sestdiena, 2021. gada 7. augusts

APDRAUDĒTAIS KRISTIETIS - Pielikumi

Apdraudētais kristietis -

Pielikumi 


267

Pirmo kristiešu baznīctēvu attieksme pret ļauniem gariem

(skat. 2.nod. “Ticīgiem ir iespēja saņemt bruņojumu, lai tiktu galā ar sātaniskiem spēkiem”)

 

Tertuliāns (Tertullian) savā Apoloģijā (aizstāvēšanās runā) Romas impērijas varas vīriem saka:

“Atvediet kādu personu sava tribunāla priekšā, kas skaidri no velniem ir apsēsta. Ļaunais gars tūdaļ atzīs, ja Kristus sekotājs tam pavēlēs runāt, ka viņš ir velns, ja arī viņš līdz tam laikam maldinoši apgalvoja, ka viņš ir viens dievs. Vai, ja jūs gribat, tad vedat vienu tā saukto dieva pārņemto, kristiešu priekšā. Ja gari savās bailēs, lai tādu neapmelotu neatzīst, ka viņi ir velni, tad jūs varat uz vietas šī kristieša asinis izliet, kas sevi uzdrošinās par tādu uzdot.”

Visa mūsu vara un autoritāte pār gariem pastāv Kristus Vārda minēšanā, pie tam mēs viņiem atgādinām tiesas spriedumu no Kristus rokas, ar ko Dievs visiem piedraud un kas viņus kādā dienā sagaidīs, ko viņi paši labi zina. Viņi bīstas Kristu Dievā un Dievu Kristū, un tāpēc pakļaujas Dieva un Kristus kalpiem. Tāpēc uz mūsu pavēli viņi atstāj cilvēku miesas, kurās tie bija iegājuši, ja mēs tās aizskaram vai uzrunājam, izmisuši un negribīgi, mūsu acu priekšā atklāti kaunā likti…”

Justīns Moceklis (Justin Martyr) saka romiešu senātam savā otrā Apoloģijā: “Neskaitāmi velna apsēsti no visām pasaules pusēm un jūsu galvaspilsētas, tika un tiek caur kristiešiem dziedināti Jēzus Kristus vārdā, kas zem Poncija Pilāta tika krustā sists.

 

268

Šie padarīja dēmonus nespēcīgus un izdzina no cilvēkiem, kaut gan citi buršanas un pūšļošanas līdzekļi nevarēja līdzēt, ne caur formulām, nedz ar zālēm.”

Kipriāns (Cyprian) izsakās tik pat noteikti. Pēc tam, kad viņš bija noskaidrojis, ka tie ir ļauni gari, kas pagānu viltus praviešus inspirē (iedvasmo) un caur pastāvīgu melu un patiesības sajaukumu ieguva ticamību, viņš saka: “Un tomēr šiem ļauniem gariem, kad mēs tos apdraudam dzīvā Dieva vārdā, vajag mums acumirklī pakļauties un paklausīt, mūsu varu atzīt un no to miesām iziet, kurās tie mājoja…”

 

 

Dēmoniskās apsēstības pazīmes.

(skat. 2.nod., 5.nod.)

Izvilkumi no  Dr. J. L. Neviusa grāmatas “Dēmoniskā apsēstība” (Ķīnā) (Dr. J. L. Nevius “Demons Posession”)

 

1. Tas, kurš atrodas zem velna varas ir bezgribas sātana upuris. (Dvēseles ar gribas spēju ir pazīstamas kā mediji.) (Piezīme: Kur lieta saistās ar ticīgiem cilvēkiem, tur piekrišana tika iegūta maldinot un ar viltus palīdzību.)

2. Raksturīga apsēstības pazīme ir “dubulta personība”. (Tas vēl ir kaut kas cits, kā stāvēšana vai atrašanās zem velnišķiem iespaidiem, jo tādos gadījumos cilvēki paklausa savai pašu gribai un saglabā savu paša personību.)

3. Dēmoni pieprasa kādu ķermeni, lai tajā uzturētos (Mat. 12:43 un 8:31), šķiet, ka tas viņiem sagādā zināmu atvieglinājumu. Gari ieiet dzīvnieku miesās tāpat kā cilvēku miesās. Viņiem ir skaidras individuālas īpašības.

4. Viņi izpaužas caur runas orgānu un izsaka personīgas velēšanās, bailes u.t.t.

5. Viņi izrāda spēku un zināšanas, kādas no viņiem neapsēstiem cilvēkiem nav. Mācītājs Blumhards piemin dēmonus, kuri runāja

 

269

visās eiropiešu  un vēl dažās neatpazīstamās valodās. Francijā ir bijuši daži gadījumi, kad “mēlēs runāšanas dāvana” runāta vācu, latīņu un arābu valodās.

6. Dēmoniska apsēstība pilnīgi pārvērš sava upura morālisko raksturu; viņi tiek piespiesti darīt tādus darbus, (tādām darbībām), kas ir pilnīgi pretējas viņu rakstura īpašībām. Kusi, atturīgi cilvēki var raudāt, dziedāt, smieties, pļāpāt, mierīgie var sākt trakot, vīrieši un sievietes ar šķīstu valodu var par tādām lietām runāt, kuras nedrīkst izrunāt un tā uzvesties, ka tas visiem viņu ieradumiem ir kā pliķis vaigā - un par visu to viņi nav pie atbildības saucami (??) tik ilgi, kamēr tie atrodas zem šīs svešās personības varas.

7. Ir arī nervozitātes simptomi, muskuļu raustīšana, kas norāda uz miesas apsēstību.

8. Vārdi tiek izgrūsti aprautos teikumos, kas pilnīgi atšķiras no apustuļu mierīgām, secībā loģiskām un konsekventām runām.

9. Nonāk arī pie “ķermeņa lidināšanās” (levitācijas) stāvokļa, kuru spiritisti ļoti labi pazīst. Upuris apgalvo, ka viņš savu ķermeni nesajūt, pie tam arvien var novērot prāta spēju pasivitāti. Bieži kļūst dzirdama skaidra sveša balss, kas izrunā domas un vārdus, par kurām upuris pats neko nezina.

 

 

Dēmoniskas darbības “Beigu laikā”

(skat. Xx.nod.)

no Sera Roberta Andersona grāmatas “Gara izpausmes” (“Spirit Manifestations” by Sir Robert Anderson)

 

Evaņģēliji mums stāsta par ārkārtīgām dēmonu darbībām Kunga Jēzus laikā un brīdina no tādu parādību atjaunošanos mūsu laikmeta beigās, pirms Viņa atkal atnākšanas. Visi Raksti ir Dieva iedvesmoti, bet dažu reizi šķiet, ka uz īpašām atklāsmēm tiek sevišķs uzsvars likts, piemēram, tādu mēs atrodam vārdos: “Bet Gars saka skaidri...”. Un tad tam neseko jaunas attīstības pasludināšana pasaules morāliskā ļaunuma plaknē, bet “atkrišana tieši Kristus draudzes vidū, kas tiek izraisīta no “maldu gariem” un

 

270

“dēmonu mācībām”, īpašas garīdzniecības izskatā, kas vēl augstāku morāli grib uzstādīt par to, kas ir Svētajos Rakstos (1.Tim. 4.nod.).

Evaņģēliju stāstījumi mums rāda, ka daži dēmoni ir nekaunīgi un netīri, tie savus upurus noved un iepin rupjās miesīgās maldībās. Bet mūsu Kunga vārdi pierāda, ka vēl ir citas “sugas” dēmoni (Mark. 9:29). Zināmā izpratnē viņi visi ir “netīri”, bet Bībelē minētais vārds “akatartos” nozīmē - garīgu aptraipīšanu. Jau tā patiesība, ka jūdi Kungam Jēzum pārmeta, ka Viņā esot velns, pierāda, ka apsēstība nav vienādi līdzīga ar morālisku netīrību, jo paši Kunga rūgtākie ienaidnieki neko tam līdzīgu Viņam nevarēja līdzi runāt. Nešķīstus garus varēja tikai caur lūgšanu izdzīt, turpretī “svētie” dēmoni Kristu atzina un izgāja tiklīdz Viņa mācekļi tiem pavēlēja Kristus vārdā iziet.

 

 

Gara psiholoģija

(skat. xx.nod. )

Izvilkumi no Džeimsa Galla grāmatas “Pirmatnējā cilvēka atsegšana” (James Gall “Primeval Man unveiled”).

 

“Dabīgam ķermenim ir savi jutekļi (sajūtas, uztvere), tāpat garam ir savi jutekļi (uztveres spējas)...”

“Ir iekšēji jutekļi, kas izmana un spriež, piekrīt un noliedz, priecājās un skumst, cerē un bīstas viņiem īpašā veidā, kurus nekādi miesīgi jutekļi atdarināt nevar.”

“Mūsos ir gars, kuru mēs saucam par savu “Es”, un kurš ir pavisam atšķirīgs no mūsu ķermeņa, kurā mēs dzīvojam.”

“Kad mūsu gars, kurš ir radīts ar mums vai iekš mūsu ķermeņa, nonāk esamībā, no visām substancēm (matērijas, vielas) atbrīvots, pāriet pastāvīgā un neatkarīgā dzīvē kā individuāls gars, tad jāpieņem, ka šis gars no garīgām substancēm pastāvētu ar dažādām spējām...”

“Mūsu valoda jau norāda, ka cilvēka gars ir pastāvošs organisms no dažādām daļām, kuras ir savstarpēji radniecīgas, kaut gan uzrāda individuālas dažādības, tomēr visiem cilvēkiem tās ir kopējas.”

“Skaidri pamatota Rakstu mācība ir, ka ķermenis tiek apgarots no nemirstīga un saprātīga gara, kas ar savu materiālo organismu jūt un rīkojas, kaut gan tas pats nav matērija.”

 

271

Dēmoniska apsēstība starp kristiešiem

 

Gadījums ar kādu kristīgu sievieti.

(skat. xx.nod. )

Izvilkumi no kāda cienījama vācu evaņģēlista privātām vēstulēm.

 

“Šā gada (1912.g.) pavasarī atnāca šī apsēstā Dieva valstības darbiniece pie mums, viņā runāja gari viņai pilnīgi svešā balsī. Gari izrunāja caur viņas muti visšausmīgākos zaimus pret Dievu un mūsu Kungu Jēzu Kristu un pravietoja attiecībā uz draudzi...

Mēs tikām daudz par un ar viņu Dievu lūguši. Kad lēkmes uznāk, tad tā tiek briesmīgi kratīta, joņo pa istabu apkārt, kauc kā suns, savelk dūres, sarauc un izķēmo seju u.t.t. Bet visiem par brīnumu viņa ir pilnīgi vesela, kaut arī lēkmes uznāk katru dienu un pat divas un vairāk reizes dienā. Viņa guļ labi un starplaikos tā ir neiedomājami jauka kristīga sieviete...”

Vēlāk: “...Šī māsa nav, kā varētu domāt, bez ticības. Viņa ir cieši iesakņota tajā pat pamatā kā mēs un viņai ir tik pat daudz gaismas kā mums. Bet mums šeit ir darīšana ar velnu, kādu es agrāk nekad nebiju sastapis, vai arī par tādu būtu ko lasījis.

Tāpat būtu bijis maldīgi, ja domātu, ka lūgšanām un pavēlēm nav bijuši savi panākumi, jo šajās pēdējās trīs nedēļās Dievs ir lielas un brīnišķas lietas darījis, un mēs plūstam pāri pielūgšanā. Vēl gan velns ir, bet viņš ir ļoti satriekts, tā ka viņš to māsu vairs nevar mocīt. Viņš viņā ir pilnīgi nevarīgs, viņa izskatās starojoša, pilna debešķīga prieka, svaiga un spēcīga. Velnam arī katra vara pār viņas lūpām atņemta. Zaimošanas un trakošanas vietā ir iestājusies žēla kaukšana... un tā pieturas tik ilgi, cik ilgi mēs lūdzam Dievu.”

Vēlāk: “...Tagad jau apmēram divas nedēļas velns ir bijis kluss. Jau astoņas dienas viņš vairs nerunāja neviena vārda, tikai izsaucās divas reizes:

 

272

“Šī autoritāte dzen mani ārā!” Viņš vēl vienīgi kauc un griež zobus. Pirms dažām dienām mēs lūdzām Dievu apmēram pusotras stundas. Tā tas tagad iet jau 10 vai 14 dienas, dzirdama vēl tikai šausmīga kliegšana, kā lielās bailēs. Nav vairs zaimu, nav lāstu, nav apgalvojumu, ka viņš neatkāpsies. Visi šie briesmīgie draudi, lāsti, apgalvojumi, ka viņš neizies, ka tas viņam nav izdevīgi un neklājās, ir izbeigušies. Briesmīgās trakošanas un ārprātīgo dusmu izvirdumu vietā dzird tikai vaimanas un baiļu saucienus, tā māsa ir gandrīz pilnīgi brīva.

Velnam jābūt no Dieva saņēmušam iznīcinošu sitienu, kas viņa zaimošanas apklusināja. Tā tas izlikās vakar vakarā. Kad mēs iesākām lūgt, tūlīt izcēlās briesmīgā kliegšana un es jutu no jauna dziņu velnam Kunga Jēzus vārdā pavēlēt iziet. Tad viņš spēcīgi satrūkās, drebēja, kauca, izstiepa abas rokas it kā gribētu mūs lūgt tikai to nedarīt, bet viņš nedrīkstēja nevienu vienīgu vārdu izrunāt. Uz to sekoja spēcīga reakcija ar vemšanu, un tas arvien tā atkārtojās, kad tam pavēl Kunga Jēzus vārdā iziet.

Protams, mums vajadzīgs pastāvēt nopietnā lūgšanā, bet ja Dievs jau tik lielas lietas darījis, Viņš arī dos pēdējo sitienu, ja mēs turpināsim lūgt. Velnam būs jāatkāpjas un jāiziet.

- Dāma ir pilnīgi atbrīvota un varēja atkal savu misijas darbu no jauna uzņemt. Viņas gara spēki arī nebija cietuši. No šī gadījuma tālākiem nostāstiem izriet, ka velns to spēku atzina, kas tika dāvāts tiem, kuri tam pavēlēja. Starp citu, gars teica: “Ak šī autoritāte, šī autoritāte, kuru tie tagad ir atklājuši, viņa ir iznīcinoša priekš elles.”

Kādu citu reizi, kad viņš lūdza apžēlošanu, tas izsaucās: “Ak, izbeidziet jel ar šo pavēlēšanu. Jau trīs nedēļas man ir jācieš neciešamas mokas. Nesakiet nevienam, ka mums nu šīs Autoritātes priekšā ir jāatkāpjas... ak, šo ticīgo lūgšanas... arvien tie lūdz, viņi vairs nebīstas...

 

273

Ļauno garu darbība kristiešu sapulcēs

No kāda cienījama vācu evaņģēlista Herr Seltz atstāstiem.

 

1. Šķietama “grēku atziņa”, ko izraisa ļaunie gari.

“...Es savienojos ar vairākiem brāļiem un māsām, lai

katru mēnesi vienu nedēļu pavadītu lūgšanās un izlūgtos no Dieva Svētā Gara izliešanos lielākā mērā, un lai saņemtu vairāk Viņa dāvanas un spēku. Pēc tam, kad mēs dedzības pilni to kādu laiku bijām darījuši, notika tādas brīnišķas un varenas šķietami “dievišķas” atklāsmes, ka neviens mūsu starpā nešaubījās, ka Dievs mūsu lūgšanas paklausījis un Viņa Gars uz mūsu sapulci nonācis. Starp citu, šis gars, kuru mēs uzskatījām par Svēto Garu, lietoja kādu 15-gadīgu meiteni kā savu darba rīku, caur kuru visiem klāt esošajiem visas sapulces priekšā tika atklāti visi grēki un sirdsapziņas nomāktības. Neviens mūsu starpā nepalika, kuram šis gars viņa grēkus nebūtu atklājis. Piemēram, kāds cienījams kaimiņu kungs atnāca mūsu sapulcē, kura visi grēki tika no šīs 15-gadīgās meitenes atklāti. Pilnīgi satriekts, šis kungs aicināja mani blakus istabā un asarām acīs atzinās, ka viņš visus šos grēkus bija darījis, kurus meitene bija minējusi. Viņš visā atzinās un vēl vairāk atzina, ko zināja un atcerējās. Tad viņš no jauna iegāja sapulces telpās, bet tikko viņš bija parādījies, tūdaļ izsaucās tā pati balss: “Ha! Tu visu neesi izteicis. Tu esi 10 guldeņus nozadzis, bet to tu neatzini.” Uz to šis kungs mani no jauna aicināja blakus istabā un atzinās: “Tā ir taisnība, arī to es esmu darījis.” Šis kungs šo 15-gadīgo meiteni nekad nebija redzējis, un viņa to kungu arī nē.

Vai tur kāds brīnums, ka pēc tādiem piedzīvojumiem uz mums nonāca svētas bijības gars, un mēs atradāmies zem iespaida, ko vislabāk varētu raksturot ar vārdiem: “Kas ir mūsu vidū un varētu

 

274

dzīvot pie rijošas uguns? Trīsas ir liekuļu piemeklējums. Kas ir mūsu vidū un varētu atrasties pie mūžīgas svelmes?” Patiesas lūgšanas gars bija nonācis un kas varētu vēl šaubīties, kur pat stiprie salūza un neviens kavēklis neizturēja, lai pie mums paliktu.

Un tomēr, mums vajadzēja šo garu, kas visu minēto bija atklājis, par briesmīgu tumsības varu atmaskot.

Man bija tik ļoti satraucoša neuzticības izjūta, kuru es nevarēju pārvarēt. Kad es to pirmo reizi kādam vecākam brālim un draugam izteicu, viņš atbildēja: “Brāli Seitz, ja tu neticībai padosies, tu vari sagrēkot pret Svēto Garu, un tāds grēks netiek piedots.” Tās bija briesmīgas stundas un dienas, jo es nezināju vai mans ir darīšana ar Dieva Garu jeb gaismas tērpā tērptu velna garu; tikai viena lieta bija skaidra, un proti, ka mēs neļausimies vadīties no kāda gara, pirms nebūs noteikta skaidrība vai viņš nāk no augšas vai no apakšas. Uz to es aicināju līdzi mājas augšistabā vadošos brāļus un māsas, izklāstīju viņiem savu viedokli un teicu, ka mums tagad visiem jālūdz, lai Dievs mūs darītu spējīgus pārbaudīt vai lieta grozās ap gaismas jeb tumsības varas spēkiem.

Kad mēs nonākuši atpakaļ ienācām, šīs varas balss sauca, lietodama šo pašu 15-gadīgo meiteni: “Ko nozīmē šī sacelšanās jūsu vidū? Jūs tiksiet smagi sodīti par savu neticību!” Es balsij atbildēju, ka nezinu ar ko mums ir darīšana. Ja lieta saistās ar kādu Dieva eņģeli vai Dieva Garu, tad mēs pret to negribam grēkot, bet no dēmona mēs negribam ļaut sevi vadīties. “Ja tu esi Dieva spēks, tad tu piekritīsi, ka mēs ņemam vērā Dieva Vārdu, kas saka: “pārbaudiet garus.”“ Tad mēs visi locījām ceļus un sirsnīgi lūdzām, lai Dievs atklāj ar ko mums ir darīšana. Tad tam spēkam vajadzēja pašam sevi atklāt, caur to personu, kuru tas lietoja par savu darba rīku (jau minēto meiteni), viņa izdarīja tik briesmīgas un atbaidošas, izķēmotas sejas vaibstus (grimases) un kliedza caururbjošā balsī: “Tagad esmu atpazīts, tagad esmu atpazīts!”

 

275

2. Šķietama vienotība, kā atmodas priekšnoteikums.

(skat. xx xx xx xx xx xx)

Jau ilgāku laiku es jutos skubināts uzrakstīt kādus no saviem sāpīgiem piedzīvojumiem par sātana darbībām tērptām “gaismas eņģeļa” izskatā, bet tas viss man šķita ļoti komplicēti un nesakarīgi...

Sākumā ienaidnieks centās uzbrukt visgarīgākām dvēselēm, tām, kuras bija vispilnīgāk nodevušās Dievam un centās sasniegt garīgu vienotību, kuras trūkums - kā viņi domāja - sabojāja visu Dieva nodomu (1.Kor.1:10). Melu gari neatlaidīgi pieprasīja vienādu prātu, vienādu spriedumu, vienādu izteiksmes veidu. Tādā veidā “vienotas” dvēseles veidoja tā saucamo “svēto pulku” (sapulci), atsaucoties uz Psalmu 89:8. Viss tika nests izlemšanai šīs “sapulces” priekšā, apgalvojot, ka neviena atsevišķa dvēsele nevarot Dieva prātu pazīt, pamatojoties uz Sal. pam. 11:14, 15:22, un 20:18. Visniecīgāko lietu izklāstīšanā Dieva priekšā no ikdienas dzīves tika pavadītas daudzas stundas. Vadītājs līdzdalīja ikvienu lietu, aicinot lai visi varētu nonākt pie vienprātības. Tad katrs atbildēja ar kādu vārdu no Rakstiem. Lai saņemtu tā saucamo “vārdu no Dieva”, visiem vajadzēja katru domu un katru spriedumu apspiest un ļaut prātam kļūt pilnīgi tukšam. Ja kāds uzdrošinājās izteikt savas domas vai jebkādu spriedumu, tad tas tika  izstumts no sadraudzības, jo domāšana tika uzskatīta par “miesīgas dzīves” pierādījumu.

Tādiem uzlika patiešām cietsirdīgus sodus. Viņi nedrīkstēja ne ar vienu sarunāties vai arī jebkādu darbu darīt. Dažreiz tas ilga nedēļām un pat mēnešiem. Tas briesmīgi iedarbojās uz dabīgo prāta stāvokli. Vienīgā atpakaļceļa iespēja pastāvēja sniedzot paziņojumu “sapulcē”, kas apmierināja viņus un norādīja uz vainīgā patieso nožēlu.

Lai attaisnotu aizliegumu strādāt, tika pievestas sekojošas Rakstu vietas: Sal. pam. 21:4, Jes. 59:3 un Rom. 8:8. Bībeles lasīšana un lūgšana tikai pavairoja vainu – un tam kā iznākums – dvēseles tika ieslodzītas mokās un izmisumā, tiekot izslēgtas no visām sapulcēm.

 

276

Tad nāca gara atklāsmes, pravietojumi, lūgšanas un “dzemdību sāpes par dvēselēm”. Viena persona dažu reizi lūdza 1 - 2 stundas ilgi bez pārtraukuma. Vēstījumi arī bieži ilga 2 stundas un visas sapulces ilgums bija 8 - 9 stundas. Kas padevās miegam vai nogurumam, tūdaļ tika uzskatīts par kavēkli un “miesīgu”. 

“Dzemdību sāpes” izpaudās asarās, vaidos un miesīgos izķēmojumos, pie dažiem tie atgādināja patiešām histēriskus krampjus, kas dažkārt turpinājās stundām ilgi. Tas tika ļoti bieži praktizēts un uzskatīts par līdzekli Dieva rokā dvēseļu atbrīvošanai, kas nebija spējīgs uz tādiem krampjiem, tika uzskatīts par tādu, kas savu “dzīvību” grib paturēt un nebija labprātīgs sevi atlaist no pašmīlestības. Visi domāja, ka ja viss pulks būs nonācis zem šīs “gara izpausmes”, tad Dievs izpaustos Vasarssvētku spēkā. Šeit varētu vēl minēt, ka tas viss sākās no ikvakaru noturētas lūgšanas sapulces pēc atmodas ar neierobežotu ilgumu. Šīs dvēseles bija pārņēmušas paralizējošas bailes no pretī turēšanās Dievam aiz nodošanās trūkuma un aiz ciešanu bailēm apejot krustu, tā ka viņas neuzdrošinājās iedomāties, ka kas “Kristus prātam” sapulcē būtu bijis pretējs.

 

3. Šķietamas Svētā Gara izpausmes.

Izvilkumi no kādas nesen iznākušas grāmatas, kas it kā saturētu Kunga Jēzus vārdus, kurus tas caur dažiem saviem bērniem esot izteicis, un kas uzrakstīti kā runāti pirmā personā. Sekojošie īsie izvilkumi ir paņemti, lai parādītu kādas pakāpes mediālo kontroli melu gari var sasniegt, kuru daži uzskata par Svētā Gara darbību. (Piezīme. Šī grāmata ir atradusi ieeju pie ticīgajiem, kas dziļi svētījušies un nodevušies Dievam un no dažiem tiek uzskatīta vienlīdzīgā vērtībā ar Bībeli.)

 

Kungs Jēzus starp citu esot teicis:

“Gara izpausmes dažās lietās ir ļoti savādas. Dažreiz Viņš izgriež ķermeni gan uz vienu pusi, gan uz otru, un šīs darbības nozīme tev ir tumša un neskaidra.

 

277

Es gribu, lai jūs zinātu dažas lietas par šo Svētā Gara darbības daļu. Es vēlos, lai jūs saskatītu, ka šīs lietas nav bezjēdzīgas.

Ja jūs būtu runājuši savā pašu mēlē, kad Gars nonāca, tad es jūs žēlastībā būtu svētījis, bet, kā daudzi, jūs domājāt, ka jūs tie esat paši. Tāpēc nāk gars pie jums un runā nepazīstamā mēlē, lai jūs varētu zināt, ka jūs paši tie nebijāt, kas runāja.

Bieži Viņš jūsu rokas pacēla un pirkstus dažādi kustināja.  Zem gara iespaida jūsu acis aizvērās un atkal atvērās, tā kā agrāk tās nedarīja. Jā, pat jūsu galva tika no gara kratīta un jūs nezinājāt kāpēc? Dažreiz jūs domājāt, ka tas notiek, lai jums pierādītu, ka gars ir klātesošs, bet tas nozīmē vairāk, un viņš to jums rādīs cik labi viņš to varēs.

Dažas no izpausmēm jums šķiet ļoti īpatnējas. Jūs tās sev nevarējāt izskaidrot. Nedomājiet, ka tas ir savādi, ka Gars jūsos darbojas daudzos veidos. Viņa darbs ir vairāk kā divējāds. Tas ir daudzējāds. Tas samulsina daudzus prātus. Viņi redz, ka Gars kratās. Viņi dzird Viņu dziedam. Viņi sajūt, ka Viņš smejas, un dažreiz viņi tiek pārbaudīti ar Viņa dažādajiem izgriezieniem un raustīšanu, tā ka Viņš varētu viņus saraustīt gabalos.

Dažreiz šķiet, ka Viņš atdarina dzīvniekus dažādās skaņās un darbībās. Tas viss ir bijis kā noslēpums svētajiem. Viņa darbība, kā jau teicu, ir dažāda un daudzveidīga. Viņš mēģina dažos no jums parādīt, ka tie visi viens ar otru ir viens, visā radībā...  Ja viņš jums caur kāda dzīvnieka skaņu rāda, ka jūs viņiem esat līdzīgi, tad jums nevajag nicināt Viņa darbības veidu, jo Svētais Gars zina, kādēļ Viņš to dara. Ja viņš šo balsi dzīvniekos izraisa, vai tad Viņš nevarētu to darīt jūsos?”

 

278

Gaisma par “nenormālām” garīgām pieredzēm

Izvilkumi no mācītāja Ernsta Lohmanna grāmatas “Vasarssvētku kustība un spiritisms.”, kas publicēta Vācijā (Ernst Lohmann “Pfingstbewegung und Spiritismus”, Verlag Orient, 1912). Tulkojums no vācu valodas.  No žurnāla “Overcomer” 1910.gada izdevuma. 

 

Tāpat kā karikatūrā mēs varam atrast īstā attēla līdzību, tā dievišķās manifestācijas, kas no Svētā Gara tiek izraisītas cilvēka garā, līdzinās parādībām, ko varam sastapt pagānisma sistēmās, tā sauktajā teozofijā, jeb jaunajā budismā, spiritismā u.t.t. Šeit mēs tāpat atrodas atklāsmes, gaišredzību, pareģošanu, mēlēs runāšanu un dziedāšanu, dziedināšanas un citus brīnuma darbus. Šo novadu aplūkot ir no liela svara, lai atbildētu uz jautājumu: Kā var notikt šīs manifestācijas? Ka mums šeit šajās manifestācijās nav darīšana ar Svēto Garu, tas pats par sevi ir saprotams. Caur to, ka jaunākos laikos šajā laukā ir izdarīti daudzi pamatīgi izmeklējumi un pētījumi, mēs varam arvien vairāk ieskatīties šajā tumšajā novadā. Cilvēkos ir atklāti spēki un spējas, par kurām agrāk nebija nekādas nojausmas. Tos apzīmēja par “sublimāriem spēkiem” (zemāku dziņu pacelšanu augstākā, garīgā stāvoklī, runa iet par “zemapziņu”) 1)

 

1) J. Grasset “Le psychisme inferieur” 1906.g. raksta: “Psihiskā norise sadalās grupās: 1. augstākās kārtas psihiskā norisē: apzināti, nodomāti, brīvi; 2. zemākās kārtas psihiska norise: neapzināti, bez nodoma, automātiski. Pirmie pieder pie augstākas psihes, pēdējie pie zemākās.” Pie tā piezīmē Dr. Naum Kotik “The Emanation of Psycho-physical Energie” (Psiho-fiziskās enerģijas izstarošana): “Pie parastas mūsu smadzeņu darbības zemapziņa gandrīz ar neko neizpaužas, tāpēc mums par viņu arī nav nekādas jausmas. Bet pie tāda mūsu psihes stāvokļa, kā, piemēram, somnambulisma (mēnessērdzība, miegā staigāšana), zemapziņa nostājās priekšplānā un bez izņēmuma sāk pārvaldīt cilvēka stāvokli, atspiežot augšapziņu atpakaļ tur, kur atradās pati zemapziņa. Darbības caur kurām zemapziņa parasti dokumentējās sauc par automātiskām.”

 

279

Kādas ķermenī ir norises, kas šīs parādības pavada? Zemākie nervu centri (ganglija sistēmā vai “veģetatīvie” nervi), kuru centrālais sēdeklis atrodas sirds dobuma apvidū, tiek uzbudināti kāpinātai darbībai. Ar to ir saistīta augstākās (cerebrālās) sistēmas nervu paralīze, kuri normālā stāvoklī izraisa apzinātas un izprotamas darbības. Šeit notiek dabīgās kārtības apgriezta darbība. Zemākie nervi pārņem augstāko nervu darbību (tāds ir kompensācijas veids). Šī norise caur to izveidojās negatīvi, ka augstākas kārtas orgāns, slimības ietekmēts, vai mākslīgi ietekmēts caur hipnozi, pašsuģestiju u.t.l. piespiesti, savu virsvadību zaudē, un pozitīvi caur to, ka zemākās kārtas nervi kaut kādā nebūt veidā tiek uzbudināti rosīgai darbībai un pārņem virsvadību. Šie nervi tad šajā stāvoklī parāda tādas spējas, kādas parasti mūsu jutekļu orgāniem nav, viņi tad izmana un uzņem iespaidus no tāda novada, kas mums citādi ir slēgts - viņi nojauš, pareģo, ir gaišredzīgi, runā mēlēs u.t.t.

Musulmaņu pareģotājs Dschalal-Ed-Dinrumi sekojoši apraksta transa stāvokli: “Manas acis ir slēgtas un mana sirds ir atvērtos vārtos.” Anna Katharina Emmerich (1774-1824): ''Es neredzu gaismu ar acīm, bet man šķiet, es to redzu ar sirdi (ar nerviem, kuriem centrs sirds dobumā)... ar acīm es esošo redzu miglaini, kā miegā līdzīgi sapnim, otrā redze ir gaišāka par dabīgo un grib mani ar varu aizraut, bet tā nav acu gaisma.” Ja somnambulisma stāvoklī saasinātais iekšējais prāts -juteklis, tik pat skaidri un vēl skaidrāki var uztvert, ja viņš pie krampjaini slēgtām un redzei pilnīgi nelietojamām acīm ārējos priekšmetus tikpat skaidri kā ar redzi var izšķirt, tad tas notiek caur sirds dobumu, kā to visi somnambulisti vienprātīgi apliecina, vēdera apvidū t.i. ar nerviem, kuriem savs centrs ir šajā vietā... No šejienes nerviem tiek likts uzsākt funkcionēt, kuri runas orgāniem liek iedarboties, mēlēs runāt u.t.t.

 

280

Nepareizas mistikas neskaitāmās parādības uzrāda baznīcas vēsturē cauri visiem gadu simtiem tās pašas pazīmes; pie viņiem bija “zemapziņa” starpniecības orgāns šo funkciju uztveršanai. Tās ir slimīgas maldīšanās (pareizāk - dēmoniskas apsēstības pazīmes, tulkotāja piezīme), kuras aizņēmās šķietamu dievišķu manifestāciju izskatu, lai dvēseles novestu maldos. Ļoti raksturīgi tam ir, ka pēc to izteicieniem, kuri ir tā sauktās “Vasaras svētku kustības” vadītāji, mums ir arī darīšana ar “zemapziņu”. Mēs lasām kādā ziņojumā par vienu “Starptautisku Vasaras svētku konferenci”:

Otrajā Mühlheimas “Vasaras svētku konferences” paskaidrojumā 1909.g. 15.sept. teikts: “1. Kor. 14:14 pēc Lutera tulkojuma Pāvils izšķir cilvēka prātu un garu. Zem prāta viņš saprot cilvēka apzināto un zem vārda gars - neapzināto gara dzīvi. Šajā neapzinātā gara dzīvē, moderni izsakoties “zemapziņā” Dievs ieliek mēlēs runāšanas un pareģošanas dāvanas”.

Tātad, spriežot pēc minētā, iznāk, ka gara dzīve ticīgajā ir vienādā nozīmē ar “zemapziņu” pie somnambuliem. Un jo vairāk kādā personā attīstīta “zemapziņa”, jo augstāki attīstīta tā gara dzīve. Kāda Bībeles karikatūra! Ievietojiet visur tur, kur Raksti runā par cilvēka “garu”, vārdu “zemapziņa”, piemēram: Ps. 51:19, 77:7, Jes. 66:2, Ap.d. 7:58. 18:5. 20:22, Rom. 1:9, 2:29, 8:16, 1.Kor. 2:11, 4:21, 5:5, Gal. 6:1, 6:18, Efez. 4:23, un l.Tes. 5:23. Es jūs aicinu (lūdzu), šīs Rakstu vietas, kur iet runa par cilvēka garu, kas ir orgāns caur kuru Dieva Gars darbojās, pamatīgi izskatīt, lai sevī apzinātos un saprastu visas šīs izkropļojuma nejēdzības.

... Mācītājs Pauls (Jonathan Paul no Vācijas) ievadīja diskusiju. Tēma saistījās galvenokārt ap “zemapziņas” izpausmēm pie vēstījumiem un pravietojumiem. Par to teica mācītājs Pauls: “Ļoti daudz neskaidrības valda starp mūsu apzināto pats un “zemapziņu”. Rakstu izskaidrojums ir tas labākais 1. Kor. 14:14-15 apzīmē to par prātu un garu.

Ja Kristus mūsos dzīvo, tad Viņš dzīvo mūsu sirdīs, mūsu sirdij ir divi kambari, vienā kambarī ir mana apziņa un caur šo apziņu es varu zināt, ka Kristus dzīvo manī. Manas sirds otrā kambarī ir zemapziņa un tur dzīvo Kristus. Mēs 1. Kor. 14:14 salīdzināsim tā: Ja es mēlēs lūdzu, tad lūdz mans gars, bet mana apziņa - prāts nevienam augļus nenes.

Pievērsīsim vērību izteicienam “mans gars” līdzīgs ''zemapziņa” un izteicienam “mana apziņa” - “prāts”. Ja mans gars lūdz mēlēs, tad lūdz mana “zemapziņa.”

 

281

Visi tie, pie kuriem augšminētā veidā iedarbojās “zemapziņa”, izjūt it kā elektrisku strāvojumu izejam caur ķermeni, kamēr norisinās nervu satraukums, kuru centrālais miteklis, ja tā var izteikties, atrodas sirds dobumā, no kurienes arī tiek iedarbināti žokļi mēlēs runāšanai.

Kāds Vasaras svētku kustības vadītājs ar īpatnēju stāstu aprakstīja tā saucamo “gara kristību” savā ķermenī. Viņš teica, ka viņam šķita, it kā tam ķermenī atrodas apgāzta pudele. Šī līdzība man bija nesaprotama, bet pārsteidzošu apgaismojumu es atradu gandrīz līdzīgas ainas attēlojumā, kuru lietoja kāds musulmaņu pareģis. Tewkkul Beg's, kurš bija Mullas Schah’a skolnieks, saņēma pamācību no sava skolotāja, kā viņš varētu nonākt ekstāzes stāvoklī. Viņš teica: “Pēc tam, kad viņš bija man acis aizsējis... es ieraudzīju savā iekšējā būtnē kaut ko, kas man atgādināja apkritušu biķeri... Kad šis priekšmets tika novietots taisni vertikāli, manu būtni piepildīja neierobežota svētlaimes sajūta.”

Šī svētlaimības sajūta ir raksturīga pie visām šīm parādībām. Caur zemāko nervu sistēmas uzbudinājumu arvien tiek izsaukta stipra laimības (aizrautības) sajūta... Pirmā brīdī pa lielākai daļai ar tām ir saistītas neapzinātas muskuļu raustīšanās un locekļu kustības, kā sekas nedabīgai nervu sistēmas pretējam (invertajam) stāvoklim.

Mācītājs Pauls stāsta tālāk:

“Kā tagad esmu to sapratis, ja kādam tādā veidā ir jāpravieto, tad Dievam pravietotāja mute ir tā jākustina, kā kādreiz Bileāma ēzeļa muti. Ēzeļa māte nesaprata no tiem vārdiem neko, kurus tā izrunāja, viņa izteica tikai to, kas tai bija jāizsaka.

Ja ir vajadzīgs izrunāt vārdus, kurus saprot, pastāv briesmas, ka tiem var it viegli piejaukt klātu pašu domas. Tas var kādam vadīties. Tāpēc Dievs sagatavo praviešus sev tā, ka viņi tieši tā izrunā, kā gars to tiem dod. Runāšana svešās mēlēs priekš tā ir laba priekšskola. Tur mācās izrunāt, kā tas katram caur mutes kustībām tiek dots izrunāt. Runāts tiek, nezinot ko runā, vienkārši sekojot mutes

 

282

stāvoklim. Tāpat tas ir pie pareģošanas, arī tur runā, kā to mutes stāvoklis liek. Mēlēs runāšana un pareģošana balstās uz tiem pašiem principiem.”

Ir skaidrs, ka šajā parādībā mums ir tiešs pretstats tam, ko Svētie Raksti saprot ar sadarbību ar Garu.

Ja Dieva Gars satver cilvēka garu, tad cilvēks tiek novests atpakaļ savā normālā stāvoklī - gars iegūst caur Radītāju viņam doto pilnīgo autoritāti pār dvēseles spēkiem un caur dvēseli pār ķermeni. Apzināta personības dzīve tiek atkal nodota pavisam un pilnīgi zem gara autoritātes. Atkarībā no Dieva, kuru cilvēks savā lieluma mānijā mēģināja salauzt, ar to, ka viņš savu gribu, prātu, jūtas un ķermeni nosēdināja uz goda krēsla, atkal tiek atjaunota. Dieva Gars var atkal sākt darboties ar Savu noteicošo un dzīvinošo spēku. Caur garu miesas darbi tiek nonāvēti, gara spēks un dāvanas atkal attīstītas, cilvēks kļūst par garīgu būtni, kļūst Svēta Gara pilns.

 

Mrs. Penn-Luis piezīme

Gaismu, kādu mums šeit Lomaņa kungs devis, atdarīs daudziem ticīgiem acis un daudz, kas tiem bija neskaidrs un nesaprotams, novedot pie sāpīgām šķelšanām Dieva bērnu vidū, kļūs saprotams un noskaidrosies. Šī gaisma apstiprina arī mūsu apgalvojumus, attiecībā uz ļauno garu darbību ticīgo ķermenī, pie tam apzīmētiem nav jāapzinās par kādu aptumsuma stāvokli starp sevi un Dievu. Jo sātans un viņa eņģeļi pazīst visus cilvēka būtnes likumus un tos izmanto savā labā, caur to, ka viņi garīguma aizsegā iedarbojas uz dabīgo dzīvi.

Nepareiza uztvere par “nodošanos”, it kā tā būtu ķermeņa atdošana pārdabiskiem spēkiem, savu personīgo prātu izslēdzot, ir augstākā sātana mākslas pakāpe, un tiek kā tāda šajā rakstā atmaskota, caur ko viņš - kā mācītājs Lomans par to izsakās - noved pie

 

283

cerebrālo nervu paralīzes un dod zemākas kārtas nerviem pilnīgi netraucētas attīstības iespēju. Caur to, ka pēdējie tiek no ļauniem gariem uzbudināti, jo Svētais Gars pārvalda garu un darbojās garā, bet ne caur vienu no abiem nervu centriem, kuriem vajadzētu būt un atrasties gara pārvaldīšanā.

Mēs arī uz to norādījām, ka nododoties Kristus asins sargājošam spēkam, tās mūs no ienaidnieka nepasargās, ja mēs tam (velnam) dodam kaut kādu iespējamību nostiprināties un darboties. Un ja mēs savus cerebrālos nervus izslēdzam, pie tam paši vairs nedomājam, tad zemākās kārtas nervi atmostas, lai to vietā sāktu darboties, caur to miesa nonāk pie “satraukumiem” un “caurstrāvojumiem” un nekāda Asins spēka izmantošana šos dabas likumus nenovērsīs. Caur to izskaidrojas savādā patiesība par nenormāliem piedzīvojumiem, kas stāvēja acīmredzamā pretrunā Svētā Gara darbībai tur, kur cilvēki dedzīgi paļāvās un nodevās Asins sargāšanai.

Bez tam, šo zemo nervu uztraukumi noved pie nedabīgas darbības, kur miesā izlejas šķietamas “dzīvības straumes” un ienaidnieks čukst: “tas ir dievišķi”, tas noved (1) pie prāta apmiglojuma, tā ka tas vairs normāli nedarbojas, (2) pie vēlēšanās pēc nepārtrauktas, kāpinātas šīs “dievišķās dzīvības” atkal un atkal jaunas saņemšanas, (3) pie briesmām šādu priekšstatu un ieradumu pārnešanu uz citiem cilvēkiem. Jo šis ceļš visiem, kas to sākuši staigāt, nozīmē kā augstākas dzīvības ceļš Dievā.

Ja kāds lasītājs redzētu šajā stāstā savas dzīves attēlojumu, tad lai viņš pateicās Dievam par šo patiesības atklājumu un vienkārši visu, kas nenāk no Dieva ar savu gribu noraida. Lai viņš grib vienīgi Dievam uzticēties arī bez kādiem “piedzīvojumiem” un nostājās uz Rom. 6:11 un Jēk. 4:7, Jāņa 16:13, “caur mūžīgo Garu”.

 

284

Kā dēmoni uzbrūk nobriedušiem ticīgajiem

Izvilkumi no kāda amerikāņu laikraksta. Autors mums ir nezināms.

 

1. Dēmonisko varu manifestācijas.

Dēmoniskas mahinācijas it sevišķi parādās dienas gaismā, ja Dievs sevišķi spēcīgi pie dvēselēm darbojas. Kad Dieva Dēls miesā atklājās, tas izsauca sevišķi izteikti asu dēmonisku spēku uzbrukumu darbību.

 

2. Dažādas dēmonu šķiras.

Dēmonu ir sevišķi liela dažādība. Tur ir vairāk tipu un paveidu, kā pie cilvēkiem. Šie gari meklē arvien saņemt kādu cilvēku savā īpašumā, kas viņiem kaut kādā veidā būtu līdzīgs. Bībele mums vēsta par nešķīstiem gariem, par tādiem ar buršanas spējām, brīnumu darītājiem vai gaišreģiem, par slimību gariem, trakojošiem un mēmiem, par valdīt kāriem gariem - velniem, reliģiskiem velniem, spiedzošiem un kliedzošiem velniem u.t.t. Ir arī velni, kas galvenokārt ietekmē ķermeni, kādu fizisku orgānu, vai miesīgas iekāres, žūpības velni, slinkuma velni u.t.t. Citi atkal vairāk iespaido prāta spējas, jūtas un dvēseles dziņas. Tad ir vēl sugas, kas noskaņotas augstākām lietām, kas tieši iedarbojas uz cilvēka garu, uz sirdsapziņu un garīgo spriest spēju. Tie ir tie dēmoni, kas kā gaismas eņģeļi uzstājas un pieviļ daudzus patiesus kristiešus, novedot tos uz maldu ceļiem.

 

3. Kā dēmoni cilvēka būtnē nostiprinās.

Viņi izmeklē tos, kas pēc iespējas labāk pieskaņojās viņu temperamentiem un īpatnībām un ar tiem harmonizē un tiecas, lai varētu kādā ķermeņa daļā nostiprināties, smadzenēs, kaut kādās iekārēs, dvēseles spējās, prātā, fantāzijas spējā, uztverē.

 

285

Un ja viņi ir ieguvuši pieeju, tad tie ierokas cilvēka būtnes dziļākās vietās un identificējās ar sava upura personību. Bet ļoti daudzos gadījumos viņi neiegūst pilnīgu varu pār viņa individualitāti, bet tikai kādu pieturas punktu kaut kādā dvēseles daļā un var tad minēto personu ar periodiskām lēkmēm mocīt, bieži ar retām un nenormālām parādībām, kas tā cilvēka parastām rakstura īpašībām ir svešas.

 

4. Kāpēc dēmoni tiecas pēc cilvēka ķermeņa?

Dēmoni pārtiek no personām, kuras tie saņem savā īpašumā. Rakstos ir norādījumi, un garīgo piedzīvojumu patiesības pietiekoši pierāda, ka ir dēmoni paveidi, kas pārtiek no cilvēku asins sulas.

 

5. Kādas klases dēmoni uzbrūk nobriedušiem ticīgiem?

Mēs sastopam reliģiskus dēmonus, viņi nav svēti, bet tomēr reliģiozi, piepildīti ar sātanisku reliģijas formu, kas ir dziļas svētotības patiess atdarinājums (viltojums), šie pseido-reliģiskie dēmoni ļoti reti uzbrūk jauniem kristiešiem, bet viņi uzglūn Dieva bērniem, kas izlaužas cauri pie nobriedušākiem piedzīvojumiem un vēro katru gadījumu, kur varētu sev no to apziņas vai garīgas spriest spējas gūt labumu no dziļi apžēlotiem ticīgajiem, it sevišķi ja tie ir dzīvi un temperamenta pilni. Šie dēmoni sagādā postu pie tādiem kristiešiem, kas nopietni dzenas pēc svētotas dzīves. Kāda no viņu iemīļotām metodēm, lai cilvēkus iegūtu savā varā ir sekojoša: Dvēsele piedzīvo briesmīgu sātanisku uzbrukumu un drīzi pēc tam “brīnišķu svētību”. Gaismas un spēka straumes izlejas visā viņas būtnē. Tad dēmoni ir klāt un uzdodoties par Svēto Garu iečukst tai visādus priekšlikumus. Viņi dzen uz kaut ko sevišķu, pārspīlētu vai kaut ko, kas runā pretī veselam saprātam vai piedienīgumam. Viņi uzbudina jūtas un izsauc savādu maldinošu apgarotību, kam jākalpo kā ēsmai, lai caur to tie kaut kādā būtnes daļā varētu nostiprināties.

 

286

6. Daži piemēri, kā dēmoni uzbrūk Gara piepildītiem kristiešiem.

Kāda dziļi svētota un daudz no Dieva lietota dāma stāsta, ka drīzi pēc Gara kristības saņemšanas, kādā vakarā baznīcā pār viņu nāca īpatnēja mežonīga dziņa mest uz sludinātāju savu dziesmu grāmatu un kliedzot skriet cauri baznīcai. Viņai vajadzēja visu savu gribas spēku sakopot, lai savaldītos un roku saturētu, lai nemestu. Viņai bija pietiekoša atziņa, lai saprastu, ka tāds priekšlikums nenāk no Svētā Gara. Ja viņa tai dziņai būtu padevusies, tad noteikti šis fanātiskais velns būtu ieguvis varu pār viņas viegli satraukt iespējamo dabu. Viņa ir Dieva valstības darbiniece, kas piedzīvojusi varenu Svētā Gara uzvaras spēku un pazīst Dievu pietiekoši labi, lai zinātu, ka Viņš nekad nav par cēloni mežonīgam un nepiedienīgam darbam.

Kāds cits ticīgais juta dziņu, krist zemē un valstīties pa grīdu, stumjot šurp un turp krēslus, bet viņš tūdaļ manīja, ka šai vēlmei sevī ir kaut kas mežonīgs un ka tāda uzkrītoša sevis parādīšana runāja pretī Kunga Jēzus lēnprātībai. Un tūdaļ, tikko kā viņš pazina, ka priekšlikums nāk no viltus gara, viņš bija brīvs. Kādam citam vīram gāja tāpat, bet viņš nometās zemē stenot un kliedzot, ar rokām un kājām ap sevi sitot un spārdoties, un dēmons viņā iegāja gaismas eņģeļa izskatā to iespaidojot, ka uz tādu izdarību to dzen Svētais Gars. Tas viņam kļuva par ieradumu visās sapulcēs, kurās viņš piedalījās, tā ka visur, kur viņš nonāca, tas bija par kavēkli un traucētāju.

 

7. Visbīstamākie dēmoni.

Tas prasa dziļu, pazemīgu atkarību no Dieva, lai šos garus varētu pārbaudīt un neīstos pazīt. Citi, pseido-svētie (svētulīgie) dēmoni riņķo ap gara dzīves augstākajām galotnēm kā ērgļi apkārt klintij un mēģina savus nagus ietriekt izcilus augšup tiecošos laupījumos. Šie ir garīgās augstprātības dēmoni, reliģiskās godkāres, neīsto pravietojumu nesēji, no tālienes atnestās apgaismotības, fantastisko pārspīlējumu uztvērēji. Šie ir tie dēmoni, kas lido pa saules apgaismotās Kānaānas novadiem

 

287

un reti uzbrūk citiem, kā tikai ļoti augstu stāvošiem un nobriedušiem ticīgajiem.

Parādību sekas, nonākot dēmonu varā, ir ļoti dažādas un daudzpusīgas, un pieredzējušai acij viegli pazīstamas. Viņi spiež uzņemties lietas, kas ir uzkrītošas un muļķīgas, neprātīgas un nepiedienīgas. Viņi bieži pieņem īpatnēju skaņu balsī, vai nedabīgi skaļu runāšanu vai nosliecas uz drebēšanu un kratīšanu. Bieži pie tiem atklājas dēmoniskais iespaids dvēselē caur īpatnējiem priekšnesumiem, kuru veidi nav skaitāmi. Tas izsauc mežonīgu skatu un cietu, skarbu balsi runā. Tādi ļaudis arvien pārkāpj mīlestības bausli un nosoda uz visstingrāko tos cilvēkus, kas nepiekrīt viņu uzskatiem. Parasti tādas personas arī noliesē, jo apsēstība ir ļoti nospiedoša un nogurdinoša miesai, un nozīmē briesmīgu piepūli sirdij un nervu sistēmai.

 

288

Svēto Rakstu pamatojums “cīņai” pret tumsības varām.

Evans Roberts

No žurnāla “The Overcomer” (Uzvarētājs)

 

“Lai Dieva cilvēks būtu pilnvērtīgi sagatavots katram labam darbam.” 2. Timotejam 3:17 (pēc Wymouth Bībeles tulkojuma)

 

Man ir jautājuši – kur Jaunajā Derībā ir teikts, ka mēs drīkstam un varam lūgt pret

a) ļauniem iespaidiem un situāciju,

b) ļauniem gariem,

c) sātanu,

d) ļauno ienaidnieku, pretinieku,

e) garīgu ļaunumu,

f) tumsas spēkiem?

Vai šī nostāja ir atbilstoša Svēto Rakstu mācībai un garīgi pareiza attiecībā pret patiesību un realitāti?

Lūgšana “pret” tumsības spēkiem ir saskaņā ar Svēto Rakstu mācību un patiesību, kā arī atbilst pārbaudītai kristiešu pieredzei.

Svētajos Rakstos un Kristīgās draudzes vēsturē ir skaidri redzams, ka

1. Lūgšanai ir jānostājas “pret” visu ļauno un “par” visu labo.

2. Dievam ir nepieciešama sadarbība ar Savu draudzi, lai realizētu grēka un sātana varas / darbu iznīcināšanu.

“Garīgas lietas” ir “garīgi apspriežamas” (1.Korintiešiem 2:13), un tikai tie, kuri ir “garīgi” spēj izprast tās. Vārdiem “stāvēt”, “pastāvēt”, “pretī stāties” (cīnīties) (Efeziešiem 6:11-14), “stājieties pretī” (pretoties) (Jēkaba 4:7) “piepūlēties” lūgšanā u.c. ir nepieciešama garīga izpratne un pieredze, lai pariezi izskaidrotu tos, jo tie apraksta realitāti garīgajā pasaulē, kuru dabīgais miesas cilvēks nespēj saprast. Šaubīgais lai sev jautā: “Vai es esmu “garīgs”“? (Galatiešiem 6:1). Ja viņš nav “garīgs”, tad viņš nespēj ne izprast, ne garīgā nozīmē izskaidrot valodu, kuru apustulis lieto saistībā ar cīņu pret tumsības spēkiem.

Ikviens šaubīgais lai nes Dieva priekšā visu šo lietu un lūdz, lai Dievs vadītu viņu visā patiesībā attiecībā uz to. Tad viņam tiks atklāti parādīta visu šo vārdu īstā nozīme, nevis no intelektuāla prātojuma, bet no Dievišķa apskaidrojuma un dzīves pieredzēm.

 

 

===== Nerediģēts, tālāk nav salīdzināts ar oriģinālu

Ir tāda “dabīga” uztvere par ticības cīņu, no kuras Pāvils tik bieži runā, kas izriet no miesīgā prāta un ir viena daļa no krustā nepiesistā “vecā cilvēka”. Tas tad stāv garīgās atzīšanas iegūšanas ceļā, kuru vienīgi dod Svētais Gars, jo “garīgais” cilvēks, kas no Dieva mācīts “izdibina visas lietas” (1.Korintiešiem 2:15).

Aplūkosim vārdu “cīnīties”. Ko dabīgā pasaulē ar to saprot? Cīņas nozīme ir savu pretinieku uzvarēt, notriekt zemē, padarīt nekaitīgu. Šeit cīnās miesa ar miesu. Garīgās cīņas nozīme ir ar visiem līdzekļiem, kas stāv cīnītāja rīcībā uzvarēt tumsības spēkus. Bet vai tad lūgšana nav visiespaidīgākais līdzeklis, lai velnu uzvarētu?

Pievērsīsimies vārdam “pretī stāties” (pretoties). Šeit neiet runa par fizisku pretošanos, kā ķermenis pret ķermeni. Šis vārds nozīmē intelektuālu (augstāko prāta spēju) cīņu, kā Kunga Jēzus kārdināšanas gadījumā tuksnesī, kur Viņš velnam uz viņa priekšlikumiem atbildēja vārds uz vārda, katru maldinošu Rakstu sagrozījumu noraidīja, dodot uz to pareizu Rakstu Vārdu pielietojuma paskaidrojumu. Miesas parādībām var arī ar gribu un prātu pretoties, tā kā to Kungs darīja, kad kārdinātājs Viņam teica: “Saki, lai šie akmeņi kļūst par maizi”, un Kungs Jēzus viņam atbildēja: “Stāv rakstīts...”.

Tāpat pastāv arī pretošanās garā, ne pret fizisku varu, vai izteiktiem apsvērumiem un domām, bet vienīgi pret ļauniem garīgiem spēkiem.

Fiziskai cīņai nav garīgā novadā vietas, jo šeit nevalda ķermenis, bet tas tiek pārvaldīts. (*Lūgšana ir svarīgs faktors, lai ķermeni noturētu pareizā stāvoklī, t.i. no gara pārvaldītu.) Bet šajā novadā ir intelektuāla, kā arī garīga cīņa un proti, priekš ķermeņa vai priekš dvēseles, vai arī priekš gara un priekš katra un visa, pēc kā vēl velns savu roku spētu izstiept, vai tas būtu mūsos vai atrastos ap mums.

Cilvēka garam, kā viņa gribai un prātam kopā ir jāvēršas pret velnu pasargājot ķermeni, lai ķermenis nekļūtu par iemeslu grēkam.

Un tāpat viņiem jāturas kopā, lai dvēseli no ienaidnieka pasargātu, kā Kungs Jēzus, kad tika kārdināts mesties lejā no dievnama jumta malas, lietoja gara zobenu. Šai kārdināšanai nebija nekas kopējs ar ķermeņa vajadzību apmierināšanu, bet tā bija nodomāta lai ietekmētu dvēseli.

Cilvēka gara dēļ ir tādā pat veidā jāpretojas. Viss atkarīgs no tā, kam tieši velns uzbrūk. Visai būtnei jādarbojas vienoti – garam, dvēselei un miesai – cilvēka aizsardzībai, paļaujoties uz Svēto Garu.

LŪGŠANA IR VISNEPIECIEŠAMĀKAIS IEROCIS KATRĀ PRETOŠANĀS UN CĪŅAS ASPEKTĀ PRET IENAIDNIEKU. Tu nespēsi pretoties, cīnīties vai pastāvēt, vai izturēt bez lūgšanas. Lūgšana ir spēcīgs aizsardzības un uzbrukuma ierocis pret garīgu ienaidnieku. Draudze kā kopība nepiedzīvo uzvaru pār velnu caur lūgšanu tādēļ, ka tā nelūdz pret šo garīgo ienaidnieku. Tikai tad, kad tu pats būsi stājies cīņā pret garīgu ienaidnieku, tu pilnīgi apzināsies par tāda eksistenci un atzīsi par nepieciešamību lietot pienācīgus ieročus.

Kas attiecas uz lūgšanām pret ļauniem gariem, vai tad tas Kungs neteica: “Šī suga citādi neiziet, kā vien caur lūgšanām un gavēšanu?”

1.Jāņa v. 3:8 ir rakstīts: “Tamdēļ Dieva Dēls atnācis, lai Viņš iznīcinātu velna darbus.” Bet kā Viņš tos iznīcinās, kā Viņš tos iznīcina tagad, un kā Viņš tos iznīcināja pagātnē? Vai šie darbi jau visi ir iznīcināti? Vai kādi vispār ir iznīcināti? Vai ir vēl kādi darbi, kuri ir jāiznīcina?

Dievam ir nepieciešama savas draudzes līdzdarbība, lai realizētu grēka un velna darbu iznīcināšana, tāpat kā Dievam bija vajadzīga Israēla līdzdarbība, lai iztīrītu apsolīto zemi no kānaāniešiem.

Kristus teica: “Vispirms saisti stipro.” Tas norāda un sevī ietver lūgšanu pret stiprinieku. Kā gan citādi šī saistīšana notiek, un kas gan cits saista, ja ne LŪGŠANA?

Apgalvojot, ka ienaidnieks “nav saistīts”, kad tu apliecini uzvaru Jēzus Kristus Vārdā, tu piekrīti sātana meliem, jo Dievs tev to neteiks. Nesajauc ticību ar realitāti. Kad tu apliecini uzvaru, velns tiek caur ticībā “saistīts”, bet tev ir jādod Dievam Viņa laiks, lai Viņš to padarītu par realitāti. Ja tu vadīsies no ārējām izpausmēm, tu atzīsi pretinieka darbību kā realitāti, tā vietā lai atzītu Dieva apgalvojumus Viņa Vārdā.



Šajā grāmatā pieminētā literatūra:
 Seno baznīctēvu raksti:

Tertuliāns (Tertullian) Apoloģija (aizstāvēšanās runa)

Justīns Moceklis (Justin Martyr) otrā Apoloģija romiešu senātam

Kipriāns (Cyprian)

 Dr. John L. Nevius “Demons Posession”, Kregel Publications, 1985 - Dr. J. L. Nevius “Dēmoniskā apsēstība” (Ķīnā)

 James Gall “Primeval Man unveiled”, Hamilton, Adams & Co, 1871  - Džeimsa Galla “Pirmatnējā cilvēka atsegšana”

 Sir Robert Anderson “Spirit Manifestations” - Sers Roberts Andersons “Gara izpausmes”

 Ernst Lohmann “Pfingstbewegung und Spiritismus”, Verlag Orient, 1912 - Ernst Loman “Vasarssvētku kustība un spiritisms”

 žurnāls “The Overcomer” (Uzvarētājs)

 


Grāmatas “Karš ar svētajiem” izdevumi:

 

War on the Saints

Penn-Lewis, Jessie and Roberts, Evan.

Fort Washington, PA: Christian Literature Crusade, 1912. (1916.) 

www.archive.org/details/WarOnTheSaints-ATextBookForBelieversOnTheWorkOfDeceivingSpirits_697

 

War on the Saints

Jessie Penn-Lewis and Evan Roberts

ISBN 0-9139-2604-3 Unabridged Edition – Full text.

Thomas E. Lowe Ltd, 1973. Price: 26.00 USD (Amazon.com) (Amazon.co.uk)

www.victory4you.net/war-on-the-saints

 

War On The Saints

by Jessie Penn-Lewis with Evan Roberts

World Wide Web Edition (Based on Unabridged 1912 Edition)

The Unabridged Version for downloading

 

Der bedrohte Christ:

Eine Offenlegung der Strategien dämonischer Mächte

Jessie Penn-Lewis (Amazon.de)

Verlag: Exodus; Auflage: 3. Vollständ. überarb. (1. Januar 2002)

ISBN-10: 3980737047

ISBN-13: 978-3980737043

 

Война со святыми

Джесси Пенн-Льюис с Эваном Робертсом

www.kingdomjc.com/Books/Jessi_Pen_Luis/00.htm

 

Karš ar svētajiem (Karš pret svētajiem)

Džesija Penn-Lūis un Evans Roberts

www.ej.uz/kars-pret-svetajiem

www.ej.uz/kars-pret-svetajiem-lv

Svēto cīņa (saīsināts izdevums) 

Karš … svētajiem 


© Verners Šteinbergs