3. nodaļa
Pievilšana caur ļaunajiem gariem mūsdienās
37
Beigu laikā, kad pievīlējs uzsāks
lielo uzbrukumu Kunga Jēzus Kristus draudzei caur pievilšanas garu armiju,
nepieciešami dažiem, neskatoties uz pārējiem, saņemt gaismu par viņa viltus
darbībām. Izsūtīto sātanisko viltus garu pulks izvēlēsies savai mākslai it
sevišķi uztveres spējīgus upurus, tādiem ir acis jāatver, lai viņi būtu spējīgi
pārbaudes stundā, kas nāks pār visu pasauli, izbēgt no visa tā un pastāvēt
(Lūk. 21:34-36 un Jāņa atk. 3:10).
Kristus draudzes locekļu vidū ir
dažādas attīstības pakāpes un atbilstoši tām arī no Dieva pielaistas dažādas
kārdināšanas pārbaudes pakāpes. Kungs Jēzus savējos pasargās, kas savu pašu
nespēku un vājības atzīst un nomodā būdami lūgšanās “raugās, ka viņi nekrīt”
(l.Kor. 10:12-13). Viņš ir valdnieks pār visu un sātanam ir nospraustas zināmas
robežas pie katra izglābta Dieva bērna (skati Ījaba 1:12 un 2:6, Lūk. 22:31).
Dažs ticīgais pielīdzināms nepieaugušam bērnam un daudzi pat nepazīst pirmo
Svētā Gara saņemšanu. Tādiem šai grāmatai nav daudz ko teikt. Tie pieder pie
vājajiem, kuriem ir vēl piens jāpasniedz un ne stipra barība. Bet ir citi,
kurus varētu nosaukt par Kristus baznīcas priekšposteni, kuri ir ar Svēto Garu
kristīti vai cenšas šo kristību saņemt, kas ar nedalītu un godīgu sirdi staigā
Kungam Jēzum pakaļ, kuri par draudzes pagrimumu un liecības nespēku žēlojās un
skumst, kuri ar sāpēm redz, ka spiritisms, kristīgā zinātne un citas sātaniskās
mācības tūkstošus iepin maldos un kuriem nav ne jausmas, ka, ja viņi paši
garīgā sfērā traucās uz priekšu, viņi tur izliktos valgos var iekrist, kurus
pievīlējs tieši viņiem ir pielāgojis, lai padarītu nekaitīgus viņu uzbrukumus
sātaniskai kundzībai. Šie ir ticīgie, kuri stāv briesmās sevišķās pievilšanās,
gan caur “viltus kristiem”, “viltus praviešiem” un var kļūt par upuriem
sevišķiem apžilbinošiem pievilšanas līdzekļiem - “zīmēm”, “brīnumiem” un “ugunīm
no debesīm”, kam vajadzētu nākt atbilstoši viņu vēlmei pēc varenām Dieva
atklāsmēm pieaugošas tumsības laikmetā virs zemes. Viņi nezina, ka ir
iespējamas šāda veida ļauno garu darbības un tāpēc neredz tām cauri.
38
Šīs ir dvēseles, kuras Kungam par
katru cenu ar pilnīgu nodošanos seko, bet viņas neapzinās savu trūkumu un
nevarību sastapties ar pārdabiskās pasaules spēkiem, kuras viņu gājienā uz
priekšu garīgā pasaulē stāsies tiem pretī. Tie ir ticīgi ar iepriekš
izstrādātiem uzskatiem (aizspriedumiem) ar agrāk pārņemtiem domu novērtējumiem
par dievišķam lietām, caur ko viņi to Kungu kavē tos sagatavot, viņu karsti
ilgotā ceļa mērķa sasniegšanā. Viņu uzskati un domas arī citus apgrūtina tos ar
Rakstu patiesībām apgaismot par garu pasauli, kurā viņi akli un neapturami
spiežas iekšā, tiem ir uzskati, kas tos ieaijā nepareizā, maldīgā drošībā un
dod tieši iespēju likt pamatu speciāliem ienaidnieka krāpšanas veidiem viltus
mērķu sasniegšanai un tā viņi kļūst par ienaidnieka laupījumu.
Vai “patiesīgas dvēseles” var tikt pieviltas?
Ir kāda vispārīgi valdoša
izpratne, kas ticīgajos dziļi iesakņojusies, kas skan tā: “Dievs nepielaidīs, lai patiesīgie tiktu pievilti.” Kristus
baznīcas vēsture divos gadu tūkstošos ir pierādījusi, ka šis teikums ir sātaniski meli, kuriem nezinātājus ir
jāpadara arī bezrūpīgus. Neskaitāmas maldu mācības, kas radījušas bēdīgus
augļus, sākās pie Dieva bērniem, kuri bija pilnīgi “patiesīgi” un nodevušies
Dievam. Daudzi kristīgo mācība virzieni, kas izrādījās maldīgi, no kuriem arī
daži būs mūsu paaudzei pazīstami, sākušies pie ļaudīm, kas bija kristīti ar Svēto Garu un pilnīgā pārliecībā, ka nekad nevarēs
iekrist sātana izliktajos valgos, zinādami par citiem maldu ceļos staigājošiem.
Bet arī viņi tika no tādiem melu gariem pieveikti un pievilti, kuri Dieva
darbību atdarināja augstākās dzīves sfērās.
Ticīgo cītīgo vēlēšanos Bībelei
burtiski paklausīt ļauni gari izmanto un noved vienpusīgā pārspīlējumā caur ko
viņi nonāk nepareizos ieradumos. Daudzi ir cietuši par šiem “bībeliskām pavēlēm”
un ticējuši, ka viņi ir Dieva lietas mocekļi. Pasaule šādas personas sauc
39
par “pārspīlētiem” un “fanātiskiem'',
tomēr viņi pierādījuši pilnīgu nodošanos un mīlestību Kungam. Viņi varētu tikt
atbrīvoti, ja gribētu atzīt kāpēc tumsības spēki tos pievīluši un kādā veidā no
tiem var atbrīvoties.
Kad varena Dieva dotā atmoda
Velsā sāka zaudēt savu spēku, atradās pulkiem “patiesīgu dvēseļu”, kuras caur
ļauniem pārdabiskiem spēkiem bija savu līdzsvaru zaudējušas, bet to nenojauta
un neredzēja patiesību. Dažus gadus vēlāk uznāca citas “kustības”, kas neskaitāmus
“godīgus” Dieva bērnus caur melu garu slīpēto viltus māku pievīla un iepina
maldos, dvēseles, kuras neskatoties uz viņu “tīriem nodomiem” krita ienaidnieka
varā, kurš viņus noteikti vēl vairāk novedīs apstulbumā, ja viņi nepamodīsies “un
atkal atgūtu skaidru prātu, atraisīdamies no velna valga, ar ko tie
savaldzināti”. (2.Tim. 2:26)
Uzticīgums gaismai nav pietiekoša aizsardzība pret pievilšanu
Dieva bērniem ir jāmācās pazīt,
ka patiesīgi motīvi un tīri nodomi vien nav pietiekoši aizsarglīdzekļi pret
pievilšanu, nav arī pietiekoši paļauties uz paša godīgumu un uzticību, it kā
tas nodrošinātu pret ienaidnieka viltību, bet visu to lietu vietā jāuzklausa
Rakstu brīdinājumi un jābūt uzmanīgiem un modriem lūgšanās.
Visi godīgie, uzticīgie un
paklausīgie kristieši var no sātana un viņa melu gariem tapt pievilti sekojošu
iemeslu dēļ:
a) Ja cilvēks kļūst caur
atjaunojošo Svētā Gara spēku par Dieva bērnu un saņem dzīvību no augšas,
paļaujoties uz Kristus atpestīšanas darbu, tad tomēr tajā pašā laikā viņš vēl
nesaņem pilnīgu atzīšanu ne par Dievu, ne par sevi pašu, ne par velnu.
b) Jutekļi, kas pēc dabas ir
aptumšoti (Efez. 4:18) un kurus sātans apklājis ar aizsegu (2. Kor. 4:4), tiek
tikai tik tālu apgaismoti un atjaunoti, cik tiem patiesības gaisma izlaužas
cauri un tas notiek tikai tik lielā mērā cik cilvēks spēj patiesību uztvert.
c) Katrs trūkums atzīšanā dara
uzņēmīgu uz meliem. Prāts ir tas, kas
maldīgus uzskatus tura par patiesiem, ne jau sirds. Nezinātājs tiek
pievilts, ne jau nemorā1ais. Tā tad
kristietis ir padots pievilšanai arī ja viņš ir skaidrs un patiess tajā novadā,
kur viņš ienaidnieka viltību nepazīst (2.Kor.2:11).
40
Arī ja viņš būtu uzticīgs viņam
atklātai gaismai, bet ja viņš nezin
ko velns spēj darīt, tad viņa nezināšana to novedīs postā.
d) Doma, ka Dievs kādu ticīgo no
pievilšanas pasargās, ja tik vien viņš šķīsti un uzticīgi Viņa priekšā staigās,
ir jau pati par sevi pievilšana, jo tā ieaijā cilvēku neīstā drošībā un ignorē
to patiesību, ka ticīgajam ir jāpilda zināmi noteikumi, lai dotu Dievam iespēju
rīkoties. Dievs cilvēka vietā neko nedara, bet gan kopā ar cilvēku. Dievs nav
uzņēmies pārskatīt savu bērnu nezināšanas, pēc tam kad Viņš pietiekoši daudz
viņiem gaismu devis, lai tiem nevajadzētu krist un klupt.
e) Ja nebūtu draudējušas
briesmas, Kungs Jēzus nebūtu savus mācekļus brīdinājis: “Sargaties” un “Neļaujaties
pievilties”, jeb ja Dievs būtu uzņēmies pienākumu tos pasargāt, ja viņi sevi
nesargātu un par briesmām neko dzirdēt negribētu.
Tas, kurš ir par to pārliecināts,
ka viņš var tikt pievilts, atvērsies
patiesībai, paliks Dieva gaismai uzņēmīgs, un caur to izpildīs svarīgāko
priekšnoteikumu, lai kļūtu pasargāts. Bet kas bezbēdīgi šai atziņai noslēdzas,
caur to viņš tieši izaicina ienaidnieku, kurš tad arī izmanto pirmo izdevība,
lai gūtu sev labumu.
Svētā Gara kristība
Ja mēs ļaujam Kristus draudzes
vēsturei slīdēt garām savu acu priekšā un piegriežam savu uzmanību tik daudzo
ķecerīgo un maldu mācību izcelsmei - kā tās bieži tika nosauktas - un tās sīki
izmeklējam, tad varam nākt pie slēdziena, ka katra pievilšana bija saistīta ar
kaut kādu lielāku krīzi garīgā pasaulē, ar parādībām, kuras mēs vēlākos gados
apzīmējām un saucām par “Svētā Gara kristību”. Tās ir krīzes, kas cilvēku
mudina sevi pilnīgi nodot Svētajam Garam un kad viņš to dara, tas atveras
neredzamās pasaules pārdabiskiem spēkiem.
Kāpēc šī krīze ir bīstama, izriet
no sekojošā. Pirms šī laika cilvēks izlieto savu paša spriest spēju, lai
izšķirtu taisnību no netaisnības, viņš principā paklausīja Dieva prātam vai
tam, ko viņš par tādu uzskatīja. Bet tagad, nododoties Svētam Garam, viņš sāk
kādai neredzamai personai paklausīt, savas spējas un pratu akli pakļaut kādai
pārdabiskai klātnībai, kura pēc viņa domām ir Dievs.
41
Ko nozīmē, ar Svēto Garu tikt
kristītam, iztirzāsim kādā citā nodaļā. Šeit ir tikai nepieciešami norādīt uz
to, ka kristieša dzīvē tā ir krīze, kuru tikai tas pilnīgi sapratīs, kas to ir
piedzīvojis. Tam seko tas, ka Dieva Gars kristieša dzīvē kļūst par tādu
realitāti, ka tam dzīvē ir tikai vēl viens
mērķis - nelokāmi stingra paklausība Svētam Garam. Griba tiek Dievam nodota,
lai par katru cenu Dieva prātu darītu un visa būtne pakļaujas neredzamās
pasaules spēkiem. Protams, ticīgais, pats par sevi saprotams, domā, ka šie ir
tikai dievišķi spēki un neapdomā, ka garu pasaulē ir vēl citi spēki, un ka ne
viss pārdabiskais nāk no Dieva. Viņš nezin, ka šī pilnīgā visas būtnes nodošana
neredzamiem spēkiem, nespēdams tajā pat laika izšķirt dievišķo no sātaniskā,
priekš nepiedzīvojušā var atnest visai nopietnas sekas.
Jautājums, vai pilnīga nodošanās,
lai “Garam paklausītu”, sakrīt ar Rakstu atklāsmi, būtu tuvāki jāapskata, ņemot
vērā tādu stāvokli, ka caur to daudzi uzticīgi Dieva bērni nonākuši maldos. Tas
būtu savādi, ja bībeliski pamatots stāvoklis atnestu tik smagas briesmas, jā, pat
pilnīgu bojā eju daudziem uzticīgiem kristiešiem.
Vai teiciens – „paklausīt Garam” ir Svētajiem Rakstiem atbilstošs?
“Svētais Gars, kuru Dievs devis tiem, kas Viņam paklausa” (Ap.d.
5:32), tā skan teikums, kas pirmām kārtām devis ieganstu izteicienam: “paklausiet
Garam”. Pēteris to izteica sinedrija priekšā Jeruzalemē, bet šī doma nav nekur
citur Rakstos atrodama. Lai nāktu pie pareiza sprieduma ir nepieciešams visu šo Rakstu vietu
pārbaudīt. “Ir vajadzīgi Dievam paklausīt”
(Ap.d. 5:29), teica Pēteris sinedrija priekšā, un “mēs esam Viņa liecinieki un Svētais Gars, kuru Dievs devis tiem, kas
Viņam paklausa”. Vai apustulis domā - “paklausa Garam” vai “paklausa Dievam”,
ja to apskatām kopsakarībā? Atšķirība ir ļoti būtiska un tā jāapskata citu
Rakstu vietu gaismā, kuras teic, ka ir jāklausa Trīsvienīgais Dievs Debesīs caur Dēlu Svētā Gara
spēkā, bet nevis Svētajam Garam jāierāda to vietu, kas pienākas vienīgi
Trīsvienīgajam Dievam. Citādi var pastāvēt briesmas, ka kāds ticīgais seko un
uzticas vienam (kādam) garam sevī vai apkārtnē, lai
gan tam vajadzētu paklausīt vienīgi Dievam godībā uz goda krēsla, kuram Viņa
bērniem, savienotiem ar Dēlu, ir jāklausa, kamēr Svētais Gars
42
viņos rada īsto paklausību un pareizo pielūgšanu.
Svētā Gara patiesa darbība ticīgajā cilvēkā
Svētā Gara kristība ticīgā apziņā
Svēto Garu izceļ tik ļoti kā personu, ka viņš šī iemesla dēļ kādu laiku no sava
redzes pazaudē pārejās trīsvienības Personas. Svētais Gars kļūst viņa domu un
pielūgšanas vidus punkts un iegūst tādu stāvokli uz ko Viņš pavisam nepretendē,
ne arī tas ir Debesu Tēva nodoms, lai Viņš tādu ieņemtu. “Viņš nerunās no Sevis
paša” (Jāņa 16:13), teica Kungs Jēzus savas miršanas dienas priekšvakarā, kad
Viņš Aizstāvja nākšanu Vasaras svētkos apsolīja. Viņš darbosies kā skolotājs,
kas māca (Jāņa 14:26), bet Viena cita vārdus ne savus paša. Viņš liecinās par
citu (Jāņa 15:26), ne no sevis paša. Viņš cels godā citu (Jāņa 16:14), ne sevi
pašu. Viņš tikai to runās, ko dzirdēs no cita (Jāņa 16:13), īsi sakot, Viņa
vienīgais darbs ir dvēseles vest savienībā ar Kungu Jēzu Kristu un lai atzītu
Debess Tēvu, kamēr Viņš pats aiziet pie malas un no turienes darbojās.
Brīdī, kurā ticīgais caur Svētā
Gara nākšanu atveras pārdabiskai pasaulei, rodas diž-melim jauna izdevība savu viltību jaunā veidā
pielietot. Ja cilvēks nav bībelisko liecību par trīsvienīgā Dieva darbību
pareizi uztvēris un skaidri sapratis, tad būs viņa vienīgā cenšanās “būt Garam
paklausīgam”, šo Garu un „Gara vadību” atdarināt ir viltnieka viltības pilnais
nodoms. Jo viņš grib kaut kādā veidā pazaudēto kundzību pār šo Dieva kalpu
atkal atgūt un to padarītu cīņā pret tumsības spēkiem nevarīgu, viņš cenšas to
atkal iesaistīt pasaulīgās lietās vai kaut kādā citā veida novest no ceļa, lai
paralizētu viņa kalpošanu Dievam.
Gara kristības laika bīstamība
Tieši tagad ticīgā nezināšana par
viņam atvērto garu pasauli, par ļauno garu darbību šajā novadā un par dievišķās
darbības noteikumiem caur viņu un viņā, dod ienaidniekam vajadzīgo iespēju
darboties. Tas ir nopietnāko briesmu laikmets priekš katra, kas nav kā Kunga
mācekļi tam pietiekoši labi sagatavots. Šeit briesmas atrodas pārdabiskās
vadības virzienā, ja cilvēkam gara dzīves likumi ir nepazīstami un viņš nav
spējīgs garus izšķirt. Lai ienaidniekam varētu redzēt cauri ir nepieciešami
patiesību atzīt un pazīt.
43
Kam būs acis atvērtas par
pretinieka darba pūlēm neredzamā pasaulē, tas zinās cik maz ir to cilvēku, kas
par sevi ar drošību var teikt, ka viņi Dievam un tikai Dievam paklausa, t.i. tur, kur tas attiecināms uz tiešu
pārdabisku vadību. Līdzdarboties tur var daudz un dažādi faktori, cilvēka paša
domas, paša temperaments, paša griba, neskatoties uz pievīlēja sātanisko spēku
iejaukšanos.
Jau zināmu gaismu no Dieva mēs
saņemam no sekām, vai esam bijuši kādā jautājumā paklausīgi, kas attiecās uz
noteiktu gadījumu. Noteikta Dieva rakstura pazīšana arī atvieglo izšķiršanu.
Dieva pavēlēm arvien ir savs noteikts mērķis. Viņš nekad neprasīs kaut ko, kas
nesaskan ar Viņa Vārdu un Viņa raksturu. Citi cēloņi, kas mums dos vairāk
gaismu, tiks apskatīti vēlāk.
Līdz ar šo mūs skar vēl viens
jautājums. Kāpēc ticīgais tieši Svēta Gara kristības laikā ir sevišķi uzņēmīgs
priekš sātaniskām darbībām, jo ienaidniekam tak ir jāatrod vieta, kur tas var
nostiprināties, un kā tas ir iespējams, ja Svētais Gars tik redzamā veidā ir
satvēris cilvēku un ieguvis to par savu īpašumu, kā tieši tad viņš var
atvērties tuvojošām briesmām?
Atbilde būtu sekojoša - Droši
vien tāds cilvēks agrākos gados, caur padošanos grēkam, ļāvis sevī kādam ļaunam
garam iemājot, un šis gars bija dziļi viņa miesā vai dvēselē paslēpies, kur tas
nekad netika atklāts un no kurienes nekad netika izdzīts. Minētā gara darbības
izrādījās tik “dabīgas” vai cilvēka raksturam tik ļoti pielāgotas, ka tam līdz
ar to bija dota pilnīga rīcības brīvība, kas varēja, piemēram, izpausties kaut
kādā savdabīgā rīcībā tā domu pasaulē jeb tikt uzskatīta kā attiecīgā cilvēka
īpatnība vai kā miesīgs ieradums no audzināšanas sekām, pie kurām līdzcilvēki
pierada un pats cilvēks to uzskatīja par attaisnojamu un maz svarīgu lietu.
Ļaunais gars varēja caur slepenu, tikai pašam cilvēkam zināmu grēku
nostiprināties un šajā pozīcijā palikt. (Skatīt Pasivitāte 4.nod. un Apsēstība 5.nod.)
Pie Gara kristības, saprotams,
grēka darbi tika pārtraukti, t.i. „velna darbi”,
bet pats velns, kas tikai zināmās īpatnībās izpaudās, palika neatklāts. Svētā
Gara kristība notika, Dieva Gars
44
piepildīja cilvēka garu, miesa un
dvēsele tika Dievam “nodoti”, bet dziļi apslēpti vienā vai abos mājoja viens
vai vairāki dēmoni, kuri pirms daudz gadiem tur bija iesēdušies un tagad pēkšņi
iesāka pilnā sparā darboties, pie tam, protams, slepeni, lai paliktu neatklāti
Svēto Garu atdarinot, kas ieņēmis savu mājokli cilvēka garā.
Kā sekas tam sirds kādu laiku
mīlestībā pāri plūda, gars bija pilns gaismas un prieka, mēle atraisījās un
Kungu Jēzu apliecināja, bet drīzi pavisam nemanot iezagās fanātisks gars, vai
paslēpts lepnums, jeb tieksme uzpūsties un sevi par svarīgu uzskatīt, tas gāja
roku rokā ar īstiem Gara augļiem, kuri nāca no Dieva.
Šīs grāmatas pārejā daļa dos
gaismu par to, kādam ir jābūt pamatam priekš pievīlēja mahinācijām, lai
sasniegtu mērķi pēc kā viņš tiecās. Tiks vēl paskaidrots, kāpēc tik daudz
dvēseles, kas bija pilnīgi nodevušās Dievam, krita par upuri velna viltībām.
Fakts, ko gribu šobrīd uzsvērt ir tas, ka “godīgi” un uzticīgi ticīgie var tikt
pievilti no ļauniem gariem un pat apsēsti, tā ka viņi uz kādu laiku nomaldās no
taisnā ceļa maldu purvā, vai viņi tiek maldināti līdz pat mūža galam, ja tos
nesasniedz gaisma, kas nes atbrīvošanu.
Vajadzība pārbaudīt teorijas
Raugoties no šī skatu punkta
kļūst skaidrs, ka 20. gadsimta visu teoriju, jēdzienu un izteiksmju pamatīga izpētīšana,
kas stāv sakarā ar Dieva patiesību ir nepieciešama. Jo pietiekošu drošību var
sagādāt tikai Dieva patiesība, ne cilvēku uzskati par patiesību, lai dotu
iespēju cīņai ar ļaunām varām debesu sfērās.
Viss, kas kaut kādā veidā izriet
no dabīgā cilvēka prāta (1. Kor. 2:14) un tiks pielietots šādā sastapšanās,
pierādīsies kā salmi un ne kā ierocis, un ja mēs uz citu ļaužu “pārliecībām”
vai uz saviem pašu cilvēcīgiem ieskatiem paļausimies, tad sātans tās pašas
lietas izlietos, lai mūs caur tām pieviltu, jā, pat mūs šajās teorijās un
jēdzienos tā ieaudīs, lai zem to aizsega savus plānus izvestu.
Nenovērtēsim tik par zemu mūsu
dienu nepieciešamību visas lietas pārbaudīt, kuras esam attiecībā uz Dievu un
garu pasauli ticējusi un mācījušies, visi ticības apliecinājumi, kurus
aizstāvam, visus izteicienus vārdu spēlēs, kurus sakarā ar svētošanas mācību
lietojam, arī
45
visas “mācības”, kuras caur
citiem sevī uzņemam. Jo katra nepareiza patiesības izskaidrošana nesīs bīstamas
sekas mums un arī citiem cīņā, kas izlaužas pār draudzi un katru atsevišķi.
Garīgs ticīgais tiek mudināts „izdibināt visas lietas”
Ap. Pāvils uzliek atkal un atkal
par pienākumu garīgas lietas pārbaudīt, “garīgais cilvēks izdibina visu” (1.
Kor. 2:15), grieķu tekstā “izmeklē un izšķir”. Ticīgais, kas ar Garu
piepildīts, lai lieto savu spriest spēju, kura, ja viņš patiesi ir “garīgs”, ir
atjaunota spēja. Un šai garīgai pārbaudei ir jānotiek tieši zīmējoties uz Dieva
Gara lietām. Tas rāda, ka Dievs Pats cilvēka inteliģento personību godā, kuru
Tas Kristū ir atdzemdinājis, caur to, ka Viņš viņu uzaicina Viņa paša darbus ar
Viņa Garu pārbaudīt. Pat ''garīgas lietas” mēs nedrīkstam akli pieņemt, bet
mums tās ir “garīgi jāiztiesā, jāizdibina”. Ja šodien tiek teikts attiecībā uz
mūsu laikmeta pārdabiskām un nedabīgām parādībām, ka tas nav nepieciešams vai
nav pat pēc Dieva prāta, ja ticīgie visu, ko Dievs dara, saprast un izskaidrot,
tad tas ir nesaskaņā ar ap. Pāvila vārdiem: “Garīgs cilvēks izdibina visas lietas”. Un tādēļ viņam
vajadzētu noraidīt visas tās lietas,
kuras tā garīgā spriest spēja nespēj pieņemt, līdz tam laikam, kad viņš būs
spējīgs skaidri izšķirt, kuras no šīm lietām nāk no Dieva.
Ticīgajam vajadzētu ne tikai “garīgas
lietas” izpētīt, atšķirt un tiesāt t.i. visu kas uz garīgo dzīvi attiecās, bet
arī pašam sevi pārbaudīt. Jo “ja mēs paši sevi tiesātu” (grieķu vārds šeit
nozīmē „pamatīgi izmeklēt”), tad tam Kungam mūs nebūtu jāpārmāca, lai mūsos
celtu gaismā lietas, kuras mēs paši nespējam vai negribas atzīt un atstāt
(l.Kor. 11:31-32).
“Mīļie brāļi, netopiet bērni
saprašanā, bet esat bērni ļaunumā, saprašanā topiet pilnīgi” (l.Kor. 14:20),
raksta no jauna apustulis korintiešiem, kad viņš tiem to vidū izskaidroja Gara
darbību. Ticīgajam ir jābūt spējīgam “visu pārbaudīt” (1.Tesal. 5:21). Viņam
jākļūst bagātam piedzīvojumos un visā atziņā, “lai viņš varētu svarīgo
pārbaudīt un Kristus dienā būtu tīrs un nevainojams” (Filip. 1:10).
46
Izteicieni, uzskati, doktrīnas (mācības) ir jāpārbauda
Sakarā ar šiem Dieva Vārda
norādījumiem un raugoties uz kritisko laiku, kas pār Kristus draudzi nācis,
būtu uzmanīgi jāaplūko katra liecība, ko dzirdam no citu piedzīvojumiem, kas
varētu gaismu nest mūsu ceļā. Katru kritiku taisnīgu vai netaisnu ir pazemīgi
jāpieņem, un tās cēlonis jāizmeklē, vai mēs to pelnīti vai nepelnīti saņemam.
Kristīgās draudzes piedzīvojumi par garīgām lietām būtu no malu malām jāsameklē
un jāpārbauda, bez izšķirības vai tie mums sāpīgi vai patīkami, lai no tiem
mācītos un kļūtu derīgi kalpošanai Dieva darbam. Jo patiesības atzīšana ir
pirmais priekšnoteikums priekš uzvarošas cīņas pret melu gariem, patiesība ir
jāmeklē ar patiesu vēlēšanos tai skatīties sejā un būt gatavam tai Dieva gaismā
paklausīt. Patiesību par mums pašiem caur neuzpērkamu mūsu pašu stāvokļa
patiesu izvērtēšanu, Rakstu patiesību, bez jeb kādas nokrāsas, ierobežojama,
sakropļojuma vai novājināšanas, patiesību priekš visu Kristus miesas locekļu
pareizas novērtēšanas un ne tikai daļējas.
Patiesības vieta glābšanā un atbrīvošanā
Patiesības atbrīvojošam spēkam
neko citu nevar pielīdzināt, caur ko varētu sātaniskās pievilšanas važas saraut
tā, kā caur patiesību. Kas meliem ir ticējis tam var vienīgi palīdzēt ticība
patiesībai. “Jūs atzīsiet patiesību un patiesība jūs atbrīvos” (Jāņa 8:32), šos
vārdus var uz katru patiesības veidu attiecināt, ne tikai uz sevišķo, par kuru
Kungs Jēzus domāja, kad šos svarīgos vārdus izrunāja.
Kristīgās dzīves pašā sākumā
grēciniekam vajag evaņģēlija patiesību uztvert, ja viņš grib tikt izglābts.
Kristus ir Glābējs, bet Viņš neglābj neatkarīgi no darba rīkiem un līdzekļiem.
Ja cilvēks alkst pēc brīvības, viņam pēc tās ir Dieva Dēlu jālūdz. Kādā veidā
Dēls atbrīvo? Caur Svēto Garu un
Svētais Gars to dara caur patiesības pielietošanu. Brīvība ir Dēla dāvana,
darba rīka ir Svētais Gars un līdzeklis ir patiesība.
Ir trīs pakāpes patiesības
satveršanai:
1. Patiesības uztveršana caur
saprašanu.
2. Patiesības uztveršana
lietošanai un personīgam pielietojumam.
3. Patiesības uztveršana citu
mācīšanai un nodošanai tālāk.
47
Patiesības, kuras šķietami netiek
pilnīgi atzītas, var dvēseles dziļumā dusēt un pēkšņi bēdu stundā tapt dzīvē
pielietotas un tad prātam atklāties. Bet tikai caur pastāvīgu patiesības
lietošanu un izmantošanu tā kļūst garam pietiekoši dzīva, lai citus par
patiesību pārliecinātu.
Tas, kas visiem cilvēkiem ir
vajadzīgi, ir progresējoša atziņa uz atbrīvošanos no progresējošiem sātana
meliem. Kur patiesības klausītāji patiesībai stājās pretī vai pret patiesību
saceļas, tur vajadzētu to atstāt Svētā Gara sargāšanā. Jo pat pretošanās
gadījumā var patiesība, kad tā prātu būs sasniegusi, vēlāk pamosties un savu
darbu darīt.
Nogaidošas, neitrālas attieksmes drošība attiecībā uz visām pārdabiskām
izpausmēm
Kad ticīgie pirmo reizi dzird par
Dieva un dievišķo lietu atdarināšanu, gandrīz vienmēr tad tiek jautāts: “Kā mēs
lai zinām, kas ir viens un kas otrs?” Iesākumam pietiek, ka zin, ka tādas
lietas ir un notiek, nobriestot un Dievu pēc gaismas lūdzot, cilvēks mācās pats
izšķirt tādā veidā, kā to neviens cits cilvēks nespēj viņam izskaidrot. “Tie
visi būs Dieva mācīti.” (Jāņa 6:45)
“Bet,” izbaiļu pilni izsaucās
cilvēki, “mēs nezinām un no kurienes lai mēs to uzzinātu?” Vispirms viņiem
vajadzētu pret visām pārdabiskām parādību izpausmēm izturēties nogaidoši,
ieņemt neitrālu stāvokli līdz tie zin.
Daudzi nepareizā centībā liek sevi pamācīt, domādami, ka zināšana tos pasargās.
Viņi ir domās, ka tiem tūdaļ par kādu lietu “par” vai “pret” jāizšķiras. Viņi
prasa nemaldīgu noteiktību vai tā lieta būtu dievišķa jeb sātaniska, lai varētu
ieņemt noteiktu stāvokli. Ticīgie drīkst ieņemt attieksmi “par” vai “pret” kādu
lietu, arī tad, ja tiem par tās izcelšanos nav skaidri norādījumi, viņi drīkst
droši un gudri nogaidīt ar neitrālu attieksmi, līdz tie kaut kādā veidā, ko
grūti šeit detalizēti izskaidrot, pašiem kļūst saprotams, ko tie gribēja
saprast.
Pārmērīgai zinātkārei bieži seko
drudžainas bailes un nervoza nepacietība, kas attiecīgām personām atņem viņu
normālo spēku un brīvību. Nevajadzētu dzīties pēc kādas svētības un tajā pašā
laikā pazaudēt to svētību, kas jau ir iegūta. Cenšoties saņemt garīgas atziņas,
kristietis nekad nedrīkst pazaudēt kluso, mierīgo ticības paļāvību. Lai viņš
varētu nomodā būdams nedot ienaidniekam izdevību, to novilkt
48
zemē, tajā pat laikā, kad viņš
nopūlas saņemt gaismu, kā pār šo pretinieku varētu triumfēt.
Lai prastu rīkoties tālākā
gājumā, mums jāaplūko kādā ceļā melu gari var ticīgajos ievietoties. Aplūkosim
īsumā dažus nepareizus uzskatus, kas mūsu laikmeta tumšajās dienās tumsības
varām dod iespēju cilvēkos iemājot.
Kļūdains priekšstats par “asins aizsardzību”
Kļūdains priekšstats par “asins
aizsardzību”, ko pār kādu sapulci izlūdz, lai caur to no tumsības iespaida
sapulci pilnīgi pasargātu. Bībelisko patiesības mēru attiecībā uz asins spēku
var sekojošos vārdos izteikt: 1. Jēzus Kristus asinis šķīsta no grēkiem “ja mēs
gaismā staigājam” un “ja mēs savus grēkus atzīstam”. (1. Jāņa 1:7,9) 2. Caur
Kunga Jēzus asinīm var sātanu uzvarēt (Atkl. 12:11), tādēļ ka Golgātā viņš
(sātans) tika uzvarēts. Bet mēs nelasām, ka kādu var nolikt zem sargājošām
asinīm neņemot vērā tā gribu un viņa stāvokli Dieva priekšā. Ja “sargājošo
asins spēku” izlūdz pār kādu sapulci un viens klātesošais dod sātanam vietu,
tad asins spēks velnu neatturēs viņam tur darboties, kur šis cilvēks ierādījis
velnam vietu, caur ko tam arī uz to ir tiesības.
Sapulcēs, kur atrodas ļaudis ar
dažādām garīgām attīstības pakāpēm, var, augstākais, piesaukt asins spēku
atmosfēras tīrīšanai, kurā ļaunie gari uzturas. Tādā gadījumā Svētais Gars
atbildēs ar tūlītēju tīrīšanas reakciju (skat. Atkl. 12:11, tur aprakstītā cīņa
notiek Debesīs, pret garīgu ienaidnieku, kurš uzstājās kā apsūdzētājs).
Tātad maldīgs uzskats par
šķīstījošo asins spēku ir bīstams, jo sapulcē, kur darbojas Dievs un sātans,
tās dalībnieki var iedomāties, ka viņi ir drošībā no sātana, neskatoties uz
viņu personīgām attiecībām ar Dievu. Sātans izmantos katru iespēju, lai gūtu
sev kādu labumu.
Kļūdains priekšstats par “gaidīšanu uz Garu”
(2) Kļūdains priekšstats par “gaidīšanu uz Gara” nonākšanu. Šeit mēs
atkal esam nonākuši pie teorijām un vārdu spēlēm, kas sātaniskiem maldiem atver
durvis. “Ja mēs gribam
49
Vasarsvētku Svētā Gara
izliešanos, tad mums ir jāgaida, kā mācekļiem Jeruzalemes augšistabiņā”. Tā mēs
viena otram teicām, mēs uztvērām vārdus Lūk. 24:49 un Ap.d. 1:4 un devām tos
tālāk.
“Jā, mums ir jāgaida,” tika
teikts un mēs to darījām, līdz radās sātanisko spēku pārsvars tādās sapulcēs,
kas mūs piespieda sākt Rakstus no jauna pētīt. Tad atklājām, ka mēs Vecās
Derības Psalmos bieži lietotos vārdus “gaidi uz to Kungu” bijām par daudz
augstu pacēluši pāri Jaunās Derības “gaidīšanai uz Svēto Garu” pirms Vasaras
svētkiem, kas tālu pārsniedz 10 dienu gaidīšanu, kļūstot par mēnešiem un bieži
pat par gadiem un beidzās pie daudziem ar melu garu ieplūšanu. Caur to daža “gaidoša”
dvēsele tika ne visai maigi izbiedēta. Bībelisko patiesību uz “Svētā Gara
gaidīšanu” var izteikt sekojošos vārdos:
1. Mācekļi gan gaidīja desmit
dienas, bet mēs nelasām, ka viņi to būtu darījuši pasīvā stāvoklī, bet gan
ticīgā lūgšanā līdz pienāca laiks, kad piepildījās Tēva apsolījums.
2. Kunga Jēzus pavēle uz
gaidīšanu (Ap.d. 1:4), nezīmējas vairs uz to laiku, kas sekoja pēc pirmās Svētā
Gara nonākšanas, jo nevienā gadījumā ne Apustuļu darbos ne vēstulēs vairs
netiek norādīts uz gaidīšanu, bet arvien uz ticīgu ņemšanu (Ap.d. 19:2).
Ir taisnība, ka šodien draudze
savos piedzīvojumos visumā dzīvo pirms vasarsvētku laika. Bet ar to nav teikts,
ka katrs ticīgais, kas Dievu lūdz pēc Svētā Gara, atrastos tādā stāvoklī, kā
mācekļi pirms Aizstāvja nākšanas laika. Augšāmcēlušais Kungs pēc Vasarsvētku
dienas, atkal un atkal ir izlējis Gara straumes, bet katru reizi bez
iepriekšējas gaidīšanas, tas tika prasīts tikai tajā vienā gadījumā (Ap.d.
4:31). Svētais Gars, kurš no Tēva iziet caur Dēlu, ir tagad starp savu tautu un
Viņš gaida uz to, lai sevi dotu katru acumirkli, kas grib un ir gatavs to
saņemt (Jāņa 15:46, Ap.d. 2:33,38-39). Tātad “gaidīšana uz Garu” nav Rakstu
mācība. Apustuļu darbos un mācekļu vēstulēs izteiktā patiesība aicina jo vairāk
ticīgos satvert un ņemt, ne tikai meklēt ar Kristu kļūt līdzīgiem Viņa nāvē un
savienošanos ar Viņu augšāmcelšanās,
50
bet meklēs arī spēku liecībai,
kas Vasarsvētku dienā tika dots mācekļiem.
Ir gan viena “gaidīšana uz Dievu”,
kad Svētais Gars ticīgo, kas šo dāvanu vēlas, sagatavo un šķīsta, līdz viņš
nonāk pareizā stāvoklī tā saņemšanai, bet tas ir pavisam kaut kas cits, kā
gaidīšana uz Garu,” kas tik bieži paver durvis sātaniskām darbībām no
neredzamās pasaules. Mūsu Kungs katru ņem pie vārda, kas izlūdzās līdzdalību
pie Vasaras svētku dāvanas, bet pierādījums Viņa esamībai un Gara darbībai -
var pavisam citādi izpausties, kā to meklētājs ir domājis.
Kādēļ gaidīšanas sanāksmes dod iespēju ļaunajiem gariem
Tāda “gaidīšana uz Garu, līdz
Viņš kaut kādā jūtamā veidā nonāk” var no melu gariem tikt izmantota, tāpēc, ka
katra ne bībeliska uztvere tiem uz to dod tiesību. Raksti nemāca, lai pie Svētā
Gara vērstos ar lūgšanu, vai Viņu lūgtu, lai Viņš nāktu, tāpēc ka Viņš ir Kādas
citas personas dāvana (Lūk. 11:13 un Jāņa 14:16). Raksti nemāca, lai uz Svēto
Garu gaidītu, bet lai to ņemtu, vai no Augšāmcēlušā Kunga rokas saņemtu (Jāņa
20:22, Efez. 5:18), par kuru stāv rakstīts: “Viņš jūs ar Svēto Garu un uguni
kristīs”. Un tāpēc, ka lūgšana pie vai uz Svēto Garu, paļaušanās Svētam Garam
un gaidīšana uz Svēto Garu, paklausība Svētajam Garam nav pēc Dieva Vārda, tad
var no visa tā paļaušanās uz un paklausība
ļauniem gariem iznākt, kad tie atdarinot Dievu nonāk zemē, to mēs vēl
vēlāki aplūkosim.
Nepareizas un sagrozītas Rakstu
uztveres par garīgām lietām ir devušas ieganstu sekojošiem apgalvojumiem: “Dievs
var visu, un kad es Viņam uzticos, Viņam mani jāpasargā”. Šeit netiek ņemts
vērā, ka Dievs tikai pēc noteiktiem likumiem un zināmiem nosacījumiem rīkojas,
un ka katram, kas Viņam uzticas, šie likumi būtu jāizmācās un tos jāzina. Tiek
arī teikts: “Ja es būtu maldos, tad Dievs mani nelietotu.” Bet ja kāds cilvēks
ir ar godīgu gribu, tad Dievs tādu, par cik tas iespējams, arī lieto. Tomēr “tapt
lietotam” vēl nav garantija tam, ka cilvēkam visās lietās, ko tas saka un dara
būtu taisnība
51
“Es negrēkoju vairs”, vai “grēks
ir pilnīgi manī iznīcināts”, saka citi, pie tam viņi nezin, cik dziļi grēka
ādamiskā daba savas saknes dzen un ka iedoma būt no grēka esamības atbrīvotam,
dod ienaidniekam iespēju kopt dabīgo dzīvi, kura ar vienu ir krusta jāsit. “Dievs,
kas ir mīlestība, nepielaidīs, ka es tieku pievilt.” Šis vārds jau pats par
sevi ir pievilšana, kas radies no absolūtas nezināšanas par gara likumiem un
par krišanas dziļumu, kurus Dievs savā darbībā ņem vērā. “Es neticu, ka
kristietis var tapt pievilts.” Tā runāt nozīmē acis aizslēgt pret neskaitāmām
ap mums esošām patiesībām. “Man ir pārāk daudz personīgu piedzīvojumu, lai
vajadzētu vēl kādas pamācības,” vai “Tikai vienīgi Dievs var mani mācīt, jo
stāv rakstīts: “jums nav vajadzīgs, lai kāds jūs mācītu”. Šosvārdus
izskaidro tā, ka vajag katru garīgu padomu noraidīt, bet to ka šie apustuļa
vārdi neizslēdz gara svaidītu ticīgo pamācīšanu, mēs redzam no vārdiem “gani un
mācītāji”, kas tiek minēti zem “Miesas locekļiem”, kuriem savstarpēji jākalpo.
(Efez. 4:11-16) Jo bieži Dievs var Savus bērnus labāk netieši t.i. caur citiem
pamācīt, ne kā tieši, tāpēc ka mums grūti tiešus Dieva Gara norādījumus
saprast.
Ir vēl daudz citas līdzīgas maldu
uztveres, kas tiek mācītas mūsdienu kristiešiem, kas ienaidniekam dod
priekšrocības, jo tās pamudina ticīgos noslēgties pret Svēto Rakstu
izteicieniem, dzīves patiesībām un citu palīdzības.
Bīstamība no daudznozīmīgām frāzēm, kas izteic garīgas patiesības
Vēl citas briesmas raugās aiz
zināmiem izteicieniem, kādi tiek lietoti no nopietnākiem Dieva bērniem, pie
tādiem, kas apmeklē konferences un izsaka vārdos īpašus garīgus piedzīvojumus,
kā “nodošanos”, “nodoties”, “tapt dzītiem”, “atraisīties”, un vēl daudzus
citus, kuriem visiem ir sava nozīme un sava patiesība. Bet daudzi ticīgie tos
uztver tādā nozīmē, kādu ļaunie gari tieši gaida.
52
kas tiem atkal savukārt dod
iespēju “dzīt” un “paņemt savā varā”.
Un tas tieši notiek caur “sevis
nodošanu” un “atlaišanos” attiecībā uz varām garu pasaulē, nevarēdami izšķirt,
kuri ir dievišķi un kuri ir sātaniski spēki.
Dažādi iepriekš izstrādāti
spriedumi par veidu, kā Dievs darbojas, dod arī labu iespēju viltus garu
darbībai, piem., ja pieņem, ka kāds ticīgais tiek dzīts darboties “no augšienes”
un tāpēc stāv zem Dieva vadības, vai atkal, ka Svētais Gars ir cēlonis visām “nastām”,
kas nospiež dvēseli.
Šeit sekos daži no parastiem
maldos vedošiem spriedumiem, kas parasti noved pasīvā stāvoklī un dod ļauniem
gariem vajadzīgo iespēju darboties.
1. Kristus dzīvo manī... - tātad es
vairs pavisam nedzīvoju.
2. Kristus dzīvo manī... - tātad es esmu savu personību pazaudējis, jo
tagad Kristus atrodas personīgi manī (salīdzini Galat. 2:20).
3. Dievs darbojas manī... - tātad
man pašam nekas nav jādara, kā vien nodoties un paklausīt. (salīdzini Filip.
2:13)
4. Dievs grib mana vietā... - tātad
man sava griba pilnīgi jāizslēdz.
5. Dievs vienīgi var pareizi
spriest... - tātad es savu spriest spēju nedrīkstu vairs lietot.
6. Man ir Kristus prāts... -
tādēļ man vairs nedrīkst būt pašam nekādu savu domu, balstoties uz 1.Kor. 2:16
7. Dievs ar mani runā... - tātad
es vairs nedrīkstu pārdomāt un pārbaudīt, man akli viss jādara, ko Viņš liek.
8. Es gaidu uz Dievu... - tātad
es vairs nedrīkstu rosīties, kamēr Viņš mani “dzen”.
9. Dievs brīnišķā kārtā atklāj
man savu prātu... - tātad man nav vairs sava sirdsapziņa jāprasa.
10. Es esmu ar Kristu krustā
sists... - tādēļ es esmu miris un tas man praktiski jārealizē, caur jūtu un
saprāta pasivitāti utt.
53
Lai visus šos priekšstatus
ticīgais izdzīvotu, viņš nospiež katru personīgu prāta, sprieduma, gribas,
sirdsapziņas un enerģijas darbību, lai “dievišķā dzīvība to caurstrāvotu”, kaut
gan Dievs prasa visu cilvēka spēju atbrīvošanu, kā arī darba spējīgu un
apzinātu gribas līdzdarbību, lai visas šīs patiesības cilvēkā izveidotu.
Vēl citi nepareizi patiesības
izskaidrojumi, kuriem ir vajadzīgi pareizi paskaidrojumi ir sekojošie:
|
Patiesība |
Pareizs izskaidrojums |
Nepareizs izskaidrojums |
1. |
Jēzus asinis šķīsta. |
Tās šķīsta aizvien no jauna. |
Tās dara cilvēku bezgrēcīgu. |
2. |
Jūs tie neesat, kas runā. |
Vārdu avots nav iekš mums. |
Cilvēks drīkst tikai to runāt, kas tam “no augšienes” tiek dots. |
3. |
Lūdziet, un tad jūs saņemsiet. |
Lūdziet saskaņā ar Dieva gribu, un tad jūs saņemsiet. |
Lūdziet jebko un jūs saņemsiet. |
4. |
Dievs ir tas, kas jums dod gribu un veiksmi pēc labpatikas. |
Dievs dod cilvēkam spēku pareizi gribēt un pareizi rīkoties. |
Dievs grib un darbojās cilvēka vietā. |
5. |
Viņš jūs vadīs visā patiesībā... |
Dieva Gars vadīs, bet man ir jāizprot kā un kad... |
Dievs mani vienmēr ir vadījis patiesībā... |
6. |
Īpašuma tauta. |
Mēs esam Dieva īpašums. |
Dievs manī, mani pārvaldīs un vadīs, kā automātu, kam nevar būt nekāda
personīgā griba. |
7. |
Trauki nama Kunga lietošanā. |
Dieva Gars cilvēka garā to apgaismo un dara to spējīgu uz saprātīgu sadarbību
ar Dievu. |
Dievs mani grib kā nedzīvu darba rīku lietot. |
Visi šie nepareizie izskaidrojumi
noved pie pasivitātes, vai dod iemeslu neprātīgām, no tīra gadījuma rakstura
atkarīgām lūgšanām, nemēģinot izdibināt Dieva prātu. Tas bieži noved pie ļauna
nemaldīguma stāvokļa pieņemšanas, ar ko katra brīva attīstība tiek kavēta, kas
nopietni traucē pieaugšanu. Tāpēc ir tik nepieciešami vajadzīgi pilnu Dieva
patiesību pazīt un atzīt, un atjaunotās spējas mācīties lietot pēc Dieva prāta,
Svētā Gara spēkā.
54
Turpmākās lapās tiks mēģināts, ne
tikai par šiem jautājumiem gaismu sniegt, bet arī par noteikumiem un
iespējamībām, kas ļauniem gariem dara pievilšanas iespējamas. Lai mēs kļūtu
veikli viņiem atņemt katru pieturas punktu un tiem nedota nekādu, ne to
vismazāko iespējamību darboties.