.
Pasivitāte neizmaina kādas spējas
raksturu, bet tikai kavē viņas normālo darbību. Smadzeņu pasivitātes gadījumos
attiecīgā persona meklē pēc visdažādākiem palīglīdzekļiem viņas apkārtnē, un
kļūst par vergu piezīmju grāmatām un citiem palīglīdzekļiem, kas kritiskā
momentā atsakās kalpot. Pilnīgi līdzīga ir iztēles spēju pasivitāte, kura tiek
personīgai pārvaldīšanai atņemta un nodota ļauniem gariem, kuri nu iztēlo visu
pēc savas labpatikas. Briesmas pastāv iekš tā, ka šīs “vīzijas” uzskata par
vienkāršu “fantāzijas” produktu. Ir iespējams arī bez spiritiskiem
palīglīdzekļiem nonākt stāvoklī, kas ļauniem gariem dod iespēju savam upurim
uzspiest visādu attēlu iztēles.
Ja prāts parastā veidā atrodas
bezdarbībā, tad cilvēks pēc savas gribas var ļaut tam atkal strādāt, bet pie
apsēstības viņš ir bezspēcīgs un nespēj domāt. Viņam šķiet, ka tā prāts ar
dzelzs saitēm ir saistīts, vai caur smagumu jeb spiedienu uz galvu nospiests
tiek turēts.
Spriestspējas un domāšanas
pasivitāte
Spriestspējas pasivitāte nozīmē,
ka cilvēks ar visiem argumentiem un jautājumiem par zināmām lietām ir, kā saka “galīgos
rēķinus noslēdzis”, visas pūles tādam vairāk skaidrības un gaismas sniegt, tiek
uzskatīta par iejaukšanos, un personas, kas tādiem grib palīdzēt, par
uzbāzīgiem un nezinātājiem uzskatītas. Ticīgais slīgst arvien dziļāk “nemaldības”
stāvoklī, un no tā nekas cits to nevar atbrīvot, kā nemīlīgā pamošanās, kad tam
jāatzīst, ka ļaunie gari to ir pievīluši. Cilvēka pašpievilšanu
63
šādā stāvoklī vest gaismā, nozīmē
gandrīz visus viņa dzīves pamatus pilnīgi atjaunot. Tāpēc arī tik maz tā
saucamie “fanātiķi” tiek izglābti no ienaidnieka pievilšanas.
Sirdsapziņas pasivitāte
Ja šādi ticīgie, pārdabīgā veidā
saņem vārdus, tad tie tos uzskata par Dieva atklāsmi un tiem akli pakļaujas,
neļaujot tos iztirzāt. Ja viņi saņem pavēli no “augšas” attiecībā uz kādu
lietu, viņi atsakās par to padomāt vai to pārbaudīt un hermētiski noslēdzās
pret katru apgaismojumu šajā lietā. Šāds stāvoklis tos pamazam noved pie
sirdsapziņas pasivitātes. Sirds apziņa tiek notrulināta, tāpēc ka tā netiek
lietota, pie tam ticīgais domā, ka no “augstākas likumības”, no paša Dieva viņš
tiek vadīts, kas viņam caur balsīm pavēl šo un to darīt, vai arī caur Bībeles
vietām jeb no āra vai iekšas nākošām “dziņām”. Ja ticīgie jau tik tālu
nonākuši, tad pie dažiem iezīmējās tikumisks pagrimums, pie citiem stagnācija
(pūšana, uz vietas stāvēšana) vai atpakaļ slīdēšana dzīvē un kalpošanā. Lai gan
tiem vajadzētu savu spriestspēju un sirdsapziņu par taisnību un netaisnību
jautāt, viņi tiek, kā viņi to domā, no Dieva “brīnišķi vadīti” un “Viņa balss”
kļūst par noteicošu faktora pie visiem viņu apņēmieniem, drīzi viņi neklausa ne
uz savām jūtām, ne uz saprātu, nedz arī citiem, viņi ir ļāvušies no iedomātiem
tiešiem Dieva norādījumiem vadīties un viņu jutekļi ir kļuvuši kā aizslēgta un
aizzīmogota grāmata zīmējoties uz to lietu.
Ja spriest spējas spēki atstāti
atmatā, tad cilvēks kļūst uzņēmīgs visiem vien iedomājamiem ļauno garu
priekšlikumiem.
Piemēram, daži attiecībā uz
Kristus drīzo atnākšanu iedomājušies, ka viņiem ilgāki vairs nav jāstrādā, pie
tam, Kunga Jēzus vārdus tieši par šo lietu viņi nav ņēmuši vērā: “Kurš ir
uzticamais un gudrais kalps, ko Kungs iecēlis pār savu saimi, tiem dot barību
savā laikā? Svētīgs šis kalps, kad viņa Kungs pārnākdams atradīs to tā darām”.
(Mat. 24:45-46)
Gara pasivitāte
Gara pasivitāte ir tavu
radniecīga ar saprāta pasivitāti, jo starp abām pastāv tuvas attiecības. Par
cilvēka
64
garu tiek Rakstos bieži minēts,
ka viņam ir visdažādākās funkcijas, un viņš var atrasties visdažādākos
stāvokļos. Viņš var būt darbīgs un mierīgs, atraisīts vai saistīts, brīvs vai
apspiests, viņš var tikt iespaidots no trīs dažādiem avotiem - no Dieva, no
velna vai no paša cilvēka. Viņš var būt tīrs vai aptraipīts (2. Kor. 7:1) jeb
zināmā mērā sajaukts, tādā nozīmē, ka viņš gan ir tīrīts, bet tomēr izdod no
sevis netīrus elementus.
Caur Kristus asins atjaunojošo
spēku un Svētā Gara iemājošanu nonāk gars dzīvā savienībā ar Kungu Jēzu Kristu
(l.Kor. 6:17) un tam vajadzētu tagad cilvēku brīvi pārvaldīt netraucētā
sadarbībā ar Svēto Garu. Bet gara pasivitāte var rasties caur tik daudz
iemesliem, ka daudzi ticīgie pavisam nezina, ka tiem ir “gars”. Var arī būt, ka
cilvēks pēc Svētā Gara kristības, kas garu ievada prieka, spēka un brīvības
sfērā, viņš īsu laiku mācās pazīt gara dzīvi, lai drīzi pēc tam neapzinoties
iegrimtu pasivitātē.
Tas nozīmē pilnīgu bezspēcību
pret tumsības spēkiem, jo galvenais notikums nav tikai personīga uzvara, bet
lai varētu arī Kristus autoritāti pret ļauniem gariem pielietot, ko panāk ar
Svētā Gara iemājošanu mūsos t.i. brīva un apzinīga mūsu gara sadarbība ar Dieva
Garu (skat. Ap.d. 13:9-10).
Gara pasivitātes iemesli
Gara pasivitāte seko ļoti bieži
Svētā Gara kristībai, caur saprāta un gribas spēka izslēgšanu, un ticīgais sev
prasa, kāpēc viņš starojošo prieku un pirmā svētības laika brīvību pazaudējis?
Šādu stāvokli sasniedz:
1. Caur nezināšanu attiecībā uz gara likumības noteikumiem, lai varētu
brīvībā pastāvēt.
2. Caur nepareizu gala slēdzienu
taisīšanu un aplamām domām, kā arī fizisko, dvēselīgo un garīgo jūtu sajaukšanu
nemākot tās izšķirt. Dažs notur dievišķo par dvēselīgo vai fīzisko un savukārt
pieraksta dabīgos un miesīgos impulsus (dziņas) garam.
3. Caur smelšanu no dvēseles
dzīves avotiem, gara avotu vietā, tāpēc, ka neprot izšķirt, ko gars grib un kas
ir gara prāts. Jo mūsu prātam vajadzētu būt spējīgam tik pat apzināti skaidri
izšķirt
65
tos iespaidus, kurus gars uzņem,
kā to izšķir acis, ausis un visi pārējie miesas jutekļi. Ir izšķirt spēja caur
prātu un izšķirt spēja caur garu, tāpēc arī ir gara izjuta, kuru mums
vajadzētu. To vajadzētu ievērot, lietot un attīstīt, un ja gars ir nospiests,
tad ticīgajam vajadzētu būt par to skaidrībā un jāzina, kā viņš varētu no tā
atbrīvoties.
4. Caur nogurumu, kā miesas tā
arī visu citu spēku pārpūlēšanas sekām. Jo miesa un dvēsele nedrīkst būt “stingri
iespīlēti”, ja grib, lai gars varētu brīvi valdīt (skat. pravieša Elijas
piedzīvojumu 1. Ķēn. 19:4,5,8,9).
Rūpes un grūtības par pagātni un
nākotni arī nomāc gara darbību, caur to nonāk ārējais cilvēks pie noteicēja
lomas un priekšplānā stājas laicīgās lietas, lai gan iekšējam cilvēkam
vajadzētu būt gatavam katrā acu mirklī pildīt Dieva prātu.
Caur visām šīm nejaušībām nonāk
pie stāvokļa, kurā, tā sakot, gars tiek ieslēgts (saistīts, ieslodzīts) un
nevar vairs darboties ne arī pret tumsības varām cīnīties. Viņš kļūst nespēcīgs
viņu netiešos uzbrukumus caur dzīves apstākļiem atvairīt, un tiešā cīņā tiem
pretī stāties. Tiklīdz ticīgais izbeidzis pretoties, viņa nogrimšanas ātrumu
pasivitātē var salīdzināt ar akmeņa grimšanu ūdenī.
Ķermeņa pasivitāte
Kad nonāk līdz miesas
pasivitātei, tad izbeidzas dažādas apziņas darbības spējas, piemēram, acu,
ausu, jūtu un garšas spēki tiek iesaistīti. Vesels cilvēks var kurā katrā laikā
savu skatu vērst uz noteiktu priekšmetu, tāpat viņam vajadzētu visus savus
pārējos jutekļus, kā gara un prāta kanālus pārvaldīt. Bet ja viens vai vairāki
no tiem nonākuši pasīvā stāvoklī, tad viņi kļūst truli un nejūtīgi. Ticīgais
par daudz lietām neapzinās, kuras tam būtu jāievēro, bet viņš kļūst savās
kustībās par automātu. Ne brīvprātīgi ieradumi, īpatnēji vai atbaidoši nāk
dienas gaismā. Šiem cilvēkiem tādas lietas pie citiem vieglāki redzēt nekā pie
sevis pašiem, pie tam viņi ir pret visu ārējo
66
ļoti jūtīgi, kas attiecās uz viņu
pašu personu. Ja no ļauniem gariem izraisītā miesīgā pasivitāte sasniedz savu
augstāko pakāpi, tad nonāk pie tādām parādībām, kā stīviem pirkstiem, pie
iešanas kustības brīvības traucējumiem, letarģiju, smagumu un saliektu muguru.
Rokas spiediens ir bezspēcīgs, acu skats maldās apkārt, nevar tieši uz priekšu
raudzīties. Viss tas ir pieaugošas tumsības varas sekas pār visu cilvēku, pēc
tam, kad viņš ir izslēdzis savu gribu un prātu un pats izbeidzis sevi
pārvaldīt.
Visa cilvēka pasivitāte
Nonākot šajā stadijā, ikviena
būtnes daļa ir skarta. Cilvēks darbojas, nelietojot, vai pilnā mērā
nelietojot prātu, gribu, domāšanu un
izlēmību, šķiet, ka izjūtas snauž. Dažos gadījumos izbeidzas arī ķermeniskās vajadzības
vai cilvēks tās apspiež un atturas no barības,miega un visām ērtībām, kā tam
viņu pārvaldošie gari pavēl. Viņš pie lieto pret ķermeni stingru režīmu, kam
nav nekādas jēgas, jo miesīgums paliek tāpat neuzvarēts (Kol.2:23). Turpretī
bieži tiek pamodināta juteklība, un stoiciski (stingri) ieradumi iet roku rokā
ar nevaldāmām iekārēm, ķermeņa dzinējmašīna strādā tālāk, neatkarīgi no gribas
un prāta kundzības (valdīšanas), jo animālais, (dzīvnieciskais) ir pārsvarā pār
dvēseli un garu. Cilvēks var dzīvot - (1) garā, (2) dvēselē un (3) ķermenī.
Piemēram, materiālists dzīvo ķermenī vai saskaņā ar ķermeni, zinātnieks prātā
un dvēselē, bet gara cilvēks dzīvo “garā”. Spiritisti nav “garīgi”, viņi dzīvo
jutekļu laukā un tiem tikai tik daudz ar “garīgumu” ir darīšana, cik viņi
ielaidušies izdarībās ar ļauniem gariem, mācoties un izpildot priekš garu
darbības to likumus.
Gara izjūta pazudēta ķermeniskajās sajūtās
Ja kāds ticīgais, ir kaut jeb
kādā pakāpē apsēsts no ļauniem gariem, tad tādam ir tieksme dzīvot “miesā”,
padodoties jutekļiem, tas nododas fiziskai dzīvei. Pie tādas apsēstības nonāk
caur “garīgiem” piedzīvojumiem, kurus ķermenis izjūt, bet īstenībā tie nav
garīgi, jo tie nav no gara. “Uguns” izjūta ķermenī, “kvēle”, dzīvības “straumes”
un citas saviļņojošas fiziskas izpausmes ir velnu meli un ticīgie, kas šajās
lietās dzīvo, paliek jutekļu sfērā un dzīvo
67
“miesīgu” dzīvi, kaut arī viņi
sevi uzskata un sauc par “garīgiem”. Tā iemesla dēļ ir tiešām neiespējami “norūdīt
un kalpināt savu miesu” (1. Kor.9:27), tam kas vissmalkākā un mazākā mērā ir
apsēsts. Kārības un iekāres tiek no dēmoniem visdažādākos veidos izraisītas un
miesīgas izjūtas cilvēku apziņai uzspiestas. No intensīvas miesas darbības gara
tieksme tiek vienkārši apdullināta. Kā vesels cilvēks neapzinās savu elpošanas
orgānu darbību, tā ticīgais pie Svētā Gara vadības pārstāj miesas tieksmes
izjust, bet tikko dēmoni būs atraduši mazāko pie turas punktu, notiek tieši
pretējais, juteklība pamostas, vai tas nu būtu “brīnišķos piedzīvojumos” jeb
citās lietās.
Pasivitātes kopšana var tikt
atbalstīta caur paļaušanos uz dažādiem palīglīdzekļiem no ārienes, kurus pieņem
minētā persona, lai savu stāvokli atvieglinātu, pati sev nevarot par to dot
norēķinu. Piemēram, dažādie optiskie atbalsta punkti, lai pasīvai atmiņai būtu
izpalīdzīgs, dažādie runas pieturas punkti, lai pasīvā prāta domātspēju
ietekmētu un daudz citi “kruķi” tiek pielietoti, kas vienīgi pazīstami
attiecīgai personai. Bieži tā ir sevišķi mākslota celtne, kurai vajadzētu būt
izpalīdzīgai bēdās, bet noved to tikai dziļākā aklumā par patieso stāvokli.
Šīs pasivitātes kopšana var pie “nodevušos”
ticīgā gadiem ilgi tikt turpināta un rosīgi piekopta un tik dziļi tajā
iesakņoties, ka tā pat sasniedz neticamu pakāpi. Jūtas pamirst un daba pārakmeņojās.
Tad cilvēks zem šo važu spiediena bieži pamostas, apzinoties savā stāvoklī viņš
domā, ka vainojamas dabīgas lietas vai ka viņš savu pirmatnējo uztveres spēju
priekš Dieva un dievišķām lietām neizprotamā veidā neglābjami pazaudējis. Šo
acumirkli ļaunie gari tikai gaidīja, lai savam upurim iečukstētu, ka viņš Dievu
par daudz dziļi skumdinājis, lai atkal tiktu pieņemts un nelaimīgais izcieš
vārdiem neizsakāmas mokas meklēdams pēc “Dieva klātnības”, kuru viņš pēc viņa
domām būtu padzinis un pazaudējis.
68
PASIVITĀTE! Cik daudzi tajā
iekļuvuši un to nenojauš, jo ne arvien nonāk līdz tādām slimīgām parādībām.
Daži dzīves gājumi sastāv no daudz apņēmībām, bet maz iznākumiem, ar daudz
iesākumiem, bet maz noslēgumiem. Cik bieži dzirdami vārdi: “Jā, to es varu
darīt”, impulsi ir satraukti, bet kad nonāk pie darbības brīža, pasīvā cilvēka
interese ir zudusi. Šī ir atrisinājuma atslēga uz tik daudzu kristiešu
apraudātās apātijas un vienaldzības priekš patiesām garīgām lietām, turpretī
priekš sociālām un laicīgām lietām viņi izrāda vislielāko pretī nākšanu.
Pasaules cilvēks var ar visdziļāko līdzjūtību iejusties citu cilvēku ciešanās,
bet daudzi Dieva bērni ir nezinot nodevušies kādai pārdabīgai varai, kas viņu
domas, simpātijas un jūtas notrulinājusi. Pastāvīgās alkās pēc miera un prieka
viņi sevi iemidzinājuši “pasivitātē” - t.i. pasīvā dusas, miera un prieka
stāvoklī - un ļauniem gariem viņi caur to devuši iespējamību viņus sevī kā
cietumā ieslēgt, caur ko tie kļūst nespēcīgi mirstošās pasaules postu pareizi
saprast.
Pasivitāte, kas radusies no patiesības par “miršanu” nepareiza
izskaidrojuma
Pasīva stāvoklis rodas arī caur
nepareizu patiesības izskaidrošanu attiecībā par miršanu ar Kristu pēc Rom.
6.n. un Gal. 2:20, ka to pārspīlē pāri Bībeles mēram. Dieva aicina savus
bērnus, sevi uzskatīt, “kā nomirušus grēkam” un ļaunai pašdzīvei, arī ja tā
būtu reliģiskā vai “svētā” formā t.i. pirmās radības vecā Ādama dzīves formai
(veidam). Bet tas nenozīmē cilvēka personības nāvi, Pāvils saka: “Es dzīvoju”,
kaut gan “Kristus dzīvo manī”. Lai dzīvo atpestītais cilvēks Dievam un ne sev
pašam, no Dieva Gara iestiprotā un pārvaldītā individualitātē, kuru viņš uztur
caur “paškontroli” (atturību) (Gal. 5:22).
Šī izskaidrojuma gaismā pielaisto
nepareizo izskaidrojumu dēļ par “miršanu ar Kristu”, kļūst saprotami kāpēc šīs
patiesības uzņemšana bieži ir kļuvusi par priekšspēli pārdabīgām tumsības spēku manifestācijām. Ticīgais, kas šīs lietas
sagroza, tiešām izpilda vajadzīgos priekšnoteikumus ļauno garu darbībām,
noteikumus, kurus pazīst un izpilda visi spiritistu medīji.
69
Raugoties uz tādiem gadījumiem
var teikt, ka par izejas stāvokli velns izlieto patiesību, lai varēta savus
melus izplatīt.
Tiklīdz Rom. 6.n. kļūst par ik
brīdi ieņemto stāvokli pret grēku un Galat. 2:20 par tādu pat stāvokli iepretim
Dievam un 2. Kor. 4:10-12 un Filip. 3:10 nozīmē Dieva Gara darbību, kas ticīgo
visā tiešamībā vada Kristus nāves līdzībā, ar to, ka viņš savu veco cilvēku
arvien nodod krastam, līdz ko tumsības varas ir uzvarētas, jo nepārtraukta
izvēle palikt šajā stāvoklī prasa tam atbilstošu gribas darbību, apzinātu
sadarbību ar augšāmcēlušos Kungu, aktīvu krusta ceļa izvēli. Bet ja šīs
patiesības tiek iztaisītas par personības stāvokļa izbeigšanos, gribas spēka un
pašsavaldīšanās izslēgšanu un paļaušanos pasīvai pašplūsmai līdz mehāniski
automātiskam paklausības stāvoklim, tad Dievs vairs nevar darboties, un ļaunie
gari sāk ieplūst. Tāpēc visi “brīnišķie piedzīvojumi”, kas bāzējas uz
pasivitāti, nāk no bezdibeņa, lai cik debešķīgi vai dievišķi arī viņi
izskatītos.
Šī viltotā “garīgā nāve” var
izpausties attiecībā uz miesu, dvēseli un garu. Kādā veidā patiesība par “miršanu
līdz ar Kristu” var tikt izkropļota un izķēmota un kļūt par iebrukšanas vārtiem
ļauniem gariem, lai mums parāda sekojošie piemēri.
Nepareiza izpratne par sevis-aizliegšanu
1. Pasivitāte, kā sekas nepareizai izpratnei par pašaizliedzību.
Iztēlojoties sevis nodošanu Dievam,
pašaizliegšanos, pašatteikšanos, pašnoliegšanos tādā nozīmē, kā dažs ticīgais
to mērķē uz sevis iznīcināšanu, ar to saprotot savas paša personības neesamību,
savu vajadzību, jūtu, vēlmju neapzināšanos un absolūtu vienaldzību pret savu
izskatu, savu stāvokli, saviem apstākļiem utt., lai vienīgi sevi “apzinātos
Dievā”, Kuram šajā cilvēkā un caur viņu ir jādzīvo, jārīkojas un jāstrādā. Šim
nolūkam viņš nodod savu “pašapziņu”, kā viņš domā, “nāvē” un lūdz pēc tā, lai
neko vairs pasaulē neizjustu, kā tikai Dieva klātnību. Lai šo pilnīgo nodošanos
īstenotu praktiskā dzīvē, tiek katras dabīgās jūtas un personīgās dziņas
nospiestas. Tas viss izskatās tik “pašaizliedzīgi” un
70
“garīgi”, ka izrādās tieši par
to, kas viltus gariem ierāda varu. Ar laiku tā noved pie pilnīgas nomērdēšanas,
no kuras rodas arvien lielāka jūtu notrulināšana, tā ka pieviltais vairs nejūt,
ka citi cieš vai arī, ka viņš pats tiem sagādā ciešanas. Viņš vairs pats
neapzinās savas paša darbības, manieres un ir nespēcīgs viņu ietverošās lietas
šinī stāvoklī sajust un izšķirt. Ar to iet roku rokā slimīga
pašpaaugstināšanās, kas to padara pašam nezinot pārmērīgi jūtīgu. Viņš rīkojas “neapzināti”,
savas darbības neapsverot un prātīgi nedomājot un kļūst par mehānisku automātu.
Viņš arī neapzinās, ka ir kļuvis par “kanālu” vārdu, domu un jūtu tālākai
novadīšanai, kas to pret viņa paša gribu caurstrāvo un par kura izcelsmes avotu
viņš sev nevar dot norēķinu.
Pasivitāte caur nepareizu izpratni par pazemību
3. Pasivitāte, kas rodas caur nepareizu izpratni par pazemību un sevis
aizliegšanu. Ticīgais izvēlas “nāvi”, lai kļūtu par “neko”, un tas tam
vairs nedod vietu pamatotai un patiesai pašcieņai. (salīdzini 2. Kor. 10:12-18)
No tā izrietoša ir pašnoliegšana, kura tiek mācīta no ļauniem gariem, rada ap
viņu bezcerības un nespēka atmosfēru, un viņš no sevis pārnes uz citiem
aptumsuma, grūtsirdības, skumju un bezcerības garu. Viņš ir viegli nomācams,
aizvainojams un novedams pie bezdūšības. Viņš to var attiecināt uz “grēku”, par
kuru tas neko nezina, vai pat savas bēdas uzskatīt kā “vietniecības bēdas
priekš draudzes”, kamēr nenormāla kāpināta tieksme sevi mocīt un apspiest ir
viena no apsēstības galvenām parādībām.
Viltojums no patiesas “lepnuma”
un visu grēku atstāšanas, kas tam seko, ir sātaniska karikatūra un var tikt
atpazīta caur sekojošo, ka ticīgais 1. savu pašpazemošanos parāda
visnepiemērotākās reizēs, caur ko līdzcilvēki tiek novesti neērtā stāvoklī, 2.
ka viņš bīstas no uzdevumu pildīšanas Dieva valstības darbā un nav spējīgs
Kristus lietu pazīt un sargāt, 3. pie dedzīgas piepūles sava “es” izcelšanā, kā
vārdos tā darbos, kas to jo vairāk nepa-
71
tīkamā veidā izceļ. 4. Pie
nolūdzošas, atvainojošas uzvedības, kas tumsības spēkiem rada priekšrocību un
dod iespēju šo “ne -es- personu” caur citiem sadragāt un nobīdīt malā un tieši
tādā acu mirklī, kur viņas uzstāšanās būtu stratēģiski svarīga priekš Dieva
Valstības. Tas viss izriet no ačgārnām pūlēm, lai Dieva radīto personību “izdzēstu”,
kuru Viņš lieto kā trauku, lai caur viņu ļautu spīdēt Svētā Gara gaismai.
Ticīgais, kurš melu garu parādību dēļ pievilts, savu individualitāti, kura
nedrīkst un nevar mirt, nospiedis pasivitātē un caur to atvēris velniem brīvu
ceļu, lai tie viņu saņemtu savā varā.
Pasivitāte, kas rodas, nododoties nepareiza veida ciešanām.
2. Pasivitāte, kas rodas, nododoties nepareiza veida ciešanām.
Ticīgais ir labprātīgs solidarizēties “Kristus ciešanās”, uzņemot uz sevi
krustu. Izejot no šī stāvokļa var nonākt pie nodošanās visām ciešanām, vienalga
no kāda avota tās arī nāktu, gaidot uz atmaksas augļiem un domādams, ka cieš
līdz ar Kristu. Ticīgais nezina, ka ļauni gari var sagādāt ciešanas, un ka ir iespējams
tās saņemt no dēmonu rokām, domājot, ka tās nāk no Dieva, tā dodot ļauniem
gariem caur to iespēju darboties. Ciešanas, kuras nevar izskaidrot, norāda uz
apsēstību, tāpat kā grēks, no kura nevar atbrīvoties. Caur gaismu par
apsēstības stāvokli var no tās atbrīvoties un tā kļūst saprotama. Ciešanas ir
varens ierocis velnu rokās, lai tie varētu savus upurus zināmos virzienos dzīt,
jo caur tām viņi var piespiest lietas darīt, ko citādi tie nedarītu.
Ja ticīgais šo visu nezina, tad
viņš neizpratīs pareizi ciešamās ciešanas nozīmi. Daudziem ir maldīgi uzskati
par “vietniecības” ciešanām priekš citiem vai priekš draudzes. Viņi uzskata
sevi par mocekļiem, bet patiesībā tie ir upuri, kuri nenojauš, ka “ciešanas”
pieder pie galvenajiem apsēstības simptomiem. Ļaunie gari izpauž savu naidu
pret cilvēkiem, sagādājot tiem tieši ciešanas.
72
Ciešanu pazīmes, kuras izraisa ļaunie gari
Ciešanas, kuras izcēlušās
sātaniskas darbības dēļ, var pazīt pie to pilnīgas bezauglības attiecībā pret
Kristas sadraudzības ciešanām. Tām neseko garīga pieaugšana ne arī uzvara.
Tuvāki aplūkojot tās pierāda sava pilnīgu bezjēdzību. Dievs nekad nedara kaut
ko bez nolūka vai mērķa. Viņam nav nekāds prieks sāpes darīt, bet velns
cilvēkiem sagādā ciešanas savas baudas dēļ. Ļauno garu sagādātām ciešanām
trūkst Svētā Gara liecības, ka tās nāk no Dieva rokas, un tām ir sātanisks
asums. Pieredzes bagātai acij tās tik pat viegli atšķirt, kā veiklam ārstam
dvēseles sāpes no miesīgām sāpēm.
Sātaniskas ciešanas ir (1)
garīgas, caur to, ka dēmoni izraisa garā pretīgas un mokošas jūtas. (2)
dvēselīgas, caur dziļu tumsu, sajukumu, haosu, bailēm un izbailēm raksturā,
griezīgām un mežonīgām sāpēm sirdī vai būtnes iekšējā daļā un (3) fiziskas,
jebkurā miesas orgānā.
Uz jautājumu, kā ir iespējams
ļauniem gariem ierādīt tik lielu varu, ka tie var sagādāt tik varenā mērā
mocības, mēs atradīsim atbildi tikai pilnā gaismā par pasivitātes bīstamību un
dēmonu melīgām viltībām. Viņi iečukst cilvēkam, kas Dievam nodevies, lai
saņemtu ciešanas no Viņa rokas, ka kaut kādas sāpes , kuras tie tam sagādā ir “Dieva
prāts”, un caur viņu melu pieņemšanu un paļaušanos sāpēm, tumsības spēki iegūst
pieeju un vietu, kas arvien vairāk paplašinās un beidzot kļūst par nepārtrauktu
“nodošanos ciešanām”, kuras ir neizprotamas, nenozīmīgas un neauglīgas. Tā tiek
Dieva bērnu acīs Dieva patiesais raksturs sagrozīts un velni dara visa
iespējamo, lai izraisītu pret Dievu pārmetumus un zaimojošas domas, kuras tie
paši rada.
Pasivitāte, kuru izraisa aplamas domas par nespēku
4. Pasivitāte, kas seko nepareizām domām par nespēku. Ticīgais
samierinās ar ilgstoša nespēka - nevarības stāvokli, domādams ka tas ir
dievišķs priekšnoteikums spēka atklāsmei. Tāds balstās lielāko tiesu uz
apustuļa Pāvila vārdiem: “Jo kad esmu nespēcīgs, tad esmu spēcīgs”, izlaižot no
redzes loka, ka apustulis atsaucās uz vienkāršu patiesību, ka Dieva spēks viņam
arvien pietiekošs,
73
lai darīta to, ko Dievs no viņa
prasa, arī nespēka brīžos, bet tas nav uzsaukums Dieva bērniem, lai tie gribētu
apzināti būt nespēcīgi caur ko tie kļūtu nederīgi kalpošanai. Bet viņiem gan
arvien būtu jāsaka: “Es varu visu caur to, kas mani dara spēcīgu, proti Kristus”.
Tāda apņemšanās “būt nespēcīgam”, lai caur to iegūtu tiesības uz Kristus spēku
ir, kā daudzi piemēri no dzīves to pierādījuši, bīstama lieta, un dažs labs
caur šo pasīvo nodošanos “nespēkam” kļuvis par nastu citiem, bet ne Dieva
godības liecinieks. Griba būt nespēcīgam kavē Dievu, un caur šo ienaidnieka
viltību aiziet zudumā priekš tā Kunga daudz spēka.
Pasivitāte kopā ar sātanisku aktivitāti
Pilnīgi attīstīta pasivitāte nav
vienmēr pielīdzināma bezdarbībai. Uz to jau tika vairākkārt norādīts, ka
tumsības varas par daudz labprāt gatavas atmatā atstātas spējas izlietot un tā
nonāk no sākumā bijušā vispārēja truluma pie īsti izteiktas sātaniskas
darbības, t.i. pie nekontrolētas domu darbības, fiziska nemiera un
neaprēķināmas, nesavaldīgas rīcības visdažādākās nokrāsās un stadijās. Parasti
trūkst izturība un pastāvība, tā persona pārsteidzas un tad ir atkal gausa un
nevarīga. Bieži viņa nevar strādāt, lai arī nezin cik daudz būtu ko darīt, un
tā viņa nonāk drudžainā nemierā, tāpēc ka nevar izvest agresīvu darbību t.i.
uzbrukt. Kamēr pastāvēja truluma stāvoklis, cilvēks šķita apmierināts, bet
tikko iestājās sātaniska darbība, tas kļuva nemierīgs un sanaidojās ar visu ap
sevi. Patīkami apstākļi nerada nekādu atvieglojumu, jo kaut kas (pareizāk,
kāds) tam dara neiespējamu harmonijā ar savu apkārtni sadzīvot, neraugoties uz
pretim nākošo laipnību. Viņš pats apzinās savu bezmiera stāvokli, un aktivitāti
kas var sasniegt drudžainu karstumu, vai arī viņš apzinās pasivitāti un smaguma
sajūtu, vai arī darbu strādājot un tomēr neko nesasniedzot. Tā rodas sātana
sabeigtas dabas izstrādāta aina.
74
Atbrīvošana no pasivitātes
Šīs patiesības par ļauno garu
darbības metodēm Dieva bērnu vidū ir tik maz pazīstamas un viņu klātnības
cēloņi un simptomi tik maz cauri redzēti, ka pulkiem smok viņu važās, to paši
nezinādami. Apsēstības pazīmes, it īpaši sākuma stadijās tiek uzskatītas par
vājībām vai īpatnībām ar kurām vienkārši samierinājās, caur ko ienaidnieks
neatmaskots sasniedz savus mērķus. Jo caur visām šīm lietām Dieva darbs tiek
atstāts novārtā, kavēts un nepareizās sliedēs ievadīts, vai pilnīgi nobīdīts
pie malas, dažs labs ticīgais arvien ir “noguris” vai arī viņam nav “dāvanu”,
lai ko darītu. Viņš ir “nervozs”, “bikls”, “nevar runāt”, “nav domas”, tikko
lieta grozās ap garīgām lietām, bet laicīgās lietās visi šie trūkumi tiek
aizmirsti un “biklie” atrodas starp pirmajiem. Viņiem nenāk ne prātā sev
jautāt, kāpēc viņi tikai Dieva darbam ir tik nevarīgi. Sātana apslēptās
mahinācijas vēršas tieši pret šo novadu.
Pa lielākai daļai dziļi
satricinošs ir tas acu mirklis, kad ticīgajam kļūst skaidrs, ka arī viņš ir
pievilts un apsēsts, jo nekad viņš to nebija uzskatījis un turējis par
iespējamu. Bet kad beidzot patiesība tiek atzīta un cilvēks nonāk pie stāvokļa,
lai gribētu izlauzties un izcīnīt pilnīgu atbrīvošanu, tad lielāks ir prieks kā
varētu to vārdiem aprakstīt. Gaisma plūst uz daudz gadu neatrisinātām
problēmām, kā uz viņa personīgiem piedzīvojumiem, tā arī uz viņu aptverošiem
apstākļiem un tāpat attiecībā uz draudzi un pasauli. Tā dēļ, ka viņš Dievu
lūdz, lai saņemtu atzīšanu patiesībā, viņam tiek viltus garu slepenie ceļi
atklāti, caur kuriem tie viņa dzīvē iespiedās un viņu neskaitāmie meli un
viltības atklājas tā acīm. Patiesības staru metējs sniedzas dziļi pagātnē un
atklāj cēloņus tik daudzām neizprastām lietām un piedzīvojumiem, kurus viņš
bija uzskatījis par “Dieva neizdibināmo lēmumu”.
Ticīgajam, kurš alkst pēc
atbrīvošanas no pasivitātes važām, visupirms jāmēģina pazīt, kāds ir viņa
normālais un pareizais stāvoklis un šī stāvokļa gaismā jāizmeklējas, lai
pārbau-
75
dītu vai līdzi nedarbojas ļauni
gari. Lai to varētu, jāmēģina atsaukt atmiņā laiku, kuru tas varētu apzīmēt par
“labāko” savā dzīvē pie miesas, dvēseles un gara, un šādu stāvokli tad arī par
savu normālo uzskatīt un pie tā pieturēties. Kā pasivitāte pakāpeniski
attīstījās, tā viņa var arī pakāpeniski pamazām izzust tādā mērā, kā tā tiek
atpazīta un apkarota. Pie atbrīvošanas ir nepieciešama pilnīga cilvēka
līdzdarbība, caur to arī izskaidrojama vajadzība pēc ilgāka laika. No
pievilšanas un apsēstības var tikai tik daudz atbrīvoties, cik daudz cilvēks
atņem ļauniem gariem iespēju darboties. Šī iemesla dēļ, apsēstības gadījumos
caur pasivitāti velna “izdzīšanai” nav panākumi, jo iemesls, kas dēmoniem deva
iespēju ieiet, ir sevišķi svarīgs faktors, kas pie katra saistītā atbrīvošanas
ir līdzi noteicošs.
Cīņas laikā pēc pilnīgas
atbrīvošanas, nepieciešami vajadzīgi pastāvīgi palikt savā normālā stāvoklī un
tikko, kā zem šī līmeņa paliek stāvam, tam tūdaļ iemeslu atklāt un novērst.
Visas spējas vai rakstura daļas, kas pasivitātei bija pakļautas jāprasa atpakaļ
un atkal jānodod cilvēka personīgā pārvaldīšanā. Jāatklāj cēloņi, kuru dēļ
katrs atsevišķs novads nonāca ienaidnieka varā, lai tad ļauniem gariem nelokāmā
apņēmībā pretotos. Jābūt skaidram, ka tumsības varas par katru novadu, kas tiem
tiek mēģināts atraut, karsti cīnīsies, tieši tāpat kā katra laicīga vara cīnās,
lai savu zemi un savus pavalstniekus sargātu. Bet “Stiprākais” pār stipro ir
uzvarētājs. Viņš apbruņo ticīgo priekš cīņas, lai visu ienaidnieka laupījumu atgūtu atpakaļ. Par šo cīņu, kuru
ticīgajam savienībā ar Uzvarētāju no Golgātas uz sevi jāuzņemas, tuvāki aplūkosim
un iztirzāsim vēlāki. Šeit ļausim sekot skicei, kas tuvāki apgaismo dažādās
pievilšanas un atbrīvošanas pakāpes.
76
Dabīgais
stāvoklis. |
Iespaidots caur
ļauniem gariem. |
Cīņa pēc
brīvības. |
Atbrīvošanās. |
1. |
2. |
3. |
4. |
Visas cilvēka spējas strādā normālā veidā, pirms
viņš caur sakariem ar pārdabīgām garīgām būtnēm pēc Svētā Gara kristības
piedzīvojuma ļāvās sevi pievilt un nonāca pasivitātes stāvoklī. |
Tumsības spēki pamudināja uz gribas spēju
pārvaldīšanas izslēgšanu. |
Mēģinājumi savu spēju lietošanu atkal atgūt. Asa
cīņa ar tumsības spēkiem. |
Visas spējas atkal atjaunotas. |
|
Ļauni gari izmanto cilvēka spējas viņa vietā, vai
ar viņu kopīgi. |
Ticīgajam šķiet, ka viņš ļaunākā stāvoklī, kā jeb
kad. Gaisma, dzīvība, prieks, mīlestība, miers, uzvara, Dieva klātnība, viss
ir prom. |
Gaisma, dzīvība, prieks, miers, brīvība atkal
atgūti, pie tam ar daudz skaidrāku skatu, vērtīgi piedzīvojumi un precīzas
visu noteikumu zināšanas pastāvīgai uzvarai. |
|
Nav cīņas, vai ja tādas notiek, ticīgais domā, ka
viņš turas pretī Dieva
prātam. Tās izbeidzas arvien vairāk un vairāk, tādēļ ka cilvēks ļaujas
pasivitātei un peld līdzi straumei. |
Ļauni gari saka cilvēkam, ka viņš ir gājis
atpakaļ, bet īstenībā viņš iet uz priekšu, viņš ir izbeidzis ļaut straumei
sevi dzīt un meklē atbrīvošanu no sava pasīvā stāvokļa. Labāk bez miera nekā
ar viltus mieru. |
|