sestdiena, 2021. gada 7. augusts

APDRAUDĒTAIS KRISTIETIS - Dieva patiesa darbība un sātana viltojumi

Apdraudētais kristietis -

Dieva patiesa darbība un sātana viltojumi


Dieva patiesa darbība

un sātana viltojumi (atdarinājumi)

 

… pārbaudat un izšķirat atziņā un visādā izmaņā, lai jūs būtu tīri un nevainojami … Filipiešiem 1:9-10

 … visā atziņā un izšķiršanas spējā, ka jūs spētu atšķirīgās lietas pārbaudīt, lai jūs varētu būt godīgi un bez vainas … Filipiešiem 1:9-10

 

DIEVA PATIESA DARBĪBA

VILTOTI ATDARINĀJUMI

1. Svētā Gara kristība vai Gara pilnība:

Dieva Gara ieplūšana cilvēka garā to atbrīvo no dvēseles kundzības (Ebr.4:12) un padara to par atklātu kanālu un padevīgu darba rīku Svētā Gara pārplūšanai. Tas izpaužas spēkā liecināt par Kungu Jēzu un lūgšanas varā pret tumsības spēkiem.

Tā ir patiesa kristība uz vienu Kristus miesu un visiem Viņa miesas locekļiem. Tās auglis ir grēka atzīšana citos un viņu atgriešana pie Dieva.

Svētā Gara augstākās pilnības parādīšanās iet roku rokā ar cilvēka pilnīgu savu spēju pārvaldīšanu.

Svētā Gara saņemšana ir tikai vienreizēja, bet daudz tam sekojošu piedzīvojumu, attīstību un jaunu krīžu, ir kā sekas jauniem ticības soļiem vai pieaugošai atziņai. Dažādi ticīgie piedzīvo dažādas piepildīšanas pakāpes ar to pašu Garu, pēc viņu individuālās gatavības. Daudz dvēseles caur to tiek ar paliekošu spēku sagatavotas kalpošanai.

1. Patieso Svētā Gara saņemšanu var pavadīt ļauno garu viltus darbība, ja ticīgais ļauj sevi iedzīt “tukšumā”, vai nodod savu garu pārdabīgiem spēkiem. Svētā Gara darbībai nav lietojami orgāni “bezdarbīgs, pasīvs gars” un “neapvaldīta miesa”, bet tie dod ļauniem gariem iespēju cilvēku iegūt savā varā. Šeit var rasties pretruna – laikā, kad Svētais Gars kā atbildi uz ticīgā nodošanos piepilda garu, tajā pat brīdī arī pārdabīgi ļauni spēki izlieto cilvēka pasivitātes dēļ tā jutekļus. Viņi šajā gadījumā jutekļu laukā var izsaukt parādības, kas līdzinātos Gara kristībai.

Šo viltus parādību sekas ir ļoti daudzpusīgas un aptver plašu darbības lauku, skatoties pēc dažādiem atsevišķiem notikumiem. Abstraktām (iedomātām) sekām ir “satraucoši” piedzīvojumi, bet maz patiesu augļu, dvēseles un miesas novadā mazākā vai lielākā mērā apsēstība no ļauniem gariem, nošķiršanās gars no citiem, dievišķās vienprātības vietā u.t.t.

2. Dieva klātnība: To var vienīgi caur Svēto Garu, garā uztvert. Ja Dievs kādu telpu piepilda, tad to apzinās cilvēka gars, bet nekādā ziņā tā jūtekļi. Klātesošiem ir pilnīga noteikšana pār savām spējām un viņu domas ir skaidras. Viņu gars instinktīvi jūt, “ko Gars grib” (Rom.8:27, Ps.34:19), un prāts priecīgi pakļaujas Dieva prātam. Visas cilvēka rīcības, kas sevi ļauj vadīties no patiesas, neaizēnotas Dieva klātnības, saskan ar augstākiem harmonijas un žēlastības ideāliem.

2. Dieva Gara klātnības atdarinājumu izjūt galvenokārt miesā un uztver ar fiziskiem jūtekļiem, kā “caurstrāvojumus” un “uguni” u.t.t., pie kam gars atrodas bezdarbīgā pasīvā stāvoklī. Ja telpā tiek atdarināta Viņa klātnība, tad tas izjūtams kā “vēsma” vai “vējš”. No šīs maldīgās “klātnības” iespaidota persona rīkojas gandrīz vai automātiski un pie tam viņas būtnes raksturam pilnīgi nepiederošā veidā. Bieži apzīmētā persona savu izdarību neatceras, kuru tā zem šīs “klātnības” varas izpildīja, kā nakts staigātājs neko neatceras par pusmiegā padarīto. Gara bezdarbību var arī pazīt pēc acu tukšās izteiksmes.

3. Caur Garu Dievs iemājo cilvēkā (Jāņa 14:23):

Debesu Tēvs ir īsts Tēvs (Gal.4:6), Dēls – patiess Pestītājs, un Svētais Gars – patiesa Persona. Caur Svēto Garu ticīgo garā Viņi atklājas kā Viens, veicot minēto (Rom.8:9-11).

3. Ļaunie gari atdarina Trīsvienības atsevišķās Personas, kā tas tiem liekās izdevīgāki, lai tādā veidā atrastu pieeju pie cilvēka. Viņi strādā jūtekļos caur izjūtām, pie kam gara līdzdalība var būt pilnīgi izslēgta.

4. Kristus atklājas ticīgajam caur Savu Garu un tiek no viņa pazīts kā Augšāmcēlušais uz goda krēsla godībā. Tur ticīgais ar Viņu garā savienojas, līdz ar to, viņam Kristus dzīvība un raksturs top piešķirts, lai viņā uzceltu un radītu jaunu radījumu (Gal.1:16; 4:19; Kol.1:27), lai viņš visās lietās pieaugtu Kristū.

(Piezīme: Salīdzini atdarinājumu: Šeit starpība parādās starp uz iekšu vērstu subjektīvu piedzīvojumu un uzticības pilnu skatu uz augšāmcēlušos Kristu Jēzu godībā. Atkarība no dzīvā Pestītāja un sadraudzība ar Viņu izceļ ticīgo iz sevis paša ārā (Efez.2:6), atverot tam jaunus redzējuma apvāršņus un novedot viņu pie skaidrākas sadraudzības ar visiem svētajiem.)

4. Kristus tiek it kā Persona cilvēka iekšienē atklāts, tur dvēsele griežas lūgšanā un kopj sadraudzību, bet tam trūkst patiesa dievišķa un patiesa pieaugšana jaunajā dzīvē un augoša savienotība ar Kungu debesīs. Gluži pretēji tam, Kungs debesīs šķiet ļoti tālu esošs. Atdarinājumi mērķē uz un beidzas ar “piedzīvojumiem”, kas uztur dvēseli sevī vērstā stāvoklī un ļauj tai ar sevi nodarboties.

5. Saņemt Dieva klātnības apziņu drīkst tikai garā, nekad tas nedrīkst notikt ar fizisko jūtekļu starpniecības palīdzību.

5. Ir maldinoša “dievapziņa”, kura pastāv “pārvarošu” jūtu izpausmē, kas miesu baro un garu slāpē.

6. Dieva svētuma apzināšanās izsauc ticīgā pielūgšanu un dievišķu godbijību, savienotu ar naidu pret grēku. Uz Golgātā izlieto asiņu pamata, Dievs tuvojas cilvēkam un meklē viņa mīlestību, bet Viņa klātnība tos nebaida.

6. Ļaunie gari atdarina Dieva svētumu tādā veidā, ka viņi iedzen bailes no Dieva, kuras cilvēkus aizdzen no Dieva, vai  piespiež tiem darboties verdziskās bailēs, kur nedz prāts iznākuma sekas pārbauda, nedz cilvēka griba ar priecīgu paklausību Dievam pakļaujas.

7. Pilnīga nodošanās: gara, dvēseles un miesas nodošanās nozīmē nodot visu cilvēku Dievam, lai Viņa prātu darītu un būtu arvien Dieva rīcībā. Dievs prasa cilvēka pilnīgu apzinātu sadarbību un saprātīgu visu spēju lietošanu. Rom.6:13

(Piezīme: “Sadarbība” iepretim “kontolei” ir tas atšķirīgais starp Dieva darbību cilvēkā un ar cilvēku, kontrastā ar ļauno pārdabisko spēku darbību pie cilvēka un cilvēkā.)

7. Pastāv tāda pasīva gara, dvēseles un miesas pakļaušana pārdabīgiem spēkiem, lai automātiski un aklā paklausībā ļautos vadīties, izslēdzot gribu un saprātu. Ļauno garu mērķis ir dabūt cilvēku savā kontrolē un tāpēc viņi cenšas tā pasīvo gribu pakļaut savai varai.

8. Kristus ciešanu sadraudzība: ir sekas uzticīgai Kristus apliecināšanai. Tādās ciešanās cilvēka garā izlaužas dievišķīgs prieks (Ap.d.5:41). Patiesas vienotības ar Kristu Viņa nāvē kļūšanas auglis, caur sadraudzību Viņa ciešanās, ir dzīvība citos, pieaugot gara lēnībai un šķīstot raksturu. 2.Kor.4:10-12

8. Ļauno garu sagādātās ciešanas iezīmējas demoniskā asumā un nenes augļus – viņu izraudzītais upuris caur tām drīzāk top apcietināts, nekā kausēts. Demoni var garam, dvēselei un miesai sagādāt neizsakāmas mokas. Apsēstība, kas iezīmējas caur neparastām ciešanām, var būt (neapzinātas) viltojuma pieņemšanas sekas, ļauno garu izsauktām ciešanām. Un pie tam ticīgais iedomājas, ka viņš dara Dieva prātu.

9. Uzticēties Dievam: ir no Dieva Gara radīta ticība, ar pirmcēloni pašā Radītājā. Ticīgais paļaujas uz to, ka Dievs pildīs, ko Viņš Rakstos apsolījis. Vienlaikus viņš ar saprātu un pārdomām pielieto visas savas spējas. Ticība ir Gara auglis, to nevar ar varu iegūt (Gal.5:22; 2.Kor.4:13).

9. Ja akli padodas pārdabīgiem atklāsmes vārdiem, var nonākt pie paļaušanās uz ļauniem gariem, kuri uzdodas par Dieva sūtņiem. Caur šādām lietām nonāk pie uzspiestas ticības, vai pie tādas ticības, kas cilvēku dzen pāri viņa iespējamības robežām un to noved pie rīcības, kas beidzas Dieva plānā neparedzētās sekās, smagos sabrukumos.

10. Paļauties uz Dievu nozīmē gribas stāvokli ieņemt, Dievu ticībā pie Viņa teiktiem vārdiem satvert un uz Viņa raksturu un nemainīgo uzticību dusēt.

10. Paļauties uz ļauniem gariem ir pasīva atbalstīšanās uz pārdabīgiem spēkiem, pārdabīgu palīdzību un brīnišķīgiem piedzīvojumiem. Tas novērš dvēseli no ticības Dievam un kavē priecīgu sadarbību ar Viņu.

11. Satiksme ar Dievu: ir gara sadarbība ar Kristu godībā kā viens gars ar Viņu. Šī sadraudzības apzinātība pastāv vienīgi garā (Jāņa 4:24), nekādā ziņā jūtās vai jutekļos. Skaties noteikumus patiesai sadraudzībai ar Dievu 1.Jāņa.1:5-7.

11. Satiksmes uzturēšana ar ļauniem gariem rodas caur sevis atvilkšanu un iekšu, svētlaimīgu izjūtu baudīšanai, kuras dvēseli saista un to novērš no dzīves pienākumu pildīšanas. Ar šo neīsta gara sadraudzību miesa patiešām tiek barota, tāpat kā ar vienkāršām lietām.

12. Uz Dievu gaidīt: cilvēka gars pilns uzticības atveras Svētajam Garam, lai Dievs savā laikā un veidā caur to pēc Saviem apsolījumiem darbotos. Patiesa gaidīšana uz Dievu iet roku rokā ar visas būtnes rosīgu un kārtīgu darbību.

12. Gaidīšana lūgšanu sapulcēs uz Svēto Garu, kas gaidītājus noved pasivitātes stāvoklī līdz nonāk pie tādas pakāpes, kas ļauj ar brīnišķīgām manifestācijām (izpausmēm) ieplūst viltus gariem, līdzīgi kā tas ir spiritistu sēdēs.

13. Nākt pie Dieva lūgšanā: nozīmē dabūt pieeju uz svēto vietu caur Kunga Jēzus asinīm (Ebr.10:19), garā caur zemākām debesīm izlauzties līdz žēlastības tronim (Ebr.4:14-16). Ar patiesu lūgšanu griežas pie Dieva debesīs Dēla vārdā caur Svēto Garu un nevis pie Dieva, kas it kā mājo ticīgā cilvēkā.

13. Ļauno garu pielūgšana rodas, ja ticīgais griežas lūgšanā pie “Dieva” atmosfērā vai sevī pašā, vai pie tēliem savā fantāzijā un netuvojas žēlastības tronim pēc Ebr.10:19.

14. Dievu lūgt: ir gribas darbs, vienkāršā ticībā. Darījums ar Dievu, pamatojoties uz Viņa rakstīto Vārdu. No Dieva paklausītas lūgšanas parasti ir tik neuzkrītošas, ka lūdzējs bieži lūgšanas paklausīšanu pat nepamana.

14. Lūgt ļaunos garus nozīmē runāšanu ar pārdabīgu klātnību sevī vai apkārtnē. Paklausīšana ir pēc būtības sensacionāla vai dramatiska ar aprēķinu dvēseli “vareni iespaidot” un dot sajūtu, ka viņa ir sevišķu žēlastību saņēmusi no augšienes. Caur tādiem līdzekļiem demoni to dabū savā varā.

15. Dievs runā: uz cilvēku savā Vārdā un caur Svēto Garu, garā un sirdsapziņā. Viņš apgaismo cilvēka prātu un dara to spējīgu Dieva prātu pazīt.

15. Ļaunie gari savās runās cilvēku dara uzpūtīgu, apsūdz, pazudina vai mulsina, lai viņu satrauktu un maldinātu un atņemtu pareizu izšķirt spēju. Ļauno garu runāšana ļoti līdzīga domāšanai un ar sevi runāšanai, ja vārdus neizsaka skaļā balsī.

16. Dieva balsi: cilvēks uztver savā garā, Svētā Gara mājvietā. Dievs runā arī caur sirdsapziņu un rakstīto Vārdu. Viņš nekad nemulsina un nekad nepiespiež cilvēkam izslēgt savu paša spriest spēju. Dievs nenoved pie pārsteidzošas rīcības. Dievs nekad neprasa aklu paklausību un varmācīgi neapspiež cilvēka gribu.

16. Atdarināta Dieva balss parasti ir skaļa un tā nāk no ārienes, ļoti smagos apsēstības gadījumos arī no iekšienes. Viņa parasti svarīgi pavēl un spiež uz ātru rīcību, vai ir trokšņaina un juceklīga, jeb dod neskaidrus un viltīgus priekšlikumus. Šī balss caur savām nemitīgajām prasībām padara cilvēku nemierīgu un bailīgu un beidzot no viņa izveido vergu pārdabīgiem spēkiem.

17. Dieva vadība: Dievs velk un vada caur garu un apgaismo prātu. Viņš noved visu cilvēka būtni pie harmoniskas attīstības un priecīgu, brīvprātīgu saskaņotību ar Svētiem Rakstiem. (Efez.5:17, Fil.1:9-11)

17. Sātaniska vadība notiek caur balsīm, vīzijām un “brīnišķīgiem piedzīvojumiem”. Tai ir vajadzīga gara pasivitāte un tā izpaužas jutekļos un jūtu laukā.

18. No Dieva tiek garā dzīti. Dievs pieprasa no cilvēka sadarbību un  visas viņa spēju un atjaunotā prāta lietderīgu pielietošanu, Dieva prāta izpratnei. Dievs arvien ļauj brīvprātīgi izlemt un rīkoties. Dievs arī nevienu nespiež tādas lietas darīt, kas nesakrīt ar Rakstiem.

18. Sātans ar labpatiku spiež un dzen, tikko dvēsele un miesa ir nodotas augstākām varām. Viņa dzīšana ir varmācīga, un viss “uzspiestais” no neredzamās pasaules norāda uz viltus garu darbību.

19. Dieva atklāsmes: kad tās tiek dotas, tad viņas nāk, 1. arvien negaidīti, 2. noteiktam mērķim, 3. nekad nenoved maldos, un 4. notiek pie cilvēka pilnīgi skaidra gara stāvokļa.

19. Sātaniskas atklāsmes prasa 1. pasīvu stāvokli, 2. nenes nekādus augļus, 3. tām ir tendence uz maldināšanu, kas 4. tās tūdaļ pazūd tikko gars sāk darboties. Tās iznīcina visu uzticīgo paļaušanos uz Dievu.

20. Dievam paklausīt, ir gribas lēmums. Cilvēks izlemj Dieva prātu darīt par cik tas viņam ir atklājies. Neviltota paklausība sadarbojās ar katras saņemtās pavēles avota pamatīgu pārbaudi, kas pirms izpildīšanas nonāk pie ticīgā (kas nonāk pie ticīgā, pirms tas to pildītu).

20. Ticīgais paklausa ļauniem gariem, ja viņš ļauj sevi akli, pasīvi un automātiski vadīt no pārdabīgām “dziņām” un “balsīm”, bez kā saprāts pārbaudītu sekas. Pa lielākai daļai viņš šādu pavēļu avotus baidās izpētīt, vai arī tā dievišķo izcelsmi apšaubīt.

21. Dievs dod spēku: caur Svēto Garu cilvēka garā. Caur to visas būtnes spējas tiek uz visaugstāko kāpinātas, lai dotu iespējamos sasniegumus. Ticīgais var lietas veikt un ciešanas panest, kas tam bez Dieva būtu bijis neiespējami. (Efez.3:16)

21. Ļaunie gari var caur pārdabīgu enerģiju dot spēku, kas pa lielākai daļai notiek grūdienu veidā un ir ātri pārejošs. Kad šāds “spēks” zūd, cilvēks jūtas noguris un truls. Pie tam viņš visu to uzskata par dabīgu parādību.

22. Dievs ietekmē, tas nozīmē, ka ticīgais velk citus pie Dieva un ne pie sevis. Patiesi dievišķa ietekme “nevalda” pār citiem, bet modina ilgas pēc Dieva.

22. Ļaunie gari dod ietekmi, proti – “varu” un “valdīšanu” pār citiem, tā ka viņi apzīmētai personai akli un bez pretošanās paklausa. Šis spēks tiek neapzināti izlietots no dažiem cilvēkiem, kas atrodas dēmoniskā varā.

23. Dievs iespaido: ar maigiem gara skārieniem, kuri ļauj cilvēkam pilnīgi brīvi rīkoties un neko neuzspiež. No Dieva nākošie iespaidi skar gara svētnīcu, tie nenāk no ārpuses ar fizisku spēku caur “pieskaršanos” miesai, vai ar kādu uzbāzīgi spiedošu dziņu.

23. Ļauno garu iespaidi nāk no ārienes un satrauc – saviļņo personu parasti pie zināmiem noteikumiem personu, piemēram – pasīvas gaidīšanas stāvoklī, vai arī lūkojoties pēc “dievišķiem pierādījumiem”. Šie noteikumi var arī neapzināti tikt izpildīti, pieradinot pie pasivitātes visu savu būtni.

24. Dievišķa dzīvība, no augšienes nākoša, neizpaužas jūtās, bet darba augļos. Tā cilvēku dara spējīgu panest ciešanas. Viņš var panest ciešanas, ko, cilvēcīgi uztverot, viņš nebūtu bijis spējīgs nest. Dievs reti dod apzinātas dzīvības spēka izjūtas. Tādas cilvēku novirzītu no ticības ceļa un ļautu tam uz saviem piedzīvojumiem atdusēties.

24. Ļaunie gari dod “dzīvības straumes”, kas no miesas jutekļiem tiek uzņemtas, viņi dod apgarotības izjūtu spēka vietā. Kad tās pāriet cilvēks ir noguris un bezspēcīgs un var nonākt garīgā tumsā caur savu jutekļu trulumu, piemēram, viņš saka, ka viņš ir “nejūtīgs kā akmens”.

25. Dievišķa mīlestība tiek izlieta caur Svēto Garu cilvēka sirdī un iet uzticīgi roku rokā ar stingru nostāju pret grēku, sātanu un tumsību, un visu, kas pretojas patiesībai un taisnībai.

Dieva mīlestība neapdullina, bet atdzīvina un  attīsta sirdī visas spējas darboties mīlestībai. Viņai nav prasības priekš sevis, tā neizlutina un nepadara gļēvus tos, uz kuriem tā izlejas.

25. “Dieva mīlestības” atdarinājums atrod kompromisu ar grēku un ļaujas netaisnībai, vājina cilvēka taisnīguma izjūtu un izved viņu no stāvokļa ienīst lietas, kādas arī Dievs ienīst.

Sātana izķēmota dievišķā mīlestība, kā arī cilvēciskā mīlestība, pārvalda jutekļu dzīvi ar milzīgi satraucošu un sāpīgu iekāri pēc tās objekta.

26. Dievišķa uguns ir šķīstīšana caur ciešanām (Mat.3:11-12), vai arī gara dedzība Dieva prātu darīt, Viņa darbā strādāt, tā ļaujas uzdzīties līdz augstākai kvēlei, kuru nekāda pretestība nedz pārbaude nespēs noslāpēt. Dievišķa uguns ir garīga un nav materiāla, tā krīt uz garu un ne uz miesu.

26. Caur ļauniem gariem radīta uguns ir pa lielākai daļai “kvēloša” sajūta ķermenī (miesā), kuru ticīgais uzskata par “iemājojošo Dievu”. Tas beidzas nespēkā, trulumā un tumsā, jeb tas paliek un pieviļ ticīgo caur turpmākiem piedzīvojumiem.

27. Dieva norādījumi uz Bībeles vietām, tiek caur gara orgānu prātam darīti zināmi, kad gars ir mierīgs, brīvs un Dieva Garam atvēries. Tie nekad nemulsina, un ja tie tiek pielietoti dzīvē, Dievs uz tiem atsaucas. To pielietošana nerunā pretī atjaunotā uz svētītā saprāta spriedumiem. Ir nepieciešama pamatīga bībelisko pamatnoteikumu zināšana, lai “pantiņas”, kas garā atklājas, pareizi izskaidrotu. Cilvēciska uztvere Dieva lietās var maldināt, ticīgais var burtiski saprast to, ko Dievs domājis garīgi.

27. No ļauniem gariem rādītas Bībeles vietas “uzzibeņo” iekšējā skata priekšā un ticīgajam ļoti uzmācās, kļūst dzirdamas no iekšas un arī no ārienes. Tās uzpūš un paaugstina, vai arī notiesā un pazudina. Tās mulsina un ir bez saprātīgas nozīmes. Tie kas tām seko, tiek dzīti bezauglīgā darbā, vai tiek iepīti neciešamos apstākļos. Ļauni gari dod maldīgus “piedzīvojumus” un lieto Bībeles vietas, lai caur tām savus melus apstiprinātu, turpretī patiesi piedzīvojumi apstiprina rakstītā Vārda patiesību. Katru sagrozītu uzskatu dievišķās lietās ļaunie gari izmanto savā labā.

28. Grēks, kas ir no cilvēka kritušās dabas, nāk no iekšpuses un aizrauj gribas pretestību sev līdz, vai pieveic gribu caur savu kairinājumu. Cilvēks zin, ka nosliekšanās uz grēku ir jau grēks, un  tomēr to padara. Romiešiem 6:11-12 mums rāda veidu pēc Dieva prāta, kā rīkoties ar cilvēka kritušo dabu un tās dziņām, kad ticīgais nostājas uz Golgātā iegūto Kristus uzvaras pamatu, un kā uzvaras ieroci lieto Viņa padarīto darbu. Tad Svētais Gars pierāda krusta atbrīvojošo spēku, kas grēka važas sarauj, ja tās nāk no kritušās dabas.

28. Caur ļauniem gariem grēks (izņemot parastās kārdināšanas) tiek ticīgā garam, dvēselei un miesai uzspiests pret viņa paša gribu. To viņam vajadzētu atpazīt, ka tas nenāk no viņa dabas. Pa lielākai daļai tās ir neizskaidrojamas jūtas un zaimojošas domas. Ja grēks, kuru ļaunie gari uzspiež, tiek uzskatīts it kā no vecās dabas nākošs un vadoties pēc Rom.6:6,11 no tā grib atbrīvoties, tad tas neizdosies. Bet ja ticīgais to kā velna darbu atzīst un pazīst, un tā patieso cēloni Kristus krusta spēkā apklusina, tad viņa vara ir salauzta.

29. Pašpārbaude Dieva gaismā: Paša cilvēka savas rīcības pārbaude, kuru garīgais cilvēks pie sevis izdara, kura nerada “izmisumu”, “vilšanos” un “satriektības jūtas”, bet vada pie drīza lēmuma par noteiktu rīcību. Ticīgais var priecīgi paļauties uz Svētā Gara spēka līdzdarbību meklēt atbrīvošanu no visa, kas viņa dzīvē nepanes Dieva gaismu. Jāņa 3:21

29. Pašpārbaudi ļaunie gari izmanto, lai ticīgo apkrautu ar apsūdzībām un novestu to izmisumā. Caur to cilvēks tiek dzīts uz augšu un uz leju, līdz galīgai satriektībai un bezspēkam. Dievs savus bērnus nekad nesatriec. Viņš pārliecina un dod gaismu, lai atklātu dziedināšanas līdzekli. Ļaunie gari cenšas dvēseli nodarbināt ar sevi pašu, bet Dievs viņā darbojas, lai caur to viņu sagatavotu dzīvei priekš citiem.

30. Grēku atziņa nāk caur Dieva Vārdu vai caur tiešu Svētā Gara darbību. Nekad tā nav nenoteikta un mulsinoša un tūdaļ izbeidzas tikko cilvēks apņemas Dieva Vārdam paklausīt, vai meklē šķīstīšanos Kristus asinīs. Jo ilgāki Dieva gaisma iespiežas ticīgā dzīvē un apziņā, jo īstais grēku atziņas piedzīvojums arvien vairāk padziļinājās. 

30. Ļauno garu apsūdzības, kuras ir patiesas grēku atzīšanas atdarinājums, nāk no ārienes, vai rodas dvēselē nebeidzošā, mocošā, juceklīgā runas veidā, bieži bez patiesa cēloņa vai noteikta mērķa. Nekāda “atzīšanās” vai “paklausības solis” šo apsūdzību neiespaido, tās nāk atkal un atkal par tām pašām lietām. Daža dvēsele melu garu uzbrukumu dēļ dzīvo zem pastāvīga nospiestības mākoņa. Viņai ir visu apēnojoša sajūta būt “arvien netaisnībā”.

31. Grēku nožēla Dieva un cilvēku priekšā ir brīvas gribas apliecinājums, lai paklausītu Dieva Vārdam un sirdsapziņai. Tai jābūt pavadītai ar atzītā grēka patiesu nožēlu un tā tūlītēju atstāšanu. Tad Dievs caur Kristus asins spēku noņem grēku un to apzīmogo ar savu Garu.  

31. Ļaunie gari var piespiest grēkus atzīt ar to, ka tie uzmācās savam upurim ar apsūdzībām, vai ka viņi viņa nožēlu izmanto. Lai mocošo balsi apklusinātu, cilvēks dažreiz tiek spiests “atzīties” grēkos, kādi pavisam neeksistē.

32. Uzvara pār grēku, ir tikai iespējama pamatojoties uz Romiešiem 6.nodaļu, ieņemot modru un nešaubīgu nostāju pret grēku. Pavirši nedrīkst raudzīties ne uz vienu apzinātu grēku, ne vienu acumirkli to pat nedrīkst ciest. Ticīgajam ar noteiktu apņēmību jāpiedalās pie šīs cīņas. Viņam jāmeklē Rakstos gaismu, lai būtu pareizs novērtējums par taisnību un netaisnību. Ikdienas dzīvē tam jābūt nomodā visās pretrunās attiecībā uz gribu un izdarību. Ir maldinoša uztvere par “vecā cilvēka” nāvi, it kā tas nozīmētu, ka Dievs atņem grēku no mūsu dzīves arī bez mūsu apzinātas līdzdarbības. Ja mēs gaismā staigājam, Dievs pielieto Kristus šķīstījošo asins spēku (1.Jāņa 1:7).

32. Ļaunie gari cenšas ticīgo ar saviem krāpšanas darbiem maldināt caur to, ka viņi dod miera, šķīstības u.t.t. “straumes” un apzinātas fiziskas “jūtas” par bezgrēcību. Tāds cilvēks “nezin nevienu grēku, kuru tam būtu Dieva priekšā jāatzīst”, “nekādas ļaunas domas, kas tam uznāktu” un var tik tālu nonākt, ka viņš domā – grēks ir pilnīgi no viņa dabas iznīdēts. Šīm atdarinātām “dievišķām klātnības” parādībām miesā bieži pēc ilgāka laika seko atbaidošas, pretīgas sajūtas, kuras ticīgā gribai un sirds stāvoklim ir pilnīgi pretējas. Viņš to pašu naidu attiecībā pret grēku var uzticīgi saglabāt, kā tajās dienās, kur viņš par šķīsto “apziņu” gavilēja, kas vēlāk pārgāja uz viņa jutekļiem.

Piezīme.

Svētā Gara izpausmes bez izņēmumiem iezīmējas ar sekojošām parādībām:

1. Kristum līdzīgs mīlestības gars.
2. Garīga spriestspēja ir veselīga un skaidra.
3. Izšķirtspēja skaidra un asa.
4. Dziļa sirds pazemība un lēnprātība garā ir savienota ar lauvas drosmi pretestībā pret grēku un sātanu.
5. Prāts darbojas normāli, pavadīts ar apdomības garu. 2.Timotejam 1:7

 

“Tāpēc nepadodieties neprātam, bet centieties saprast, kāds ir jūsu Kunga prāts…” – Efez.5:17

Piezīme.

Vispārēji runājot, pierādījumu par “jutekliskajām izpausmēm”, kuras ir no maldu gariem, var tikt uztvertas garā, ka tās ir aplamas, līdz ar sekojošām “izpausmēm”, kā:

1. Valdošs ir nosodošs un tiesājošs gars.
2. Garīga spriestspēja ir trula – nejūtīga. Nesaredz Dieva darbību, ja tā notiek citos veidos.
3. Trūkst Gara spēks citus par grēku pārliecināt, dvēseles atbrīvot un dvēseles glābt.
4. Gars ir “liegs” vāji salkanā veidā (iet pāri netaisnībai) un savienots ar apstulbotu prātu, nespēj skaidri un apdomīgi domāt un darboties.

 

Piezīmes:

„Sadarbība” iepretim „kontrolei” ir atšķirības pazīme attiecībā uz Dieva patiesu darbību cilvēkā un ar cilvēku, pretstatā ļauno pārdabīgo spēku darbībai.

   

Ja lietots vārds “gars” bez jebkādas papildus norādes, tad ar to ir domāts cilvēka gars.

Ja lietots vārds “Gars” bez jebkādas papildus norādes, tad ar to ir domāts Dieva Gars.

Citos gadījumos ir papildus norādes – “ļaunais gars”, “maldu gars”, “cilvēka gars” u.c.


© Verners Šteinbergs