sestdiena, 2021. gada 7. augusts

APDRAUDĒTAIS KRISTIETIS - Pamats apsēstībai un cēloņu meklēšana

Apdraudētais kristietis - 

Pamats apsēstībai un cēloņu meklēšana

Kopsavilkums par apsēstības cēloņiem

 

PAMATS APSĒSTĪBAI

„... nedodiet vietu velnam.” Efeziešiem 4:27

 

261

 

Kopsavilkums par ļaunajiem gariem doto “pamatu”, izraisoties apsēstībai.

 

(„Pamats” ir vieta vai placdarms, no kura maldu gars uzsāk savu darbību)

 

I. Ļaunajiem gariem vajadzīgs pamats:

1. Par nepieciešamo apjomu pamatam, kas izraisītu apsēstību, trūkst noteiktu norādījumu.

2. Jau esošu pamatu, uz kura var darboties, ir iespējams palielināt.

3. Ļaunie gari nevar cilvēka spējas aizskart, ja cilvēks nedod vajadzīgo pamatu.

4. Viņi apmāna un uzbrūk, lai iegūtu šo pamatu.

 

II. Pamats, kurš tiek dots ļaunajiem gariem piekļuvei:

prātā

1. Prātā. Ikviena doma, kas tiek pieņemta no ļaunajiem gariem.

2. Prātā. Nepareizas izpratnes par garīgajām lietām pieņemšana, kuras iedvesmo ļaunie gari.

3. Prātā. Ļauno garu darbības nepareizs izskaidrojums, noticot viņu meliem.

garā, dvēselē un ķermenī

4. Gara, dvēseles un miesas pasivitāte.

5. Dievišķo lietu atdarinājumu pieņemšana garā, dvēselē un miesā.

 

Piezīme:

a) Cilvēka kritušā daba ir pastāvīgi piemērots pamats, tādēļ ar to ir pastāvīgi jāapietas pamatojoties uz Rom.6.nod.

b) Izdarīti grēki arī var dot šo pamatu.

 

III. Sekas, kuras rodas no pamata došanas ļauniem gariem

Cilvēka spējas tiek notrulinātas un padarītas nederīgas utml.

 

IV. Kādā veidā tiek iedots pamats ļaunajiem gariem?

Caur personīgu PIEKRIŠANU, tas ir - apzinīgi un brīvprātīgi dotu gribas piekrišanu, vai arī šī piekrišana tiek iegūta ar viltu un piemānīšanu.

 

V. Kā ar pamatu ir jārīkojas?

1. Pamats ir jāatrod, jāatklāj un jānes gaismā, un no tā ir jāatbrīvojas, tas ir – jāatsakās no pieņemtajām „domām”, jāatsakās no „pasivitātes”, u.c.

2. Caur lūgšanu ir jāiegūst gaisma un izpratne par doto pamatu.

3. Zināšanas par pamatu un par atsacīšanos no pamata.

4. Jābūt spējīgam drosmīgi pieņemt patiesību par doto pamatu.

5. Pamats ir jāatklāj un jāizpētī ļoti detalizēti, lai iegūtu pilnīgu atbrīvošanos no ļaunajiem gariem.

6. No pamata ir jāatbrīvojas īpaši tajos punktos, kuros notikusi pievilšana.

7. Jāizpētī dotā pamata dziļākos cēloņus domās, ticējumos, izpratnē u.c.

Svarīga piezīme: Pamatu nav iespējams izdzīt.

 

VI. Kā pamats tiek likvidēts vai kā notiek atsacīšanās:

1. Caur visu pagātnē apzināti vai neapzināti doto piekrišanu atsaukšanu un atņemšanu, tas ir - izlēmīgu atteikšanu.

2. Pastāvīga, nepārtraukta atteikšana ir nepieciešama līdz pilnīgas brīvības iegūšanai.

3. Pamats var izzust pakāpeniski.

4. Pamats var izzust neapzinoties, ja rīkojamies pamatojoties uz Rom. 6.nod.

 

Var būt iemesli kādēļ pamats neizzūd, kad no tā atsakās. (skatīt „Karš pret svētajiem” 8.nod.)

 

VII. Kā notiek atbrīvošanās?

1. Tikko pamats tiek likvidēts, tā arī ļaunie gari aiziet, vai zaudē savu pieturēšanās vietu.

2. Ticīgais tiek atbrīvots, tikko pamats tiek novākts, tas ir – aplamas domas, pasivitāte u.c.

3. Cilvēka spējas pakāpeniski atjaunojas, atbilstoši tam kā notiek atsacīšanās no dotā pamata.

 

VIII. Pamats, kurš tiek atteikts ļaunajiem gariem, no jauna tiek paņemts Dievam. Piemēram, tās cilvēka spējas, kuras bija pakļautas ļaunajiem gariem, pēc atbrīvošanas tiek atjaunotas un nodotas Dievam.

 

IX. Nepieciešamība pēc modrības, lai netiktu iedots jauns pamats.

Cīņā nepieciešama modrība un visaptveroša atteikšanās no ienaidnieka piedāvājumiem, jo ļaunie gari atkal izdarīs mēģinājumus pievilt un atrast piekļuvi.

 

Paskaidrojumi:

 Pamats, no kura jāatsakās: Piemēram – kāda doma vai ticējums, kurš tiek atklāts kā pievilšana vai maldīšanās, un tad no tās „atsakās”.

Pamats, kurš dod atļauju ļaunajiem gariem vai patur ļaunos garus noteicošā pozīcijā: Piemēram – ļaunie gari darbojas uz pasivitātes pamata, tā ir vieta, uz kuras viņi var darboties. Ja šo pasivitāti nepārtrauc, tad ļaunie gari patur tiesības atrasties noteicošā pozīcijā.

Pamats, kurš ir jāatņem ienaidniekam: Piemēram – cilvēka spējas, kuras tiek atgūtas normālai lietošanai. (skatīt 8.nod.)

Pamats, kurš tiek iedots no jauna: Piemēram – kāda jauna pievilšana, noticot vienam no ļauno garu meliem.

 

Piezīmes:

Visas ļauno garu pārdabīgās izpausmes ticīgajā norāda, ka pastāv pamats vai vieta viņu darbībām. (skatīt 6.nod.,7.nod., 11.nod.)

Ticīgajam cīnoties pēc brīvības ir jāuzmanās, lai nedotu jaunu pamatu caur ļauno garu izpausmju nepareizu izskaidrojumu. (skatīt 7.nod. un tabulas 7.nod. „Pretrunu pilna dzīve”)

Nepieciešama modrība pret ļauno garu iedvestajām “atrunām”, kuri cenšas novērst uzmanību no pamata atrašanas un lai noslēptu pamatu, vai arī lai novirzītu no rīcības, kas likvidētu pamatu. (skatīt 7.nod.)  

Pēc papildus zināšanām par „pamatu” skatīties sarakstus tabulās 5. un 8.nodaļā.

Būtisku cēloņu meklēšana pamatā

Meklējot būtiskus cēloņus pamatā

 

Meklējot būtiskus cēloņus (iemeslus) ļauno garu apsēstībai, ticīgajam ir jāpievērš uzmanība pretējiem simptomiem, lai atklātu ļauno garu piekļuves pamatu, piemēram, kā sekojošos gadījumos:

 

Ticīgais domāja, ka viņš ir atvēries Dievam, lai iegūtu:

< >

Bet ticīgais atvērās ļauniem gariem, un realitātē ieguva:

zināšanas

spēku

patiesību

vadīšanu

dzīvību

uguni

dziedināšanu

palīdzību

pārliecināšanu

mīlestību

ß no visām šīm lietām, kas tiek saņemtas pārdabiskā veidā kā dievišķā viltojumi, galamērķī ieguva à

neziņu

vājumu

melus

apjukumu

nāvi

aukstumu

slimību

kavēkļus

apsūdzības

ciešanas

Piezīme: Ja ticīgais saņem visas 1.kolonā norādītās lietas no ļaunajiem gariem, viņš pavisam droši iegūs 2.kolonā nosauktos rezultātus.

 

Piemērs:

Ticīgais tiek traucēts no ļauno garu runāšanas uz viņu un apsūdzībām pret viņu. Šīs parādības patiesais iemesls atrodas faktā, ka viņš:

1. Atvērās, kā viņš domāja, pašam Dievam, kurš runās pats pēc savas ierosmes, dos norādījumus cilvēkam, neatkarīgi no tā vai Viņš tiks lūgts pēc tā, un cilvēks atvērās un ieklausījās tajā, kurš, kā viņš domāja, ir Dievs, kas runā.

2. Vai arī viņš domāja, ka Dievs runāja uz viņu, atbildot uz lūgšanu, un viņš klausījās.

Tātad cēlonis ļauno garu runāšanai un apsūdzībām ir tas, ka tika dots pamats tieši pretējā lietā, tas ir – šķietamā ieklausīšanās Dievā.

 

 

Citi piemēri:

Ticīgais apzinās „aukstumu” – īstu pārdabisku drebēšanu. Saknes cēlonis pagātnē bija „uguns” pieņemšana no ļauniem gariem ar ticējumu, ka šī uguns bija no Dieva. Viena pārspīlējuma cēlonis ir arī cēlonis otrajam pārspīlējumam. Abi pārspīlējumi rodas no viena un tā paša avota, piemēram, salšanas vai drebēšanas cēlonis ir tas pats degsmes cēlonis, utt.

Ja ticīgais pašlaik tiek kavēts no ļaunajiem gariem, tad pagātnē viņš ir pieņēmis palīdzību no viņiem, un šī pagātnē pieņemtā palīdzība ir devusi viņiem piekļuvi, lai ticīgo kavēto tagad. (skatīt 7.nod. „Divi veidi kā ienaidnieks ieliek domas prātā” un „Depresijas iemesli ne no fiziskiem iemesliem”)

Ja ticīgais nevar uzsākt ierosinošu darbību (nav iniciatīvas) pašlaik, tad pagātnē viņš ir pārtraucis darbību, gaidot uz ļauno garu ierosmi, un šis ierosinājums un gaidīšana pēc tā ir devusi viņiem varu, lai neatļautu ierosmes darbību tagad. (skatīt 4.nod. „Gribas pasivitāte”)

Ja atkārtojas negaidīta prāta darbības izslēgšanās pašlaik, kura izpaužas ar mehānisku vārdu izrunāšanu, tad tā cēlonis ir pagātnē ieņemtais mediālais (starpnieka) stāvoklis iepretī Dievam, kurš ir radījis darbības pārtraukšanas paradumu, lai notiktu pārdabiska darbība. (skatīt 5.nod. „Pārdabiska rakstīšana un runāšana”)

 

264

Īsas piezīmes

Nepacietīgas domas... (xx. nod.) tieši fiziskas ne morāliskas ir kā apsēstības sekas. Dziedināšanas līdzeklis ir normālā stāvokļa atgūšana un visu dēmonisko spēku noraidīšana. Šeit jāpaliek pamatā Rom. 6:11.

Pārliecība paša drošībā... (xx. nod.) var būt pievilšana. Tikai caur neatlaidīgu modrību, pie tam lūdzot Dievu pēc gaismas visās lietās, caur paļaušanos tikai uz Viņu vien un ne uz piedzīvojumiem, var palikt pasargāts.

Nespēks... (xx. nod.) netiek no ļauniem gariem dots, bet izraisīts, pie tam viņi paša cilvēka spēku kavē uzsākt kādu darbību.

Pret ienaidnieku vērsta skaļas liecības noderība... (xx. nod.) Ticīgajam velnišķiem meliem jāvērš pretī patiesība un tā skaļā (dzirdamā) balsī jāizsaka, lai savos jutekļos esošos iespaidus nomāktu.

Iekāres... (xx. nod.) Ar noteiktību var teikt, ka tās visas nav no Dieva, vai nu tās būtu miesīgas, piemēram, caur līdzekļiem kairinājumu izraisīšanai, vai dvēselīgas, kā mīlestība, sadraudzība u.t.t.

Paša darbības pārtraukšana... (xx. nod.) Ticīgais nekad nedrīkst pats sevi pārtraukt, lai dotu iespēju Dievam

 

265

rīkoties, piemēram, savas domas apstādināt, lai gaidītu Dieva atgādinājumu. Kur cilvēks izslēdzas, tur iesāk darboties ļauni gari, bet Dievs tā nekad nedara, bet Viņš stiprina un iedzīvina cilvēku, lai viņš pareizi varētu rīkoties. Pēkšņu smadzeņu darbības pārtraukumu, kuram seko mehāniski vārdi, apzīmē nepareizi par “gara prombūtni”, bet tā tiek izraisīta no ļauniem gariem.

Nastas...  (xx.nod.) Maldinoša nospiestība kā nasta  ir apsēstības sekas un neatstājas tik ilgi kamēr tās uzskata par “gara produktu”. Bet gluži pretēji, tās aug arvien vairāk un vairāk, it īpaši tad, ja cilvēks ar savām nastām lielās, var noteikti teikt, ka tās ir dēmoniskas izcelsmes rakstura. Lai pierādītu savu “garīgumu”, tādas nastas tālāk nest ir aizdomīgi un bīstami. Ja pēc kādas nastas nolikšanas iestājas atvieglinājums, tas nav vēl pierādījums tam, ka tās bija dievišķa rakstura, jo, ja velns tās bija uzlicis un viņa spiedienam sekoja, tad arī viņa spiediens izbeidzās.

Ļauni gari identificējas ar ticīgā personu... (xx.nod.) Kādā vēstulē mums stāsta par kādu Dieva valstības strādnieci, kas cieta no īpatnējas sajūtas, ka viņa nav nekāda persona, bet it kā dzīvotu sapņu stāvoklī. Reizēm viņa iekrīt krampjos un tomēr tā ir pilnīgi nodevusies Dieva valstības darbam. Cilvēkiem, kas šādus stāvokļus piedzīvo, sava personības eksistence enerģiski jāizsauc savā apziņā. Viņos dzīvojošie ļaunie gari tos pamudina arvien teikt “mēs”, tad kad jāsaka “es”. Viņiem jānostājas pret visiem šādiem “daudzskaitļu” apzīmējumiem vārdos un domās. Šī pašapziņas pazaudēšana var rasties, ja nemitīgi saka “ne es” (bet Kristus), līdz beidzot minētais cilvēks vispār sevi nevar apzīmēt kā personu. Šī personas apzīmējuma apspiešana dod ļauniem gariem izdevību ar cilvēku identificēties (kļūt vienādam, līdzīgam), Dievs cilvēku nekad nepadara par automātu.

 

266

Daudzi apsēstības simptomi līdzinās gara slimībām... (xx.nod.) Šo lietu ļaunie gari arvien izmanto, lai saviem upuriem iedzītu bailes, tie nemitīgi mēģina iečukstot, “ka viņi kļūs traki”. Tādu domu vajag enerģiski noraidīt. Ja uz to pastāv dabīgas dotības, tad jo labāki tās var dziedināt, ja nelokāmi stingri nostājas pret ļaunām varām. Tas pats attiecas arī uz visiem pašnāvību mēģinājumiem.

Bailes pie ļauno garu izdzīšanas... (xx.nod.) Lai iegūtu uzvaru pār ļauniem gariem, ir pilnīgi jāatstāj visas bailes no viņiem. Nekādas bailes nevar būt, jo no Kunga Jēzus Kristus Golgātas kalnā tika uzvārētas visas elles varas, un Viņa pilnvara ir priekš visiem Viņa bērniem. Bailes no kurām nevar atbrīvoties ir dēmonu apstāšanas vai apsēstības sekas.

Miesas savaldīšana... (xx.nod.) Dažos apsēstības gadījumos pārsvaru ņem dvēseliskie simptomi, citos ķermeniskie. Dažreiz atrod pret miesu visādas piekāpības formas un tad atkal galēju atturību. Upuris izvairās no miega, barības, parastām nepieciešamībām un ērtībām. Arī šajos gadījumos cilvēks pats sevi pieviļ, ja domā, ka pats sevi savalda, jo tad viņa sajūtas caur “brīnišķiem piedzīvojumiem” top barotas citā veidā.

Pļāpīgums un ļauna klusēšana... (xx.nod.) pieder pie apsēstības simptomiem, kā sekas par paškontroles trūkumu pie runāšanas, “ļaujot, lai Dievs runātu”.

Dieva runāšanas viltojums (atdarinājums)... (xx.nod.) Kā šādā lietā ļauni gari var rīkoties, redzam pie sekojošā piemēra. Kāda ticīga dāma cieta no šķietama “veselības sabrukuma”, kuru vēlāk viņa pati un tās ģimene atzina par apsēstību. Kādu vakaru viņa lūdza, lai Dievs tai parādītu vai Viņš to gribētu dziedināt, uz ko maiga, mīlīga balss tai čukstēja: “Jau šodien tu būsi ar mani Paradīzē.” Tā kā šie vārdi sekoja tieši viņas lūgšanai, tā tos noturēja par Dieva atbildi un nodevās viņu iespaidam, izjūtot dziņu ieņemt tuvumā atrodošos indi. Caur “pārdabiskās klātnības” varu prāts un apziņa tika apdullināti; viņu atrada indes ieņemšanas momentā un varēja vēl savlaicīgi atturēt. Tagad šī dāma ir atbrīvota. 



© Verners Šteinbergs