12. nodaļa
Atmodas ausma un Gara kristība
Mēs esam
redzējuši, ka tajā dzīves laika posmā, kurā ticīgais cilvēks saņem kristību
Svētajā Garā, tas pakļauts arī sevišķām briesmām no ļaunās pārdabiskās
pasaules, un to, ka kristība Svētajā Garā ir atmodas būtība. Tādēļ atmodas
iesākšanās ir vispieņemamākais acumirklis arī viltus gariem, lai varētu atrast
ieeju ticīgajā, maldinot ar dažādu garīgo viltojumu palīdzību, kas dažreiz
noved apsēstībā, par ko mēs esam runājuši iepriekšējās nodaļās.
Atmodas stunda
ir nopietnas krīzes stunda, un tādēļ ir iespējama arī katastrofa. Tā ir krīze
katra atsevišķa cilvēka dzīvē, tāpat arī kādas draudzes, apkārtnes vai visas
valsts dzīvē. Krīze garīgi neatdzimušajam cilvēkam, kurā viņš risina savu
likteni mūžībā ar to, vai viņš pieņem vai noraida atgriešanos no grēkiem pie
Dieva, krīze tiem, kuri saņem Svētā Gara pilnumu, un tiem, kuri Viņu noraida.
Ticīgajam, kurš, paklausot Dieva gribai, pazemojas un saņem Svēto Garu, tā
nozīmē dienu, kurā viņu apmeklējusi Visaugstākā Persona. Bet citiem tas ir
laiks, kurā tiem jāizlemj vai viņi grib kļūt par gara cilvēkiem jeb palikt
miesīgi (1.Kor.3:1), vai viņi izvēlas arī turpmāk palikt sakāves stāvoklī savā
personīgajā dzīvē, vai arī viņi apņemas lauzties uz priekšu kā uzvarētāji.
Tikai nedaudzi
iziet cauri šai krīzei bez ienaidnieka pievilšanas, mazākā vai lielākā mērā, un
tikai tie, kuri cieši turējušies pie savas veselīgās spriešanas un domāšanas
spēju lietošanas šajā laikā, var cerēt izglābties no katastrofas, lai nekļūtu
par upuri ļauno pārdabisko varu viltīgajām darbībām. Ja ticīgais cilvēks kļūst
ļaunu garu pievilts tajā laikā, kad viņš tiek kristīts ar Garu, gandrīz tūlīt
pēc sava piedzīvojuma augstākā punkta sasniegšanas viņš caur pievilšanu sāk
grimt bedrē, kura galu galā beidzas tumsības, vaimanu, posta un verdzības purvā
t.i., ja viņš netiek apskaidrots un neatgriežas uz normāla ceļa. Kas savu pievilšanu
nenomana un neredz, nokļūst aizvien dziļākos un dziļākos maldos, praktiski
kļūdams nederīgs Dievam un Viņa valstības celšanas darbam.
Atmoda ir Dieva varas stunda
Atmoda ir
Dieva varas stunda un arī velna, jo
dievišķu spēku nonākšana, arvienu ir bijis signāls elles varai pretuzbrukumam.
Atmoda nozīmē KUSTĪBU PĀRDABISKAJĀ PASAULĒ. Atmoda ir Dieva stunda, tad atvērās
debesis un Svētais Gars vareni darbojas pie dvēselēm. Bet kad Viņa spēks
šķietami mazinājās un ļauni pārdabiski spēki parādās cilvēkā, draudzē vai pat
visā apgabalā, tad brīnās, kā velns varēja nostiprināties tieši tur, kur Dievs
tik redzami darbu darīja. Tas tāpēc, ka nezināja, ka ienaidnieks no pašas
atmodas sākuma bija izkaisījis savu maitājošo sēklu. Kad tā uzdīga, Dieva spēks
mazinājās un abi palika neatklāti.
Dieva atmodas “varas
stundā” šķiet, ka “kārdinātājs” ir tālu prom, bet īstenībā viņš nekad nav bijis
tik modrs savā cīņas laukā, kā tieši tad un, proti - “gaismas eņģeļa” izskatā
kā „atdarinātājs (viltotājs)”.
Bezprātīgais
cilvēks saka: “velna nav”, bet tieši tad velnam bija visbagātākā pļauja. Viņš
pievīla savus upurus, viņš sajauca savas darbības ar dievišķām un pievīla
izredzētos daudz iespaidīgāk ne kā kārdinot tos uz grēku. Arvien modrais
ienaidnieks, kā “pievīlējs” pielietoja savas vecās metodes pie
jaunpiedzimušiem, kuri piedzīvodami uzvaru pār grēku domāja, ka velns ir tos
atstājis un nezināja, ka viņa prombūtne bija tikai šķietama un ka tas bija
tieši viņa pūliņuu vislielākais acumirklis “svēto” vidū gūt laupījumu.
Kādēļ atmoda apstājas
Velna lielais
mērķis ir Dieva atmodas spēku paralizēt un iznīcināt. Katra atmoda, kuru Dievs
savai tautai deva pēc īsāka vai ilgāka laika izbeidzās, tāpēc, ka draudze (arī
ļoti daudzi mācītāji - tulk. piezīme) nepazina sadarbībai ar Dievu vajadzīgos
gara likumus un to vietā aiz nezināšanas padevās viltīgiem, neatklātiem
slepeniem tumsības spēkiem. Kas tik varenas Svētā Gara izpausmes laikā no Gara
piedzimst, ieiet garu pasaules sfērā, tur viņš sastopas ar ļauniem pārdabiskiem
spēkiem, par kuru eksistenci viņš neko nezināja. Viņš tagad sāk apzināties
garīgās lietas, spēkus un iespaidus, kuriem, kā viņš domā visiem jābūt
dievišķiem, tāpēc ka viņš nenojauš, ka ļauni gari atdarina Dieva darbības tās
sajaucot ar savējām. Šī iemesla dēļ atrod pēc katras atmodas, kura Dieva tautu
no jauna iedzīvināja un pasaules acu priekša īsam laikam deva atjaunojošu un
skaidrojošu Svētā Sara spēku, pulciņu īstus no Gara dzemdinātus ticīgos, kuri,
kā to mēdz teikt ir “reliģiski vājprātīgi” vai “pārspīlēti”. Tad tiek visa
atmoda apturēta un nonāk ļaunā slavā, liecība pasaules priekšā kļūst nicināta
un skaidrā prātā esošie kristieši paliek iztrūkušies malā stāvam.
Lai to
pateiktu īsi un skaidri, ir jāsaka, ka atmodas stunda ir stunda, kurā ļauni
gari meklē iespēju iegūt varu pār gara pildītiem ticīgiem un tā no šādu
apsēstības gadījumu sekām atmoda pati izbeidzas. Visredzamākie kristieši, kas
ar Svēto Garu tikuši kristīti un ir vispiemērotākie kalpošanai Dievam atmodas
darbā, var tikt apsēsti, ja viņi pieņem sātaniskos atdarinājumus. Tie
kristieši, kuri nenododas garam tik neapvaldīti, iziet sveikā no tiešas
apsēstības, bet viņu saskare ar līdz šim tiem nepazīstamiem gara pasaules
spēkiem dara tos uzņēmīgus priekš citiem mazāk redzamiem maldiem.
Tā sauktais “fanātiskais”
gars, kas lielākā vai mazākā mērā iestājās pēc katras atmodas, nav nekas cits,
kā dēmonu darbs. Atmodas sākumā šie neprašas ir pazemīgi un zināt kāri, bet
caur saviem “garīgiem piedzīvojumiem” tie drīzi kļūst pašgudri un nepamācami.
Viņu agrākā vientiesība ir atdevusi vietu sātaniskam “nemaldīgumam”. Ietiepīgā
stūrgalvība un nepiekāpība ticīgajos, pēc atmodas laikiem neizriet no viņu pašu
būtnes, bet no ļauniem gariem, kas viņu garu tur savos žņaugos un padara viņas
nelokāmus un nepiekāpīgus.
Atmodas sākumā
tumsības spēki cenšas visu pārspīlēt, iedzīt ekstrēmos - galējībās. Viņu “skubinājumi”
sākumā ir ļoti mēreni, tikko jūtami. Viņi iedveš domas un skubina uz darbiem.
Bet jo vairāk šiem skubinājumiem paļaujas, jo fanātiskāki kļūst pieviltie. Viņu
pašu spriest spēja var tos no lietām brīdināt, uz kurām tie no “augšas” tiek
pamudināti un tomēr tie nav spējīgi šim pārdabiskajam spēkam pretoties,
domādami, ka tam jābūt no Dieva.
Atmoda un cīņa pret sātanu
Tas viss un
daudz citu, ko jau agrāk tikām pārrunājuši tāpat, kā notikumi par katru
atsevišķu atmodu pagātnē mūs māca, ka atmodai bez blakus ejošas cīņas pret
sātanu un viņa ļauniem gariem jābeidzas ar daļēju neveiksmi tāpēc, ka velns
drīkst savus atdarinājumus ar Dieva darbībām sajaukt. Tātad, draudzei pirmkārt
ir vajadzīgi vadoņi, kuriem ir pietiekoši gudrības un piedzīvojumi, lai varētu
sātana mahinācijām cauri redzēt, kā tās līdzi iespiežas pie katras atmodas,
tādi vadoņi, kas visus pievilšanas un apsēstības simptomus nemaldīgi pazīst,
kas ir spējīgi elles varām pretī stāties un Dieva bērniem mācīt, kā nostāties
pret tām uzvaras spēkā. Cīņa pret tumsības spēkiem ir nepieciešami vajadzīga,
lai uzturētu gara spēku un atmodas veselību.
Tīra atmoda – bez blakus ejošām parastām
ļaunām parādībām - ir iespējama, ja draudze ir mācījusies pazīt patiesību par
ļauno garu būtnēm un ir iemācījusies sadarboties ar Svēto Garu. Kas nezin,
ko sātans ar saviem padotajiem spēj darīt, kas tā tad dēmonisko spēku klātnību
aiz svētuma maskējuma nespēj saredzēt, tam ir neiespējami visas tās pārdabiskās
brīnumu parādības un “vasaras svētku spēkus” atmodas laikos attiecināt uz
Dievu, nonākot nopietnās briesmās. Tīra
atmoda ir Dievišķais spēks pilnā darbībā bez grēka un bez sātana blakus
darbībām. Tā nav auksta, nedzīva ticība vai “ticējumi”, bet dzīvība, un tai
ir darīšana ar garu , nevis ar prātu.
Lūgšana pēc atmodas
Kas šajā
novadā ir nepraša, tas arī noteikti nezina par ko viņš lūdz, ja tas lūdz pēc
atmodas, vai arī kas tam būtu jādara, kad viņa lūgšana tiktu uzklausīta, jo
savas lūgšanas paklausīšanas gadījumā tāds uz to ir pilnīgi nesagatavots, lai
stātos pretī sātana uzmācībai un vēl mazāk briesmām, kas pavada lūgšanas pēc
atmodas.
Kāpēc mums
šodien nav pasauli aptverošas atmodas uz pasauli aptverošām lūgšanām? Vaina ir
pie tām pašām varām, kas visas līdzšinējās atmodas paralizēja un caur kurām
neskaitāmas lūgšanas savienības beidzās katastrofās vai nonāca pilnīgā seklumā.
Ļaunie gari ir tie, kas iesākoties atmodām tās noslāpē, tāpat, kā tie lūgšanas
spēkus sagrauj, kas tās izsauc caur to, ka tie lūdzējus pieviļ un tos kavē.
Šodienas
lielākais atmodas kavēklis nav tikai tumsības spēku pretestība, bet arī
draudzes visgarīgākā daļa, caur kuru Dievs vienīgi varētu darboties vasaras svētku
Spēkā. Šie ir tie ticīgie, kuri pazīst Svētā Gara kristību un notikušu gadu
desmitu laika atmodās tika garā atbrīvoti, bet kuri tagad caur ienaidnieka
pārmērīgo spiedienu atkal tikuši iedzīti sevī, vai pieņemot dēmonu melus atkal
nokļuvusi viņu valgos.
Tikko šie
apspiestie un pieviltie ticīgie no jauna tiks atbrīvoti, tie kļūs sevišķi lielā
vērtībā, tad kad Dievs atkal dos jaunu atmodu, kaut arī šodien tie ir Dieva
valstības darbam nelietojami.
Darbarīki atmodai
Svētais Gars
vēl dzīvo ticīgajos, kuri nesenās atmodas laikā (1904.g Velsā) tika ar Svēto
Garu kristīti. Velsas atmodā
Tātad, par
kādiem mērķiem vajadzētu šodien Dieva lūgšanas cīnītājam lūgt?
1. Pret ļauniem
gariem, kas pašreiz patiesu atmoda kavē un noslāpē.
2. Par to
dvēseļu atbrīvošanu un šķīstīšanu, kuras kopš beidzamās atmodas nonākušas
apsēstībā.
3. Par
sātanisko blakus darbību apspiešanu, ja Dievs dos jaunu atmodu.
4. Par atmodai
lietojamu darba rīku sagatavošanu, kurus Dievs varētu mācīt un apģērbt, lai
elles varām pretī stātos.
Īsāk sakot,
visi, kas par atmodu lūdz, lai lūdz pēc gaismas par tiem, kuri nokļuvuši viltus
varu valgos, kas tērpušies dievišķā tērpā tos pievīla, lai viņi tiktu atbrīvoti
un no jauna varētu kļūt derīgi kalpošanai. Tad vajadzēs tumsības ordām no tām
vietām atkāpties, kuras tie bija viltus ceļā ieņēmuši bet, kas arvienu vēl
pieder Dievam.
Svētā Gara
kristība ir atmodas būtība, jo atmoda ir sekas īstai Svētā Gara un Viņa likumu
atziņai, sadarbībai ar Viņu, lai Viņš vasaras svētku Spēkā varētu darboties.
Tātad, pirmais noteikums atmodai ir, ka ticīgie personīgi piedzīvo Svētā Gara
kristību.
Šis izteikums
ir vispiemērotākais priekš norādītā piedzīvojuma, kuru tūkstošiem Jēzus Kristus
draudzes locekļi ir piedzīvojuši. Tāda Svētā Gara piepildīšana nebija tikai
1904 - 1905. gadā Velsas atmodas sākumā, bet visās atmodās, kādas pasaule
pieredzējusi.
Ir gan
patiesība, ka sātaniskie atdarinājumi sekojuši katrai atmodai, tādēļ, ka pārdabiskā
pasaule tik lielā mērā atvērās un ļauni gari, maskējušies Svētā Gara izskatā
var ieplūst - kur siena noārdīta, kas dabīgo cilvēku šķir no gara pasaules -
tieši Gara pildītos ticīgajos. Bet šīs patiesības izpratne nedrīkst nevienu no
tā atturēt, lai izlūgtos no Dieva tīra Gara piepildījuma patieso
pilnstrāvojumu, kas ved pie tīras atmodas, proti, ticīgo atbrīvošanu no grēka
un velna važām.
Kas ir patiesa Gara kristība
No vislielākā
svara ir spēt skaidri un nemaldīgi uztvert, kas ir patiesa Svētā Gara kristība,
kādi ir noteikumi, lai to varēto saņemt, un kādas tam sekas. Iepriekšējā nodaļā
pirmkārt mēs nodarbojāmies ar to, lai iztirzātu kas viņa nav un aplūkojām
sevišķas briesmas, kādas sevī slēpj nepareiza meklēšana, lai to saņemtu. Pēc
Apustuļu darbu ziņām Gara kristība nav kāda spēka vai iespaida nonākšana uz
miesu, tā arī neizpaužas fiziskās parādībās, kā satraukumos, ķermeņa
raustīšanās, miesīgos sejas izķēmojumos, ekstāzēs, tā arī nenolaupa cilvēka
brīvo, apdomīgo saprāta spēju pielietošanu, un nepadara to par bez atbildīgas
starpniecības automātu kādai austākai varai.
Svētā Gara
mājoklis ticīgajā ir jaunpiedzimušā cilvēka gars, tas arī mums dod atrisinājumu
pareizi saprast visus ar Gara kristību saistībā esošus piedzīvojumus. Ja
kristietis skaidri uztver un apzinās, ka viņa gars ir vienīgais orgāns, kuru
Svētais Gars lieto, lai viņā caur to darbotos, tad viņš sapratīs, kas tas ir -
patiesi kļūt piepildītam ar Svēto Garu un būs tādā stāvoklī, lai fiziskā sfērā
varētu redzēt cauri visiem sātana atdarinājumiem.
Gara kristību
var aprakstīt, kā pēkšņu vai arī kā pakāpenisku Svētā Gara ieplūšanu cilvēka
garā, Kurš cilvēka garu atbrīvo no kalpības dvēselei un paceļ viņu viņam
pienākošā valdīšanas stāvoklī pār dvēseli un miesu. Tā atbrīvots gars kļūst tad
par atklātu kanālu, caur kuru Dievs savu spēku var izliet. Tajā pat laikā
prātam tiek dota dievišķa gaisma un “saprāta acis” tiek no Viņa gaismas
piepildītas. Miesa kļūst par padevīgu darba rīku cilvēka gribai, kas ir sekas
gara valdīšanai, un tā bieži piedzīvo jaunu stiprinājumu viņam priekšā esošai
kalpošanai un cīņai.
Lasot Apustuļu
darbus, arvien japatur savu acu priekšā patiesība, ka Dieva Gars darbojas tikai
caur cilvēka gara orgānu, kā Pāvils savās vēstulēs to tik skaidri izsaka.
Svētā Gara ieplūšana vasarsvētkos
Vasaras svētku
dienā 120 mācekļi - vīri un sievas - tika garā piepildīti, kad Svētais Gars
nonāca un viņu mēles tika tā atbrīvotas, ka viņi paši, kā inteliģentas
personības varēja Dieva varenos darbus pasludināt, kā Gars tiem deva izrunāt,
t.i. izrunāšanai deva spēku. Nekur netiek teikts, ka tie kļuvuši automāti, vai
ka Dievs caur viņiem, t.i. viņu vietā būtu runājis. Savā, no Dieva Gara
piepildītajā garā, tie saņēma atzinumu un apgaismojumu par Dieva brīnišķām
domām, tā ka tie tās varēja izrunāt topot garā uz to virzītiem, kustinātiem.
Šī Svētā Gara
ieplūšana mācekļu garā, deva viņiem ne tikai iespēju netraucēti lietot visus
prāta spēkus, bet atdzīvināja un atjaunoja tos tādā mērā, ka tiem spriest
spējas skaidrība un domu asums kļuva lielāks, kā jeb kad agrāki tas bija. To
varēja sevišķi redzēt pie Pētera, kurš tik sparīgi un pārliecinoši runāja, ka
no viņa vārdiem - kas bija Gara iedvesmoti, bet viņa paša apdomāti un saprātīgi
izrunāti - 3000 dvēseles atzina patiesību un ļāvās izglābties. Dievišķais
iespaids, kas caur viņa runu atklājās, nebija klausītāju “pārvarēšana”, bet
dziļa grēku atzīšana pašu cilvēku apziņā, kas tos pieveda Dievam. Bailes no
Dieva šīs dvēseles nenospieda zemē, bet godpilna Viņa svētuma atziņa tos noveda
pie dievišķas grēku atziņas, izsūdzēšanas un atgriešanās.
“Gara
nonākšana” (Ap.d. 2:4) notika uz garu un ne uz miesu. Tas apģērbj garu ar
dievišķu skaidrību un spēku un paceļ to garīgā savienībā ar augšāmcēlušos Kungu
godībā. Tajā pat laikā tas kristī ticīgo “uz vienu garu” ar visiem pārējiem
Kristus mistiskās miesas locekļiem, kuri savienoti ar Galvu debesīs.
Visi, kas tā
atbrīvoti un garā kļuvuši atjaunoti “dzer no viena Gara” (1. Kor. 12:15) -
Svētā Gara, kas, skatoties pēc katra locekļa garīgām spējām, tam piešķir gara
dāvanu, lai tas kļūtu par augšāmcēlušās Galvas liecinieku (salīdz. 1. Kor.
12:4-11).
Svētais Gars atklāj Kristu Debesīs
Kāda cita
pazīme patiesai Gara kristībai ir sevišķi svarīga un jāņem vērā tāpēc, ka
šodienas ticīgie daudzkārtīgi sastopas ar pilnīgi pretējiem “piedzīvojumiem”,
un to mēs redzam no Pētera runas Vasaras svētku dienā. No tās izriet, ka
Svētais Gars mācekļiem atklāj Kristu, kā pagodināto Kungu debesīs, un ne kā
kādu “klātbūtni” viņu iekšienē. Visos apustuļu vēlākos nostāstos mēs redzam, ka
Kristus sēž pie Dieva labās rokas (Ap.d. 7:56), tāpat Pāvils ceļā uz Damasku
tika no debesīm ar gaismu apgaismots, kad augšāmcēlušais Kungs viņu uzrunāja: “Es
esmu Jēzus.”
Svētais Gars
piepilda ticīgā garu dodot viņam Kunga Jēzus Kristus Garu, savienojot to vienā
Garā ar augšāmcēlušos Kungu, Tādā veidā savienotais ar Augšāmcēlušo saņem no
augšas dzīvības spēkus “jaunas radības” celšanai pēc Viņa līdzības (Rom. 8:29,
Ebr”. 2:2-13). Lai ticīgais netiktu sevī vērsts un ar (tā dēvēto) Kristus
atklāsmi savā iekšienē nepiekoptu sadraudzību, viņš caur Dieva Gara ieplūšanu
viņa garā tiek izcelts no sava “es” šaurajām robežām un pacelts garīgā sfērā,
kur viņš ir “viens gars” ar visiem, kas savienoti ar augšāmcēlušo Galvu, tā
radot ar tiem vienu miesu - garīgu organismu - priekš Dieva Gara ieplūšanas un
izplūšanas.
Atmoda ir atkarīga no Gara kristības
pareizas izpratnes
Šim aspektam
ar patiesu Svētā Gara kristību un tās garīgām sekām ir it īpaši darīšana ar
atmodu un izskaidro to kāpēc šodien mums nav atmoda, kaut daudzi atsevišķi
ticīgie saņem Gara kristību. Atmoda ir Dieva Gara izplūšana, caur Viņam
lietošanai atbrīvotu un sagatavotu cilvēka gara orgānu. Ja Gara ieplūšana
notiek lielāka skaita ticīgo garā un Viņš no visiem atkal var izplūst, tad
nonāk pie tās vienotības kādu mēs tik īpaši atrodam pie pirmajiem kristiešiem
un tā savienotais spēks kļūst pietiekoši stiprs visos šajos atbrīvotajos
ticīgajos pāri plūstot, lai sasniegtu citus.
Bet ja
kristietis vēršas uz iekšu kāda pretestības spiediena iespaidā, vai arī ļauj
sevi no tumsības spēkiem atspiest atpakaļ, vai arī viņš sāk nodarboties ar
piedzīvojumiem un atkāpjas “pielūgšanai” savā iekšienē utt., tad Gara izplūšana
tiek pārtraukta. Vienotība ar citiem, it kā caur neredzamu barjeru tiek
traucēta un atbrīvotais gars, kas pārvaldīja dvēseli un miesu, tik ilgi, kamēr
cilvēks vērsās uz āru (gan saņemšanai, gan arī tālāk došanai), tad nogrimst
dvēseles traukā, lai atkal atgrieztos vecā kalpības jūgā “gara cietumā'' pār
kuru dominē dvēsele.
Un tā bieži
notiek, ka atmoda jau savā dzimšanas stundā tiek noslāpēta, tāpēc ka ticīgie,
kuri alkst pēc Svētā Gara to saņem un nezina kādam nolūkam tas top dots, ne
arī, kā tiem ar viņu būtu kopā jāsadarbojas, lai kļūtu par Dzīvā Ūdens straumes
kanāliem.
Patiesa Kristus atklāsme
Dieva Gara
ieplūšana cilvēka garā to piepilda ar mīlestību, prieku, brīvību, dzīvību,
gaismu un spēku. Tas nozīmē Kristus atklāsmi, kā augšāmcēlušo un paaugstināto
Kungu, kas līdz ar sevi nes neizsakāmu prieku, skaidru un brīnišķu Viņa tuvuma
un sadraudzības apzinātību, caur ko tas “Es jūsos” kļūst par dzīves spēku. Bet
tieši šinī laika sprīdī ir bīstama nezināšana. Ja ticīgais nav atzinis un
sapratis, ka visi šie piedzīvojumi ir tikai sekas viņa savienībai ar Kungu
godībā, un ka tā tikai tik ilgi pastāvēs, cik ilgi viņš pareizā stāvoklī ar
paaugstināto Kungu debesīs paliks, tad viņš atkal pārāk viegli griezīsies uz
iekšu un kļūs dvēselīgs, t.i. iestrēgst pats sevī. Un tad viltus gari jutekļu
un jūtu sfērā patiesos piedzīvojumus atdarinās, kādus viņš Svētam Garam nonākot
bija piedzīvojis.
Tādā gadījumā
šie “piedzīvojumi” ir pilnīgi bezauglīgi. Pēc notikušas patiesas Svētā Gara
kristības, kā pirmās sekas parādījās vienotība ar citiem miesas locekļiem, tad
prieks, izteiksmes brīvība, spēks liecināt par Kungu Jēzu, patiesi un ilgstoši
augļi citos, dievišķa “uguns” - degsme garā, lai Dieva lietai kalpotu. Bet
iestājoties atdarinājumiem, tajā pat laikā notiek pārdabiskas manifestācijas,
parādības, atklāsmes, un parādās neīsts gars, kas izpaužas cietsirdībā,
rūgtumā, lepnībā, iedomībā, šķelšanās un līdzīgās lietās. Caur šīm parādībām
pierādās šie “piedzīvojumi”, kā nākoši ne no tā gara, vai arī tādas parādības
norāda uz pārtrauktu sakaru ar Svēto Garu, tā ka Viņš vairs cilvēka dzīvē nevar
radīt tīrus augļus.
Patiesā
atdarinājums bez tam sevi vēl parāda
1. Nespējā
Dieva Garu pazīt citos un ar tiem savienoties, tas nenorāda uz priekšzīmi
miesas vienotībā, kā tas mums minēts 1. Kor. 12.n., kur Gars katrā loceklī ar
Garu citos locekļos harmonizē.
2. Caur
nošķiršanās un šķelšanās garu, nedodot nenozīmīgās lietās otram brīvību, jo
vienotība garā ir kaut kas cits, ne kā vienprātība visos ticības jautājumos,
kas ļoti bieži ir tikai attīstības jautājums.
Kādēļ ticīgie cilvēki nesaņem Gara kristību
Daži ticīgie
zina, ka Svēto Garu arī viņi var saņemt, bet to nesaņem savas nepareizās
uztveres dēļ.
Piepildīšana
ar Garu, apbruņošana ar vasarsvētku Spēku, atkarīga ļoti no katra atsevišķā
atziņas un gatavības stāvokļa. Daudzi velti tiecās pēc Gara kristības
nemācēdami ar Dievu šajā novadā sadarboties un tāpēc, ka ļaujas maldināties par
šīs patiesības īstenību ar dažādu mācību uzklausīšanu.
Svētā Gara dāvanas saņemšana
Ja mēs mēģinām
izdibināt, kā Kungs ar saviem mācekļiem rīkojās un to salīdzinām ar daudzu
kristiešu piedzīvojumiem mūsu dienās, tad kļūst skaidrs, ka ir Svētā Gara
saņemšana, kas atbilst Vasaras svētku piedzīvojumam, Šī ir sākuma pakāpe Gara
spēka piešķiršanai un pastāv Tā ieplūšanā cilvēka garā, kas ticīgo dara spējīgu
liecināt par Kristu. Šī pirmā Svētā Gara saņemšana saistīta ar dažu noteikumu
pildīšanu, uz ko vajadzētu būt gatavam katram jaunpiedzimušajam, lai to
acumirklīgi pildītu.
1. Pārraut
saites ar katru atzītu grēku.
2. Stingra
paļāvība Kristus Asins šķīstījošam spēkam (1.Jāņa v. 1:9).
3. Pilnīga
paklausība Dieva Vārdam, cik lielā mērā tas viņam ir saprotams.
4. Pilnīga,
neatsaucama nodošanās Dievam, lai būtu priekš Viņa, lai Viņam vien piederētu,
bez vismazākās lietas izslēgšanas un sev paturēšanas.
5. Ticības
darbība (
Ticīgajam
jābūt par to skaidrībā, ka visu šo vienkāršo noteikumu pildīšana ir tikai
gribas darbība, pie tās nav vajadzīgas nekādas jūtu izpausmes. Ja reiz šis
solis ir sperts, tad vajag neatsaucami un nemainīgi šo nolīgumu turēt, bez kā
vispārīgi vēl kāds cits gribas stāvoklis tiktu ieņemts. Dažos gadījumos seko Svēta
Gara ieplūšana atdzimušā cilvēka garā ļoti ātri, tomēr ticīgajam jāsargājas no
pieķeršanās kādiem “piedzīvojumiem”, it ka tie atrastos ticības pamatā, tad tas
drīzi paies. Pietiek nolīgums ar Dievu, pamatojoties uz Viņa Vārdu, neskatoties
uz to vai ir jeb nav apzinātas Svētā Gara izpausmes, to vajadzētu ievērot
neņemot vērā nekādas jūtas.
Ja Dieva Gars
ticīgo tik tālu satvēris, tad Viņš to sagatavo Viņa spēka lielāku devu saņemšanai,
kas to dara spējīgu varenām liecībām un uzbrukumiem tumsības valdībām un varām.
Svaidījums kalpošanai un tā nosacījumi
Daudzi paziņo,
ka viņi ir stundām ilgi lūguši pēc šāda “apbruņojuma”, bet atbildi nav
saņēmuši. Citi atkal ir nedēļām un mēnešiem gaidījuši uz kaut kādu “piedzīvojumu”,
kam pēc viņu domām vajadzētu sekot Gara kristībai, bet tām sekoja ļaunas
parādības, kas uz viņiem nonāca viltus spēka veidā, ko vēlāki paši apzīmētie
atzina par sātana darbības veidu. Vēl citi piedzīvo patiesu Gara nonākšanu, bet
tajā pat brīdī nepareizas uztveres dēļ, aiz nezināšanas atvērās ļauno garu
iespaidiem fiziskā sfērā. To visu mēs iepriekšējās nodaļās izsmeļoši aplūkojām
un iztirzājām. Šeit mēs tikai gribam aplūkot noteikumus priekš patiesas
piepildīšanas ar Gara spēku un kādas tam ir sekas.
Atmodināta vajadzības sajūta
Vispirms ir
vajadzīga nesatricināma ticība patiesībai, ka uz šo attiecošais Dieva
apsolījums ir vajadzīgs un dziļa pārliecība, ka drīkst šo dāvanu iegūt, un ka
tā ir nepieciešama, pie pēdējās atziņas cilvēks bieži nonāk tikai caur
piedzīvojumiem, ka viņa darbs nes pie citiem maz augļus, it īpaši trūkst spēks
liecināt par Dievu un pilnīgi nav pilnvaras cīņā pret sātaniskām varām, šīs
abas parādības bija pie pirmajiem kristiešiem augstākā mērā sastopamas un
izkoptas. Šo lietu trūkums noved ticīgo pie atziņas, ka ir vajadzīgs lielāks un
stiprāks Spēka apbruņojums. Dažu reizi tie, kurus Dieva Gars skubina tiekties
pēc lielāka Spēka mēra saņemšanas tiek no citiem kristiešiem atturēti, kuri
apgalvo, ka šāda dāvana nav priekš šodienas un visiem domāta. Kas tiek tādā
veidā no cilvēku uzskatiem šurpu turpu mētāti tam vajadzētu iet tieši pie Dieva
un Viņu lūgt, lai Viņš pierāda savam bērnam, vai Viņš šo vēlēšanos ir ielicis
tā sirdī un lai tad tā tiktu klusināta.
Pie šīs lietas
pieder skaidrs un noteikts vienošanās nolīgums ar Dievu, ka
1. Viņš
lūdzējam grib dot to, ko saprot zem vārdiem Gara kristība un
2. ka Viņš
savā laikā un savā veidā dos liecības brīvību un spēku panākumiem bagātai
kalpošanai, kas tam nepieciešama sava uzdevuma pildīšanai, kā Kristus miesas
loceklim.
Tāds nolīgums
arī ir tikai gribas darbība, pie kuras ir jāturas, neraugoties uz visu, kas
varētu atgadīties. Šī ir Dieva Dāvanas satveršana ticībā uz Dieva Vārda pamata:
“Kristus mūs ir atpircis... no lāsta... tā, ka ticībā mēs saņemam Gara
apsolījumu” (Gal. 3:13-14).
Mēs jau
redzējām, ka Dievs nevienam nav pavēlējis pēc Vasaras svētkiem “gaidīt” uz kādu
personīgu apbruņojumu. Gars nāca pār ļaudīm Kornēlija namā bez kādas
iepriekšējas gaidīšanas un tāpat Viņš nāk arī šodien uz katru kristieti, tikko
tas atrodas pareizā stāvoklī, lai to saņemtu. Ticīgā gaidīšana nedrīkst būt
nekas cits, kā pacietīga pareizā laika nogaidīšana, kurā Svētais Gars viņā
varēja nokārtot nepieciešamos sagatavošanas darbus, un iet roku rokā ar
uzticīgu visu pienākumu pildīšanu, pastāvīgi vingrinoties pilnīgai paklausībai
pret saprasto (atzīto) Dieva prātu, kas to sagatavo vēlākiem uzdevumiem.
Kavēkļi Gara kristībai
Kristietim
visā šajā laikā savs ticības stāvoklis ir jāsaglabā (ne pasīvi, bet aktīvi),
viņam jāpaļaujas Dievam ik brīdi katrā dienā, lai Dievs viņu varētu darīt
spējīgu sava apsolījuma saņemšanai. Briesmas pastāv tajā, ka nepiegriež vērību
spēka trūkumam, vai baidās no Dieva gaismas, noslāpē Garu, ja liedz Dievam to,
ko Viņš grib saņemt, vai ja baidās no kaut kādiem upuriem. Jo tieši caur
atdošanu (atlaišanu) tiek panākta iekšēja atbrīvošana uz ko vērsta Svētā Gara
darbība.
Tā pirmās
saņemšanas noteikumi aptvēra tikai aprobežotu novadu, tika skarts tikai cilvēka
centrs - viņa griba un sirds. Pirmais tika nodots Dievam, otrais šķīstīts no
grēka. Bet lai Dievs varētu dot Spēku no augšienes, tad Viņam ir jārok dziļāk.
Cilvēka garam jāļaujas atraisīties no visām dvēselīgām saitēm un sajaukumiem un
tās lietas, kas dabīgam vai dvēselīgam cilvēkam atļautas ir jāatstāj, lai
cilvēks kļūtu garīgs, t.i. tiktu tikai no gara pārvaldīts. No viņa gara jāpazūd
katrai nelokāmības pēdai, lai tas kļūtu kā vasks Dieva rokā un varētu
sadarboties visās lietās ar Dieva Garu. (Bet tajā pat laika tam jākļūst, kā
tēraudam pret visu, kas skar tā atšķiršanu no Dieva.) Viņam jānoliek visa
nesamierinātība, lai nedotu ieganstu ļaunajam viņu kaut kur aizskart, kad tam
tiek uzdots grēku nosodīt, vai ja viņu Kunga Jēzus dēļ atmet. Viņam arī
jāļaujas atbrīvoties no visiem šaurumiem un personīgiem labumiem, ja viņš grib
būt par plašu kanālu Dieva dzīvības Straumei.
Bez tam,
cilvēkam, kas vēlās lai tiktu apbruņots ar Spēku, jāatveras Svētam Garam, lai
Viņš tā dzīvi izpētītu, ka viņš katrā laikā visu varētu nolikt, kas to traucē
pilnu Dieva prātu darīt. Viņam jāļauj izmeklēt savi iekšējie apsvērumu pamati
un sevī jāuzņem neaizskaramās patiesības pamatnoteikumi. Jo Gara spēks, pēc kā
viņš tiecās, nozīmē nepielūdzamu cīņu pret grēku un tumsības varām, un kā gan
varētu Svētais Gars kāda cilvēka vārdus lietot, lai citus par grēku
pārliecinātu, ja tas pats kaut kur sevi parāda kailu? Viņam Dieva nostāja pret
katru grēku savā paša dzīvē skaidri jāuztver, pirms viņš var kļūt Viņa
liecinieks pret grēku pie citiem.
Kādēļ aizkavējas kristība ar Svēto Garu
Ja ticīgais
agrāk minēto vienošanos ar Dievu ir pildījis un ticībā Viņa apsolīto Dāvanu
ņēmis, bet tam ilgāku laiku neseko atbilde, tad viņam savu lūgšanu vajadzētu
atjaunot un padziļināti lūgt par visu kavēkļu novēršanu un būt stingri gatavam
visu gaismu, kas tam tiek rādīta, uzņemt. Bet gadās, ka nepareizas uztveres dēļ
par sagaidāmo tā lūgšanas paklausīšanu tiek kavēta. Var arī būt, ka minētais
ticīgais tā sevi nostādījis, lai viņa piedzīvojumi būtu tieši tādi, kā kādam
citam, vai viņš ļauj sevi pārvaldīt caur kādu priekšstatu, kas radās no viņa
paša vēlēšanās un dara to neredzīgu citādām Gara darbībām.
Šāds laika
sprīdis ir sevišķi bīstams, ja kristietis ir kļuvis kā uzburts uz kādu iedomātu
piedzīvojumu, tad melu gari darīs visu, kas to spēkos, lai viņam no savas puses
pakalpotu. Tāpēc šeit tādiem Dieva bērniem trīs brīdinājumi, kas atrodas tādā
attīstības stāvoklī.
1. Neklausi ne
uz kādu “balsi”, vai tā nāktu no ārienes, jeb (šķietami) no iekšienes.
2. Nemeklē
Dievu iekš sevis jeb savā apkārtnē.
3. Nekad
nelūdzi citādi, kā uz vienu KUNGU
Debesīs.
Dieva Gara
ieplūšana cilvēka garā pierādās arī bez tādiem piedzīvojumiem, pie tam Tas
ticīgo noved pie spēka, brīvības un gaismas, tam dod prieku liecībai, kas atnes
citos patiesus augļus jo tas ir Viņa nākšanas mērķis.
Tiem
ticīgajiem, pie kuriem Dieva Gars strādā, lai tos sagatavotu Viņa pilnības
uzņemšanai, vajadzētu apzinīgi savus pienākumus pildīt, par cik tiem uz to dota
gaisma. Plašākam darbam tiek spēks dots tieši uz uzticīga darba ceļa, pēc Dieva
valstības likuma, ka Viņš saviem bērniem agrāki nedod vairāk, pirms tie nav
visu, kas tiem no Dieva ir dots, pēc labākās sirdsapziņas izlietojuši. Kas
izlieto savu talantu cik vien labi tam tas iespējams, nonāk caur to pie vairāk
saņemšanas.
Runāšana mēlēs
Šeit var
pacelties jautājums, vai ticīgie arī šodien drīkst svešās mēlēs runāt, kā to
darīja apustuļi. Ir daudzi, kas uz to atbild ar “jā”, bet visi tie
piedzīvojumi, kādi ir piedzīvoti, par kuriem mums šī nodaļa ziņo, var mūs
mācīt, ka tieši šajā plaknē ir vajadzīga vislielākā piesardzība, kamēr draudzes
garīgā daļa noteikti nepazīst visas ienaidnieka viltus metodes un tā likumus,
kas tam dod un ierāda varu.
Šajā vietā mēs
negribam tuvāk aplūkot mēlēs runāšanu, tāpēc ka dievišķā atdarinājumi šajā
plaknē ir tikai maza daļiņa no neskaitāmiem sātana atdarinājumiem, kas šodien
Dieva tautai tiek uzspiesti. Saprašana par vispārīgām pazīšanas zīmēm, kā
izšķirt dievišķas darbības no sātaniskām darbībām, kā to šī grāmata mūs māca,
darīs ticīgos pašus spējīgus no reizes uz reizi pārbaudīt, ko viņi katru reizi
šajā ziņā sastop.
Mēs vēl reizi
atkārtojam - atmoda ir Dieva Gara
izplūšana vai pāriplūšana caur cilvēka gara orgānu un Svētā Gara kristība ir
Dieva Gara ieplūšana ticīgā cilvēka garā, caur ko viņš no visām saitēm un
kavēkļiem tiek atbrīvots, kas viņu kavē un velk zemē un viņa spējas iespaido
būt par kanālu Dieva dzīvības ūdenim. Šie kavēkļi var caur pretinieka
pievilšanas mākslu iestāties atkal no jauna un ticīgo “ieslodzīt” tā, ka viņš
Dieva darbam kļūst mazākā vai lielākā mērā nederīgs.
Mērķis patiesībām par tumsas spēkiem
Pie šīs
grāmatas patiesības pasludināšanas mums ir divējāds mērķis. Viens no tiem ir šo
kavēkļu novēršana, lai Gara spēks, kas šodien tik daudzās dvēselēs ir ieslēgts,
no jauna varētu izlauzties. Un lai pēc tam Kunga Jēzus draudze nonāktu pie
pilnas attīstības, pie nobrieduma un uzvaras stāvokļa pār tumsības spēkiem,
kuri, netraucēti darbodamies, to šodien nospiež zemē. Velnišķās ordas savu
nodomu ir paveikušas, tās atmodu ir noslāpējušas, un to tie panākuši Dieva
tautas nezināšanas dēļ, bet viņi var tikt satriekti un atpakaļ dzīti, caur viņu
viltību atzīšanu un atmaskošanu, griežoties ar agresīvu (cīņas) lūgšanu pret
viņu ietekmi. Ja patiesība par viņu darbiem tiek pielietota, tad tai jāatbrīvo
ne tikai atsevišķi kristieši, bet tai jāsalauž viņu pretestības vara draudzē,
pilsētā un pat visā zemē.
Ja mums ir
skaidrs, ka caur lūgšanu var vienu ļaunu garu uzvarēt, tad var uzvarēt visu
tumsības spēku varu, kas uzbrūk Dieva lietai, tikko draudze paņem rokā uzvaras
ieroci. Ja ir taisnība, ka Kristus Golgātas kalnā pār visu elli triumfējis, tad
ir arī patiesība, ka tai jāatkāpjas, kur Viņa bērni satver Viņa Vārda
autoritāti un to pielieto. Tad sātans taps atpakaļ dzīts un Dieva tauta no viņa
varas atbrīvota.
Kādēļ Dievs atļauj sātana uzbrukumus
Tas, kas
šodien draudzi padara tik nespēcīgu nav lietojamu darba rīku trūkums, bet
kristiešu nelabprātība PATIESĪBAI raudzīties acīs. Dieva bērni dzīvo bezrūpībā
un nenojauš, kādā stāvoklī ir lietas ap viņiem. Labais, kas tiem ir, dara viņus
neredzīgus priekš labākā, kas tiem vēl trūkst. Tāpēc Dievs pieļāvis, lai Viņa
tautu sātans izpurinātu no pašapmierinātības stāvokļa un tādā veidā to sijātu.
Sātans nevar nevienu soli tālāk iet, kā Dievs to tam atļauj. Un tāpēc, ka
ticīgie tāpat, kā citi mācās patiesību tikai no pašu pieredzes, Dievs pieļāvis,
lai tiem būtu piedzīvojumi. Kunga Jēzus draudzei ir vajadzīgs sagatavoties
Kunga atnākšanai un nobriest, tāpēc velns drīkst viņu aizskart. Jo tikai caur
uguni Dieva tauta ļausies sapurināties un iedzīt sevi cīņā, kas sātana spēkus
no viņa mājokļiem debess vietās izgrūž (izsviež) (Jāņa atkl. 12:9) un izlauž
ceļu triumfējošai draudzei uz sastapšanās vietu ar paaugstināto Kungu.
Nepareiza
izpratne par dievišķām lietām ļaujas novērsties tikai caur piedzīvojumiem.
Daudz, ļoti daudz Dieva bērnu atrodas melos un maldos un domā, ka tie tiek no
Dieva pasargāti. Viņi atvērās Dievam, nepētot un nezinot pie kādiem noteikumiem
Viņš darbojās un sevi neapskaidro, ka tik pat viegli var atvērties tumsības
spēku iespaidam nezinot likumus, kas viņiem dara pievilšanu iespējamu, viņi
nododas to rokās.
Neskatoties uz
bēdīgiem piedzīvojumiem, neskaitāmu atsevišķu Dieva bērnu acīm redzamām
avārijām, kristīgu darbu un uzņēmumu iziršanu, citi iet bezrūpīgi savu ceļu un
pat tieši briesmās, kas šodien draudzei uzmācās pārdabisku spēku izpausmes
veidā. Viņi domā aklā bezrūpībā, ka Dievs viņus pasargās un tomēr Viņš tos nesargā
tāpēc, ka viņu vieglprātīgā izturēšanās to padara gandrīz neiespējamu. Ļoti
bieži viņu “paļaušanās'' ir aizsegs viņu pašu apslēptam nepareizam stāvoklim,
piemēram:
1. Slepena
augstprātība un uzpūtība, pie tam tie domā, ka ir spējīgi visu, ko tie redz un
dzird pareizi novērtēt, kaut gan tiem vajadzētu savā nezināšanā un nespēkā
apzināti paļauties uz Dievu.
2. Bīstama
ziņkāre, vēlēšanās labprāt piedzīvot brīnumu lietas.
3. Dziņa doties
briesmās, neprasot pēc Dieva prāta.
4. Patiesa
vēlēšanās saņemt svētība, bet tā iziet no slepenas iedomības, būt starp
pirmajiem Dieva valstībā.
Katrs no šiem
slepeniem iemesliem var Dieva sargāšanu izjaukt. Bet tas, kas Viņam pazemīgi un
tīru sirdi paļaujas, ka Viņš savu nevarīgo bērnu no sātana viltībām pasargās,
palikdams nomodā lūgšanās, būdams tajā pat laikā gatavs atvērties katram Dieva
gaismas staram ar nemaldīgu visas savas gribas nodošanu Dievam, tad beigās
varēs teikt: “No visa tā, tas Kungs mani atpestījis”. Un tomēr viņš var pa
priekšu tikt vadīts augstāku, ne tikai personīgu, redzes viedokļu dēļ caur
rūgtiem un sāpīgiem piedzīvojumiem, lai kļūtu spējīgs iepazīt viltīgā pievīlēja
īsto dabu, ko Dievs savā tālredzībā pieļāvis.
Sātana upuri tiek padarīti par uzvarētājiem
Otrs un
nozīmīgākais mērķis, kuru mēs pie patiesības izplatīšanas par velna maldinošām
metodēm un par ceļu pie uzvaras stāvokļa sasniegšanas pār viņu paturam acīs, ir
saistībā ar draudzes uzdevumu attiecībā uz mūsu laikmeta nobeigumu un uz drīzo
augšāmcēlušā Kunga parādīšanos. Godības Kunga atkalatnākšana nozīmē priekš
sātana un visām viņa hierarhijai pakļautām varām, viņu kādreizējo upuru triumfu
un pacelšanos pie Dieva Godības krēsla, kur tie valdot ar savu Ķēniņu “par
eņģeļiem spriedīs tiesu” (1.Kor. 6:2-3).
Tas nozīmē
priekš kritušā virseņģeļa visdziļākās pazemošanas kausa dzeršanu, kas tam vēl
jāiztukšo, jo tad atpestītais cilvēks, kuram “īsu laiku vajadzēja būt zemākam
par eņģeļiem” (Ebr. 2:7), tiks atkal pacelts pāri tam augstajam stāvoklim, kādu
kādreiz ieņēma sātans, kā Dieva virseņģelis. Cilvēks caur savu kritienu
noslīdēja uz dzīvnieka pakāpes, jo tālāki attālinājās no Dieva, jo vairāk
līdzinājās bezprāta dzīvniekam. Cilvēks atkal tiks pacelts uz vienu dabu, vienu
dzīvību, vienu valdīšanu ar Dieva Dēlu, kā Dieva mantinieku un Kristus līdzmantinieku (Rom. 8:7, Ebr.
2:11-12, Jāņa atkl. 3:21), pacelts ar paaugstināto Kungu “pāri visam varām un
valdībām... un ikvienu vārdu, kas tiek minēts” (Efez. 1:21), pacelts pie Uzvarētāja
sāniem, vietā, kur ienaidnieks tiks tiesāts. Tad velnu sagaida bezgalīgi
dziļais elles bezdibenis, uguns zeņķis. Bet viņa upuri uzkāps pie Troņa,
augstāki par eņģeļiem un Dieva virseņģeļiem.
Golgatas Uzvarētāja Vārds un tā spēks
Vai tad tāpēc
būtu kāds brīnums, ja šodien, mūsu laikmeta nobeigumā un 1000 gadu Ķēniņa
valsts draudzes un viņas Galvas valdīšanas priekšvakarā, visi elles spēki ir
nodarbināti, lai viņas nākošos tiesnešus aprītu? Vai tas kāds brīnums, ka Dievs
šo uzbrukumu pielaiž, jo no sen seniem laikiem tas ir bijis Viņa nodoms šo
planētu par mācības vietu savai tautai izlietot. Pašam Dieva Dēlam vajadzēja
kļūt paklausīgam līdz nāvei, jā līdz krusta nāvei, pirms Tam tapa dots Vārds,
kas ir pāri visiem vārdiem, tas Vārds, kas kopš tā laika runā uz katru kritušu
eņģeli, katru nešķīstā rauga garu no garu pasaules par GOLGATAS UZVARU, Un
katrs loceklis pie Kristus miesas, kas kādreiz grib kopā ar Viņu valdīt un
dalību ņemt pie triumfa pār kritušo eņģeļu pasauli, tam pa priekšu jāmācās uz
šīs Zemes, ne tikai staigāt uzvarā pār grēku, bet visu elles čūsku midzeni
Uzvārētāja Vārdā samīt zem savām kājām. Mācekļiem ir jāuzvar, kā viņu Meistars
ir uzvarējis, ja viņi grib dalīties Viņa goda krēslā. Viņš izlauzis ceļu.
Viņiem ir jāseko. Viņš gāja cauri “tumsas varas stundai”, uz Golgatas uzvaras
parādes lauku. Garā ar Viņu savienoti tie Tam seko, cauri tiem pašiem elles
varas uzbrukumiem uz savu triumfa vietu Viņā.
Uz draudzi
tagad ir palaists šis beidzamais ienaidnieka uzbrukums. Neviens augšāmcēlušās
Galvas loceklis tam neizbēgs, ja tas patiesi ir Viņa loceklis (Efez. 4:16).
Daži to piedzīvo agrāk par citiem, raugoties pēc viņu stāvokļa pie Miesas. “Ja
visa miesa būtu acs, kur paliktu dzirde”? Tie, kuri ir “kājas” pieder uzbrukuma
vēlākam laikam, bet tomēr viņi to piedzīvos, tāpēc, ka kājām jākāpj augšup,
kaut gan pēdējās tās nāk savā kārtā, tāpēc, ka tās visciešāk piesaistītas
zemei. Daži no izredzētiem, jā pat daudzi no viņiem kritīs par upuriem pārspēti
no sātana melu un viltības mākslas. Bet ja viņi arī zināmu laiku bija pārvarēti
un ar savām pašu acīm to redzēja, ka priekš Dieva tie bija nelietojami, tad
tomēr tie drīkst atkal piecelties, ja vien viņi grib atzīt, ka visas
ienaidnieka viltības atkal var tikt pārvērstas svētībā. Tad tādi kļūst, tā sakot,
par “acīm” Kristus miesā, kas apbruņoti ar sevišķiem piedzīvojumiem citu
atbrīvošanai un labklājībai. Viņi atkal var piecelties, tikko tie atklāj, ka
viss, kas tos iepina sātana ķetnās, caur patiesības gaismu var tikt pret to
pārvērsts varenā ierocī. Un tā viņi kļūst par lieciniekiem, ne tikai cilvēku
priekšā, bet arī pie visām “varām un spēkiem debesīs” (Efez. 3:10) caur Dieva
daudzveidīgo gudrību.
Sātaniskās
varas hierarhijai varbūt ir cerība savu tiesu novilcināt, bet Dieva nodomam
beidzot ir jāpiepildās. Viņš izvedīs savu draudzi pie savienošanās ar
augšāmcēlušos Galvu, tiklīdz tam būs pienācis laiks, pat ja šodien tumsības
varas stunda ielenc viņas ceļu. Gala
mērķa aicinājuma sauciens pret sātana ordām un elli ir atmoda. Bet atmodas
gala mērķis, kādu mēs saņemsim tiklīdz mēs iemācīsimies satvert uzvaru pār
sātanu, ir draudzes paņemšanas triumfs, Kristus parādīšanās godībā, un sātana
iegrūšana bezdibenī.
Nāc, jā
nāc, Kungs Jēzu!
© Verners Šteinbergs