1. nodaļa
Biblisks pārskats par sātaniskām pievilšanām
Katrai patiesībai ir atbrīvojošs
spēks, turpretī meli iepin važās. Nezināšana arī var kļūt par važām, jo viņa
dod iespēju sātanam darboties. Lai dotu ļauniem gariem iespēju cilvēkus
pievilt, pirmais un galvenais priekšnoteikums ir nezināšana. Dieva bērnu
nezināšana attiecībā pret tumsības spēkiem velnam atvieglina tos pievilt.
Cilvēks pirms grēkā krišanas bija nevainības stāvoklī, bet viņš nebija pilnīgs
atziņā. Ieva nezināja, kas ir “labs” un kas “ļauns”, tāpēc viņas nezināšana
kļuva par cēloni tam, ka viņa tika no čūskas pievilta.
Velna lielais mērķis, kura
sasniegšanas dēļ viņš karsti cīnās, ir pasauli par sevi pašu /t.i. velnu/ un
savām darbības metodēm un savu valstību uzturēt neziņā. Tāpēc Dieva draudze
nostājas velna pusē, ja tā šo nezināšanu atbalsta. Katram ticīgajam vajadzētu
atvērties visai patiesībai, un nepareizas mācības apkarot, kuru dēļ tautām
vajadzēja palikt tumsā un ir krituši desmitiem tūkstošiem.
Pievīlēju garu īpašais uzbrukums draudzei
Šodien notiek sevišķs viltus garu
uzbrukums Kunga Jēzus draudzei. Tas ir pravietojuma piepildījums, kuru Svētais
Gars pasludināja caur apustuli Pāvilu par beigu laika ļoti plašu viltus garu
darbību. Jau pirms vairāk kā 1800 gadiem tika šis brīdinājums izteikts.
Uzkrītošas ļauno garu manifestācijas savienotas ar ticīgo ļaužu maldīšanos
norāda mūsu dienās uz to patiesību, ka mēs tuvojamies laikmeta beigām.
Briesmas, kādas draudzi šī
laikmeta beigās apdraud, tiek ar sevišķu noteiktību apzīmētas, kā izejošas no
pārdabisko spēku darbības lauka. Sātans izsūtīs no turienes lielu pulku viltus
garu, lai visus tos pieviltu, kuriem no garu pasaules sfēras būtu kāda mācība
pieņemama, lai caur to bez viņu apzināšanās viņu atkarība no tā Kunga taptu
iedragāta.
Raugoties uz beigu laika
draudošām briesmām, neizprotamā kārtā Dieva ļaudis neko nenojaušot stāv ļauno
garu mahināciju priekšā vienaldzīgi.
2
Lielākā daļa ticīgo pieņem visu
pārdabisko, kā “no Dieva”, un uzskata visus “garīgos piedzīvojumus” par
dievišķiem, tos nepārbaudot.
Atziņas trūkuma dēļ, pat draudzes
garīgie locekļi tikai ļoti retos gadījumos ir uzņēmušies pilnīgu un ilgstošu
cīņu pret tumsības spēkiem, kas būtu izpildāms, kā visneatliekamākais mūsu
laikmeta norādījums. Daudzi bīstas no šī temata izvēles un ignorē apustulisko
aicinājumu “pie ieročiem”, viņi apgalvo, ja sludina Kristu, tad neesot nekāda
nepieciešamība uz velna eksistenci norādīt, ne arī pret viņu un viņa pulkiem
cīnīties. Un tomēr, šīs nezināšanas dēļ kļūst neskaitāmi Dieva bērni par
ienaidnieka laupījumu un Kunga Jēzus draudze tiek nesagatavota dzīta beigu
laika briesmās, tāpēc ka viņas vadoņi par dzīves svarīgākiem jautājumiem cieš
klusu. Vai uz to nenorāda daudzās zīmes, ka mēs dzīvojam beigu laikmetā un tas,
ka sātans jau atklāti iespaido Dieva bērnus, vai tad tas nevajadzētu pamudināt
gaismu meklēt par šo lietu, gaismu, kas viņus darītu spējīgus iziet cauri
mūsdienu ugunīgām pārbaudēm, bez kā nokļūtu ienaidnieka valgos.
Ja trūkst šādas atziņas, tad var
ticīgais būt domās, ka viņš “cīnās par patiesību”, bet patiesībā var aizstāvēt
un sargāt ļaunos garus un to darbus, jo ja viņš vienu lietu turēs par dievišķu,
viņš par to cīnīsies. Nezināšanas dēļ ir iespējams ieņemt stāvokli pret Dievu,
uzbrukt Viņa tīrākai patiesībai un iestāties par velnu.
Zināšanas, kuras iegūtas caur Rakstu burtu un caur pieredzi
Bībele dod daudz gaismas par
sātaniskām varām, kas visiem tiem, kuri
to studē, būtu jāredz. Bet viņi nenonāk pie tās atziņas, kā tie, kuri bez tam
vēl mācās no piedzīvojumiem, tādiem piedzīvojumiem, kurus Svētais Gars tiem
varēja izskaidrot un to saskaņotību ar Sv. Rakstiem apstiprināt. Raksti paši
par sevi ticīgo, kas paliek bez piedzīvojumiem, tik tālu neapgaismo, lai viņiem
kļūtu par realitāti velna eksistence ar tā ļauno garu pulkiem un to veidu, kā
tie cilvēku bērnus pieviļ. Ticīgais var gan Svētā Gara liecības par Bībeles
patiesībām pazīt, bet tikai caur piedzīvojumiem kļūs viņam Rakstu dievišķā
izcelsme un atklāsme par pārdabisku būtņu eksistenci par
3
pārbaudītu personīgu
piedzīvojumu.
Sātana kā pievīlēja darbība Ēdenes dārzā
Ja viss, ko Dieva Vārds par
tumsības spēkiem saka, šinī grāmatā tikta izsmeļoši aplūkots, tad mēs atklātu,
ka tā vairāk gaismu dod par sātana darbiem un viņa “varām un valdībām”, ne kā
to vairums ļaužu nojauš. Sākot no 1. Mozus grāmatas līdz Atklāsmes grāmatai var
sekot sātana darbībai kā visas Zemes lodes pievīlējam, līdz beidzot Atklāsmes
grāmatā Ēdenes dārza beidzamās sekas ar sava augstā līmeņa sasniegšanu tiek
atklātas. Sākumā mums ir vienkāršais dārza stāsts, kurā uzturas nevainīgs
pāris, kas no briesmām caur ļaunu būtni no neredzamās pasaules neko nenojauta.
Tur mēs atrodam atzīmētu sātana pirmo krāpšanas rīcību. Mēs redzam, ka viņš
nevainīgas būtnes augstākās un tīrākās dziņas izmanto, lai savu postošo nolūku
realizētu. Viņi savu nodoma maskē ar to, it kā cilvēku gribētu pievest tuvāki
Dievam. Mēs redzam, ka viņš uz Dievu vērsto Ievas vēlēšanos izmanto, lai viņu
novestu savā kalpībā un varā. Caur - būsi “gudrs” un “kā Dievs” ļaujas sieva
sevi sagūstīt, pārprot noteiktas paklausības pret Dievu nozīmi un tiek PIEVILTA.
Tātad nevainība vēl nav
pietiekošs aizsargs pret pievilšanu. Viltīgākā metode, ar kuras palīdzību velns
pasauli un draudzi pieviļ, ir tā, ka viņš uzdodas kā “kaut kas” vai par “kaut
ko”, kas šķietami ved pie “Dieva” jeb uz “labu”. Viņš teica Ievai: “Jūs būsiet
kā Dievs”, bet viņš neteica, “jūs būsiet kā velni”. Eņģeļi un cilvēki neko
nezināja par ļaunumu, līdz kamēr tie kļuva ļauni. Sātans sievai to neteica, kad
viņš vēl papildināja: “un zināsiet, kas ir labs
un ļauns”. Viņa patiesais nodoms bija tas, lai Ievu novestu nepaklausībā pret
Dievu. Bet viņa pievilšanas līdzeklis bija: “Jūs būsiet it kā Dievs”. Ja Ieva
būtu padomājusi, viņai vajadzētu nomanīt, ka pievīlēja priekšlikums pats sevi
tiesā, jo īsāk sakot tas skanētu: “Esiet Dievam nepaklausīgi un jūs kļūsiet
Dievam līdzīgi”.
Dieva lāsts, kurš tiek pasludināts pār pievīlēju
Ka eksistē augsti organizēta
ļauno garu pasaule, mums dārza stāsts neatklāj. Tur mēs sastopam tikai vienu
čūsku, bet Dievs runā uz čūsku, kā uz kādu saprātīgu būtni,
4
kura caur sievas pavešanu realizē
labi pārdomātu plānu. Sātana maskēšanās tiek caur Jehovu atcelta ar to, ka Viņš
notikušās katastrofas sakarībā pasludina Trīsvienīgā Dieva lēmumu. Piekrāptās
sievas “Sēkla” laiku nobeigumā pārdabiskās būtnes galvu samīs, kura bija pieņēmusi
čūskas izskatu, lai sasniegtu savu mērķi. No tā laika viņam ir piekārts čūskas
vārds, vārds, kurš runā caur visiem laikmetiem par tā augstāko sasniegumu -
sacelšanos pret savu Radītāju, par cilvēku cilts pavešanu un radīto postu.
Sātans triumfēja, bet Dievs to noraidīja. Upuris kļuva par Dieva darba rīku,
lai caur viņu sūtītu Uzvarētāju, kurš sātana darbus galīgi izārdītu un iztīrītu
Debesis un zemi no visām sātana iespaida pēdām. Čūska tiek nolādēta, bet viņas
pieviltais upuris svētīts. Jo caur viņu pēc apsolītās sēklas celsies jauna
cilts, kas būs pēc Dieva ieaudzētā spēka čūskas pretinieks. No tā laika cīņa
grozās laikmetu vēsturē starp abām sēklām, sievas sēklu - Kristus un Viņa
draudzi, un sātana sēklu (skat. Jāņa 8:44 un 1. Jāņa 3:10), turpinoties līdz
galīgam noslēgumam, līdz sātana pēdējam kritienam uguns zaņķī.
Kopš tā laika pastāv arī sātana
cīņa pret sievieti uz visas Zemes, kā ļauna atriebība par izteikto spriedumu
Ēdenē. Cīņa, kas sievieti visās pasaules malās, kurās krāpnieks valda, min kājām,
bet arī kristīgās zemēs šī cīņa turpinās, caur savām vecām metodēm - Dieva
Vārda sagrozīšanu, pie tam viņš cilvēkam iedveš uzskatu, it kā Dievs sievieti
būtu nolādējis, kaut patiesībā Viņš to apžēloja un svētīja, pie tam Viņš
kritušās cilts vīriešus skubināja atbilstoši šim lāstam rīkoties, kurš
patiesībā tas bija uz pievīlēju un nevis uz pievilto (1.Moz. 3:14).
“Es celšu ienaidu starp tevi un
sievu”, teica Dievs, tāpat kā “starp tavu sēklu un viņas sēklu” un šis atriebt
kārais tumsības ienaids pastāv kopš tā laika pret sievieti un ticīgajiem.
Sātans kā pievīlējs Vecajā Derībā
Kad mēs vienreiz būsim nākuši pie
skaidras atziņas par kritušo garīgo būtņu pulku eksistenci, kas visi ar lielu
centību nodarbināti, lai cilvēkus pieviltu, tad mēs Vecā Derībā atradīsim daudz
paskaidrojumus
5
par viņa darbību, kas mums līdz
tam laikam būs bijis apslēpts.
Mēs varam vēsturē sātanu kā
pievīlēju visur pazīt un viņa piepūlei sakarā ar Dieva kalpu darbību visur
sekot, kādā novadā viņš arī neiespiestos. Mēs atzīsim, ka tas bija sātans, kas
Dāvidu paveda Izraēli skaitīt, tāpēc ka ķēniņš kārdināšanas avotu nepazina, (l.
Laiku 21:1). Tāpat tika arī Ījabs pievilts, un ar viņu tie sūtņi, kas pie viņa
nāca. Viņi domāja ka uguns, kas no debesīm krita bija no Dieva (Ījaba 1:16), un
ka visas tās pārējās nelaimes - viņa mantības pazaudēšana, bērnu pazaudēšana,
viss nāk no Dieva rokas. Ījaba stāsta sākums skaidri rāda, ka sātans bija visa
viņa posta cēlonis. Kā valdnieks, kas gaisā valda, viņš izlieto dabas elementus
un cilvēku ļaunumu, lai šo Kunga kalpu mocītu, cerībā viņu beidzot caur to
piespiest no savas ticības atteikties, tāpēc ka viņu Dievs šķietami nevainīgu
soda.
Šis bija sātana mērķis, ko viņš
centās izvest un tas Viņam pa daļai arī izdevās, jo viņš patriarha sievu
pieveica tik tālu, ka tā mēģināja savu izmocīto vīru pierunāt no Dieva
atteikties, jo arī viņa bija domās, ka Dievs Kungs bija cēlonis visai šai
nepelnītai nelaimei.
Izraēla vēsture Mozus laikā vēl
vairāk dod gaismu par sātaniskām varām, apgaismodama mums elku kalpībā
nogrimušās pasaules stāvokli - tiešu velna darbību, kā to Jaunā Derībā māca
(1.Kor. 10:20) stāstot par tiešu satiksmi ar ļauniem gariem. Visa toreiz
apdzīvotā pasaule bija saistīta viltnieka važās un atradās viņa varā. Mēs pat
redzam, ka daudzi no Dieva tautas, nākot saskarē ar tādiem, kas bija nodevušies
sātanam, tika pavedināti garus izvaicāt, burvību piekopt un citas no ļauniem
gariem mācītas lietas darīt, kaut gan viņi Dieva bauslību pazina un zināja Viņa
nepielūdzamo tiesu par tādām lietām, ko bija piedzīvojuši. (3.Moz. 17:7; 19:31;
20:6,27; 5.Moz. 18:10-11).
Dāniēla grāmatā mēs atrodam
progresīvāku atklāsmi par ļauno garu valstību. 10. nodaļa mums vēstī par
sātanisko valdnieku eksistenci, kuri stājās pretī vēstnesim, kam bija uzdots
Kunga nodomu par savu
6
tautu Dānielam atklāt. Vecā
Derībā ir vēl citi izkaisīti norādījumi par velna darbību, viņa valdniekiem un
lielo pulku ļauno garu, kas viņa prātu izpilda. Bet visā visumā tika viņa
darbība turēta aizklāta, līdz sita lielā stunda un nāca zemes virsā cilvēka
izskatā sievas “Sēk1a”, kuram vajadzēja
čūskas galvu samīt (Gal. 4:4).
Sātans kā pievīlējs atklāts Jaunajā Derībā
Pie Kristus atnākšanas tiek
plīvurs vēl vairāk atklāts, kas sākot no Ēdenes bija aizsedzis ļauno varu
pārdabisko pūļu pilno darbību un vara kāda tiem bija cilvēkiem top redzamāka.
Diž-krāpnieks pats parādās arēnā, lai “Sievas sēklu” izaicinātu. Kas bija
Ēdenes dārzā priekš pirmā Ādama, tas kļuva Jūdejas tuksnesis priekš Otrā -
pārbaudes vieta. Pie abām izdevībām sātans uzstājās kā pievīlējs, protams gan,
lai pie otrās reizes kļūtu par zaudētāju. Viņam neizdevās savu Uzvarētāju
maldināt. Pie Kristus mācekļiem mēs redzam sātanam piemītošu darbības veidu.
Viņš iespaido Pēteri izrunāt kārdināšanas vārdus, Kungu uzaicinot no krusta
ceļa izvairīties (Mat. 15:22-23), un vēlāk viņš paņem savā varā to pašu mācekli
un liek viņam melot: “Es nepazīstu šo cilvēku”. Pāvils savās vēstulēs norāda uz
līdzīgām parādībām ticīgo starpā, kad viņš runā no “viltus apustuļiem” un “maldu
mācītājiem”, kā arī “sātanu, kas par gaismas eņģeli uzdodas un viņa kalpi par
patiesības sludinātājiem” (2. Kor. 11:13-15). Arī augšāmcēlušais Kungs sūtot no
Debesīm Rakstus savām draudzēm caur savu kalpu Jāni, piemin viltus apustuļus un
dažādas nepareizas mācības. Tur tiek minēta “sātana sinagoga”, kas komplektējās
no pieviltiem (Jāņa atkl. 2:9), tāpat aprakstīti draudzē esoši “sātana dziļumi” (Jāņa atkl. 2:24).
Pievīlēja pilnīgā atklāšanās Apokalipsē
Tad beidzot tiek novilkts pēdējais plīvurs. Apustulim Jānim tiek
dota pilna atklāsme par sātanisko pret Dievu un Viņa Kristu. Pēc nosūtītiem
draudžu rakstiem, tiek redzētājam pilnīgi atklāta krāpnieka pasaules aptveroša
darbība un viņam tiek pavēlēts visu redzēto uzrakstīt. Lai Kunga Jēzus draudze
saprastu pret sātanu vērstās cīņas lielo nozīmi, kas tai jāuzņemas līdz tam
laika sprīdim, kad Kungs Jēzus no debesīm parādīsies kā tiesnesis par šīm
neskaitāmām briesmu varām. Tad atklāsies, ka viņi
7
stāvēja pilni ar viltīgu naidu un
mežonīgu ļaunumu pret Dieva tautu, aiz visām cilvēku izdarībām, sākot ar
kritienu Ēdenē līdz pat beigām.
Kad lasām Atklāsmes grāmatu, mums
vajadzētu būt skaidrība par to, ka tur aprakstītie organizētie tumsības spēki
jau eksistēja pirms cilvēku radīšanas, bet Dieva tautai tie tika skaidrāki
atklāti pie apsolītās sievas sēklas nākšanas, kam vajadzēja čūskas galvu samīt.
Tikai kad laiks bija piepildīts
un Dievs parādījies miesā, kas ar ļauno garu vadoni, kritušo diž-eņģeli
sastapās nāvējošā cīņā Golgātas kalnā, kad Viņš viņu atklātībai parādīja un pār
tumsības masu ordām triumfēja, kas no sātana valsts visattālākajiem galiem bija
ap krustu pulcējusies, tikai tad tika par viņu vairāk gaisma dota.
Raksti mums māca, ka Dieva
patiesības atklāsmes, kas uz Viņu pašu un gara pasauli attiecās, arvien tiek
pielāgotas Dieva bērnu spējām un spēkiem. Atklāsmes grāmatas atklājumi par
sātaniskām varām netika dotas viņas bērnības dienās, jo kopš Kunga Jēzus Debess
braukšanas pagāja ap 40 gadiem, līdz laikam kad Atklāsmes grāmata tika
rakstīta. Ir iespējami, ka draudzei tās pamatpatiesības, kuras apustulim
Pāvilam un citiem apustuļiem tika uzticētas, pa priekšu bija pilnīgi jāuzņem
sevī, pirms tā spētu priekšā stāvošo cīņu ar pārdabiskām ļaunām varām bez
zaudējumiem uzņemt.
Pēdējais no apustuļiem tiek izvēlēts, lai sniegtu šo atklāsmi
Lai kāds arī kavēšanās iemesls
būtu bijis, tad tomēr ir uzkrītoši, ka tieši beidzamais no apustuļiem tika
izvēlēts, lai nodotu draudzei vēsti pie savas dzīves noslēguma, kas apgaismotu
garo cīņu līdz galam.
Jāņa atklāsmes grāmatā tiek
nepārprotami atklāts viltnieka vārds un raksturs, tāpat arī viņa cīņas pulku
vara, kara izplešanās un beidzot tā noslēgums. Tur tiek parādīts, ka neredzamā
pasaulē trako cīņa starp gaismas un tumsības spēkiem. Jānis saka, ka “pūķis karoja un viņa eņģeļi…”, pūķis tiek
noteikti un skaidri apzīmēts par „veco čūsku” - ņemot vērā maskēšanos Ēdenes
dārzā - „kuru sauc velns un sātans”, kas visu pasauli pieviļ. Mums tiek
parādīta viņa kā pievīlēja pasaules aptverošā darbība, tāpat viņa piedalīšanās
cīņās
8
zemes virsū, jo viņš ir nāciju
pavedinātājs un pasaulīgās varas darbojās zem viņa ietekmes un seko viņa
kūdījumiem. Tur tiek atmaskota augsti organizētā “vareno un valdību” savienība,
kas visi pakļauti sātana virsvadībai, ka tam ir vara pār “visām ciltīm, valodām,
tautām un tautībām”, kuras visas no neredzamām pārdabiskām varām tiek
pārvaldītas un “karo ar svētajiem” (Jņ.atkl.13:7).
Apokalipsē atklātā vispasaules pievilšana
Cauri visai Atklāsmes grāmatai
skan cīņas vārds. Cīņa tādā novadā, par kuru pat neviens mirstīgs cilvēks
nevarētu sapņot. Cīņa, starp vareniem gaismas un tumsības garu pulkiem, pūķa un
pievilto pasaules varu cīņa pret svētajiem; to pašu varu cīņa pret Jēru, cīņa
neskaitāmos veidos līdz pašam galam, kad Jērs viņus visus uzvarēs un līdz ar
Viņu, “Viņa aicinātie, izredzētie un uzticīgie” (Jņ.atkl. 17:14).
Mēs tuvojamies laikmeta beigām,
kas būs iezīmēts caur Apokalipsē minēto globāla rakstura pievilšanu, kad tautas
un tautības, kā arī atsevišķi cilvēki, tik lielā mērā būs pievilti, ka velns
patiešām visu zemi pārvaldīs. Pirms šis kulminācijas punkts būs sasniegts, tiks
gatavotas viltus parādību atklāsmes, kas kļūs redzamas. Tālu izplatītas
pievilšanas iekš un ārpus draudzes, kas stipri vēl pārspēs parasto pievilšanas
stāvokli, kurā patreiz atrodas kritušā cilvēce.
Lai saprastu, kāpēc velnam būs
vara panākt Atklāsmes grāmatā iepriekš sludināto milzu pievilšanu, kas dod
pārdabiskām varām tik lielu iespēju sakūdīt tautas un cilvēkus uz atklātu
sacelšanos pret Dievu, tad vispirms mums jāzina, ko Raksti saka par neatdzimušo
cilvēku, viņa dabīgo stāvokli, un par pasauli tās kritušajā stāvoklī.
Ja Apokalipse apzīmē sātanu par
visas pasaules pievīlēju, tad tāds viņš jau ir bijis no paša sākuma. “Visa
pasaule ir nogrimusi ļaunumā” (l.Jāņa 5:19), teica apustulis, kuram tika dota
atklāsme. Viņš pasauli apraksta, kā pilnīgi aptumšotu caur “ļaunā” pievilšanu,
kas akli seko viņa ļauno garu pulku vadībai, kuri atrodas zem viņa kontroles.
Vārds „pievilts”, ikviena neatdzimuša cilvēka apraksts
Vārds “pievilts” pēc Rakstiem
attiecināms uz katru neatdzimušu cilvēcīgu būtni, bez personības, rases,
kultūras, izglītības vai dzimuma atšķirības. „Jo arī mēs kādreiz …. maldījāmies
(bijām pievilti)…” (Titam 3:3, Efez.2:3) - tā apustulis Pāvils runā par savu
agrāko pilnīgi aptumšoto stāvokli,
9
kaut arī viņš toreiz bija ļoti
reliģiozs vīrs “pēc bauslības nevainojams” (Filip. 3:6).
Katrs neatdzimušais cilvēks tiek
vispirms vilināts no savas pieviltās sirds (Jes.44:20) un no
grēka (Ebr.3:13), pie kam šīs
pasaules dievs viņa saprašanu tā apstulbo, tā lai evaņģēlija gaisma tumsību
neaizdzītu (2. Kor. 4:4). Ļaunā pievilšana ar to vēl neizbeidzas, ja atjaunotā
dzīvība no Dieva cilvēku sasniegusi, jo jutekļu apmātība tiek tikai tik daudz
likvidēta, par cik patiesības gaisma sātana melus atklāj.
Kaut arī sirds ir šķīstīta un
griba pievērsta Dievam, tomēr dziļi iesakņojusies tieksme uz sevis pievilšanu,
un kaut kādā mērā apstulbojošais pievīlēja spēka klātbūtnes iespaids uz
saprašanu, kurš nodod sevi daudzās formās, kā arī to atklāj sekojošo Rakstu
vietu apgalvojumi:
Cilvēks pieviļ pats sevi, ja viņš ir Vārda klausītājs un ne darītājs. (Jēk.1:22)
Cilvēks pieviļ pats sevi, ja viņš saka - viņam nav grēka. (l.Jāņa 1:8)
Cilvēks pieviļ pats sevi, ja viņš pie sevis domā, ka viņš kas esot,
nebūdams nekas. (Gal. 6:3)
Cilvēks pieviļ pats sevi, ja viņš sevi uzskata par gudru ar šīs pasaules
gudrību palīdzību. (1.Kor.3:18)
Cilvēks pieviļ pats sevi, ja viņš domā, ka Dievam kalpo, un tomēr viņa
nesavaldītā mēle atklāj viņa patieso stāvokli. (Jēk. 1:26)
Cilvēks pieviļ pats sevi, ja viņš domā, ka sēs, un tomēr nepļaus to, ko
pats sējis. (Gal. 6:7)
Cilvēks pieviļ pats sevi, ja viņš domā, ka netaisnie iemantos Dieva
Valstību. (l. Kor. 6:9)
Cilvēks pieviļ pats sevi, ja viņš domā, ka saskaršanās ar grēku paliks bez
sekām pie viņa paša. (l. Kor. 15:33)
PIEVILTS! Kā šis vārds atgrūž! Katra cilvēciska būtne tam
neapzināti pretojas, redzot to uz sevi pašu attiecinātu, nenojaušot, ka tieši
šī pretošanās pati par sevi jau ir pievīlēja iedarbība uz savu upuri, kas visu
un jebko pielieto, lai pievilto atturētu no patiesības, kura to atbrīvotu. Ja
cilvēki ļaujas no savas pašu kritušās dabas elementiem tik viegli pievilties,
10
cik daudz vairāk sātaniskās varas
būs ieinteresētas darbā, lai pie cilvēka nepielaistu pat vismazāko
apskaidrotību. Viņi piepūlēsies cilvēku paturēt vecās dabas važās, no kuras
iziet visdažādākās formās neiedomājami liela pašpievilšanās, kas velnišķiem
spēkiem atvieglo darbību viņu pašu viltus amatā. Viņu pievilšanas metodes ir
tikpat vecas kā jaunas, un viņu upuru dabai, stāvoklim un apstākļiem pielāgotas.
Dzīti no rūgta naida, atriebt kāres un velēšanās ļaunu darīt visam labajam un
cilvēcei, sātanam padotie neatlaižas no savas piepūles, viņu izturība varētu
būt par priekšzīmi tādiem, kas par katru cenu grib savu mērķi sasniegt.
Sātans arī kā Dieva bērnu pievīlējs
Diž-krāpnieks pieviļ ne tikai
visu neatgriezušos pasauli, bet arī DIEVA bērnus, tikai ar to starpību, ka pret
svētajiem viņš savu kara vešanas taktiku izmaina, pielietojot attiecībā uz
dievišķām lietām visneiedomājamāko maldināšanu un viltību (Mat.24:24. 2.Kor.
11:3,13-15).
Galvenais ierocis uz kura
tumsības valdnieks paļaujas ir pievilšana, speciāli izdomāti krāpšanas veidi,
lai cilvēkus uz katru dzīves pakāpi maldinātu. Neatdzimušo pievilšana, kas jau
tā kā tā no grēka ir pievilti, miesīgiem kristiešiem pielāgota pievilšana un
beidzot pievilšana, kas vērsta pret garīgo cilvēku, kurš jau iepriekš minētās
dzīves pakāpes atstājis aiz sevis un iegājis novadā, kurā viņš priekš daudz
rafinētākam viltnieka viltībām pieejams. Ja arī pārvarētas tās viltības, kas
cilvēku saistīja neatgrieztā stāvoklī un laikā, kad viņš bija pieķēdēts pie
miesīga kristieša dzīves, tad tikko viņš sasniedz “debess vietas” novadus, par
kuriem Pāvils Efeziešu vēstulē raksta, tad tūdaļ viņš atradīsies pievīlēja
mākas sfērā, kas visasprātīgāk izdomāta, vietā, kur ļaunie gari ar savam ordām
nenogurstoši pūlas uzbrukt tiem, kas ar augšāmcēlušos KUNGU ir savienoti.
Pievilšanas bīstamība laiku nobeiguma pēdējās dienās
Apokalipsē mums tiek lielos
vilcienos atklāta pasauli aptveroša un pasauli pārvaldoša sātaniskā savienība
un viņu karš pret svētajiem. Bet viltnieka darbība pret tiem, kuri stāv Dievam
vistuvāk, tiek aprakstīta Pāvila vēstulē Efeziešiem, kur 6. nodaļā no 10-18.
panta tiek aprakstīta ticīgo cīņa ar pielietojamiem ieroču veidiem pret
tumsības varām. No šīm vietām redzam, ka Dieva bērnu dziļākā
11
savienības sfērā ar savu KUNGU un
draudzes staigāšanai garīgā nobrieduma laikā “debess novados” jaizcīna sīvākās
un asākās cīņas ar pievīlēju un viņa pulkiem.
Jo vairāk laiks tuvojas
nobeigumam, un draudze caur Svētā Gara spēku nobriest paņemšanai Debesīs, jo
vairāk vērsīsies sātana uzbrūkošo ordu uzbrukumi pret Kristus miesai locekļiem.
Mateja evaņģēlijā mēs atrodam norādījumus uz šo ļauno garu uzbrukumu Dieva
tautai, kur Kungs Jēzus lieto vārdu “pievilti”, lai norādītu uz beidzamo dienu
sevišķu pazīšanas zīmi. Viņš teica: „Un Jēzus atbildēja tiem un sacīja: “Pielūkojiet,
lai neviens jūs nepieviļ. Jo tad
daudzi nāks Manā Vārdā un sacīs: Es esmu Kristus, - un tie pievils daudzus.”
(Mat. 24:4-5). “Jo tad daudzi nāks Manā Vārdā un sacīs: es esmu Kristus, un tie
pievils daudzus.” (Mat. 24:11). “Jo
uzstāsies viltus kristi un viltus pravieši un darīs lielas zīmes un brīnumus,
lai pieviltu, ja iespējams, arī izredzētos.” (Mat. 24:24).
Pievilšana saistībā ar pārdabisko sfēru
Ir arī teikts, ka pie šīm
pievilšanām lieta grozīsies ap garīgām lietām, ne zemišķām lietām, norādot ka
beigu laikā Dieva tauta gaidīs Kunga Jēzus atkal atnākšanu, un tāpēc sekos un
atvērsies ar saspridzinātu uzmanību visiem pārdabiskās pasaules notikumiem un
kustībām. Tas būtu tik liela mēra un apjoma gadījums, kas viltus gariem dotu
iespēju Kunga Jēzus atkal atnākšanu ievadīt ar tā dēvētām “zīmēm un brīnumiem”,
vai šo zīmju atdarinājumus sajauktu ar patiesiem Dieva Gara darbiem. Kungs
Jēzus saka, ka cilvēki ļaus sevi pievilt:
1. attiecībā uz Kristu un Viņa
parādīšanos;
2. attiecība uz pravietojumiem un
mācībām no garu pasaules caur “inspirētiem” sūtņiem;
3. attiecībā uz pierādījumiem,
caur zīmēm un brīnumiem, ka šīs mācības ir no Dieva, kurām tik dievišķi
jāizskatās un jābūt tik līdzīgām Dieva darbībām, ka pat izredzētie nevarētu būt
droši. Pat viņiem vajadzētu vairāk gaismas, kā ar cita veida pārbaudi varētu
skaidri atšķirt šķietamu ārīgu dievišķu zīmi, lai varētu atšķirt viltojumu no
īstas.
Svētā Gara pravietojums, kas caur
Pāvilu dots Timotejam, kas satur īpašu vēstījumu priekš beigu laika draudzes,
pilnībā saskan ar Kunga Jēzus izteicieniem Mateja evaņģēlijā.
Abas Timotejam rakstītās Pāvila
vēstules bija beidzamās, kuras tas pirms šķiršanās no šīs pasaules sarakstīja.
Abas tika cietumā rakstītas un cietums Pāvilam nozīmēja to pašu, ko Jānim
Patmos sala,
12
tur viņš bija garā un redzēja kas
notiks. Pāvils bija nodarbināts ar to, lai dotu Timotejam beidzamos norādījumus
Dieva draudzes uzcelšanā - dzīves noteikumus, ne tikai savam skolniekam, bet
visiem Dieva nama turētājiem. Lūkojoties pāri visiem šiem sīkiem detalizētiem
norādījumiem, redz viņa asais redzētāja skats beigu laikus un caur tiešu Dieva
Gara iedvesmu nedaudz vārdos attēlo briesmas, kas draud Dieva draudzei laikmeta
beigās. Tieši tādā pat veidā Dieva Gars deva Vecās Derības praviešiem dažus
jēgpilnus pravietojumus, kas kļuva pilnīgi saprotami tikai pēc viņu
piepildīšanās.
Apustulis saka: “Gars saka
skaidri, ka vēlākos laikos daži atkritīs no ticības, pieķerdamies maldu gariem
un dēmonu mācībām, padodamies meļu liekulīgajiem vārdiem, kam pašu sirdsapziņa
ar kauna zīmi iezīmēta.” (1.Tim. 4:1-2).
Pāvila apgalvojums 1.Tim. 4:1-2 ir vienīgais, kas parāda briesmu
iemeslu
Šķiet, ka Pāvila pravietiskais
stāsts ir vienīgais, kas skaidri apraksta draudzes stāvokli beigu laikā. Tas
Kungs vispārējos vilcienos runāja par briesmām, kas Viņa tautu apdraud laikmeta
beigās, bet Pāvils raksta Tesaloniķiešiem vēl izsmeļošāk par atkrišanu un ļaunā
briesmīgām pievilšanām laikmeta beidzamajās dienās, turpretī vienīgā vieta
Timotejam norāda, ka briesmas draudzei draud no ļauno garu uzbrukumiem, ka viņu
mērķis būs draudzes locekļus viltus ceļā aizmānīt no tīras ticības uz Kristu.
Svētais Gars šajā īsajā Pāvilam
dotā vēstījumā apraksta ļauno garu raksturu un viņu darbību, ar to apstiprinot
1. viņu esamību, 2. viņu pūles tieši ticīgos novest pie krišanas, un 3. viņu
krāpšanos; jo caur viltību viņiem jāatrauj tos svētos no “tās ticības, kas
svētajiem reiz uzticēta” (Jūda 1:3).
1. Tim. 4,1-3 mums ir dots ļauno
garu raksturojums, un nevis cilvēku, kurus tie gan bieži izlieto par saviem
darba rīkiem, to skaidri var redzēt no grieķu oriģinālteksta. (Piezīme: Pembers
saka, ka 2. pants attiecināms uz ļauno garu raksturu un būtu jātulko sekojoši: “nešķīstu
garu tiešas mācības, kuri gan paši nēsā iededzinātu zīmi apziņā, kā
noziedznieks, kas ar tādu tiek apzī-
13
mēts, tomēr par svētiem uzdodas,
lai padarīta savus melus ticamus.)
Briesmas, kādas draudzi beidzamās
dienās apdraud, tātad nāk no pārdabiskām būtnēm, kuras “liekuļo”, kuras uzdodas
par ko tādu, kas viņas nav, kuras izplata mācības, kas šķiet, ka vestu pie
lielāka svētuma, bet viņi paši ir ļauni un netīri un pārnes savus netīrumus un
puvešu smirdoņu uz saviem upuriem, jo kur viņi pieviļ tur tie iegūst arī
pieeju. Un kamēr pieviltais domā, ka viņš ir “vairāk svētots”, vairāk “šķīstīts”
un vairāk atbrīvots “no miesas kārībām”, viņš tiek no šiem liekulības gariem
vairāk apgānīts, kuri savu iekaroto teritoriju patur un savas mahinācijas zem
svētuma segas slēpj.
Maldinošo garu briesmas ietekmē ikvienu Dieva bērnu
Šīs briesmas apdraud katru Dieva
bērnu un neviens Gara piepildīts ticīgais nedrīkst domāt, ka viņš ir drošībā.
Raksti iepriekš jau saka, ka “daži atkritīs no ticības” un proti, velna viltīgo
mācību dēļ. Velni nerīkosies atklāti, lai nevarētu viņu darbību kā ļaunumu
pazīt, jo pievilšana ir apslēpta darbība. Krāpšanas būtība pastāv iekš tā, lai
izliktos tīrs un godīgs. Pievilšana tiek izvesta caur velnišķām mācībām, tātad
garīgā novadā. Pāvils piemin divus šo ļauno garu mācību piemērus: 1. tie
aizliedz doties laulībā, un 2. lietot barību, ko Dievs ir radījis. Tāpēc šī
mācība vēršas pret Dievu kā Radītāju savā īpašībā.
Sātaniskie spēki, kas aprakstīti Efeziešiem 6.nod.
Līdz šim dēmoniskas mācības
pierakstīja visumā romiešu-katoļu baznīcai, šo no Pāvila minēto divu atklāto
piemēru dēļ, vēlākos laikos arī citiem mūsdienu novirzieniem, kuri noliedz
grēka esamību un Kristus vietniecības upuri noraida. Bet bez tam ir vēl citi
ļauno garu radīti maldu mācību virzieni, kuri visur iespaido evaņģēlisko
kristietību un arī ticīgos noved maldos un velna varā. Pat Gara cilvēki, kas
debess vietās savienoti ar augšāmcēlušos Kungu, kā to redzam Efeziešu vēstulē
aprakstītā sfērā, no ļaunām varām top novesti pie krišanas. Sestā nodaļā
minētie sātaniskie pulki tiek apzīmēti par “firstiem” un “vareniem”, kuri kā
tādi pārvalda pasaules valstis un nācijas ar pilnu varu uz visiem viņiem
atvērtiem novadiem, viņi iedarbojās
14
kā “pasaules kungi”, kuru varā ir
visa apmātā un aptumšotā cilvēce un kā “ļauni gari pasaules telpā”, burtiski “debess
vietās”, kuru uzbrukumi tiek versti viltības veidā pret Jēzus Kristus draudzi
ar “ugunīgām bultām”, uzbrūkot ar visneiedomājamākajām viltībām, kādas tie vien
spēj sadomāt.
Briesmas, kas draud Dieva tautai,
tātad nav tikai priekš nedaudziem draudošas briesmas, bet visiem. Visvairāk ir
apdraudēti tie draudzes locekļi, kas piepildīti ar Svēto Garu, kuri vairāk
neļaujas sagūstīties caur miesu un pasauli, bet atveras visām lietām, kuras
tiem varētu veicināt apgūt dievišķo patiesību, vēloties kļūt “garīgākiem” un
tuvāki nākt Dievam; jo iepriekš minētais uzbrukums nāk no pārdabiskā lauka caur
pārdabiskām gara būtnēm, kuras ir intelektuālās (prāta, saprātīgas) (Mar. 1:25)
personības un savas pievilšanas realizē pārdomātā viltus stratēģijā (Mat.
12:44-45, Efez. 6:11).
Caur viltus mācībām kļūt
pieviltiem nav tik lielas briesmas pasaulei, kā Dieva bērniem. Dēmoni nemēģinās
izaicināt Gara piepildītus ticīgos uz atklātiem grēkiem, kā: slepkavību,
dzeršanu, spēlēm un līdzīgiem grēkiem, bet mēģinās iespaidot caur “mācībām”, ja
kristieši nezinās, ka velni viņus caur pievilšanu var savā varā iegūt, tāpat kā
caur grēku.
Kādā veidā ļaunie gari pieviļ caur „mācībām” (doktrīnām)
Kā ļaunie gari sasniedz savu
mērķi, lai cilvēki pieņemtu viņu mācības? Tas notiek trejādi. 1. ar to, ka viņi
tās dod “dievišķu atklāsmju” veidā, visiem tiem, kas bez pārbaudīšanas visu
pieņem. Ir ticīgie, kas nezināšanas dēļ visas tamlīdzīgas lietas pieņem kā no
Dieva. Šāda veida pamācīšanas notiek caur tiešu saskari ar pievilto un pastāv
uz “uzzibinošu” Bībeles pantu, atklāsmju, no “Kristus” dotu vīziju vai Rakstu
vārdu straumēm, viss tas tiek pieņemts kā Svētā Gara devums, 2. caur to, ka
ļaunie gari savas mācības sajauc ar paša cilvēka apsvērumiem, tā ka viņš domā,
ka ir pats savu spriedumu taisījis. Pievīlēji atdarina smadzeņu darbību un
iedveš garam savas domas un iztēles, jo viņi var tieši saieties - sadarboties
ar cilvēku, bez ko būtu no viņa miesu, dvēseli vai garu sagūstījuši.
15
Dēmonu mācība savā veidā šķiet
tik dabīga, ka pieviltais domā - viņš ir caur paša izdomu nācis pie sava
slēdziena un neredz, ka melu gari viņu dzinuši bez pietiekoša pamata vai izejot
no nepareiza stāvokļa pieņemt savu lēmumu, kurš ir nepareizs. Maldu mācītājiem
ir izdevies caur viņu tēlojumiem cilvēka gara priekšā tos tam padarīt ticamus.
3. Ļaunie gari ļoti labprāt
pieviļ caur cilvēcīgiem darba rīkiem, kuri kaut gan paši pievilti, iedomājas un
uzdodas par neviltotu dievišķo patiesību pasludinātājiem, nepiedzīvojošiem, kas
akli tiem seko to labā un godīgā rakstura dēļ. Viņi saka “viņš ir dievbijīgs
cilvēks un priekšzīmīgs savā dzīvē, tāpēc mēs viņam ticam”. Cilvēka dzīves
veids tiek uzskatīts par pietiekošu garantiju viņa mācības pareizības
pierādījumam, bet pati mācība netiek ar Dieva Vārdu pārbaudīta. Tas izriet no
plaši izplatīta uzskata, proti, ka viss ko sātans un viņa eņģeļi dara tiek
uzskatīts par ļaunu, bet tā patiesība, ka sātans darbojās “gaismas eņģeļa”
izskatā, netiek ņemta vērā (2.Kor. 11:14) tāpat arī to neņem vērā, ka “labs
cilvēks” dēmoniem ir daudz labāks darba rīks, lai savu maldu mācību izplatītu,
ne kā slikts, kuram neviens neticētu.
Starp “viltus” mācītājiem un
pieviltiem ir starpība. Šodien starp patiesi labākiem var sastapt daudz
pievilto, tāpēc ka viņi nezina, ka sātans no elles dziļumiem izsūtījis lielu
pulku viltus garu, lai Dieva tautu pieviltu, un tādējādi Gara piepildītiem
draudzes locekļiem draud sevišķas briesmas no pārdabiskās sfēras. Jo no
turienes viltnieki iečukst savas “garīgās” mācības visiem tiem, kuri ir “garīgi”
t.i. garīgām lietām atvērti un pieejami, un it īpaši pie tiem, kuri ir
izraudzīti mācīšanai. Dēmoni meklē savus melus ar patiesību sajaukt, lai tos
padarītu ticamus. Tāpēc šodien katram ticīgajam jāpārbauda visas mācības Dieva
Vārda gaismā, viņu attiecībā pret Kristus vietniecības upuri un citām
evaņģēlija pamatmācībām resp. evaņģēlija patiesībām, lai no viņu rakstura
neļautos maldināties. Arī labi cilvēki var tikt pievilti, un tieši tādi sātanam
ir vajadzīgi, lai savus melus zem
16
patiesības burām ievadītu ūdeņos.
Ļauno garu mācīšanas iespaids uz sirdsapziņu
Pāvils apraksta ļauno garu
mācīšanu, kā melu runāšanu liekuļojot - tātad zem patiesības izkārtnes, kas
sirdsapziņu padara trulu (burtiski: kā ar degošu dzelzi nocietinātu). Ja
ticīgais tādus pārdabiskus norādījumus uzskata par dievišķiem un viņiem
paklausa, tad sirdsapziņas lietošana tiek izslēgta un ar laiku tā kļūst
nejūtīga un pasīva. Cilvēks dara lietas zem pārdabiska spēka ietekmes, ko
jūtīgai sirdsapziņai būtu jānosoda. Tādi ticīgie “piegriež vērību” papriekšu
šiem gariem caur to, ka viņus uzklausa, tad seko darbi. Viņi ir ļāvušies
pievilties attiecībā uz “Dieva klātnību”, ir pārņēmuši nepareizu uztveri par “dievišķo
mīlestību” un sev neapzināti nodevušies viltus gariem. Tādi drīzi sajauc viltus
mācību ar svētošanas mācību un pieviļ ticīgos attiecībā uz grēku, sevi pašiem
un visiem citiem, kas ar garīgās dzīves patiesībām ir savienoti.
Priekš šīm mācībām par pamatu pa
lielākai daļai ņem Rakstus, kā zirnekļa tīkli tiek veikli saausti Bībeles
pantiņi, lai neprašas sagūstītu. Atsevišķas vietas tiek izrautas no viņu
kopdomas un netiek visas patiesības gaismā apgaismotas. Teikumi tiek no citiem
teikumiem atdalīti, kas tos papildina vai izskaidro. Rakstu vārdi tiek veikli
no plaša lauka izlasīti un tā saķēdēti, lai viņi parādītu šķietamu Dieva
atklāsmi. Bet starp tām esošas vietas vai vēsturiskais fons, kas attiecīgām
vietām dotu pareizu nokrāsu, kā arī citi elementi, kas katru atsevišķu vārdu
izskaidrotu, tiek ar viltīgi gudru ziņu atstāti bez ievērības.
Kāds gan šeit slazda valgs tiek
izlikts bībeliskās ekseģēzes (izskaidrojuma) nezinātājam, caur ko daža laba
dzīve nonākusi uz nepareiza ceļa vai tiek aptumšota caur nepareizu Dieva Vārda
pielietošanu. Tas tāpēc, ka caurmēra kristietība pazīst velnu tikai kā kārdinātāju
un apsūdzētāju. Tādēļ viņiem nav jausmas par viņa ļaunuma un nešķīsto garu
ļaunuma dziļumiem. Parasti netic, ka velni lieto Rakstu Vārdus, bet viņi
pielieto pat visu grāmatu, lai tikai vienu dvēseli varētu pievilt.
17
Daži pievīlēju garu „mācīšanas” veidi
Viltus garu “mācības”, kas šodien
top izplatītas, ir tik daudz, ka visas šeit nav iespējams aprakstīt. Parasti
pieņem, ka tās tikai neīstās reliģijās atpazīstamas, bet dēmoni ir tik
neatlaidīgi savā darbā ar savām mācībām vai garīgo lietu izpratni, lai visus
cilvēkus jeb kurā zemē un valstī iespaidotu. Viņi meklē šo cilvēku reliģiskos
instinktus izmantot, lai tikai atrastu aizvietotāju patiesībai.
Tāpēc vienīgi patiesība var
sātaniskās melu nakts tumsu aizdzīt. Dieva patiesība, ne tikai “patiesi uzskati”.
Patiesība attiecībā uz visiem Dieva patiesības likumiem. Velnu mācības nav
nekas vairāk, kā vienīgi teorijas, kurām tādi cilvēki tic un tās pieņem, kuriem
ļauni gari var savu viltību iedvest. Katra ticība vai katra pārliecība pieder
vienai vai otrai sfērai (novadam) ar savu izcelsmi Dievā vai sātanā. Pat domas,
kas šķietami nāk no cilvēka gara ir attiecināmas uz vienu no minētiem novadiem.
Jo cilvēka prāts, vai nu tiek no sātana aptumšots (2.Kor.4:4) un caur to kļūst
auglīga zeme viņa norādījumiem, vai viņš tiek no Dieva atjaunots (Efez.4:23),
no sātaniskās varas atbrīvots un spējīgs darīts priekš patiesības uzņemšanas un
tālāk došanas.
Pamatprincipi mācošo garu mācību pārbaudīšanai
Tā kā katra ticība nāk vai no
patiesības Dieva jeb no melu tēva (Jāņa 8:44), tad tam ir tikai viens
fundamentāls (pamata) mērs, pie kā varētu pārbaudīt katras mācības avotu, katru
izpratni vai ticības apliecinājumu gan pie kristiešiem, gan pie nekristiešiem,
un to mēraukla ir Dieva atklātais Vārds.
Katra “patiesība” ir saskaņā ar
vienīgo kanālu, kas mums atklāj patiesību šajā pasaulē, proti - uzrakstīto
Dieva Vārdu. Visas “mācības”, kuru izcelsme ir no pievīlējiem gariem:
1. Vājina Svēto Rakstu autoritāti,
2. Izkropļo Svēto Rakstu mācību,
3. Pievieno Svētajiem Rakstiem cilvēku domas, vai
4. Svētos Rakstus pilnībā noliek malā.
Velna galējais mērķis ir Dieva
atklāsmi par Golgātas krustu aptumšot, sagrozīt, apslēpt vai pilnīgi nobīdīt
malā, jo tur tika sātans no Diev-Cilvēka uzvarēts un izcīnīta brīvība priekš
visiem viņa gūstekņiem.
18
Visu reliģisko “uzskatu” un “ticējumu”
pārbaudes akmens ir viņu -
1. Saskaņa ar rakstīto Vārdu, visā tā pilnīgajā patiesības nozīmē,
2. Šo uzskatu attieksme pret Krustu un grēku.
Kristīgajā pasaulē dažas “velnu
mācības” caur šādu divu pamatprincipu pārbaudi var skaidri pierādīt, un tās ir:
Kristīgā zinātne: nav grēks, nav Glābējs, nav Krusts.
Teozofija: nav grēks, nav Glābējs, nav Krusts.
Spiritisms: nav grēks, nav Glābējs, nav Krusts.
Jaunā teoloģija: nav grēks, nav Glābējs, nav Krusts.
Pagāniskajā pasaulē:
1. Musulmanisms (Islams), Konfūcisms,
Budisms, u.c.:
Nav Glābējs, nav Krusts, tikai
morāles reliģija, kas cilvēku padara par sevis paša glābēju.
2. Kalpošana elkiem, kā patiesa
dēmonu pielūgšana:
Nav zināšanas par Golgātas upuri
un Glābēju, turpretī cilvēki ļoti labi pazīst ļaunos garus un meklē
salīdzināšanos ar tiem, jo viņi tos ir piedzīvojuši.
Kristīgā baznīcā ir neskaitāmi “uzskati”
un “ticības apliecinājumi”, kas vērsti pret Dieva patiesību, kurus iedveš melu
gari kristiešu domām, caur to tad viņi arī kļūst bezspēcīgi pret grēku un
sātanu, un nonāk tieši zem ļauno garu varas. Kaut arī viņu ticība Kungam Jēzum
Kristum tos priekš visas mūžības izglābusi, un kaut arī viņi Rakstu autoritāti
augsti tura un pazīst krusta spēku. Tāpēc uzskatus un ticības apliecinājumus ir
jāpārbauda ne tikai ar “Bībeles pantiņiem” un atsevišķām Rakstu vietām, bet pie
visas atklātās Dieva Vārda patiesības. Tā kā sātans savas mācības caur zīmēm un
brīnumiem apstiprinās (Mat.24:24, 2.Tes.2:9, Jņ.atkl.13:13), tad “uguns no
debesīm”, “spēki” un “brīnumi” nav pierādījums par kādas lietas dievišķību,
tāpat arī “brīnišķīga dzīve” nav neapstrīdams pierādījums, jo sātana “kalpotāji”
var uzstāties arī kā “taisnības sludinātāji” (2.Kor. 11:13-15).
Pievīlēju garu uzplūdu viļņa kulminācija, kas parādīta
2.Tesaloniķiešiem 2.nod.
Kulminācijas punkts šim viltus
garu plūdu vilnim, kas pārliesies pāri kristīgai baznīcai, tiek no ap. Pāvila
aprakstīts vēstulē Tesaloniķiešiem, kur viņš runā par vienu, kuram izdosies
kristietību
19
tik pilnīgi pievilt, ka viņš
iespiedīsies līdz pat Dieva svētumam un kā “Dievs ieņem vietu Dieva templī...” “Jo
viņa (šī pretinieka) parādīšanās ar visu viņa viltus varu, zīmēm un brīnumiem
ir sātana darbs (2.Tes.2:9-10).
Mateja evaņģēlijā teikto Kunga
Jēzus vārdu apstiprinājumu mēs atrodam atklāsmē, kuru Viņš deva Jānim uz
Patmosa salas, kur teikts, ka beigu laika viltnieka galvenais ierocis būs
pārdabiskas zīmes, ar kuru palīdzību viņš valdīs pār zemes iedzīvotājiem. Tā
dēvētais “jērs” darīs “lielas zīmes”, ļaus lai “uguns no debesīm krīt”, lai
pasaules iedzīvotājus maldinātu, un lai caur to tādu varu iegūtu, ka “neviens
nevarētu ne pirkt, ne pārdot, ja viņam nav zvēra zīme” (Jņ.atkl. 13:11-17).
Caur šo pārdabisko krāpšanu ļauno garu sātaniskā savienība iegūs tik karsti
ilgoto pasauli aptverošo (globālo) valdīšanu – savu iekāres mērķi un
piepildījumu.
Pasaules pievilšana pieaugs caur
iestigšanu arvien dziļākā tumsā un kristiešu pievilšana notiks caur “mācībām”
un “brīnišķām atklāsmēm” (manifestācijām) beigu laikā sasniedzot savu augstāko
līmeni.
Apokalipses rakstītāja īpašais brīdinājums draudzei
Ievērības cienīgi ir tas, ka
apustulis, kurš tika izredzēts draudzei nosūtīt atklāsmi un caur to viņu
sagatavot uz beigu laiku cīņu, bija tas pats, kurš savā laikā ticīgiem teica
vārdus: “Neticiet ikkatram garam” (1.Jāņa 4:1-6), un kurš savus “bērniņus”
nopietni brīdināja no “antikrista gara” un “maldu gariem”, kuri jau toreiz
rosīgi darbojās. Stāvoklim, ko mums jāieņem, vajadzētu būt neticiet! t.i.
sargāties no visām pārdabiskām “mācībām” un “mācītājiem”, līdz jūs zināt vai
viņi ir no Dieva. Viņiem vajadzētu visu pārbaudīt, vai tas neiziet no maldu
gara un nav daļa no sātaniskā uzbrukuma (ofensīvas) pret Kristu, no tā arī
ceļas vārds “antikrists”.
Ja šī neitralitātes
(nepiedalīšanās) stāja un piesardzība šķita nepieciešama apustuļa laikā
attiecībā pret pārdabiskām lietām, cik daudz vairāk tā ir nepieciešama beigu
laikmetā, par kuru Kungs Jēzus un Viņa kalps Pāvils ir pravietojuši, ka beigu
laiks iezīmēsies ar pārsvarā esošām maldu mācībām un viltus mācītājiem, kas
Dieva svēto Vārdu
20
nelietīgi lieto, un ka tad būs
dienas kārtībā neparastas manifestācijas (izpausmes). Maldu mācības būs
pavadītas no vareniem un brīnišķiem “pierādījumiem”, ka pat uzticamākie Dieva
kalpi nodrebēs un daži ļaus sevi pievilt.
Daniela pravietojums, ka „mācītājiem” laiku beigās būs „jākrīt”
Daniels, kurš par šo laiku runā ,
brīdina: “Un no tiem prātīgiem (burtiski izredzētiem) citi kritīs, lai top
kausēti viņu vidū un šķīstīti un iztīrīti līdz pat beidzamam galam, jo tas vēl
iet līdz noliktam laikam.” (Dan.11:35). Patiesībai ir jāskatās acīs. Arī “izredzētie”
var tapt pievilti, un no Daniela vārdiem šķiet izrietam, ka tas tā kādu laiku
tiks pieļauts, lai caur uguni pārbaudītu. Varbūt ka tas ir savādi, beidzamās
cīņas aprakstu ar šo vietu salīdzināt, kur teikts, ka zvērs līdzīgi pardelim
cīnīsies ar svētajiem un tos uzvarēs (Jņ.atkl. 13:7).
Daniels runā arī par ienaidnieka
pagaidu uzvarām: “Un es redzēju šo ragu karojam pret svētajiem un tos uzvaram.”
(Dan. 7:21). Daniels vēl turpina: “Tiekams laika vecais nāca... un laiks nāca,
ka svētie ieņem valstību.” Šķiet, ka laikmeta beigās Dievs atļaus pār svētajiem
sātanam kādu laiku triumfēt (gūt uzvaru), kā tas notika ar Pēteri, lai viņš
taptu sijāts (Luk. 22:31), un ka viņš šķietami pār Dieva Dēlu Golgātas kalnā
triumfēja, kad sātana varas stunda pār krustu sasitās (Mat. 27:34-36) kā viņš
arī pār tiem diviem lieciniekiem darīs (Jņ.atkl. 11:7) tāpat kā ar vecā pūķa
varas augstāko pakāpi, kas atklāsies tad visai apdzīvotai pasaulei (Jņ.atkl.
13:7-15).
Visas šīs dažādās parādības ir
dažādos periodos Dieva tautas vēsturē atkārtojušās, tā ka varētu būt Apokalipsē
minētā pardelim līdzīgā zvēra triumfēšana pār svētajiem zemes virsū, domāts
laiks pēc draudzes paņemšanas debesīs. Bet lai mācamies no visām šīm lietām to,
ka Dieva lielākās uzvaras slēpjas aiz šķietamiem zaudējumiem -neveiksmēm. Dieva
izredzētiem no tā jāsargās, lai cīņas laikā pret pievīlēju - sātanu kaut kā
caur ārišķīgām parādībām netaptu maldināti vai iespaidoti, jo pārdabisko spēku
šķietamais triumfs, kurš grib izlikties dievišķīgs, var būt sātaniskas
izcelsmes un šķietamais zaudējums, kas pēc ienaidnieka uzvaras izskatās, var
sevī slēpt Dieva uzvaru.
21
Šķietamā ārējā uzvara vai zaudējums nav patiess kritērijs spriedumam
Ienaidnieks ir melis un kā
pievīlējs viņš beigu laikā uzstāsies un gūs virsroku. Ārišķie “panākumi” vai “neveiksmes”
nekad nav patiesais kritērijs (mēraukla, pazīme) par kādas lietas dievišķo vai
sātanisko izcelsmi. Golgāta stāv priekš visiem laikiem kā Dieva atklāsmes
veids, Viņa izvestajam glābšanas darbam mūsu acu priekšā. Sātans darbojas
laikā, un viņš zin, ka viņa laiks ir īss, bet Dievs darbojas mūžībai. Dieva
ceļš ved caur nāvi pie dzīvības, caur zaudējumiem pie uzvaras, caur ciešanām uz
godību.
Zināšana - atziņa ir galvenais
līdzeklis pret pievilšanu. Svētajiem ir jāzina, un viņiem ir jāmācās garus
pārbaudīt, līdz viņi zina kas nāk no Dieva un kas no sātana. Ja Kungs Jēzus
saka: “Sargaties”, un “Redzi, Es to jums esmu iepriekš teicis”, tad tas
pierāda, ka Viņa ļaudīm ir vajadzīga personīga zināšana attiecībā uz draudošām
briesmām, ja viņi grib, lai Viņš tos pasargātu. Ticīgie, kas akli uz Dieva
sargājošo spēku paļaujas, nenopūloties mācīties, lai iegūtu zināšanas kā
izsargāties no pievilšanas, un tā droši nonāk ienaidnieka izliktajos slazda
valgos.